Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Insecten

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2019 19:32

Insecten

Wat vind jij van het eten van insecten?
Heb jij het wel eens gegeten? Zo ja, wat? En wat vond je er van?
Zou je het weer eten? Zie je het meer als een gimmicky food bij van die hippe food trucks en restaurants of zou je het echt in maaltijden verwerken? Zou jij ze kopen als ze makkelijker beschikbaar zijn?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jul 2019 19:46

Re: Insecten

Jazeker, in Vietnam en China wel, en een paar jaar geleden toen het een dingetje werd in NL ook wel. Met mijn kookclub ook weleens een thema omheen gebouwd. En vorig jaar tijdens een Robinson-achtig teamuitje zelfs ook, terwijl ik al vega was! Mijn teamgenoten waren er te bang voor en ik was net nieuw dus moest even stoer doen, snap je.

Ik zie er wel toekomst in, afhankelijk van hoe en waar geproduceerd kan het voor mij wel een zinvolle eiwitbron zijn en de smaak is prima.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 19:47

Re: Insecten

Ik heb het nog nooit gehad maar wil wel eens zo'n hip foodtruck gefrituurd insect proberen hah.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Jul 2019 19:48

Re: Insecten

Ik vind het idee nog steeds wat viezig, maar ik heb wel eens meelwormencake gegeten en dat was best goed te doen. De smaak is niet echt verkeerd, dus dat viezige zit volgens mij echt tussen m’n oren. Ik weet niet of ik het zelf weer zou eten, ik vond het niet lekker of bijzonder.

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Jul 2019 19:49

Re: Insecten

Als het gewoner zou worden en makkelijk verkrijgbaar, zou ik het denk ik wel eten. Het lijkt me wel wennen qua structuur. Maar nu toch niet echt de behoefte om er moeite voor te doen om het zo te proberen omdat het me niet per se heel lekker lijkt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2019 19:54

Re: Insecten

Ik heb zelf meerdere keren insecten gegeten, zowel bij gimmicky food trucks als op reis als thuis.

Sprinkhanen vind ik echt best wel prima, vooral als ze gefrituurd zijn (dan is alles lekker), met wat chilipoeder bijvoorbeeld. Best lekker knapperig.

Meelwormen heb ik ook meerdere keren gegeten maar daar ben ik geen fan van. Die notige smaak gaat nog maar het is ook weeïg. Dat vind ik er niet lekker aan.

Tarantula heb ik een keer gegeten in Azie, maar dat was meer gimmicky moet ik eerlijk zeggen. Weer knapperig en weer die notige smaak. Hier was ik niet zo'n hele erge fan van maar dat was toch ook wel echt het idee als spinnen hater.

In Myanmar heb ik iets van rode (?) mieren gegeten. Die waren lekker friszuur. Beetje citroenachtig. Ik zou dat lekker in een salade kunnen verwerken denk ik, of als soort crunchy topping op vis of vlees ofzo. (edit, oh het idee is natuurlijk dat je minder vlees eet. Daar ga ik al. Op groenten dan). Van alle insecten sprak de smaak hiervan me het meeste aan, hier kreeg ik ook echt inspiratie van.

Ik zou er best meer mee willen experimenteren maar het is vooralsnog best lastig te vinden merk ik. We hebben wel eens een insectenburger gegeten thuis en een meelwormsalade, maar echt standaard verkrijgbaar is het natuurlijk (nog) niet. Ik zie er ook best toekomst in en zou het best vaker kopen als het makkelijker beschikbaar zou zijn.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Jul 2019 19:59

Re: Insecten

Oh ja die mieren heb ik in de jungle gegeten, best lekker. Citroenig idd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Jul 2019 09:58

Re: Insecten

Ik heb weleens gefrituurde meelwormen met een soort van kaaspoeder er op gegeten, prima te eten gewoon. Aar ik zie de echte toegevoegde waarde nog niet helemaal geloof ik, wel als bron van eiwit maar dat kan je ook uit andere producten halen zonder vlees te eten en dan staan insecten me toch nog een beetje tegen. Ook wel echt een mindset en cultuur verandering voor nodig om het echt gangbaar te maken denk ik.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem279

Bericht 12 Jul 2019 10:16

Re: Insecten

Ik eet roze koken en rode m&m’s en drink af en toe wel eens een fristi, telt dat ook? :nerd:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 12 Jul 2019 11:22

Re: Insecten

Ik had op de koksopleiding een leraar die helemaal insectenfan was, dus toen heb ik ze regelmatig gegeten.
Ik vond het allemaal lekker, maar zie het nog niet gebeuren dat ik het thuis ook ga gebruiken.
10.04.17
<<

Anoniem277

Bericht 12 Jul 2019 11:29

Re: Insecten

Wel eens gehad maar niet mijn ding.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers