Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke plantaardige melk?

<<

Anoniem313

Bericht 18 Nov 2019 10:43

Welke plantaardige melk?

Ik drink thuis graag cappuccino’s. Sinds ik een espressoapparaat heb ben ik daardoor meer melk gaan gebruiken. Nu wil ik wel naar plantaardige melk, maar welke? Ik zit nu aan een cappuccino met Oatly, maar dat is ‘m toch niet voor mij. De havermelk-smaak is te sterk. Hebben jullie tips?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Nov 2019 11:07

Re: Welke plantaardige melk?

Ik drink geen koffie met melk, dus misschien heb je er niks aan. Maar als ik melk nodig heb en ik wil niet een typische (haver- of kokos-)smaak eraan, neem ik amandelmelk. Naar m'n idee is dat wat neutraler.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Nov 2019 11:22

Re: Welke plantaardige melk?

Havermelk vind ik ook niet lekker. Rijstmelk misschien?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Nov 2019 11:23

Re: Welke plantaardige melk?

Maar misschien kun je beter thee gaan drinken?
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Nov 2019 11:24

Re: Welke plantaardige melk?

Ik vind Oatly zelf wel lekker maar is inderdaad wel een uitgesproken smaak. Ik vind alle plantaardige melk wel een vrij herkenbare smaak hebben en in veel zitten ook nog eens toegevoegde suiker. Je zou nog ongezoete soja of amandelmelk kunnen proberen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 18 Nov 2019 12:37

Re: Welke plantaardige melk?

Ik vond Oatly Barista nog wel te doen maar blijf melk lekkerder vinden dus ik mag er 1 per dag met melk en de rest leer ik zwart drinken.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Nov 2019 12:48

Re: Welke plantaardige melk?

Feline schreef:Ik vond Oatly Barista nog wel te doen maar blijf melk lekkerder vinden dus ik mag er 1 per dag met melk en de rest leer ik zwart drinken.



Ga ik die maar in de AH bestelling opnemen en anders jouw oplossing van 1 per dag hanteren. Goeie!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 18 Nov 2019 12:58

Re: Welke plantaardige melk?

Ja, ik kijk er nu ook echt enorm naar uit omdat ik er maar 1 mag :) En ik wil heel graag bijdragen aan een betere wereld maar niet ten koste van m'n eigen geluksmomentjes. Vlees kan ik prima missen, dat neemt geen geluk bij me weg dus vega vind ik daarin een prima vervanger.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Nov 2019 13:41

Re: Welke plantaardige melk?

En sojamelk?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 18 Nov 2019 13:45

Re: Welke plantaardige melk?

Ik gebruik altijd ongezoete sojamelk in mijn cappuccino, als ik op het werk ben. Heb daar een EQ6 van siemens staan.
<<

Tine

Noob

Berichten: 8

Geregistreerd: 15 Nov 2018 10:13

Bericht 18 Nov 2019 14:16

Re: Welke plantaardige melk?

Oatly barista idd, en anders zou je sproud (barista) nog kunnen proberen. Is niet zo zoetig en vrij neutraal qua smaak. Is gebaseerd op erwten proteïne.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Nov 2019 16:41

Re: Welke plantaardige melk?

Ja, dit vind ook moeilijk. Ik drink het liefst koffie verkeerd, maar plantaardige melk maakt het gewoon niet romig. Misschien werkt kokosmelk (dan wel die van cocodream of zo, geen blikje?) het beste. Nadeel vind ik dat ik het echt niet lekker vind om een zoete smaak ik in mijn koffie te hebben. Daarom valt rijstmelk al af. Ik ga dit topic in de gaten houden voor goede tips.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Nov 2019 16:48

Re: Welke plantaardige melk?

Rijstmelk heeft ook wel een hele typische smaak hoor. Lijkt me niet lekker in koffie. Sowieso is rijstmelk niet te hachelen vind ik.
Amandelmelk is redelijk neutraal, maar dat is net water en daar wordt de koffie dus ook niet romiger van.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 18 Nov 2019 17:02

Re: Welke plantaardige melk?

Savi schreef:Rijstmelk heeft ook wel een hele typische smaak hoor. Lijkt me niet lekker in koffie. Sowieso is rijstmelk niet te hachelen vind ik.
Amandelmelk is redelijk neutraal, maar dat is net water en daar wordt de koffie dus ook niet romiger van.


Nee, precies. Ik ga die barista versie proberen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Nov 2019 22:19

Re: Welke plantaardige melk?


♥♥

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers