Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat lust je kind echt niet?

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2021 13:29

Wat lust je kind echt niet?

Na aanleiding van het topic over het lievelingseten van je kind.

Mijn oudste lust dus niks van aardappel. Gekookt, gebakken, gepureerd. Niks. Zelfs geen chips en patat.
Oh en paprika. Lust ze ook niet.

De jongste lust geen vlees. Alles wordt weer uit gespuugd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2021 13:35

Re: Wat lust je kind echt niet?

Een heleboel dingen, jammer genoeg.

Y lust echt geen rauwe tomaat. Tomatensaus vindt ze juist wel heel lekker. Gerechten met crème fraiche erdoor vindt ze niet lekker en alles met draadjesvlees is tot nu toe geen succes. Pittig eten is ze ook niet gek op.

E is sowieso niet dol op warm eten, althans, hij vindt het wel altijd leuk om er een paar hapjes van te proeven, maar hij wil dan liever geen heel bord.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Feb 2021 13:41

Re: Wat lust je kind echt niet?

Avocado. Vond hij als baby als vies en nog steeds. Althans nu wil hij het niet proeven.

Vleeswaar en sowieso veel vlees vindt hij niet lekker. Vind ik niet zo erg, hij eet gelukkig wel graag ei, maar voor de variatie op brood zou 't wel fijn zijn.

Vrijwel alle groenten lust hij niet of wil hij niet proeven.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Feb 2021 13:48

Re: Wat lust je kind echt niet?

Hier is alles met en alle soorten ei juist een no go!

Verder vindt hij heel veel niet lekker. Maar vooral die ei valt me op.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2021 13:48

Re: Wat lust je kind echt niet?

Dat niet willen proeven dat is hier inderdaad ook zo. En ze 'lusten' veel dingen niet, maar dat is meer om het miepen dan dat ze het echt niet lusten zeg maar.

Aardappel, paprika en vlees eten ze beide al niet vanaf het eerste moment.
Heb toen bij N. allerlei manieren geprobeerd om aardappel aan te bieden, ook zoete aardappel, maar ze hoeft het echt niet en ze trapt er ook niet in als ik het verkoop als iets anders haha.

Dat ze geen patat lust is met kinderfeestjes wel eens onhandig...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Feb 2021 13:55

Re: Wat lust je kind echt niet?

Oh ja dat is lastig OLL.
Zo lust O geen pizza. Is iets minder gangbaar natuurlijk maar wordt ook al gauw gedacht dat alle kinderen dat wel lusten.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Feb 2021 14:20

Re: Wat lust je kind echt niet?

Mijn oudste lust veel niet: veel soorten vlees, stamppot, gekookte aardappelen, bladgroente, courgette, aubergine, alles wat een béétje pittig is.

Mijn zoon lust veel wel, maar is niet dol op dingen met ei en bijvoorbeeld ook niet op pannenkoeken. Broccoli eet hij ook niet graag, veel gekookte groenten niet.

Mijn jongste dochter lust ook veel niet. Ze moet niks van aardappel in welke vorm dan ook hebben, behalve frietjes. En veel soorten gekookte groente en alle bladgroente lust ze ook niet.

Wat bij alle drie wel heel goed gaat is rauwkost en soep, dus zo krijgen ze alsnog hun portie groente wel binnen gelukkig.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Feb 2021 14:28

Re: Wat lust je kind echt niet?

Hij zegt zelf bloemkool. Dat is gewoon echt geen favoriet.
En lasagna niet.
Verder lust hij erg veel. Tenzij het heel hard is of vlees is waar je flink op moet kauwen.
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Feb 2021 14:30

Re: Wat lust je kind echt niet?

Ha, ik snap je oudste wel OLL, ik was vroeger precies zo. Lustte ook geen aardappel. Dus ook geen patat of chips. Gekookt moest het en van patat zoveel als ik oud was.. bij feestje kreeg ik dan een broodje oid denk ik.

Hier willen ze geen spruitjes en witlof. Pittig eten ook niet. En de oudste lust opeens geen bonen (bruine, kidney, dat idee) meer, terwijl ze dat eerst juist heel lekker vond.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 09 Feb 2021 14:43

Re: Wat lust je kind echt niet?

Ze lust alles wel wat ik haar voorschotel, alleen mais peutert ze nog weleens uit gerechten. Ik ga daar niet moeilijk over doen, ze is een goede eter verder.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Feb 2021 14:54

Re: Wat lust je kind echt niet?

Ik heb geluk, de oudste lust aubergine echt niet. Die mag hij er tussenuit peuteren, verder vind hij ui niet echt lekker, maar hij eet het wel. En rijst vind hij niet heel lekker.
De jongste (dochter) wisselt van dag tot dag, maar wat scherpere groente als prei, ui en bleekselderij eet ze liever niet. En soms eet ze de ene dag bijvoorbeeld extra champignons en de volgende dag zijn die niet lekker. Daar is geen pijl op te trekken.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Feb 2021 14:54

Re: Wat lust je kind echt niet?

Paprika, champignons en sla wordt door onze dochters niet gegeten.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Feb 2021 14:57

Re: Wat lust je kind echt niet?

Oudste: pompoen écht niet. Verder is ze een enorme zeur met eten, maar pompoen vindt ze echt heel vies.

Jongste ei. Ergens doorheen merkt ze het niet, maar ei los in welke vorm dan ook lust ze niet.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 09 Feb 2021 15:03

Re: Wat lust je kind echt niet?

Gekookte aardappelen en stamppot, in welke vorm dan ook. Nooit gegeten als baby ook, en nu met 3 jaar nog steeds niet. Laatst moet hij toch proeven van ons (andijvie stamppot) en dat kokhalsde en spuugde hij er gelijk weer uit, dat lust hij echt niet.. verder zit hij (nog steeds) in de fase dat alles vies is en echt niet le lekker is.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 09 Feb 2021 15:38

Re: Wat lust je kind echt niet?

Marin schreef:Oh ja dat is lastig OLL.
Zo lust O geen pizza. Is iets minder gangbaar natuurlijk maar wordt ook al gauw gedacht dat alle kinderen dat wel lusten.

G ook niet!

Misschien komt het ooit wel, maar vooralsnog wil ze het niet eten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Feb 2021 15:40

Re: Wat lust je kind echt niet?

Oudste: spruitjes tomaat

Jongste: boerenkool spinazie (hoewel ze wel spinazie quiche eet)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 09 Feb 2021 16:19

Re: Wat lust je kind echt niet?

De oudste lust geen andijviestamppot en boerenkool.

De jongste lust geen zuurkool.

Wat ze allebei (vinden dat ze) niet lusten is paprika, bietjes en spruiten.

Op zich zijn ze echt wel makkelijke eters, maar vooral de jongste klaagt zo vreselijk als er bijvoorbeeld paprika door bijv de pasta zit, ze wil dan pertinent niet verder eten tot ze alle stukjes paprika er uit heeft gevist 🙄
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 09 Feb 2021 16:36

Re: Wat lust je kind echt niet?

Ik kan voor de jongste beter een lijstje maken met dingen die ze wel lust dan ben ik sneller klaar 🙈

De oudste lust wel veel. En als ze het niet kent proeft ze het wel.
Waar ze echt niet van houdt is pittig eten.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 09 Feb 2021 16:58

Re: Wat lust je kind echt niet?

De oudste kan heel erg miepen met eten, maar tomaat lust hij echt niet. Hij zeurt vaak over groente, maar er zit weinig logica in.

De jongste lust alles behalve pindakaas.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Feb 2021 17:27

Re: Wat lust je kind echt niet?

Ui en champignons, met name ui vist ze ook overal tussenuit, hoe klein en fijn ook.
Van pizza eet ze alleen de randjes en als we friet bestellen (zelden) wil ze een knakworstje waar ze 1 mini hapje van eet en het dan niet meer lust.
Groen eten wil ze ook niet, alleen boontjes.
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Feb 2021 23:40

Re: Wat lust je kind echt niet?

Pff mijn oudste eet bijna niks, hij zegt bij alles dat hij het bah of blehh of zuur vindt. Wat ik er echt met geen mogelijkheid in krijg is gekookte aardappel en eigeel (hardgekookt). Denk dat hij niet van die melige substantie houdt ofzo.

L. lust volgens mij echt alles, die zit ook zo heerlijk met smaak te eten, heel lief. Ik kan oprecht niets bedenken dat ze echt niet lust.

J. is iets moeilijker (maar nog steeds een onwijs goede eter in vergelijking met haar broer), zij eet bijvoorbeeld stamppot alleen als ik er wat appelmoes bij doe. Maar waar ze volgens mij echt niet van houdt is vlees. Dat laat ze standaard op haar bord liggen.

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Feb 2021 08:14

Re: Wat lust je kind echt niet?

J lust geen olijven en groene curry is ook niet zijn favoriet. Olijven mag hij van mij ook uit de sla vissen. Hij zegt wel eens dat hij iets niet lust zonder te proeven en dat mag dan weer niet. Eerst proeven en dan beoordelen.
2015 💙
<<

Anoniem308

Bericht 10 Feb 2021 08:28

Re: Wat lust je kind echt niet?

Wraps lust mijn dochter niet. Zo gek want ze is wel dol op brood en pannenkoeken. Maar zelfs een droge wrap wil ze niet.
Voor de rest is ze gewoon niet gek op warm eten. Ze lust opzich wel veel losse groente en vlees. Aardappels heeft ze Nooit lekker gevonden.
<<

Kira

Bericht 10 Feb 2021 08:53

Re: Wat lust je kind echt niet?

M'n zoon lust geen koude schotel, voor de rest alles.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Feb 2021 10:29

Re: Wat lust je kind echt niet?

Ik noemde gisteren crème fraiche, maar ze heeft gisteren een gerecht geproefd met spinazie, crème fraiche en kaas en dat vond ze wel heel lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers