Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2019 12:16

Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Ik heb het nog nooit gegeten en wil dat binnen kort eens gaan doen dus zelf maken.
Heb al gezocht hoe het moet. Houden jullie je aan de standaard ingredienten? Of doen jullie het wat anders?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mei 2019 12:33

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

In een kapsalon zit toch vlees?
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 06 Mei 2019 12:43

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Ik heb het gemaakt met vega kipstuckjes. Vond het wel lekker, maar eet het toch liever allemaal los, omdat ik niet hou van die slappe friet.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 13:03

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Wij maken het met kipfilet, tandoori kruiden, vlaamse friet voor in de airfryer en lekker veel witte kaas plakken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 06 Mei 2019 13:04

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Ik maak het met quorn met shoarmakruiden, friet, sla, knoflooksaus en Violife. Het is vrij simpel te maken.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2019 15:32

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Misoe schreef:Ik heb het gemaakt met vega kipstuckjes. Vond het wel lekker, maar eet het toch liever allemaal los, omdat ik niet hou van die slappe friet.


Is het slap bij jou nadat je het in de oven hebt gedaan?

Tabbie, dat weet ik ook wel, maar je zou onderhand toch kunnen weten dat ik een vegaversie maak. Zo kan je dat bij alles wel zeggen, broodjes hamburger, broodje kroket etc.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mei 2019 15:47

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Nou ja, ik vind een hamburger niet Vega idd. En Vega nep vlees vind ik verder stom. Dat is mijn mening. Of je eet vlees of niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2019 16:09

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Tabbie schreef:Nou ja, ik vind een hamburger niet Vega idd. En Vega nep vlees vind ik verder stom. Dat is mijn mening. Of je eet vlees of niet.


Waarom vind je nepvlees stom? Ik eet het wel hé.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Mei 2019 16:49

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Ik denk dat Tabbie bedoelt dat ze het stom vindt dat vlees kunstmatig of plantaardig wordt nagemaakt op zo’n manier dat het er gewoon uitziet (en ook smaakt naar?) vlees. Je hebt bijvoorbeeld kaasschnitzels, gewoon een schnitzel gemaakt met kaas, maar ook echt hamburgers die gewoon echt voor vlees door kunnen gaan. Dat tweede vindt zij stom.

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mei 2019 17:42

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Ja dat bedoel ik precies.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Mei 2019 17:51

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Tabbie schreef:Nou ja, ik vind een hamburger niet Vega idd. En Vega nep vlees vind ik verder stom. Dat is mijn mening. Of je eet vlees of niet.


Wat een onzin. De meeste mensen eten geen vlees omdat ze niet willen meewerken aan dierenleed. Niet omdat ze vlees niet lekker vinden. Met nepvlees komen ze toch in de buurt van die smaak maar zonder dierenleed.
2010 2012
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mei 2019 18:06

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Dat mag jij ook zo zien. Ik zelf vind gewoon dat je dan ook gewoon zonder die 'nepsmaak' moeten kunnen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Mei 2019 18:17

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Tabbie schreef:Dat mag jij ook zo zien. Ik zelf vind gewoon dat je dan ook gewoon zonder die 'nepsmaak' moeten kunnen.


Waarom?
2010 2012
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mei 2019 18:23

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Tabbie schreef:Dat mag jij ook zo zien. Ik zelf vind gewoon dat je dan ook gewoon zonder die 'nepsmaak' moeten kunnen.


Ben je ook tegen cola light en bloemkoolrijst?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Mei 2019 18:35

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Cola light vind ik toevallig ook flauw ja :laughcry: maar ik kan mij sowieso minder goed voorstellen dat je geen hamburger wilt eten vanwege diere leed, maar dan alsnog zin hebt in een hamburger.. Of dat nu qua smaak is of niet.

Ik kan het gewoon niet uitleggen. Het is een gevoel.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2019 18:46

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Tabbie schreef:Dat mag jij ook zo zien. Ik zelf vind gewoon dat je dan ook gewoon zonder die 'nepsmaak' moeten kunnen.


Wat moet ik dan eten? Van die rubberen producten die je oa bij Ikea in een fruitschaal ziet liggen om zo een keuken wat geloofwaardiger te maken?
Er zijn zat vegetariers en vegans die idd niet van vega hamburgers ed houden, maar als zij zelf tofu oid marineren heeft het hoe dan ook een vlezige smaak/structuur. Je komt er zonder echt vlees nou eenmaal niet onderuit.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Mei 2019 19:00

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Ik heb wel s een soort kipsalon gemaakt, met aardappelblokjes, reepjes kipfilet en dat samen in de oven met wat kaas erover. We aten het met ijsbergsla met tomaat en komkommer en zelfgemaakte knoflooksaus (gemaakt van beetje mayo, yoghurt, verse bieslook, gembersiroop en beetje worcestersaus) Hier viel het redelijk in de smaak :)
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 19:01

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Bazinga schreef:Ik heb wel s een soort kipsalon gemaakt, met aardappelblokjes, reepjes kipfilet en dat samen in de oven met wat kaas erover. We aten het met ijsbergsla met tomaat en komkommer en zelfgemaakte knoflooksaus (gemaakt van beetje mayo, yoghurt, verse bieslook, gembersiroop en beetje worcestersaus) Hier viel het redelijk in de smaak :)

Ohja ik maak ook altijd knoflooksaus van mayo, yoghurt en knoflook erbij.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Mei 2019 19:19

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Tabbie schreef:Cola light vind ik toevallig ook flauw ja :laughcry: maar ik kan mij sowieso minder goed voorstellen dat je geen hamburger wilt eten vanwege diere leed, maar dan alsnog zin hebt in een hamburger.. Of dat nu qua smaak is of niet.

Ik kan het gewoon niet uitleggen. Het is een gevoel.

Haha ben jij van de vega-politie? Maar even serieus het is toch super dat er producten worden gemaakt die op vlees lijken, zonder dat er dierenleed aan te pas is gekomen? Dieren voor vermoord worden? En dat er zo steeds meer mensen over de streep worden getrokken om vlees te laten staan omdat ze een goed alternatief hebben gevonden?

Ik snap echt totaal niet waarom iemand 1 goede reden kan noemen hier op tegen te zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2019 20:23

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Nou de prijzen nog! Voor 2 VEGAburgers betaal je onderhand evenveel als bvb een kg gehakt. Zo schiet het niet heel erg op, want men kan het te duur vinden en da's niet raar.
Sinds 29-4 is de beyond burger bij AH te koop, een plantbased burger die schijnbaar zo op de echte lijkt. Is wel € 5,99 per 2 vind ik erg duur.
Ik heb gezocht bij de 2 AH's hier in de buurt en beide hebben ze niet. De ene heeft bijna nooit wat wat ik wil, maar wel de mora snacks in samenwerking met de vegetarische slager. De andere is een stuk groter en die heeft ze helemaal niet. Beiden hadden voor pasen de vegarollade en notenroast niet. Niet eens de moeite nemen om er 1 in te kopen. Heb mijn beklag gedaan en ook gezegd dat ze die 2 met kerst ook niet hadden. Heb mijn beklag gedaan dat ze vaak veel dingen niet hebben. Hun antwoord is dan standaard dat ik het kan bestellen, maar dat is belachelijk. Dus omdat hun het nooit inslaan moet ik het maar bestellen en dan mag ik hopen dat het doorgegeven wordt (is nl vaker fout gegaan).
<<

Anoniem279

Bericht 06 Mei 2019 20:28

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Heel soms bestel ik een kapsalon, bij het zaakje waar wij bestellen hebben ze kapsalon met falafel. Die bestel ik nog wel eens. Zelf maken heb ik ook wel eens gedaan trouwens maar ik zou niet eens meer weten hoe. Volgens mij met kip.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Mei 2019 20:30

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

CBL, ik heb die beyond burger op van de week en ik vond hem echt niet lekker. Ik heb hem zelfs niet opgegeten maar aan m'n man gegeven omdat ik het niet weg kreeg.

Voor je kapsalon zou ik de shoarma van Vivera nemen. Denk dat die erg lekker is daarvoor.
2010 2012
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2019 20:34

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

https://www.ohmyfoodness.nl/omf-kookt/d ... y-kapsalon

Ben vaak terug houdend met zulke sites mensen die denken dat ze kunnen koken, maar eigenlijk thuiskoks/huisvrouwen zijn die maar wat doen. Kom verschillende sites tegen oa een waar er olijven op zitten wat er volgens mij niet op hoort. Ik wil graag het originele recept van de bedenken uit R'dam.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Mei 2019 20:34

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Vegetarische vleesvervangers zijn niet allemaal te duur, het vlees dat zo goedkoop is gemaakt door al het dierenleed klopt gewoon niet. Kippen worden behandeld alsof het spullen zijn i.p.v. levende wezens. Die kiloknallers mogen van mij heel snel verboden worden.
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Mei 2019 20:37

Re: Wie heeft er zelf kapsalon gemaakt?

Lexi schreef:CBL, ik heb die beyond burger op van de week en ik vond hem echt niet lekker. Ik heb hem zelfs niet opgegeten maar aan m'n man gegeven omdat ik het niet weg kreeg.

Voor je kapsalon zou ik de shoarma van Vivera nemen. Denk dat die erg lekker is daarvoor.


Wat jammer zeg en ik verheugde me er zo op! Ik heb de meesterburger van Vivera gegeten en die vind ik erg lekker nadeel is dat die enorm aan de pan plakt ondanks ruim olie.
Ik heb de shoarma van Vivera, erg lekker vind ik die zelfs lekkerder dan die van de vegetarische slager.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers