Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groenten en fruit wassen?

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 09 Apr 2019 08:45

Groenten en fruit wassen?

Doe je dat? Dingen zoals komkommer, cherrytomaten, appels, druiven, courgette, champignons, wat dan ook?

Ik zag vanmorgen mijn vriend de druiven wassen en ik vroeg gierend of hij ook hun tandjes ging poetsen en of ik alvast 30 kleine handdoekjes voor hem moest pakken, maar het bleek bittere ernst en iets wat hij altijd doet. Ik voel me opeens zwaar vervreemd van hem en hij andersom ook, hij keek me aan alsof ik niet alleen de druiven nooit was, maar alsof ik er ook nog extra overheen poep voordat we ze eten.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 09 Apr 2019 08:47

Re: Groenten en fruit wassen?

Hahaha, ja ik was groenten en fruit in een poging de pesticiden en andere vieze dingen die erop zijn gekomen weg te wassen, maar tegelijkertijd heb ik niet echt de illusie dat dat erg veel helpt, dus soms doe ik t ook niet als ik er te lui voor ben.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2019 08:49

Re: Groenten en fruit wassen?

Haha. Je vriend heeft kinderen toch?

Sinds m'n zwangerschap was ik ook alle groente en fruit en nu nog steeds want dat moet wel voor G.
Eigenlijk is het ook beter voor volwassenen ja om het altijd te doen. Ik deed het voorheen ook nooit.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Apr 2019 08:50

Re: Groenten en fruit wassen?

Jazeker! Ik wil geen wormen in mijn lichaam!

Lees dit en leg maar 30 kleine handdoekjes klaar voor je eigen druiven. :smile:

https://www.gezondheidsnet.nl/ziekten/w ... ies-wormen
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 09 Apr 2019 09:00

Re: Groenten en fruit wassen?

Ja altijd. Zeker voor zoon, maar ook mijn eigen groente en fruit.
10.04.17
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 09 Apr 2019 09:06

Re: Groenten en fruit wassen?

Cotton schreef:Haha. Je vriend heeft kinderen toch?

Sinds m'n zwangerschap was ik ook alle groente en fruit en nu nog steeds want dat moet wel voor G.
Eigenlijk is het ook beter voor volwassenen ja om het altijd te doen. Ik deed het voorheen ook nooit.


Ja heeft kinderen, maar lijkt mij nuttiger als hij consequent wordt in handen wassen voor het eten (discussiepunt, van mij moét het) ipv de zwaar vervuilde druiven badderen :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2019 09:08

Re: Groenten en fruit wassen?

Reva schreef:
Cotton schreef:Haha. Je vriend heeft kinderen toch?

Sinds m'n zwangerschap was ik ook alle groente en fruit en nu nog steeds want dat moet wel voor G.
Eigenlijk is het ook beter voor volwassenen ja om het altijd te doen. Ik deed het voorheen ook nooit.


Ja heeft kinderen, maar lijkt mij nuttiger als hij consequent wordt in handen wassen voor het eten (discussiepunt, van mij moét het) ipv de zwaar vervuilde druiven badderen :laughcry:

Hahaha. Ja ik bedoel misschien is hij er toen mee begonnen :P
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 09 Apr 2019 09:16

Re: Groenten en fruit wassen?

SoGood schreef:Jazeker! Ik wil geen wormen in mijn lichaam!

Lees dit en leg maar 30 kleine handdoekjes klaar voor je eigen druiven. :smile:

https://www.gezondheidsnet.nl/ziekten/w ... ies-wormen


Bah! Maar dan is echt alles een risico toch? Geld aanpakken en daarna dropje in je mond stoppen en je hebt mogelijk een ongewenst huisdier (die ook weer in bad moet zelf?) :shock:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Apr 2019 09:22

Re: Groenten en fruit wassen?

Haha, ja, fruit en groente was ik altijd. Maar toch durf ik de link niet te lezen :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Apr 2019 09:24

Re: Groenten en fruit wassen?

Nee doe ik nooit! In m'n zwangerschap vergat ik 't ook constant. Zit niet in m'n systeem. Alleen groenten uit eigen tuin was ik wel ivm aarde. En bij zanderige paksoi of prei soms wel.
Let's discover the world together.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 09 Apr 2019 09:32

Re: Groenten en fruit wassen?

Hier word groente en fruit ook eerst gewassen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 09 Apr 2019 09:38

Re: Groenten en fruit wassen?

Soms wel en soms niet. Zit niet echt een lijn in, heeft denk ik te maken met of ik al in de keuken ben en of ik haast heb.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Apr 2019 10:02

Re: Groenten en fruit wassen?

Ja, altijd. Al is het maar omdat 'iedereen' er met zijn handen aan zit, bah
<<

Anoniem300

Bericht 09 Apr 2019 10:20

Re: Groenten en fruit wassen?

Groente wel altijd. Al haal ik can de komkommer de buitenkant eraf, ooit gehoord dat daar veel rommel opzit.
Fruit soms, alleen als ik die heel eet(zonder schil eraf te halen) dus druiven wel, appel niet (eet ik zonder schil)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Apr 2019 10:30

Re: Groenten en fruit wassen?

Awesome dit. Ik dacht altijd dat ik heel vies was omdat ik groente en fruit nooit was. Dacht dat iedereen dat verder wel deed. Tijdens m'n zwangerschap vergat ik het ook vaak.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 09 Apr 2019 10:33

Re: Groenten en fruit wassen?

Haha, geweldig jouw reactie!
Ik was eerlijk gezegd bijna nooit fruit en groenten van te voren af. Soms wel courgettes, die zijn niet verpakt en die eten wij met schil dus dan doe ik het wel.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Apr 2019 10:59

Re: Groenten en fruit wassen?

Nooit, nooit gedaan ook.
30-04-2017
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 09 Apr 2019 11:13

Re: Groenten en fruit wassen?

Ik was groenten en fruit eigenlijk nooit en krijg altijd boze blikken van mijn moeder als ze dat ziet
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 09 Apr 2019 11:21

Re: Groenten en fruit wassen?

Misoe schreef:Ik was groenten en fruit eigenlijk nooit en krijg altijd boze blikken van mijn moeder als ze dat ziet


Mooi :lol:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Geel

Bericht 09 Apr 2019 12:04

Re: Groenten en fruit wassen?

Huh, hoe kun je dat nu níet doen? Ik dacht dat het algemeen bekend/gewoon was om schoon te maken vooraf. Behalve champignons, die moet je niet wassen, maar met een doekje oid schoonmaken. En dingen als mandarijnen en bananen natuurlijk ook niet, omdat je de schil niet eet. Maar verder: wassen die hap! Stelletje viezerikken.
<<

Anoniem269

Bericht 09 Apr 2019 12:06

Re: Groenten en fruit wassen?

Ja altijd. Behalve champignons. Die veeg ik schoon. En voor gesneden/verpakte ijsbergsla of worteltjes. Dat was ik ook niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Apr 2019 12:10

Re: Groenten en fruit wassen?

Ja het zit wel in m'n systeem om bijvoorbeeld komkommers, courgettes of appels even te wassen voor het eten. Aardbeien deed ik eerst ook, maar daar ben ik mee gestopt omdat ik het te veel gedoe vind. :laughcry: Druiven zou ik denk ik per tros ook wel even afspoelen, al ga ik ze niet grondig stuk voor stuk staan boenen ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Apr 2019 12:33

Re: Groenten en fruit wassen?

Geel schreef:Huh, hoe kun je dat nu níet doen? Ik dacht dat het algemeen bekend/gewoon was om schoon te maken vooraf. Behalve champignons, die moet je niet wassen, maar met een doekje oid schoonmaken. En dingen als mandarijnen en bananen natuurlijk ook niet, omdat je de schil niet eet. Maar verder: wassen die hap! Stelletje viezerikken.

Zo dacht ik er tot een paar jaar terug ook over, omdat ik het zo geleerd heb, maar inmiddels denk ik ook heel vaak: wat was ik nou weg met water? Ja, zand. Dus prei, courgette etc was ik wel, maar mijn verpakte tomaten, blauwe bessen en appels doe ik niet meer. En gewone appels veeg ik een keer overheen. Wat is nou de toegevoegde waarde van afspoelen met water?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Apr 2019 12:35

Re: Groenten en fruit wassen?

Haha ja precies eens June. Ik was dus ook lang niet altijd, alleen als er echt iets af te spoelen valt.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 09 Apr 2019 12:48

Re: Groenten en fruit wassen?

Ik doe het eigenlijk ook nooit. Behalve als er wat te wassen valt. Pesticiden was je er ook niet zo makkelijk af toch?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers