Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

<<

caribbeanlover

Bericht 01 Nov 2018 15:24

Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Wij hebben 2 aparte frituurpannen, maar het vet moet echt vervangen worden. Voordeel ervan is dat we het niet kunnen gebruiken anders zitten we aan de #$&!
Ik laatst echt zin in patat, maar vooral in een kroket daar zat ik al een tijd aan te denken. Dus laatst had mijn man dat gehaald bij de snackbar. Zit mijn kroket in een bakje tegen zijn berenklauw aan dus ik dacht echt gatverdamme! Heb het voor deze ene keer door de vingers gezien en het opgegeten anders vond ik het zonde.
Ik heb de andere 2 snackbars hier gevraagd of ze het apart doen en da's niet zo. Een zei dat ze nooit klachten hebben gehad van vegetariers. Dat is de reden dat wij thuis frituurpannen hebben en dus 2 aparte.
Het is toch vrij logisch dat ik dat niet wil? Thuis doe ik mijn vegaburger ook niet samen met de slavink van mijn man in een pan. Dat doen de vegetariers die bij die ene snackbar komen denk ik ook niet. Waarom thuis niet doen en daar het geen probleem vinden? Ik snap het echt niet!
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2018 15:30

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Ik gok zo dat de meeste mensen die een snackbar runnen niet vegetarisch zijn en gewoon geen idee hebben.

Ik zou je vegaburger ook gewoon bij mijn slavink in de pan gooien.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 01 Nov 2018 15:55

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Het frituren samen is niet te voorkomen denk ik. Ik vraag wel altijd om een apart bakje.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem301

Bericht 01 Nov 2018 16:00

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Cotton schreef:Ik gok zo dat de meeste mensen die een snackbar runnen niet vegetarisch zijn en gewoon geen idee hebben.

Ik zou je vegaburger ook gewoon bij mijn slavink in de pan gooien.

Dit zou ik niet zo prettig en lekker vinden omdat ik de jussappen niet bij mijn vegabueger wil. Misschien handig om te weten, mocht er ooit een vegetariër bij je komen eten.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2018 16:05

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Carrie schreef:
Cotton schreef:Ik gok zo dat de meeste mensen die een snackbar runnen niet vegetarisch zijn en gewoon geen idee hebben.

Ik zou je vegaburger ook gewoon bij mijn slavink in de pan gooien.

Dit zou ik niet zo prettig en lekker vinden omdat ik de jussappen niet bij mijn vegabueger wil. Misschien handig om te weten, mocht er ooit een vegetariër bij je komen eten.

Ja, ik weet het nu door CBL's post, maar ik zou er echt nooit aan denken. Ik kan me voorstellen dat je als snackbar eigenaar ook niet zover denkt.

Het is maar goed dat ik geen vegetariërs ken dan. :angel:
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Nov 2018 16:18

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Cotton schreef:Ik gok zo dat de meeste mensen die een snackbar runnen niet vegetarisch zijn en gewoon geen idee hebben.

Ik zou je vegaburger ook gewoon bij mijn slavink in de pan gooien.


Ik ga er ook niet vanuit dat snackbarhouders vegetarier zijn (je eet vegetarisch, je bent vegetarier) anders waren ze wellicht een vegaversie gestart. Idd het is vast ontwetendheid, maar de Mc doet het wel apart dus best vreemd eigenlijk als je erover nadenkt.
Vind het heel raar van je dat jij het vlees en vega bij elkaar doet. Je zou toch moeten snappen dat vega's die smaak niet willen dat is de reden dat ze het ooit geworden zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2018 16:20

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

De McDonald's zal iemand van hoger hand hebben die daarover beslist, dus dat is eerder logisch dan vreemd.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Nov 2018 16:21

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Huppekee schreef:Het frituren samen is niet te voorkomen denk ik. Ik vraag wel altijd om een apart bakje.


Da's ook raar zeg! Dus jij bent vega, frituren bij elkaar vind je niet erg, maar het moet wel in een apart bakje.
<<

Anoniem248

Bericht 01 Nov 2018 16:50

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Ik denk dat het in de eerste plaats gewoon zo is dat ze geen idee hebben. Daarnaast zijn de meeste mensen die een nasibal, bamischijf of groentekroket bestellen volgens mij geen vegetariër maar vinden ze de snack gewoon lekker. En ik denk dat het voor veel snackbars niet haalbaar is, een aparte frituurpan voor vegasnacks.
Steeds meer snackbars hebben wel een aparte frituurpan voor glutenvrij en (ik ga hier vast geen vrienden mee maken) dat vind ik eigenlijk belangrijker dan een aparte frituur voor vega. Want vega is een keuze, en van een kleine korrel paneermeel kun je doodziek worden met een glutenintolerantie. Neemt niet weg dat het vervelend is!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Nov 2018 16:53

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Dan is het einde zoek ook bij snackbar gok ik,

Gluten vrij / halal / vegetarisch / normaal.

Ik vind apart verpakken wel iets wat prettiger zal zijn, maar misschien moet je dat gewoon even vragen want ook mensen die gewoon normale eten kunnen een groene kroket willen eten.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Nov 2018 18:36

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Maple schreef:Ik denk dat het in de eerste plaats gewoon zo is dat ze geen idee hebben. Daarnaast zijn de meeste mensen die een nasibal, bamischijf of groentekroket bestellen volgens mij geen vegetariër maar vinden ze de snack gewoon lekker. En ik denk dat het voor veel snackbars niet haalbaar is, een aparte frituurpan voor vegasnacks.
Steeds meer snackbars hebben wel een aparte frituurpan voor glutenvrij en (ik ga hier vast geen vrienden mee maken) dat vind ik eigenlijk belangrijker dan een aparte frituur voor vega. Want vega is een keuze, en van een kleine korrel paneermeel kun je doodziek worden met een glutenintolerantie. Neemt niet weg dat het vervelend is!


Ik denk ook dat de meeste geen idee hebben zoals ik al zei. Aan de andere kant waarom bied men dat vegasnacks aan? In 1e instantie zijn die vn voor vegetariers er gekomen dus ook bij de snackbar. Dat het niet haalbaar is vind ik onzin, want zoveel ruimte neemt 1 extra pan niet in. In deze tijd met steeds meer vegans naast vegetariers zou je toch mogen verwachten dat snackbars er rekening mee houden.
Glutenvrij snap ik, want men kan er dood aangaan als het niet gv is. Vega(n) is idd een keuze, maar ik vind niet dat ik daarvoor gestraft moet worden en dat er geen rekening mee gehouden wordt.
Wie weet gaat het ooit veranderen al heb ik er een hard hoofd in.............(oh nee enkel die is hard, keihard).
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 01 Nov 2018 18:49

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

caribbeanlover schreef:
Huppekee schreef:Het frituren samen is niet te voorkomen denk ik. Ik vraag wel altijd om een apart bakje.


Da's ook raar zeg! Dus jij bent vega, frituren bij elkaar vind je niet erg, maar het moet wel in een apart bakje.


Zegt degene die de kroket die tegen 'ongepaneerd vlees' aan lag gewoon heeft opgegeten..

Ik kom zelden bij een snackbar en dan accepteer ik dat er geen aparte frituur is. Het zou top zijn als het apart kon, maar het is dan maar even niet anders. Ik wil het wel in een apart bakje krijgen na het bakken. Het is voor niet-vegetariers vaak niet 'logisch' om te bedenken dat het misschien vervelend is.

Ik pak bij 'bufetten' zoals een kaasbroodje bij de HEMA deze wel altijd zonder tang. Die wordt vaan oog voor saucijzenbroodjes gebruikt en dat vind ik vies.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Nov 2018 19:07

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Huppekee schreef:
caribbeanlover schreef:
Huppekee schreef:Het frituren samen is niet te voorkomen denk ik. Ik vraag wel altijd om een apart bakje.


Da's ook raar zeg! Dus jij bent vega, frituren bij elkaar vind je niet erg, maar het moet wel in een apart bakje.


Zegt degene die de kroket die tegen 'ongepaneerd vlees' aan lag gewoon heeft opgegeten..

Ik kom zelden bij een snackbar en dan accepteer ik dat er geen aparte frituur is. Het zou top zijn als het apart kon, maar het is dan maar even niet anders. Ik wil het wel in een apart bakje krijgen na het bakken. Het is voor niet-vegetariers vaak niet 'logisch' om te bedenken dat het misschien vervelend is.

Ik pak bij 'bufetten' zoals een kaasbroodje bij de HEMA deze wel altijd zonder tang. Die wordt vaan oog voor saucijzenbroodjes gebruikt en dat vind ik vies.


Ik zeg toch ook dat ik een uitzondering heb gemaakt! Heb je mijn verhaal wel gelezen? Niet goed iig. Ik zeg toch ook dat ik vleeseters begrijp daarin.........................zucht!
Jouw beredenering wat betreft die broodjes slaat echt nergens op, want de tang raakt het vlees niet aan. De meeste zijn zo gemaakt dat het helemaal dicht zit. Als het er al uit steekt, dan pakt men het niet gauw verticaal met de tang.
Ik neem aan dat je vegetarier bent omdat je geen dode dieren wilt eten. Dmv kaas te eten krijg je door het stremsel iets van een dood dier binnen. Dat zou je toch niet willen?
Er zijn zoveel vegetarisch gestremde kazen en vegankazen zijn ook bij AH te koop.
Bij de turkse/buitenlandse groentenwinkels/supermarkten hebben ze grote pakken met voorgesneden plakken kaas en is in verhouding vaak nog goedkoper dan een stuk kaas.
<<

Anoniem248

Bericht 01 Nov 2018 19:09

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik denk dat het in de eerste plaats gewoon zo is dat ze geen idee hebben. Daarnaast zijn de meeste mensen die een nasibal, bamischijf of groentekroket bestellen volgens mij geen vegetariër maar vinden ze de snack gewoon lekker. En ik denk dat het voor veel snackbars niet haalbaar is, een aparte frituurpan voor vegasnacks.
Steeds meer snackbars hebben wel een aparte frituurpan voor glutenvrij en (ik ga hier vast geen vrienden mee maken) dat vind ik eigenlijk belangrijker dan een aparte frituur voor vega. Want vega is een keuze, en van een kleine korrel paneermeel kun je doodziek worden met een glutenintolerantie. Neemt niet weg dat het vervelend is!


Ik denk ook dat de meeste geen idee hebben zoals ik al zei. Aan de andere kant waarom bied men dat vegasnacks aan? In 1e instantie zijn die vn voor vegetariers er gekomen dus ook bij de snackbar. Dat het niet haalbaar is vind ik onzin, want zoveel ruimte neemt 1 extra pan niet in. In deze tijd met steeds meer vegans naast vegetariers zou je toch mogen verwachten dat snackbars er rekening mee houden.
Glutenvrij snap ik, want men kan er dood aangaan als het niet gv is. Vega(n) is idd een keuze, maar ik vind niet dat ik daarvoor gestraft moet worden en dat er geen rekening mee gehouden wordt.
Wie weet gaat het ooit veranderen al heb ik er een hard hoofd in.............(oh nee enkel die is hard, keihard).

Ik wilde eigenlijk met allerlei argumenten komen, maar ik denk vooral dat het ‘t beste is om te accepteren dat de snackbar gewoon geen vega-walhalla is en je er niet vanuit moet gaan dat het top geregeld is voor vegetariërs en veganisten.
<<

Anoniem304

Bericht 01 Nov 2018 19:37

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik denk dat het in de eerste plaats gewoon zo is dat ze geen idee hebben. Daarnaast zijn de meeste mensen die een nasibal, bamischijf of groentekroket bestellen volgens mij geen vegetariër maar vinden ze de snack gewoon lekker. En ik denk dat het voor veel snackbars niet haalbaar is, een aparte frituurpan voor vegasnacks.
Steeds meer snackbars hebben wel een aparte frituurpan voor glutenvrij en (ik ga hier vast geen vrienden mee maken) dat vind ik eigenlijk belangrijker dan een aparte frituur voor vega. Want vega is een keuze, en van een kleine korrel paneermeel kun je doodziek worden met een glutenintolerantie. Neemt niet weg dat het vervelend is!


Ik denk ook dat de meeste geen idee hebben zoals ik al zei. Aan de andere kant waarom bied men dat vegasnacks aan? In 1e instantie zijn die vn voor vegetariers er gekomen dus ook bij de snackbar. Dat het niet haalbaar is vind ik onzin, want zoveel ruimte neemt 1 extra pan niet in. In deze tijd met steeds meer vegans naast vegetariers zou je toch mogen verwachten dat snackbars er rekening mee houden.
Glutenvrij snap ik, want men kan er dood aangaan als het niet gv is. Vega(n) is idd een keuze, maar ik vind niet dat ik daarvoor gestraft moet worden en dat er geen rekening mee gehouden wordt.
Wie weet gaat het ooit veranderen al heb ik er een hard hoofd in.............(oh nee enkel die is hard, keihard).

Je denkt toch niet serieus dat een snackbar in een gewone frituurpan bakt??

Zoiets is inbouw he. Je moet je complete keuken verbouwen voor die extra 'pan'.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 01 Nov 2018 20:06

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

caribbeanlover schreef:
Huppekee schreef:
caribbeanlover schreef:
Da's ook raar zeg! Dus jij bent vega, frituren bij elkaar vind je niet erg, maar het moet wel in een apart bakje.


Zegt degene die de kroket die tegen 'ongepaneerd vlees' aan lag gewoon heeft opgegeten..

Ik kom zelden bij een snackbar en dan accepteer ik dat er geen aparte frituur is. Het zou top zijn als het apart kon, maar het is dan maar even niet anders. Ik wil het wel in een apart bakje krijgen na het bakken. Het is voor niet-vegetariers vaak niet 'logisch' om te bedenken dat het misschien vervelend is.

Ik pak bij 'bufetten' zoals een kaasbroodje bij de HEMA deze wel altijd zonder tang. Die wordt vaan oog voor saucijzenbroodjes gebruikt en dat vind ik vies.


Ik zeg toch ook dat ik een uitzondering heb gemaakt! Heb je mijn verhaal wel gelezen? Niet goed iig. Ik zeg toch ook dat ik vleeseters begrijp daarin.........................zucht!
Jouw beredenering wat betreft die broodjes slaat echt nergens op, want de tang raakt het vlees niet aan. De meeste zijn zo gemaakt dat het helemaal dicht zit. Als het er al uit steekt, dan pakt men het niet gauw verticaal met de tang.
Ik neem aan dat je vegetarier bent omdat je geen dode dieren wilt eten. Dmv kaas te eten krijg je door het stremsel iets van een dood dier binnen. Dat zou je toch niet willen?
Er zijn zoveel vegetarisch gestremde kazen en vegankazen zijn ook bij AH te koop.
Bij de turkse/buitenlandse groentenwinkels/supermarkten hebben ze grote pakken met voorgesneden plakken kaas en is in verhouding vaak nog goedkoper dan een stuk kaas.



Nee, dat is niet de rede.

Zullen we er verder lekker buiten laten wat ik wel en niet eet als vegetariër?

Ik denk trouwens dat er wel meer plekken zijn waar niet alles 'perfect' gescheiden bereidt wordt. Je moet daar zelf je keuze in maken of je het wel of niet eet. Er zijn ook vegetariërs die daar namelijk geen problemen mee hebben.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Nov 2018 20:16

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

caribbeanlover schreef:
Cotton schreef:Ik gok zo dat de meeste mensen die een snackbar runnen niet vegetarisch zijn en gewoon geen idee hebben.

Ik zou je vegaburger ook gewoon bij mijn slavink in de pan gooien.


Ik ga er ook niet vanuit dat snackbarhouders vegetarier zijn (je eet vegetarisch, je bent vegetarier) anders waren ze wellicht een vegaversie gestart. Idd het is vast ontwetendheid, maar de Mc doet het wel apart dus best vreemd eigenlijk als je erover nadenkt.
Vind het heel raar van je dat jij het vlees en vega bij elkaar doet. Je zou toch moeten snappen dat vega's die smaak niet willen dat is de reden dat ze het ooit geworden zijn.


Dat lijkt me niet. Ik ga er vanuit dat meerendeel van de vega's dat is geworden vanwege dierenleed en niet de smaak.
Overigens vind ik vegasnacks in dezelfde frituurpan van andere orde dan samen in de koekenpan. In een koekenpan blijft echt een jus achter die dan in de vegasnack trekt (ik bak voor andere dan ook eerst vega daarna pas vlees als er maar 1 pan is), maar in een frituurpan wordt die smaak niet echt overgebracht omdat je met veel frituurvet en hoge temperaturen te maken hebt.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Nov 2018 21:47

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Jorja schreef:
caribbeanlover schreef:
Cotton schreef:Ik gok zo dat de meeste mensen die een snackbar runnen niet vegetarisch zijn en gewoon geen idee hebben.

Ik zou je vegaburger ook gewoon bij mijn slavink in de pan gooien.


Ik ga er ook niet vanuit dat snackbarhouders vegetarier zijn (je eet vegetarisch, je bent vegetarier) anders waren ze wellicht een vegaversie gestart. Idd het is vast ontwetendheid, maar de Mc doet het wel apart dus best vreemd eigenlijk als je erover nadenkt.
Vind het heel raar van je dat jij het vlees en vega bij elkaar doet. Je zou toch moeten snappen dat vega's die smaak niet willen dat is de reden dat ze het ooit geworden zijn.


Dat lijkt me niet. Ik ga er vanuit dat meerendeel van de vega's dat is geworden vanwege dierenleed en niet de smaak.
Overigens vind ik vegasnacks in dezelfde frituurpan van andere orde dan samen in de koekenpan. In een koekenpan blijft echt een jus achter die dan in de vegasnack trekt (ik bak voor andere dan ook eerst vega daarna pas vlees als er maar 1 pan is), maar in een frituurpan wordt die smaak niet echt overgebracht omdat je met veel frituurvet en hoge temperaturen te maken hebt.


Er is niet zoveel verschil tussen een frituurpan en een koekenpan hoor, want een kroket/frikandel kan openbarsten en sowieso geeft het altijd wat af. Het drijft erin rond en verspreid zich. Waarom gebruik je thuis niet 2 pannen? Wat is de moeite? Dan is het vega minder warm als je klaar bent met vlees.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Nov 2018 21:48

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Huppekee, wat is jouw reden dan?

Cotton, je begrijpt toch wat ik bedoel? Zucht! Tuurlijk weet ik echt heus wel dat ze niet 2 van die huis tuin en keukenpannen hebben!
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 01 Nov 2018 23:33

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Alle snacks zijn toch gepaneerd of hebben een stevig laagje dus ik denk dat er maar weinig 'vlees' bij de Vega snacks komt.
Apart verpakken zou ik niet doen, verspilling van plastic en papier.
Als je helemaak Vega wilt, zul je naar een Vega snackbar moeten in den haag of Utrecht.

Verder gaan mensen die niet tegen gluten kunnen niet dood als ze het toch binnen krijgen. Wel krijgen ze veel andere klachten, maar de dood blijft gelukkig uit.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 02 Nov 2018 09:35

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Ik heb het niet perse over thuis en zeg toch ook als er geen 2e pan is?
Er zit wel degelijk verschil tussen frituren en koekepan, ten eerste al doordat je er hele ander dingen in bakt die juist geen vet loslaten maar vet opnemen.
Verder zal het me een worst wezen want je weet het zelf beter. Lees eens terug wat voor toon je tegen iedereen aanslaat.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 02 Nov 2018 10:34

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Ik eet ook geen vlees maar ik doe er niet al te moeilijk over bij de snackbar wanneer ik een kaassouffle bestel. Ik proef er geen vleessmaak aan doordat ie waarschijnlijk bij een frikandel in de pan zat. Mijn vegaburger in de koekenpan naast een slavink bakken hoef ik dan weer niet. Dan gaat de slavink smaak echt over op de vegaburger en ligt er rauw vlees naast mijn burger. Dat gaat me te ver. Snacks in de snackbar zijn zo bewerkt dat het geen rauw vlees te noemen is vind ik.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2018 10:49

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Pollepel schreef:Alle snacks zijn toch gepaneerd of hebben een stevig laagje dus ik denk dat er maar weinig 'vlees' bij de Vega snacks komt.
Apart verpakken zou ik niet doen, verspilling van plastic en papier.
Als je helemaak Vega wilt, zul je naar een Vega snackbar moeten in den haag of Utrecht.

Verder gaan mensen die niet tegen gluten kunnen niet dood als ze het toch binnen krijgen. Wel krijgen ze veel andere klachten, maar de dood blijft gelukkig uit.


Alles wordt zowat hergebruikt dus qua verpakking maakt het niet uit denk ik. De vegasnackbar zit alleen in DH! Die in Utrecht heet snackbar, maar is niet zoals de normale snackbar en dan vegan (is overigens volledig vegan). Ze hebben geen frituur. Ze moesten het een naam geven, maar ik zou een andere kiezen ook ivm verwarring met de vegan junkfoodbar.
Oh ik dacht echt dat je er dood van kon gaan als je gluten binnen krijgt of iets eet wat ermee in aanraking is gekomen................gelukkig maar!
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Nov 2018 10:52

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Fantine schreef:Ik eet ook geen vlees maar ik doe er niet al te moeilijk over bij de snackbar wanneer ik een kaassouffle bestel. Ik proef er geen vleessmaak aan doordat ie waarschijnlijk bij een frikandel in de pan zat. Mijn vegaburger in de koekenpan naast een slavink bakken hoef ik dan weer niet. Dan gaat de slavink smaak echt over op de vegaburger en ligt er rauw vlees naast mijn burger. Dat gaat me te ver. Snacks in de snackbar zijn zo bewerkt dat het geen rauw vlees te noemen is vind ik.


Ik bedoel vlees opzich dus niet zozeer rau. Frikandellen snijden ze voor het frituren open dus daar komen sowieso sappen uit en dat wil ik niet. Iedereen moet het zelf weten, maar ik als vegetarier wil dat niet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Nov 2018 11:03

Re: Vegasnacks niet apart gefrituurd bij snackbars!

Maple schreef:Ik denk dat het in de eerste plaats gewoon zo is dat ze geen idee hebben. Daarnaast zijn de meeste mensen die een nasibal, bamischijf of groentekroket bestellen volgens mij geen vegetariër maar vinden ze de snack gewoon lekker. En ik denk dat het voor veel snackbars niet haalbaar is, een aparte frituurpan voor vegasnacks.
Steeds meer snackbars hebben wel een aparte frituurpan voor glutenvrij en (ik ga hier vast geen vrienden mee maken) dat vind ik eigenlijk belangrijker dan een aparte frituur voor vega. Want vega is een keuze, en van een kleine korrel paneermeel kun je doodziek worden met een glutenintolerantie. Neemt niet weg dat het vervelend is!


Vegetarisch eten is niet voor iedereen een keuze hoor. Er zijn ook mensen die van vlees(sappen) net zo ziek, of misschien wel zieker, worden als andere mensen van gluten.
2010 2012
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers