Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kook je voor visite?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Sep 2021 08:59

Wat kook je voor visite?

Terugkerend probleem hier.. ik heb niet één gerecht waarvan ik weet dat het altijd lukt en altijd vol smaak is. Nu ik verhuisd ben heb ik veel meer ruimte en komen er soms vrienden eten maar ik weet niet wat ik kan maken.
Ik wil zo graag iets smaakvols op tafel zetten en niet gewoon een pasta of aardappels ofzo.

Wat is jullie 'go to' gerecht als je visite krijgt? En dan bedoel ik visite op werkdagen :) Dus geen uren in de keuken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Sep 2021 09:04

Re: Wat kook je voor visite?

Poke bowl. Dat maak ik als ik door de week visite krijg. Of wraps met gerookte kip/Pulled chicken. Dat maken we eens in de zoveel in grote hoeveelheden en vriezen het dan in.

In het weekend gaat er vaak een stuk vlees of vis op bbq met een goeie salade.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Sep 2021 09:24

Re: Wat kook je voor visite?

Ik heb ook niet echt één to go gerecht maar wat wel regelmatig terug komt (wat ik vanavond had gemaakt voor m'n stiefzus die zou komen eten als we geen ziekenboeg thuis hadden) is een tomatentaart. En daar heb ik weer twee versies van.

Versie 1:
Hartig taart deeg met geraspte parmezaan erin gedrukt in taartvorm 10 min bakken zodat het al een beetje gaar is. Af laten koelen.
Cherry tomaatjes (liefst gekleurde) roosteren in de oven en daarna de tomaatjes in de taart scheppen en met wat parmezaan erop nog even afbakken. Is geen 'vaste' taart, zoals een quiche, maar beetje los. Heerlijk met salade of stuk vlees.

Versie 2:
Wederom gekleurde cherry tomaatjes roosteren in een ovenschaal (evt met rode ui erbij bijv). Dan wat balsamico stroop eroverheen en mozzarella bolletjes er tussen. En dan bladerdeeg eroverheen draperen en afbakken. Zo krijg je een soort upside down taart als je 'm omdraait als ie klaar is. Ook lekker met salade of vlees.
Geïnspireerd door dit Jamie Oliver recept uit Veg (hij noemt het een pizza)



Andere go to dingen zijn voor mij van die Build Your Own gerechten.
- Aziatische romaine sla cups met (gekruid) kipgehakt, komkommer, wortel julienne, radijs, pinda's en sesamzaadjes (samen roosteren, plakt heerlijk aan elkaar), sausje van sojasaus, limoen, chilipeper. Dat soort dingen.

- Build your own spring rolls
-Build your own taco 🌮
- Build your own burger 🍔

Dat soort werk.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Sep 2021 09:30

Re: Wat kook je voor visite?

Nog meer ideeën:

Oven schalen die je de avond van te voren evt vast kunt maken. Lasagne, moussaka, shepherds pie, spinakopita.

Wij hebben geen open keuken dus ik vind het altijd ongezellig om dan echt lang in de keuken te staan. Dan krijg ik FOMO. 🤣 Daarom maak ik bijv zelden risotto of iets wat je echt op 't moment moet maken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 10 Sep 2021 09:32

Re: Wat kook je voor visite?

Ik laat m'n vriend altijd koken, maar daar heb je niks aan.
Als er vanuit werk iemand komt eten, dan moet t al snel een beetje vlug. In het seizoen maak ik dan bijv Thaise mosselen of een stamppot (bijv broccoli/spinazie stamppot met halloumi, noten en spekjes) of een frisse maaltijd salade. Maar fiets net zo goed nog even langs de soepbar voor een lekker soepje en brood van de Turk. Geen culinaire hoogstandjes dus.

Bij mij komen de mensen op bezoek voor het gezelschap, niet t eten ;-)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Sep 2021 09:35

Re: Wat kook je voor visite?

Wraps, soep en hamburgertjes zijn mijn go to gerechten. Kan je veel mee variëren en toch ook fijn dat mensen zelf kunnen samenstellen (mochten er allergieën zijn of sommige iets niet lussen).
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Sep 2021 09:49

Re: Wat kook je voor visite?

Inderdaad de build your own springrolls, pokebowl, of twee verschillende plaattaarten met salade, of rendang met boontjes en rijst, of in de winter stoofvlees.

Ik hou niet zo enorm van koken dus vind het ook altijd wel een uitdaging om iets op tafel te toveren als we gasten hebben.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem326

Bericht 10 Sep 2021 09:51

Re: Wat kook je voor visite?

De Jamie Oliver plaattaart (zelfde als Marin) maak ik ook vaak. Verder vraag ik altijd waar iemand wel of niet van houdt. En daar pas ik het op aan. Op feestjes maak ik meestal salades, plaattaart en soep.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Sep 2021 09:52

Re: Wat kook je voor visite?

Een uitgebreide borrelplank vind ik overigens ook altijd heerlijk en lekker makkelijk. Eventueel aangevuld met een soepje of salade ofzo.

Wat leuk dat jij die ook maakt Holly. Ik zou 'm vanavond dus eten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 10 Sep 2021 09:57

Re: Wat kook je voor visite?

Ik ga meteen Jamie Oliver plaattaart googlen haha.
Ik maak trouwens ook altijd een hele uitgebreide borrelplank, met leuke decoratie. Ik doe dan vaak een grote plank met verschillende kaasjes, hammetjes, noten, druiven etc. En dan nog een schaal met wortels, stukjes komkommer, selderij met in het midden een klein schaaltje humus.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 10 Sep 2021 10:01

Re: Wat kook je voor visite?

De meeste visite die hier komt eten willen biefstuk en dat is op zich ideaal want het is zo klaar. Makkelijk met patatjes uit de oven waardoor je ook niet lang in de keuken hoeft te staan. Lekker toetje is voor te bereiden en dan heb ik zeer tevreden visite haha.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Sep 2021 10:02

Re: Wat kook je voor visite?

Max schreef:Ik ga meteen Jamie Oliver plaattaart googlen haha.

Filmpje staat hierboven. Dit is 'm via een andere website:
https://www.kitchenstories.com/en/recip ... ggie-pizza

Maar ik maak'm dus het liefst met alleen tomaten.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 10 Sep 2021 11:05

Re: Wat kook je voor visite?

Voor na het werk is niet heel handig, maar wij doen vaak bolognesesaus. In de ochtend alles snijden en de pan in en dan zes tot acht uur laten pruttelen. Als het bezoek dan komt ruikt het hele huis naar saus. Als we gaan eten hoeven we alleen nog maar pasta te koken, dus alle aandacht voor het bezoek.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 10 Sep 2021 11:26

Re: Wat kook je voor visite?

Ik maak dan graag maaltijdsalades of een buddhabowl achtige creatie op een hele grote schaal. Vers krakend ambachtelijk brood, zoute boter en olijven op tafel.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Sep 2021 11:45

Re: Wat kook je voor visite?

Ik maak dan vaak de verse peulvruchten salade van Ottolenghi. Soms met stokbrood en lekkere smeersels of als ik meer tijd heb, met krieltjes uit de oven.

https://www.smulweb.nl/recepten/1423908 ... ulvruchten
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 10 Sep 2021 11:47

Re: Wat kook je voor visite?

Ok, nu heb ik honger haha! Wat een goede tips allemaal al!

Ik moet echt even gaan oefenen met m'n oven want het is een rotding. Bij hetelucht gaat de grill aan waardoor de bovenkant volledig zwart is en de onderkant nog niet gaar.

Woensdag komen de buren eten dus een pan soep met vers brood en wat te smeren is inderdaad wel een goed idee. Ik koop ook vaak een burrata erbij met wat rucola, tomaatje en balsamico.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Sep 2021 11:50

Re: Wat kook je voor visite?

Ik ga met vrienden altijd uit eten. 😆 Ik hou niet van koken en al helemaal niet voor andere mensen, dus wij hebben bijna nooit eters eigenlijk. Hier heb je dus geen zak aan haha.
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Sep 2021 11:53

Re: Wat kook je voor visite?

Barbecue, ovenschotel of we halen wat af of laten wat bezorgen.

Goed topic trouwens, ik ga die 'pizza' van Jamie hier eens introduceren.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 10 Sep 2021 11:57

Re: Wat kook je voor visite?

- pasta met verschillende sauzen en losse bakjes met aanvulling
- taco’s met allemaal losse bakjes vulling
- nasi & bami met losse dingen (loempia, satésaus, zoet zure komkommer, kipsaté enz)
- soep met stokbrood en smeersels
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Sep 2021 11:57

Re: Wat kook je voor visite?

Ik maak eigenlijk altijd wat anders. Maar dit recept, stoof met kabeljauw, is wel een blijvertje. Heel simpel te maken, en toch lijkt het heel wat haha. Ik maak er zelf vaak couscous bij, maar kan ook met rijst of aardappeltjes. Vaak doe ik er wat stokbrood bij om te dippen.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... mozzarella
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Sep 2021 12:00

Re: Wat kook je voor visite?

Oh en ik maak ook vaak pasta. Dan maak ik bijvoorbeeld een schaal lasagne, en een pan pasta (welke soort verschilt dan). Salade erbij en eventueel olijven, stokbroodje. Maar dat doe ik alleen als er meerdere mensen komen.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1705

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 10 Sep 2021 12:01

Re: Wat kook je voor visite?

Meestal dingen als
Borrelplank
soep met stokbrood / Turks brood met smeersels
Buffetje met broodjes, hamburgers, frikandel, kroket, sla, komkommer, tomaat, cheddarcheese, augurk, sausjes
Nasi of bami met kipsaté / zoetzuur / uitjes / loempia’s
Wraps / taco’s om zelf te vullen met gehakt / kip / komkommer / champignons / ui / paprika / tomaat / saus / sla / geraspte kaas
Maaltijdsalade / pastasalade
Bbq
Hartige taart
Juli 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 10 Sep 2021 12:30

Re: Wat kook je voor visite?

Als ik gewoon moet werken en daarna nog eters krijgt ga ik voor gemak en maak ik de dag er voor een ovenschotel. Lasagne is dan wel favoriet, dan maak ik een lekkere bolognaise saus als basis, echt lekkere vers gemaakte lasagne dus, goede caprese salade er naast met balsamicocreme en klaar.

Soep met focaccia, olijven, charcuterie ed ( een soort van borrelplank) en wat smeersels is ook altijd een goede optie.

Als het op vrijdag is en het allemaal niet zoveel uit maakt hoe laat het wordt vind ik dingen zoals kaasfondue waar je wat lager bij aan tafel zit ook altijd leuk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem323

Bericht 10 Sep 2021 19:34

Re: Wat kook je voor visite?

Ik maak vaak een lasagna in voren klaar zodat ik hem alleen maar in de oven hoef te doen.
Maar ik sta in mijn familie ook bekend om mijn rundvlees. Of het nou biefstuk of suddervlees is, het valt altijd in de smaak.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Sep 2021 23:11

Re: Wat kook je voor visite?

Het is hier wel echt BYO cultuur, dus zelfs al nodigen we uit, komen ze nog met hapjes of drinken aan haha.

Wij bbq’en veel, dan nemen mensen dus ook zelf mee. Mijn man maakt GEWELDIGE hamburgers in de sous vide, dat duurt dus ook niet lang. We maken wel eens pan nasi. Eigenlijk zijn we niet zo inventief als ik dit zo opnoem.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers