Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dressing koude pastasalade

<<

Anoniem247

Bericht 26 Mei 2018 19:13

Dressing koude pastasalade

Welke dressing gebruiken jullie bij een koude pastasalade of met welke ingrediënten maken jullie ‘m zelf?
En is de pastasalade het lekkerst op de dag zelf of juist na een nachtje staan?

Ik gebruik normaal altijd honing/mosterd dressing maar ik wil eigenlijk eens een keer iets anders. En meestal maak ik ‘m op de dag zelf maar eigenlijk heb ik morgen niet echt de tijd en zou ‘m eigenlijk nu wel willen maken. Maar ik twijfel of ie dan niet te papperig wordt. Ik doe er oa feta, gekookt ei, gerookte kip, en baconreepjes in.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Mei 2018 19:18

Re: Dressing koude pastasalade

Ik gebruik regelmatig pesto en pas de ingrediënten daar op aan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mei 2018 19:22

Re: Dressing koude pastasalade

Ik gebruik ook vaak pesto.
Voor morgen; je kunt de salade vast maken en morgen de dressing erover doen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Mei 2018 19:26

Re: Dressing koude pastasalade

Ik maak meestal een dressing van rode pesto, knoflook, citroensap en wat olie en dan met uitgebakken blokjes kip, kerstomaatjes, lente-ui, pijnboompitjes en geraspte oude kaas met fussili. Echt een maaltijd salade en heel lekker als hij een dag eerder gemaakt is.

Maar ook weleens kruidenroomkaas wat losgeroerd met wat water met wat peper en zout en dan (gerookte kip), paprika, mais, rode ui enz, hele andere salade dus. Meer een bijgerecht bij de barbecue bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem244

Bericht 26 Mei 2018 20:22

Re: Dressing koude pastasalade

Ik gebruik ook meestal pesto

Maak meestal deze pastasalade
Pasta, uitgebakken Spekjes, Tomaat, Komkommer, Gegrilde paprika, Zongedroogde tomaten, Maïs, lente ui, Balsamico azijn, Groene pesto, Ananas, Feta, pijnboompitten
<<

Anoniem281

Bericht 26 Mei 2018 21:06

Re: Dressing koude pastasalade

Ik maak nog wel 's een pastasalade met citroenmayonaise; pasta,wortel, augurk, paprika, pijnboompitjes en een hoeveelheid citroenmayonaise naar smaak.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2018 21:41

Re: Dressing koude pastasalade

Ik heb meestal een dressing van olie en azijn. Ik ben een grote fan van Oil en Vingair en ik heb daardoor verschillende olie en azijnen in de kast staan. Met kip heb ik een dressing van mangopulp azijn met een goede Griekse olie. Terwijl ik bij de mozzarella vaak een basamico azijn heb met bijvoorbeeld een chili peper olie of een noten olie. Misschien eens een keer kijken welke smaken zijn je in huis kan halen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Mei 2018 22:04

Re: Dressing koude pastasalade

Ik deed er eerst altijd yoghurt/kruidendressing doorheen, maar afgelopen week eens met groene pesto geprobeerd en dat vond ik erg lekker!
❤ 7 juni 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 26 Mei 2018 23:51

Re: Dressing koude pastasalade

En goeie olijfolie en citroensap of balsamico. Simpel.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Mei 2018 00:10

Re: Dressing koude pastasalade

Meestal doe ik er pesto doorheen, maar heb ook een keer een salade gemaakt met chilisaus en yogonaise als dressing. Die was lekker met tonijn.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem247

Bericht 27 Mei 2018 19:57

Re: Dressing koude pastasalade

Hij was lekker!

Ik had alles gisterenavond gesneden en gekookt. En vanmiddag afgemaakt met een beetje mayonaise en chilisaus. Ik wilde eigenlijk pesto gebruiken en ik dacht dat ik dat ook had maar hij was op. De volgende keer doe ik dat er doorheen. Hij was verder erg lekker en de grote schaal die ik had gemaakt was helemaal op!

Ik had er dit in gedaan :

Mini wokkel pasta
Gekookte ei (alleen het wit)
Gerookte kip
Gebakken bacon in reepjes
Feta kaas
Zongedroogde tomaat
Komkommer
Zilveruitjes
Augurk
Appel
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Mei 2018 10:10

Re: Dressing koude pastasalade

Klinkt lekker Ava!

Ik had van het weekend deze gemaakt:

Wokkel pasta
spekblokjes
kaasblokjes
feta blokjes
paprika
bosui
dressing van olijfolie, azijn, peper, zout en beetje suiker
en voor het eten wat ongezouten cashewnoten erbij.

Met pesto vind ik ook altijd erg lekker! Mijn man vindt de smaak van pesto vaak wat te sterk dus ik wil dan nog wel eens wat yofresh erdoor doen waardoor je een soort pestomayonaise krijgt, maakt het wat zachter.
⁠♡♡♡
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Mei 2018 21:03

Re: Dressing koude pastasalade

Ik gebruik vaak tapenade van zongedroogde tomaatjes als dressing. De pastasalade bestaat dan uit pasta (like duh), gerookte kipfilet in blokjes, cherrytomaatjes, komkommer, paprika, blokjes port salut, pijnboompitjes, ananas en augurk. Dat is echt m’n lievelingspastasalade :heart:

♥♥

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers