Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biologisch eten

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2017 09:05

Biologisch eten

In het wat zou je doen als je rijk was topic kwam een aantal keer naar voren dat men graag biologisch zou eten als ze meer geld hadden.

An sich vind ik dat een heel mooi streven. Ik doe het zelf eigenlijk te weinig al koop ik wel lokaal waar het kan, dat vind ik wel mooi. (eieren bij de boer op de hoek, hert uit de duinen hier, ons vlees van de slager komt van de koeien uit het veldje in de buurt).

Maar wat mij altijd opvalt in de supermarkt is dat het aanbod van biologische groenten echt superklein is. Er is maar een klein hoekje bij ons in de Albert Heijn (een rijke gemeente dus zeker wel genoeg vraag) met een paar soort groenten maar lang niet alles. Hoe doe je dat dan als je biologisch eet? Beperk je je dan tot die groenten? Idem dito met vlees. Bio biefstuk, kip en gehakt is er wel maar lang niet al het vlees. Haal je dat dan speciaal bij de slager? Ga je voor je groenten ook naar een speciale groentenwinkel of biologische supermarkt?

Dus dat is eigenlijk mijn vraag aan de mensen die biologisch eten: Waar haal je je producten vandaan? Eet je altijd compleet biologisch of haal je biologische producten waar het kan en rest niet biologisch?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Nov 2017 09:18

Re: Biologisch eten

Er bestaan toch supermarkten die alleen biologisch eten verkopen? Zoals een Puur of de Groene winkel, lijkt me dat je dat gewoon daar haalt dan. Wel erg duur ja.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Nov 2017 09:20

Re: Biologisch eten

Wij eten alleen nog biologisch vlees (ik eet zelf geen vlees meer) en dit is beperkt tot rund en soms kip. Ik heb via koopeenkoe weleens besteld en dat is goed bevallen. Het andere vlees kopen we gewoon bij de supermarkt of Odin (biosupermarkt). Ik kom eigenlijk nooit bij de slager.
Qua gewone producten bv groenten kies ik doorgaans de biologische variant of ik moet krap bij kas zitten. Dat haal ik gewoon in de supermarkt of bij de Odin. Ik koop denk ik 50% van de producten biologisch. Als het er niet biologisch is haal ik gewone groenten en de cavia's krijgen ook geen biologische groenten (of bij toeval).
Ik ga dus vaak naar 2 supermarkten (of naar 3 als ik ook nog naar de lidl wil :palm: )
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 29 Nov 2017 09:23, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2017 09:21

Re: Biologisch eten

Carrie schreef:Er bestaan toch supermarkten die alleen biologisch eten verkopen? Zoals een Puur of de Groene winkel, lijkt me dat je dat gewoon daar haalt dan. Wel erg duur ja.


Ja ga je dan dus specifiek naar die supermarkt en alleen die supermarkt. Dat is m'n vraag hoe mensen dat doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Nov 2017 09:22

Re: Biologisch eten

Marin schreef:
Carrie schreef:Er bestaan toch supermarkten die alleen biologisch eten verkopen? Zoals een Puur of de Groene winkel, lijkt me dat je dat gewoon daar haalt dan. Wel erg duur ja.


Ja ga je dan dus specifiek naar die supermarkt en alleen die supermarkt. Dat is m'n vraag hoe mensen dat doen.

Nou zo dus? Haha ik snap je niet helemaal geloof ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2017 09:26

Re: Biologisch eten

Haha Carrie. Ik bedoel dat het aanbod bij bijvoorbeeld de Albert Heijn zo klein is, geen spinazie bijvoorbeeld maar wel tomaten. Eet je dan dus überhaupt geen spinazie, of haal je dat bij de bio supermarkt of wat doe je?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2017 09:30

Re: Biologisch eten

Highway, dus idd meerdere supermarkten. Wel goed hoor dat je dat doet!
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1685

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 29 Nov 2017 10:15

Re: Biologisch eten

Wij hebben een tijd vrijwel alles biologisch gegeten. We deden dan ongeveer de helft van de boodschappen bij de Ah en de rest bij de Ekoplaza/Natuurwinkel/Groene winkel/Olmenhorst enz. Bij de Ah heb je vrij veel soorten biologische groenten, hier in ieder geval wel en de rest dus bij de andere winkels. Maar ik vond het echt te duur worden. Dus eigenlijk zouden we vooral groente en fruit nog biologisch gaan kopen maar ik merk dat we de laatste tijd er te weinig op letten. Moeten we weer meer gaan doen.
2010 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2017 10:18

Re: Biologisch eten

Oh de Olmenhorst ook? Kan je daar ook andere dingen halen dan appels en peren? Dat is leuk en niet ver weg van hier.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1685

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 29 Nov 2017 10:22

Re: Biologisch eten

Marin schreef:Oh de Olmenhorst ook? Kan je daar ook andere dingen halen dan appels en peren? Dat is leuk en niet ver weg van hier.


Ja is een heel winkeltje bij. Niet super groot hoor maar ze hebben nog best veel en ook nog een leuk speeltuintje bij.
2010 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2017 10:25

Re: Biologisch eten

Wat leuk! Dat ga ik onthouden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Nov 2017 11:14

Re: Biologisch eten

Wij eten niet volledig biologisch, maar ik zoek in de winkel wel 9 van de 10 keer biologisch vlees. En ik denk 5 van de 10 keer biologische groenten.
Fruit en groente haal ik trouwens bijna elke week bij de groenteboer. Maar ik weet niet welke standaarden hij hanteert. Ik vrees niet volledig biologisch.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 29 Nov 2017 18:42

Re: Biologisch eten

Volledig bio houd natuurlijk ook in dat je seizoensgroenten eet dus in dat opzicht is het wel heel logisch dat het vaak wat saaier is qua keuze.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 29 Nov 2017 20:09

Re: Biologisch eten

Ik eet geen vlees meer. Mijn vriend alleen nog biologisch vlees. Melk, yoghurt en eieren zijn altijd biologisch. Groenten of fruit niet, dat wordt ons echt te duur.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Nov 2017 20:15

Re: Biologisch eten

Wij hebben anderhalf jaar volledig biologisch gegeten (alles wat we thuis aten in ieder geval, buiten de deur lette ik er niet zo op). Wat ze hadden, haalde ik bij de AH en de Aldi (altijd daar waar het het goedkoopste was), voor de rest ging ik naar de Ekoplaza. Daarnaast hadden we een wekelijks groenten- en fruitpakket van Bioboer Giel en haalden we bio meel bij de molen (ik bak elke dag zelf brood).

Nu halen we alleen nog bio meel en eten we vrijwel alles van dierlijke oorsprong nog steeds biologisch. Budgetkwestie helaas, scheelt bijna de helft.
<<

Geel

Bericht 29 Nov 2017 20:46

Re: Biologisch eten

Ik eet vlees altijd biologisch. En we eten ook minder vlees. Bovendien eten we zo onbewerkt mogelijk vlees, dus eigenlijk geen schnitzels, burgers, cordon blues, slavinken etc. Dus qua vlees missen we bij de AH eigenlijk niks! Qua groenten doen we niet alles bio. Wat bio is haal ik bio en als het er niet is, de gewone variant. Dus zo dus :-)
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 29 Nov 2017 21:23

Re: Biologisch eten

Hier ook een aparte lokale winkel met alleen biologische producten. Al ga ik daar te weinig heen, ik moet dan toch voor andere dingen naar de gewone supermarkt. En aangezien ik geen zin/geen tijd heb om naar verschillende winkels te gaan, ga ik meestal alleen naar de gewone supermarkt. Maar ik ben met je eens dat het aanbod daar wel een stuk meer mag!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 29 Nov 2017 22:05

Re: Biologisch eten

Wij eten niet helemaal biologisch maar wel veel. Onze AH heeft veel biologisch en onze Lidl ook. Daarnaast zit er een biologische supermarkt tegenover onze AH en een einde verderop een biologische slager.
Ik ben een tijd 'lid' geweest van de biologische supermarkt, maar ik kwam er toch te weinig om mijn lidmaatschap er goed uit te halen.

Bij ons is er ook een biologische markt, alleen kom ik daar nooit omdat ik dan werk.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 30 Nov 2017 10:46

Re: Biologisch eten

Wij hebben een hele grote moestuin waar we in de zomer van eten. Ook fruitbomen en aardbeien. Veel vries ik ook in voor de winter, vooral doperwten, courgettes, snijbonen en rood fruit (gebruik ik dan wel alleen in shakes). In de winter hebben we nu alleen boerenkool en snijbiet (lekkerste stampot) maar nu we zo dichterbij wonen wil ik in de winter ook pastinaak, pompoenen en andere wintergroenten gaan verbouwen.

In de winkel koop ik vooral biologische diepvriesgroenten Die prijzen zijn goed te doen. Maar broccoli en bloemkool bijv hebben wij aan 1 biologische niet genoeg (zijn vaak erg klein) en voor 2 stuks ben je al gauw 6-7 euro kwijt. Dat vind ik iets teveel van het goede en ik wil wel dat we voldoende groente binnen krijgen, zeker in de winter. Groenten tot 4 euro koop ik wel biologisch als ze het hebben. Fruit koop ik niet zo vaak biologisch.

Vlees helaas niet, dat is halal niet zoveel te vinden. We eten wel steeds vaker vegetarisch.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 01 Dec 2017 00:01

Re: Biologisch eten

Ik koop waar het kan redelijk biologisch eten, ook eten wij wel vegetarisch waar mijn vriend soms wel huiverig mee was, maar hij is er ondertussen ook wel achter dat het niet alleen maar bonen en toestanden zijn.
Wij eten sowieso twee keer in de week met acht mensen, dan is het niet te betalen.
Ik wil eigenlijk een grote vriezer hebben waar ik via een boer vlees kan kopen.

Qua bio wijnen ben ik nog echt niet om, wij hadden laatst een bio proeverij en ik had met sommige wijnen echt, wat moet ik hiermee? Alsof ik een lavendelveld aan het opdrinken was, terwijl het eigenlijk een gangbare druif was. Die kwaliteit wisselt gewoon echt heel erg.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One