Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Airfryer

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Okt 2023 08:06

Airfryer

nav de vraag in het nieuwe keuken topic, gooi ik de airfryer er hier maar in.

Wat gooi je allemaal in de airfryer en wat is je succes recept.

Het afgelopen jaar heb ik er vooral in gegooid
- aardappelproducten, bolletjes, kroketjes, rosti, pomme duchee
- kipsnitzels
- afbakbroodjes
- bananenbrood, maar dan in muffin vormpjes
- beenham
- viscuisine
-
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 03 Okt 2023 08:17

Re: Airfryer

Zoete aardappelfriet/ blokjes
Patat
Aardappelschijfjes / krieltjes / partjes
Kipschnitzel
Afbakbroodje met ei erin
Vissticks
Nacho’s met groente / kaas
Kippenpootjes
Gevulde portobello / courgette / paprika
Laatst gewijzigd door Radler op 03 Okt 2023 08:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6113

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 03 Okt 2023 08:23

Re: Airfryer

Hier geen airfryer of friteuse. Niet het idee dat ik er eentje mis in mijn leven of zie ik het helemaal verkeerd?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 722

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 03 Okt 2023 08:42

Re: Airfryer

Vegaschnitzels en kipschnitzels
Kipkluifjes en drumsticks
Bittergarnituur
Paparika om in geheel te grillen
Zelfgesneden aardappels
Aardappelproducten uit de vriezer
Zelfgemaakte croutons
Knoflookbrood
Bruschetta
Broodje met kaas
Courgette en aubergine met panko
Ik heb ook siliconen bakjes voor de airfryer om kliekjes op te warmen, restje ovenschotel e.d.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2841

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 03 Okt 2023 08:47

Re: Airfryer

Meestal aardappelproducten als verse frites, krieltjes, zelf aardappelen koken en dan in blokjes afbakken. Ik bak nooit meer aardappelen in een pan.

Soms ovensnacks als bitterballen, mini frikandellen ed.

Heel soms bak ik er gemarineerde kipstukjes in voor saté.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 03 Okt 2023 08:53

Re: Airfryer

Bijna alle vegaburgers zijn ook lekkerder uit de airfryer. Zolang er geen marinade op zit. Komt er heel knapperig uit.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1925

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 03 Okt 2023 22:25

Re: Airfryer

SoGood schreef:Hier geen airfryer of friteuse. Niet het idee dat ik er eentje mis in mijn leven of zie ik het helemaal verkeerd?

Ik snap het ook niet. Alles wat hier genoemd wordt kan toch ook in de oven of pan? Snacks wel in de frituur graag en niet in de oven of airfryer.
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Okt 2023 05:49

Re: Airfryer

Het wordt wel echt anders knapperig / knapperiger. Het is een soort super speed kleine hete luchtoven. Sneller en knapperiger. En ideaal voor hoeveelheden voor het gezin.

Ik heb er ook wel eens in gebakken maar voor de meeste dingen vind ik 't daar weer te klein voor. Maar voor knapperige dingen (waar zoon ook heel erg van houdt) is het ideaal. Croutons van oud Turks brood bijv zijn er ook echt geniaal in!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Okt 2023 06:13

Re: Airfryer

Ik gebruik de airfryer echt liever dan de frituur of oven. Maak er broodjes on af, empanades, worstenbroodjes, frietjes, snacks, aardappelkroketjes, zoete aardappel, paprika of gevulde paprika, aardappelblokjes, laatst ook burritos.

Qua tijd gewoon sneller: want ik doe de oventijd altijd door de helft.

En ik vind de snacks en friet echt zoveel lekkerder dan uit de frituur. En niet die frituur stank. Frituurvet etc. Ik gebruik de aitfryer dus bijna elke dag.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 04 Okt 2023 06:32

Re: Airfryer

Ik vind het wel echt lekkerder wanneer het uit de airfryer komt dan uit de oven. Wordt knapperiger en is sneller klaar.
Wij hebben ook een xxl variant.
Snacks uit de airfryer vind ik Bv echt wel heel lekker, maar uit de oven weer minder
Juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6799

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Okt 2023 07:19

Re: Airfryer

Radler schreef:Ik vind het wel echt lekkerder wanneer het uit de airfryer komt dan uit de oven. Wordt knapperiger en is sneller klaar.
Wij hebben ook een xxl variant.
Snacks uit de airfryer vind ik Bv echt wel heel lekker, maar uit de oven weer minder


Dit inderdaad.
Wij gebruiken de airfryer eigenlijk alleen voor friet en snacks trouwens.
2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8447

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Okt 2023 07:32

Re: Airfryer

Wij gebruiken het voor frietjes (zelfgemaakt of uit zo’n diepvrieszak), vegakroketten en -bitterballen, soms voor kip, en ook weleens voor groentegerechten. Bijvoorbeeld een aubergine met inkepingen en dan gevuld met mozzarella, tomaat, pesto etc. Heel lekker!

Mijn ouders hebben er ook een. Ze bakken er brood mee, en doen er ook weleens oudere broodjes in om ze weer lekker knapperig te maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11328

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 04 Okt 2023 07:44

Re: Airfryer

Moet je zo'n ding ook onder de afzuiger zetten? Of gaat het niet zo stinken? (niet dat ik weet waar ik m moet opbergen hoor)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Okt 2023 07:51

Re: Airfryer

Nee het ruikt bijna niet. Wel een beetje naar eten, maar niet anders dan in een pan vind ik. (Maar daar gebruik ik ook nooit een afzuiger, jij misschien wel). Het is absoluut niet te vergelijken met frituurgeur.

Wij wilden m ook niet op het aanrecht maar gebruiken 'm met zo'n regelmaat dat hij toch een vast plekje heeft gekregen.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Okt 2023 08:08

Re: Airfryer

Na dit en het andere topic ben ik nog steeds niet overtuigd haha. Ik ben erg tevreden met onze 2 ovens. Ik vind friet en snacks ook gewoon prima lekker worden in de oven. Heb het bij mijn schoonouders wel eens uit de airfryer gehad bedacht ik me net en ik merkte geen verschil eigenlijk. Maar goed zij hebben een prutoven dus daarmee vergeleken is het natuurlijk wel beter. Maar wij hebben 2 hele fijne ovens dus ik zie dan echt niet de toegevoegde waarde van zo'n lomp ding erbij op het aanrecht.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Okt 2023 08:12

Re: Airfryer

Je hoeft er ook niet aan he 🤪

Qua stroom scheelt het, want korter aan. In die zin is het duurzamer.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Okt 2023 08:16

Re: Airfryer

Haha nee uiteraard. Maar iedereen is er zo lyrisch over haha. Maar ik zie het gewoon niet 🤣

Wat betreft duurzamer, als ik lang de oven aanheb hoeft soms de verwarming niet aan hahaha 🤣😉
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 04 Okt 2023 08:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Okt 2023 08:17

Re: Airfryer

Haha nee ik zag het ook niet tot ik het zelf probeerde. Dat is wel echt zo. Maar met twee ovens kan ik me voorstellen dat je het qua ruimte in elk geval echt niet nodig hebt. Dat lijkt mij ook heerlijk, twee ovens!
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Okt 2023 08:19

Re: Airfryer

Ja 2 ovens was echt een grote wens bij onze nieuwe keuken en ik ben er nog elke dag blij mee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Okt 2023 08:43

Re: Airfryer

Ik zou dus niet weten wat je met 2 ovens moet.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2841

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 04 Okt 2023 08:53

Re: Airfryer

Ik krijg m’n patat of aardappeltjes in de oven nooit zo lekker knapperig aan alle kanten dan wanneer het uit de airfryer komt. Deed dit nog wel eens met een HF gerecht, maar toch altijd wat slappig ofzo.
Aardappeltjes bakken in een pan moet je toch constant bij staan en omgooien om ze lekker knapperig te krijgen aan alle kanten. Met de airfryer gooi ik het erin, schud het halverwege een keer en verder geen omkijken naar.

Een frituur hebben wij sowieso niet, maar daar mee vergeleken is het natuurlijk gewoon wat gezonder. Bij patat een lepeltje olie (eigenlijk nog niet eens nodig volgens mij) ipv volop in de frituur olie bakken.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 04 Okt 2023 09:34

Re: Airfryer

Ik heb hetzelfde als Marin. Ik zag de toegevoegde waarde ook niet, maar kreeg er eentje en het is gewoon sneller en beter. Ik kan echt wel zonder, maar snap nu wel de toegevoegde waarde.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 04 Okt 2023 10:17

Re: Airfryer

Tabbie schreef:Ik zou dus niet weten wat je met 2 ovens moet.


Dat snap ik, want jij hebt een airfryer dus geen 2 ovens nodig 😜. Maar serieus, nee veel mensen snappen het niet/kiezen er niet voor. En begrijpelijk want het neemt ook ruimte in je keuken in. Maar ik vind het ideaal.

Waarom wij 2 ovens hebben (al past dat beter in je andere topic misschien 😉), ik wilde perse een grote oven en maar ook een magnetron. Nu hebben we dus 1 grote 'losse' oven en een kleinere combi oven met magnetron functie. Die combi gebruik ik dus als magnetron, en als oven voor kleinere dingen of als ik maar weinig heb bv. Voordeel is dat die binnen 4 minuten voorverwarmd is dus lekker snel en het is alsnog een supergoede oven (itt mijn eerdere ervaring met combi's). De grote gebruik ik als ik aardappeldingen maak, of veel dingen tegelijk, of als ik iets bak zoals cake of taart. Of als ik tegelijk de magnetron nodig heb dus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Okt 2023 10:23

Re: Airfryer

Ja mijn moeder heeft precies dat ook! Met kerst ook ideaal.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Okt 2023 10:23

Re: Airfryer

Ik snapte het ook nooit, maar we hebben er nu één en ik ben er wel blij mee. Maar heel eerlijk, mijn oven bakt friet evengoed en kroketten of bitterballen zijn echt het lekkerst uit de frituur.
Frikadellen en kipnuggets gaan wel prima in de airfryer.

Wij gebruiken hem dus relatief weinig om te “ frituren”. Maar ik vind het ideaal om even een rauwe kipfilet in te gooien alleen met wat kruiden, geen olie, voor door een salade bijvoorbeeld, we eten elke week wel een keer krieltjes, die doen we er zonder olie in, hij maakt briljante croutons inderdaad en poft fantastisch tomaatjes aan een takje. Mijn kinderen zijn dol op kipkrokantschnitzel in reepjes op een wrap, dat gooien we allemaal in de Airfryer.

Ik heb ook een kleine silicone taartvorm die er in past en daar maak ik vaak een omelet in om mee te nemen als lunch, geen olie/boter nodig en het brand niet aan.

En we nemen hem altijd mee als we naar een vakantiehuisje gaan ( vaak is daar alleen een magnetron) zodat we lekker broodjes kunnen afbakken voor het ontbijt.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers