Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Restaurant wishlist

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Okt 2016 10:30

Restaurant wishlist

Heb jij een restaurant wishlist? Restaurants waar je heel graag nog wilt eten? Welke, waar, waarom? Welk gerecht zou je daar graag willen proberen?
Dat kan een mooi sterrenrestaurant zijn, maar net zo goed een Chinees waar je hele goede verhalen over hebt gehoord, of een nieuw restaurant in town of juist als je ergens naar toe gaat. Wie weet zijn er hier mensen die er zijn geweest en ervaringen kunnen delen. En als je recentelijk restaurants van je wishlist hebt afgeschreven (met/zonder) succes, wellicht een goede tip aan anderen!

Eén van de restaurants op mijn lijstje is Momofuku, van David Chang. Een Aziatisch restaurant met (volgens mij) méga lekkere gerechten, hij heeft Ramen (van die Japanse noodles uit een plastic cup) weer op de kaart gezet. Ik kijk wel vaker tv programma's waar hij in voorkomt dus zijn restaurants staan al enige jaren op m'n wishlist. En de desserts komen van een bekende Amerikaanse patissier. Nou zit het bekendste restaurant in New York, maar er zit ook een restaurant in Washington DC, dus we zijn aan het proberen om een reservering te krijgen met vrienden over paar weken.
https://ccdc.momofuku.com/
Helaas kan ik de beef noodles (met rauw bief) niet eten momenteel, en van zijn bekende gepocheerde eitjes in de noodlesoep loop ik niet echt warm. Maar ik wil heel graag van die steam buns en pork noodle soup proberen.

Andere op mijn lijstje is Happy Happy Joy Joy in Amsterdam. Collega's zijn er lyrisch over en het ziet er altijd zo leuk uit vanuit de tram. Ook hier vanwege de steam buns, soepjes, salades, noodles en andere lekkere Aziatische gerechten. http://happyhappyjoyjoy.asia/en

Ook wil ik graag nog naar de Thrill Grill in Haarlem. Vooral de burger met blue cheese!
http://thrillgrill.nl/


En qua tips:

Louisiana Lobster Shack in Haarlem. Paar weken geleden eindelijk hier gegeten en het was super! Heerlijk Amerikaans sfeertje, lekker laid back, super goede cocktails (oké weet ik van m'n man), en heerlijk eten. De kreeft staat centraal maar je kunt er ook lekkere burgers krijgen of jambalaya en chicken wings. Lekker Southern!
http://thelouisiana.nl/

Cantina 023 in Haarlem. Gisteren dit nieuwe Mexicaanse restaurant van m'n wishlist kunnen afstrepen. Ik vond het een succes. Lekkere voorgerechten (vooral de jalapenopoppers), lekkere cocktails én nonalcoholische drankjes. Als hoofdgerecht had ik taco's met acht uur gegaard rundvlees, heerlijk zacht. Ook aanrader! http://www.cantina023.com/
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2016 10:32

Re: Restaurant wishlist

De Koperen Hoogte bij Meppel
De Librije in Zwolle
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Okt 2016 10:33

Re: Restaurant wishlist

Wat is dat eerste voor restaurant, Exo? De tweede ken ik wel (nooit gegeten overigens).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem202

Bericht 17 Okt 2016 10:38

Re: Restaurant wishlist

Mijn lijst is enorm lang!

Happy happy joy joy is wel lekker, maar ik vind dat er betere plekken zijn met Asian street food.

Thrill grill vond ik ook tegenvallen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Okt 2016 10:52

Re: Restaurant wishlist

Ver boven aan staan The Fat Duck en Noma, maar dat gaat denk ik nooit gebeuren.

Verder Librije in Zwolle.

Librije's zusje in Amsterdam is een aanrader. En Sinne in Amsterdam ook.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Okt 2016 10:53

Re: Restaurant wishlist

Als je tips hebt voor Asian streetfood restaurants, Phoebe, dan hoor ik 't graag!.

Oh tof, the Fat Duck! Die staat ook nog wel op mijn lijstje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2016 11:11

Re: Restaurant wishlist

Marin schreef:Wat is dat eerste voor restaurant, Exo? De tweede ken ik wel (nooit gegeten overigens).


Dat is een restaurant in een oude watertoren. Die toren draait langzaam rond terwijl je aan tafel zit. Je gaat met een lift naar boven. Lijkt me heel tof. Zit aan de snelweg en je hebt mega ver zicht.
<<

Anoniem177

Bericht 17 Okt 2016 11:13

Re: Restaurant wishlist

Exogenesis schreef:
Marin schreef:Wat is dat eerste voor restaurant, Exo? De tweede ken ik wel (nooit gegeten overigens).


Dat is een restaurant in een oude watertoren. Die toren draait langzaam rond terwijl je aan tafel zit. Je gaat met een lift naar boven. Lijkt me heel tof. Zit aan de snelweg en je hebt mega ver zicht.

Lijkt me ook heel leuk, rij er heel vaak voorbij!

Verder heb ik geen Wishlisht voor restaurants. :P
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Okt 2016 11:18

Re: Restaurant wishlist

bambina schreef:
Exogenesis schreef:
Marin schreef:Wat is dat eerste voor restaurant, Exo? De tweede ken ik wel (nooit gegeten overigens).


Dat is een restaurant in een oude watertoren. Die toren draait langzaam rond terwijl je aan tafel zit. Je gaat met een lift naar boven. Lijkt me heel tof. Zit aan de snelweg en je hebt mega ver zicht.

Lijkt me ook heel leuk, rij er heel vaak voorbij!

Verder heb ik geen Wishlisht voor restaurants. :P

Oja, vaak gezien, nooit geweest. Lijkt me leuk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 17 Okt 2016 11:27

Re: Restaurant wishlist

Ik heb paar jaar terug toen mijn ouders 30 jaar getrouwd waren met het gezin bij de Librije gegeten. Meest uitgebreide menu van de chef. Moet zeggen dat dat wel echt een bijzondere beleving was en fantastisch eten!

Happyhappyjoyjoy is leuk en prima, hippe toffe sfeer, maar niet supergoed ofzo.

Ik wil nog wel naar Mos hier. Verder niet zo 123 iets op mijn wishlist staan.
Laatst gewijzigd door Whatever op 17 Okt 2016 11:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Okt 2016 11:28

Re: Restaurant wishlist

Exogenesis schreef:
Marin schreef:Wat is dat eerste voor restaurant, Exo? De tweede ken ik wel (nooit gegeten overigens).


Dat is een restaurant in een oude watertoren. Die toren draait langzaam rond terwijl je aan tafel zit. Je gaat met een lift naar boven. Lijkt me heel tof. Zit aan de snelweg en je hebt mega ver zicht.


Ooh is dat die! Ja die weet ik wel.
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Okt 2016 11:35

Re: Restaurant wishlist

Exogenesis schreef:De Koperen Hoogte bij Meppel
De Librije in Zwolle


De Librije was echt geweldig, heb er zo lekker en bijzonder gegeten! Was echt een heerlijke avond.

Ik wil graag bij Yamazato eten in het Okura hotel. Ik heb bij Sazanka gegeten daar, dat was echt mega lekker. Maar als ik zelf had mogen kiezen dan had ik Yamazato gekozen.

En Noma staat ook op mijn lijst, maar goed denk niet dat dat heel snel gaat gebeuren.

Ik wil ook nog heel graag bij "kop van 't land" eten. Dat is een heel goed vegetarisch restaurant hier. We bedenken alleen vaak kort van te voren dat we uit eten willen en dan lukt het niet meer om daar te reserveren.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Okt 2016 13:22

Re: Restaurant wishlist

Happy Happy joy joy vond ik niet heel bijzonder, ik ken betere restaurantjes in Amsterdam met een zelfde soort menu.

Ik zou wel een keer naar de Libije willen, maar de prijs houdt me wel een beetje tegen.

We hebben een keer bij Bridges gegeten, dat vond ik lekker en de beleving was bijzonder maar na 1 keer hoef ik er niet snel meer naar toe.
En het Rijks restaurant vond ik ook fantastisch, niet zozeer de bediening maar wel het eten. Ik baalde er van dat ik niet voordat het vol geboekt was, wist dat Ottolenghi er een keer kwam als gastchef, daar was ik graag heen gegaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 17 Okt 2016 14:44

Re: Restaurant wishlist

Jaren geleden heb ik met een groepje vrienden anderhalf jaar maandelijks een klein bedrag gespaard om uiteindelijk bij Oud Sluis in Sluis te gaan eten. We hebben daar zoveel plezier van gehad, juist ook door er zo achterlijk lang voor te sparen. We organiseerden geregeld pre-Sluis etentjes en borrels, en we hadden uiteindelijk zoveel gespaard dat we van het bedrag ook een huisje voor ons allemaal in de buurt konden boeken.
Nu willen we dit weer gaan doen. Het sparen is al begonnen maar het restaurant nog niet gekozen. Op de lijst staan de Librije, The Jane, Interscaldes, en de Kromme Watergang.

Nou heb ik ook nog wel wat restaurants waar ik nog eens heen wil in een ander segment. De FG Bistro bijvoorbeeld in Rotterdam, De School in Amsterdam, Blauw in Utrecht. Ach, en hier in de buurt zijn zo vaak nieuwe restaurantjes waar ik heen wil, maar vaak niet aan toe kom.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Okt 2016 14:56

Re: Restaurant wishlist

Wat een leuk idee om dat zo te doen Caulfield!
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Okt 2016 15:15

Re: Restaurant wishlist

Interscaldes is echt geweldig Caufield en superleuk om het op die manier te doen.
Ik vind het ook echt veel te duur eigenlijk allemaal, maar ook wel heel erg bijzonder. Wij hebben een aantal keer zoiets gedaan met de familie van mijn vriend, echt heel erg leuk en bijzonder om het zo te doen ook. De rekeningen heb ik gelukkig nooit gezien, ik denk echt dat ik er dan minder van zou kunnen genieten achteraf, ik ben een beetje een ei wat dat betreft.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 17 Okt 2016 15:34

Re: Restaurant wishlist

Oehhh leuk topic!

Mijn lijstje:

FG restaurant, wel in het oude restaurant gegeten (heette toen nog Ivy, zit nu FG Bistro), maar nog niet op de nieuwe locatie.
Pure C, van Sergio Herman. Begin dit jaar bij The Jane gegeten, was fantastisch!
Wiessen, restaurant in Eindhoven met 1 ster. Toen het net bestond eens gegeten, ben benieuwd hoe het nu jaren later, met nieuwe interieur en ster is.

En verder nog verschillende restaurants van oud collega's waar ik nog steeds een keer wil gaan eten.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 19 Okt 2016 22:13

Re: Restaurant wishlist

Aanrader: Karpendonkse Hoeve in Eindhoven en Kasteel Heemstede.

Wishlist: the BluesKitchen Londen, de Librije, Yamazoto.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem301

Bericht 24 Okt 2016 00:03

Re: Restaurant wishlist

Pompoen ik ben een aantal jaar geleden bij Yamazato geweest en we vonden het alle 4 tegenvallen! Misschien hadden ze een slechte avond?

Caulfield wat een ontzettend leuk idee zeg!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Okt 2016 11:31

Re: Restaurant wishlist

Carrie schreef:Pompoen ik ben een aantal jaar geleden bij Yamazato geweest en we vonden het alle 4 tegenvallen! Misschien hadden ze een slechte avond?

Caulfield wat een ontzettend leuk idee zeg!


Hmmm balen, ja ik heb eigenlijk verder ook geen ervaringen gehoord, alleen maar dat het soort restaurant me lekker eten lijkt hebben. Wat viel jullie zo tegen? Slechte avond zou toch niet moeten kunnen in een toprestaurant.
Nou ja ik ga voorlopig daar toch niet heen haha, dus ik laat mezelf even in de waan dat ik daar graag heen wel :laughcry: .
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Okt 2016 12:56

Re: Restaurant wishlist

Librije, als geboren en getogen Zwolse moet je daar toch een keer eten

Bai yok staat ook nog steeds op mijn lijstje

Verder geloof ik niet heel veel waarvan ik zeg ja daar wil ik ooit eten
2015 💙
<<

Linda1971

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 09 Dec 2016 11:10

Bericht 09 Dec 2016 11:32

Re: Restaurant wishlist

Hi Ik ben nieuw op de site, en snuffel wat rond. In Amsterdam vind ik La Vallade altijd heel erg leuk. Een typisch Franse bistro wat er al jaren is. Echt alsof je op vakantie bent. Verder vind ik de Wilde Zwijnen ook een topper. Hebben andere mensen nog tips voor Restaurants in Amsterdam?
<<

Anoniem301

Bericht 09 Dec 2016 11:39

Re: Restaurant wishlist

Linda1971 schreef:Hi Ik ben nieuw op de site, en snuffel wat rond. In Amsterdam vind ik La Vallade altijd heel erg leuk. Een typisch Franse bistro wat er al jaren is. Echt alsof je op vakantie bent. Verder vind ik de Wilde Zwijnen ook een topper. Hebben andere mensen nog tips voor Restaurants in Amsterdam?

Leuk dat je mee post, welkom! Ik wil nog graag een keer bij The Duchess eten in Amsterdam en dan dit dessert nemen
Afbeelding een chocolade-ei dat je open moet tikken!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Dec 2016 11:48

Re: Restaurant wishlist

Oeh dat ziet er goed uit Carrie!
Linda, ik ben niet zo heel bekend meer in Amsterdam dus heb helaas geen tips voor je.

Ik heb intussen bij Momofuku (in Washington DC) gegeten, eentje van m'n wishlist af dus. Het was erg lekker, maar ook weer niet denderend.

Als voorafje had ik steam buns met varkensvlees. Als hoofdgerecht had ik de Ramen (zonder zacht eitje). Daar had ik wel iets meer smaak bij verwacht, David Chang staat bekend om zijn ramen dishes. Als toetje had ik een ijsje van de Milk Bar (van een bekende Amerikaanse pastry chef) gekozen met cereal smaak. Heel gek, het ijs zelf smaakte echt naar cereal! En lekker crunchy met cornflakes. Beetje gek maar wel lekker.

Maar dit gedeelde voorgerechtje was wel echt zalig. Gegrilde octopus in leche de tigre. Die saus was zo lekker dat we om extra steam buns (bij gebrek aan brood) hebben gevraagd om de saus op te dippen.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Dec 2016 13:20

Re: Restaurant wishlist

Linda1971 schreef:Hi Ik ben nieuw op de site, en snuffel wat rond. In Amsterdam vind ik La Vallade altijd heel erg leuk. Een typisch Franse bistro wat er al jaren is. Echt alsof je op vakantie bent. Verder vind ik de Wilde Zwijnen ook een topper. Hebben andere mensen nog tips voor Restaurants in Amsterdam?


Leuk, Beide restaurants ben ik regelmatig geweest. Ik woonde bij Wilde Zwijnen om de hoek. Echt 1 van mijn favoriete plekjes in te eten. Hun Eetbar is ook heel leuk.
Verder heb je in Oost oa Rijsel, Thirty5ive en Visbar Beet. Bij alle 3 kun je goed eten!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers