Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help elkaar de koelkast leeg te eten!

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2016 10:45

Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Op het oude forum heb ik ooit dit topic geopend en dat vond ik toen zo leuk! Ik dacht dat het topic er op dit forum ook al was, maar ik kan 'm niet vinden. Vandaar maar even een nieuwe!

Ik heb vandaag in de koelkast:
- een restantje gekookte krieltjes (ongeveer anderhalve portie)
- eieren
- komkommer
- augurk
- aardbeien
- appels
- een quiche (kaas-broccoli)
- een stuk gerookte kipfilet
- wat ijsbergsla
- melk
en nog wat andere standaard dingen zoals mayo, ketchup, appelmoes, boter, en wat andere sausjes enzo.
Verder heb ik alle basisdingen wel in huis (pasta, rijst, gezeefde tomaten, kruiden, bananen..)

Wat zouden jullie hiervan maken? Ik kan ook nog naar de supermarkt om extra ingrediënten te halen hoor.
Ik kom zelf niet verder dan opgebakken aardappels met sla of een Spaanse omelet met aardappel erdoor.

♥♥
<<

Anoniem186

Bericht 25 Apr 2016 10:59

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Ik zou een lekkere salade maken met gestampte aardappels, wat mayo, gerookte kipfilet, versieren met komkommer, gekookt ei, augurk en sla. En dat met de quiche opeten.
<<

Anoniem161

Bericht 25 Apr 2016 11:40

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Ik dacht ook meteen aan een lekkere salade.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Apr 2016 12:15

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Jans schreef:Ik zou een lekkere salade maken met gestampte aardappels, wat mayo, gerookte kipfilet, versieren met komkommer, gekookt ei, augurk en sla. En dat met de quiche opeten.


Dit. En anders een Battle Of The Quiches waarbij je van alle andere dingen in je koelkast NOG een quiche maakt en deze samen met de bestaande quiche opeet. Moet je wel van quiche houden. Maar dat doe je denk ik wel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2016 13:16

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Oehh Battle Of The Quiches klinkt alleen al supertof, alleen daarom zou ik dat al willen doen! Volgens mij heb ik nog wel bladerdeeg in de vriezer liggen, dus dat is een goeie optie.

Salade is ook een goed idee, maar ik heb net als lunch ook al salade op, dus ik heb liever iets warms vanavond.

Thanks voor de tips :) En als je zelf hulp nodig hebt, voel je vrij om de inhoud van je koelkast hier te plempen!

♥♥
<<

Anoniem291

Bericht 25 Apr 2016 14:24

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

We eten vanavond apart omdat mijn vriend pas om 9 uur thuis is dus ik moet iets maken dat opgewarmd kan worden. Eigenlijk stond witlof met rookvlees en hardgekookte eieren op het menu, maar is daar niet zo geschikt voor.
Ik heb (in de koelkast) liggen:
- halve courgette
- stuk winterpeen
- komkommer
- witlof
- eieren
- griekse yoghurt
- geraspte kaas
- avocado

In de vriezer heb ik
- gehakt, kalkoen, biefstukpuntjes en iets van varkenslapjes
- bladerdeeg
- rode kool
- spinazie

Verder de basisdingen zoals rijst, pasta, aardappels, tomatenblokjes etc liggen wel in de kast.

Wat zouden jullie maken?
Laatst gewijzigd door Anoniem291 op 25 Apr 2016 14:29, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2016 14:27

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Ik zou dan gaan voor pasta met bolognese saus. Met de winterpeen en de courgette en de tomatenblokjes en de gehakt uit de vriezer kun je dan een lekker sausje maken. Makkelijk op te warmen ook :)

♥♥
<<

Anoniem186

Bericht 25 Apr 2016 15:14

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Hoochie, een hartige taart met gebakken courgette, wortel, witlof, kalkoen (of gehakt. Of vega). Bodem van bladerdeeg, de eieren en de yoghurt in de vulling en geraspte kaas bovenop.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Apr 2016 17:00

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Ik zou een witlof salade maken (rauwe witlof dus) met vlers ernaast of biefstukpuntjes erdoorheen en dan gebakken aardappeltjes erbij die hij dan nog zelf even moet bakken.
30-04-2017
<<

Anoniem291

Bericht 25 Apr 2016 18:02

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Klinkt ook goed Jans en Kees maar ik ben toch voor de spaghetti gedaan, vind ik het makkelijkst met opwarmen
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Apr 2016 08:59

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Bij ons is het uiteindelijk toch iets anders geworden, ik had toch die Spaanse omelet gemaakt met krieltjes (in stukjes gesneden), en daarbij nog wat uitjes, champignons en paprika. Daarnaast had ik patatas bravas gemaakt, gehaktballetjes in tomatensaus en (een beetje een vreemde eend in de bijt, maar ik had er zo'n trek in) nacho's met gehakt, kaas, salsa, sour cream en guacemole. Mini feestmaal op maandagavond dus.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Apr 2016 09:10

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Zo leuk dat dit topic er weer is! Ik vind dit altijd zo'n leuke uitdaging, voor mezelf in de koelkast en hier in dit topic.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem202

Bericht 26 Jan 2017 23:04

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Holaaa, ik up even dit topic want ik ben inspiratieloos voor morgen.
Ik heb nog in de koel- en voorraadkast: zoete puntpaprika, courgette, broccoli, eieren, aubergine, olijven, truffelmayo, geitenkaas, worteltjes, cottage cheese, kikkererwten, bonenmix, mais, Griekse yoghurt, gerookte kipfilet, allerlei soorten granen; van freekeh tot noodles en quinoa tot pasta. Maar dit hoeven er niet per sé bij. Heeft iemand iets leuk wat ik hiermee kan maken?
In de diepvries heb ik nog kippendijfilet, rundertartaar en kabeljauwfilet, maar ik woon boven de ap dus kan altijd nog iets anders halen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jan 2017 23:06

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Punt paprika vullen met gerookte kip? Iets van de granen uit de keukenkast. Kruiden heb je denk ik ook wel in huis, dus even kijken wat je lekker vind. Ik zo voor iets oosters gaan. Cottage cheese erover heen kruimelen en even grillen in de oven.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem197

Bericht 27 Jan 2017 06:08

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Een lekkere quiche?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Jan 2017 08:08

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Haha de quiche is het antwoord op iedere koelkast :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2017 10:50

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Ik gooi altijd alle restjes in een wrap :P
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Jan 2017 10:57

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Ik flikker alles in een soep, of ik maak er een babyprutje van :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem252

Bericht 27 Jan 2017 12:12

Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten!

Kan je een risotto maken met geitenkaas en aubergine?

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron