Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ideeen avondeten warm weer

<<

LauraLinde

Bericht 19 Jun 2026 09:14

Ideeen avondeten warm weer

Er komt een warme week aan! Ik warm het huis liever niet nog meer op met het koken en vooral met de oven. Wat eten jullie deze dagen zodat er zo min mogelijk gekookt hoeft te worden?

Ik heb al wraps met rauwkost en kip in de planning.
En een pastasalade.
En ik denk een keer de frituurpan aan (die staat in de schuur) met daarbij een salade.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Jun 2026 09:33

Re: Ideeen avondeten warm weer

Biefstukspiesjes van de grill met een simpele salade.

Couscoussalade met komkommer, courgette, paprika, geroosterde paprika, feta en citroensap.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 19 Jun 2026 09:47

Watermeloensalade met feta, en dan iets van worstjes en flatbread erbij.
Ik vind zelf aardappelsalade van krieltjes met griekse yoghurt (met kruiden of knoflook) heel lekker.
Deze hot honey halloumi salade ga ik volgende week maken: https://boldbeanco.com/nl-nl/blogs/bean ... y-halloumi
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 19 Jun 2026 11:06

Wij eten eigenlijk altijd gewoon hetzelfde als normaal. Alleen dingen die een uur in de oven moeten sla ik meestal even over.

Maar er zijn al best veel goede suggesties gedaan. Ik dacht ook nog aan springrolls. Kun je lekker vullen met wat je zelf lekker vindt, bv komkommer, omelet, mango, surimi, etc. Dat ga ik komende week maar een keer op de planning zetten, lekker!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jun 2026 11:08

Broodje met een salade gemaakt van gekookte eieren, avocado, gerookte zalm en komkommer. Iets van yofresh of Griekse yoghurt erdoor om het wat smeuïger te maken.

Wij zetten ook de bbq aan met dit weer. Koken dan echt op de bbq. Dus gegrilde (punt) paprika met een stukje vlees. Of groene asperges grillen.
2015 💙
<<

LauraLinde

Bericht 23 Jun 2026 08:46

Ahh bedankt voor jullie reacties!!

Inmiddels een weekmenu gemaakt:

Ma: pastasalade met gerookte kip
Di: broccolisoep (de broccoli uit de moestuin moest echt op) met stokbrood gezond
Wo: Couscoussalade met oa feta, kikkererwten, mango, paprika
Do: voor mij een kant en klare maaltijdsalade, voor de kinderen 'hapjes' (allerlei rauwkost, nootjes, ei, kant en klare poffertjes, blokje kaas etc)
Vr: we zetten de frituurpan (in de schuur) aan en eten patat met een snack en rauwkost
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 23 Jun 2026 13:59

Ik heb al 2 salades gemaakt de afgelopen dagen (aardappel en parelcouscous).
Ik heb voor de komende 3 dagen boodschappen gedaan:
Gekookte aardappels, worst en bloemkool
2 soorten bonen stamppot (sperziebonen en snijbonen) met spekjes
Gepaneerde kip, gebakken aardappels, rösti rondjes, wortels en spruitjes
En nog een keer friet denk ik maar liever niet.
Ligt eraan of ik vrijdag boodschappen wil doen of niet. Ik moet nog kijken naar de volgorde ivm houdbaarheid
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Jun 2026 20:00

Siesa dat vind ik nog heel wat hahah hier was het:

Donderdag: broodje met gekookte eieren, zalm en avocado
Vrijdag: loempia
Zaterdag: mihoen van de Chinees met gekookte eieren en kipsate
Zondag: salade gerookte kip
Maandag: wraps gerookte kip
Dinsdag: broodjes met tonijn salade en broodje met humus en paprika.
Woensdag: paar kant en klare salades
Donderdag: hamburgers

Niet het meest gezonde allemaal maar goed genoeg voor deze warmte
2015 💙
<<

Maple

Kletskop

Bericht 23 Jun 2026 21:39

Wij eten op dit soort dagen vaker gewoon een broodje of boterham hoor. Zo min mogelijk boven warme pannen staan. Groenten probeer ik door de dag wat bij de voegen in de vorm van rauwkost, tussen de middag bij de lunch, tussendoor of gewoon zoiets als een simpel wrapje met zuivelspread, plakje kipfilet en sla/rauwkost ertussen. Geen zin in moeilijk doen of überhaupt nadenken over wat we eten op dit soort dagen, ik ben allang blij dat ik het heb gered om mn werkdag door te komen en thuis te komen 😅
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Jun 2026 22:18

Wij zaten vandaag gewoon aan de andijviestamppot. 🤣
❤️ 7 juni 2018
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 26 Jun 2026 06:42

Wij hebben airco dus ik kan prima koken zonder overhit te raken.
Ik heb gisteren nog gekeken en ik kan zelfs morgen nog vooruit met een simpele salade dus ik hoef pas zondag weer boodschappen te doen.
Ik heb ook altijd voorraad aan potjes groenten staan voor het geval dat. De vriezer ligt vol vlees en pasta en rijst is ook altijd in huis. Deze week toevallig 6 kg aardappels in huis gehaald (was een foutje, man haalt een zak en ik) dus heb nu genoeg.
Wij zijn de enige met airco in de familie dus onze ouders komen vanmiddag. Dus ik laat ze maar mee eten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Jun 2026 10:48

We hadden gisteren zo’n lekkere en frisse salade.

Parelcouscous met munt, kleine blokjes komkommer en tomaat, rucola, gerookte amandelen, erwtjes, en gegrilde nectarine en haloumi. De kinderen vonden het ook lekker.

Vanavond eten we een broodje hamburger met frietjes uit de airfryer die we buiten zetten. En morgen pastasalade.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Jun 2026 11:16

Lekker Teun! Wij hadden ook parelcouscous met halloumi van de week! En vanavond salade met perzik en feta.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Jun 2026 12:25

Ik eet vanavond wraps met tonijn, uitje, kappertjes baby spinazie, nog nooit gemaakt en gegeten dus ik ben benieuwd.
Their smile makes me smile♡ Januari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Jun 2026 16:07

Ik kwam het recept ook tegen op IG Teun! Staat voor vanavond op het menu.
Ik wilde alleen de tomaat weglaten, die leek mij niet zo lekker icm de nectarine.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Jun 2026 19:02

Wij hebben vanavond snelle soep gegeten. Ik had gegrilde groente gehaald. Die in de pan gepureerd met bouillonblokjes, wat light kookroom erbij. En pas toen dat klaar was water erbij en aan de kook gebracht.
2015 💙

Terug naar Eten & drinken