Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtdienst

<<

Anoniem32

Bericht 30 Jan 2014 17:21

Nachtdienst

Inmiddels begin ik aan die nachten te wennen.
Maar man o man wat ben ik mentaal altijd zo gesloopt na zo'n dienst. Mijn hele bio ritme staat op de kop.

De nacht zelf gaat eigenlijk wel goed tot 04:30 dan komt echt een breek moment. En dan ga ik op overleven en hopen dat de vroege dienst zich snel aan dient.
Ik voel me dan zo duizelig en heb het gevoel dat mijn ogen rond draaien. Compleet gesloopt.

Wie heeft de goeden tip om deze leed een beetje te verzachten?
<<

Anoniem51

Bericht 30 Jan 2014 17:26

Re: Nachtdienst

Ik heb zelf geen ervaring met nachtdiensten, maar dat gevoel wat je beschrijft herken ik van mezelf wel als ik gewoon dood- en doodmoe ben, of bijvoorbeeld een jetlag heb. Ik denk dat dat dus misschien te maken heeft met de omschakeling van het ritme, zou het dus niet gewoon een kwestie van (nog meer) wennen zijn? Helpen dingen als koffie, een banaan en andere dingen die energie leveren?
<<

Anoniem32

Bericht 30 Jan 2014 20:12

Re: Nachtdienst

Koffie kan ik niet goed verdragen in de nacht daar krijg ik buikkrampen van.
Wbt het eten levert het me wel energie maar de vermoeidheid overtreft uiteindelijk.
Gisteren heb ik energie verrijkt drinken gedronken en dat hielp ook voor even.

Ik denk dat ik zeker nog meer moet wennen idd. Gelukkig heb ik meestal maar 2 nachten dus ik ben redelijk snel weer terug in het gewone dag ritme. Maar jezus het breekt je op.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Jan 2014 08:51

Re: Nachtdienst

Ik eet dan altijd chocolade :) Dat heeft mij door veel nachten geholpen.

Verder goed gebruik maken van je uitslaapdag.
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 12:54

Re: Nachtdienst

Hahahah ik ben niet zo dol op chocolade. Ik heb wel echt flinke honger altijd in de nachtdienst.

Vannacht kreeg ik de mogelijkheid om even mijn ogen dicht te doen. Het was rustig en mijn collega zei zelf, ga ff liggen een kwartier kan al helpen.
Dit was precies rond het breekpunt om 05:00 uur. Ik heb even een kwartier gelegen en ingedut en daarna ben ik wat gaan eten en verder gegaan. Nou dat hielp echt super. Ik was meteen van de extreme vermoeidheid af.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Jan 2014 13:04

Re: Nachtdienst

Maar daar is vast niet altijd tijd voor jammer genoeg.

En ik ben ook geen fan van chocolade, maar daar zit wel energie in en is goed voor de hongerige magen.
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 15:18

Re: Nachtdienst

Nee klopt daar is helaas niet altijd de ruimte voor.

Ik ga chocolade de volgende nachtdienst proberen!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Feb 2014 06:08

Re: Nachtdienst

Hallo!

Ik dus. Maar ik ben er tegenwoordig wel goed in. Ik heb laatst voor t eerst echt negen uur achter elkaar geslapen overdag. En fit dat ik me voelde! De nacht daarna voelde ik me super.

Ik probeer tegenwoordig dus gewoon echt uitgebreid te slapen overdag. Blinderende gordijnen, telefoon uit, je rust pakken.

Alleen het enige lastige vind ik nog de uitslaap dag. Dan moet ik eigenlijk maar even een paar uur slapen (pakweg vijf uur) zodat ik daarna in de avond weer kan slapen. Dat vind ik nog heel lastig want de verleiding om te blijven liggen is zo groot. Dat gaat dus ook steeds mis :palm:
En wat ik nu heb is ook kut. Donderdagochtend uit de nachtdienst gekomen, stiekem dus tóch overdag nog zeven uur geslapen, diezelfde nacht van donderdag op vrijdag óók een volledige nacht geslapen. Heerlijk, maar das dus eigenlijk te lang. Want nu van vrijdag op zaterdag (= afgelopen nacht) kon ik niet slapen! En dat terwijl ik om 4.30 alweer oo moest staan voor de vroege dienst. (Die ik nu heb). Dus compleet kapot ritme. Gelukkig ga ik overmorgen toch naar Azië dus een jetlag heb ik toch al...
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 01 Feb 2014 06:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Feb 2014 06:10

Re: Nachtdienst

Overigens heb ik tijdens de nachtdienst laatst om 2 uur snachts eten laten bezorgen. Geniaal was dat. Was echt gezellig.

Maarre. Ik ontbijt 's ochtends voordat ik ga slapen altijd met yoghurt. Dat helpt ook. Dat je iets in je maag hebt voordat je gaat slapen, want anders word je wakker van de honger.

Dat moment wat jij omschrijft heb ik meestal tussen 5 en 6 in de nacht. Ik eet aan het begin van de avond nog hartig, maar rond dat tijdstip niet meer. Krentenbollen enzo. Dat helpt net even. En even een luchtje scheppen. En wat ik zeg: die keer dat ik 9 uur overdag geslapen heb, hielp echt zo enorm! Ik was gewoon niet moe aan het einde! Het is dus ook gewoon echt vermoeidheid die rond dat tijdstip in kickt.
<<

Anoniem35

Bericht 01 Feb 2014 08:15

Re: Nachtdienst

Ik heb er nooit veel last van. Alleen heb ik tegenwoordig vaak 1 nachtdienst, en dat is wel lastig, want dan sla je gewoon een nacht slapen over en overdag slaap ik dan max een uur of 2/3.

Ik slaap nooit 9 uur op een dag na een nachtdienst, echt niet. Ik ga om pakweg half 10 mijn bed in en ik kom er rond een uur of 3/4 weer uit. In een enkel geval slaap ik een uurtje langer. En bij mijn laatste nachtdienst slaap ik dus hoogstens een uur of 3, van half 9 tot half 12 en dan er weer uit en iets actiefs doen. Dan slaap ik 's nachts prima en heb ik nergens meer last van. Maar die dag zelf is wel een drama natuurlijk.

Vorige maand heb ik dat verkeerd gedaan, te lang geslapen op de laatste ochtend, en de dagen er na heel laat naar bed gaan, toen was ik 2 weken in de war qua ritme. Normaal plan ik dus altijd dat ik de ochtenden erna al vroege diensten heb of iig vroeg mijn bed uit moet.

Verder heb ik meestal rond 3/4 uur een dip, dan eet ik wat, soepje, brood, bordje macaroni van 's avonds, dat soort dingen. Cola en koffie helpen de eerste helft van de nacht wel, maar je schiet er wel door in een dip, en slapen gaat lastig als je het te lang drinkt.
En de tweede helft van de nacht zorg ik dat ik bezig ben, dus klusjes doen, niet achter de pc zitten.
(ook geen medicatie uitzetten voor de dag, die fout maakte ik laatst, dat doe ik nooit weer, ik heb elke pil wel 10x geteld)

En als ik thuiskom ga ik de kinderen wegbrengen, douchen en eet ik gewoon een ontbijt, en dan ga ik slapen.
<<

Anoniem35

Bericht 01 Feb 2014 08:16

Re: Nachtdienst

Oh en ' maar' twee nachten is juist funest. Je kunt er beter 3/4/5 hebben, dan voel je je veel beter en voor het omschakelen maakt het weinig uit.
<<

Anoniem32

Bericht 01 Feb 2014 09:47

Re: Nachtdienst

Ik heb volgende maand voor het eerst 3 nachten dus dan ben ik idd eens benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Het slapen als ik uit de nacht kom is hier altijd een probleem. Ik val meteen in slaap dat wel, maar door slapen dat lukt op de een of andere manier niet. En rond de klok van 3 ben ik wakker. Op zich ga ik dan wel fit de nacht in, maar het breekpunt om 5:00 uur is er dan toch weer.

Ik heb zelf nooit honger als ik ga slapen en ook niet als ik wakker wordt.
In het begin van de nacht eet ik meestal een broodje. En halverwege de nacht eet ik een beschuit of cracker.
Het terug komen in het normale ritme gaat hier goed. Ik ben een goede slaper normaal gesproken dus als ik eruit kom val ik in de avond uren gewoon weer om van vermoeidheid haha.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 01 Feb 2014 16:51

Re: Nachtdienst

Toen ik nog nachtdiensten werkte ging ik altijd een twee uurtje van te voren nog even slapen. En dat ging goed. Als ik echt moe werd kon ik gelukkig altijd even een rondje buiten lopen. En de tip die ik van mijn vader kreeg koud water op de binnen kant van je polsen als je een slaapdip kreeg. Nou dat werkt als een paar keer gedaan.
Gelukkig werk ik niet meer in de nacht. Maar ik mis het soms best wel hoor. Het heeft wel iets.

Oja en als je dan thuis komt van je nachtdienst op je vrije dag niet te lang slapen max eeb uur of 5. Je bent dan wel brak die dag maar dan kom je wel weer in je rimte.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers