Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet op m'n plek zitten..

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Dec 2020 15:07

Niet op m'n plek zitten..

Ik ben in juli veranderd van functie, nu is dit niet de juiste plek voor mij en kom ik hier niet tot m´n recht. Maar wat dan wel? Ik heb verschillende gesprekken met collega's over wat dan wel? En bij alles denk ik.. Ja, dit lijkt me ook wel leuk! Ohja, dat spreekt me in die functie ook wel aan. Maar, blugh. Ik weet het gewoon niet. Op deze functie zit ik niet op m'n plek en word ik niet gelukkig. Maar het niet weten wat ik dan wel wil, maakt me misschien nog wel ongelukkiger..

Blegh.

Iemand tips hoe hier mee om te gaan? En om verder te kunnen komen in deze puzzel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem308

Bericht 15 Dec 2020 15:08

Re: Niet op m'n plek zitten..

Ik heb je vaak over doktersassistente gehoord, wil je dat niet meer?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Dec 2020 15:11

Re: Niet op m'n plek zitten..

Kun je niet een baankeuze test (heet dat zo) doen? Misschien helpt dat je verder?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Dec 2020 15:12

Re: Niet op m'n plek zitten..

Ik zou contact opnemen met een loopbaancoach, volgens mij kun je daar veel baat bij hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Dec 2020 15:33

Re: Niet op m'n plek zitten..

Ach, ik zit nergens echt op mijn plek... Probeer je mindset te veranderen naar bijv.: "Het verdient goed, dus daarom zit ik hier".
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 15 Dec 2020 15:45

Re: Niet op m'n plek zitten..

Nee, zo wil ik niet werken Fred. Ik zit m'n dagen nu uit, heb de meeste dagen niet voor de hele dag werk, en daar houd ik niet van. En zo goed verdient m'n huidige functie niet, dus die vlieger gaat niet op.

@AMM, geen idee wat ik nu wil. Er is zoveel wat me leuk lijkt, waaronder doktersassistente inderdaad nog steeds.

Bedankt voor de tips Bliss en Sam!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem325

Bericht 15 Dec 2020 15:45

Re: Niet op m'n plek zitten..

Fred schreef:Ach, ik zit nergens echt op mijn plek... Probeer je mindset te veranderen naar bijv.: "Het verdient goed, dus daarom zit ik hier".


Maar dit is niet voor iedereen het aller belangrijkst. Ik zou ook niet ergens mijn hele leven kunnen werken als ik niet op m’n plek zit maar wel goed verdien.

Ik heb geen tips. Maar hoop dat je snel wat vindt wat beter bij je past.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Dec 2020 15:47

Re: Niet op m'n plek zitten..

Fred schreef:Ach, ik zit nergens echt op mijn plek... Probeer je mindset te veranderen naar bijv.: "Het verdient goed, dus daarom zit ik hier".


Dit kan ik je echt heel erg afraden. Wat een dooddoener Fred.
Jaren heb ik ergens gewerkt "omdat het goed verdient" met als keiharde burn-out tot gevolg.

@ Burn, ik zou ook inderdaad een loopbaan coach benaderen. En probeer voor jezelf een lijstje te maken met dingen waar je goed in bent en dingen die je leuk vindt om te doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Dec 2020 16:18

Re: Niet op m'n plek zitten..

Wat maakt dat je nu niet op je plek zit? Zijn er dingen die je wel aanspreken in de functie? Als je jezelf zou moeten omschrijven, wat zijn dan de kernwoorden? Zit daar een rode lijn in en past daar een beroep/richting bij? Als je kijkt naar al je banen in het verleden, van welke werd je dan het meest blij en waarom? En van welke het minst en waarom? Je geeft aan dat er veel banen zijn die je leuk lijken, zit daar een rode draad in? Wat spreekt je aan in die banen?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 15 Dec 2020 17:48

Re: Niet op m'n plek zitten..

Ik denk dat Burn dan eerder een bore-out krijgt ipv een burn-out als je niet voor hele dagen werk heb, wat ik overigens wel herken (bore-out loop ik al jaren tegen aan in welke functie ook) en ik heb dat in meerdere functies ervaren dus overstappen helpt niet. Bovendien ik denk dan, dan had het management deze functie maar voor minder uren als vacature uit moeten zetten. Ik haal mijn positieve puntjes uit de dag wel uit de pauzes en de goede arbeidsvoorwaarden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Dec 2020 18:38

Re: Niet op m'n plek zitten..

Fred schreef:Ik denk dat Burn dan eerder een bore-out krijgt ipv een burn-out als je niet voor hele dagen werk heb, wat ik overigens wel herken (bore-out loop ik al jaren tegen aan in welke functie ook) en ik heb dat in meerdere functies ervaren dus overstappen helpt niet. Bovendien ik denk dan, dan had het management deze functie maar voor minder uren als vacature uit moeten zetten. Ik haal mijn positieve puntjes uit de dag wel uit de pauzes en de goede arbeidsvoorwaarden.

Neem van mij aan dat jij redelijk uniek bent in hoe je dit ervaart en er mee om gaat. Vandaar dat mensen hier nu zeggen dat dit advies niet voor iedereen passend is.
#teammaple🍁
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Dec 2020 19:09

Re: Niet op m'n plek zitten..

Misschien kun je een talententest doen, gekoppeld aan mogelijke functies die daarbij passen? Door te starten vanuit je talenten kun je misschien op verrassende ideeen komen, die wel goed bij je passen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Dec 2020 20:45

Re: Niet op m'n plek zitten..

Ik heb toentertijd een capaciteiten test en beroepskeuzetest gedaan. Inmiddels doe ik wel wat anders waar ik per toeval ingerold ben maar wat wel heel tof is en goed aansluit bij wat ik kan en nodig heb. Maar de testen hebben mij wel inzicht gegeven.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Dec 2020 20:51

Re: Niet op m'n plek zitten..

Wat vervelend Burn dat je nieuwe functie niet is wat je ervan hoopte.

Zelf zit ik ook niet op mijn plek, en daarom heb ik afgelopen paar maanden een traject gevolgd om mijn 'purpose' te vinden en doelen te stellen om die ook te behalen. Echt zo fijn! Het was wel een investering maar ik vind het elke cent waard. Er zijn natuurlijk heel veel aanbieders van trainingen, trajecten, coaching die je hiermee kunnen helpen. Ik zou iets zoeken wat bij je past en dan gewoon eens vrijblijvend bellen om te kijken of het klikt en of de methode iets voor jou is.

Wat ik ook wil doen is met je meedenken, want ik vind dat leuk :). Je mag me een berichtje sturen en dan help ik je graag verder.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snack a Jack

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Woonplaats: Uithoorn

Bericht 15 Dec 2020 21:36

Re: Niet op m'n plek zitten..

AMM schreef:Ik heb je vaak over doktersassistente gehoord, wil je dat niet meer?


Het leukste beroep wat er is! Mocht je wat meer informatie willen dan kan ik je die wel geven.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Dec 2020 22:10

Re: Niet op m'n plek zitten..

Wat vervelend Burn! Ik meende dat jij best goed op je plek zat bij dementerende ouderen. Of niet?

Jij bent zo'n zorgzaam type, is de kinderopvang, onderwijsassistent of gehandicaptenzorg niet wat? Ik noem maar wat zijstraten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Dec 2020 23:22

Re: Niet op m'n plek zitten..

Wat vind je wel leuk aan je werk? Wanneer heb jij een leuke dag? Van welke activiteiten krijg je energie?

Ik denk dat het belangrijk is om dat te weten, dan pas weet je welke kant je op moet zoeken.

Hou je van opdrachten bedenken of opdrachten uitvoeren? Wil je mensen verzorgen, leren, begeleiden?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem321

Bericht 16 Dec 2020 18:52

Re: Niet op m'n plek zitten..

Fred schreef:Ik denk dat Burn dan eerder een bore-out krijgt ipv een burn-out als je niet voor hele dagen werk heb, wat ik overigens wel herken (bore-out loop ik al jaren tegen aan in welke functie ook) en ik heb dat in meerdere functies ervaren dus overstappen helpt niet. Bovendien ik denk dan, dan had het management deze functie maar voor minder uren als vacature uit moeten zetten. Ik haal mijn positieve puntjes uit de dag wel uit de pauzes en de goede arbeidsvoorwaarden.


Hoe lang denk je dat nog te kunnen volhouden Fred? Ik heb ook jaren dezelfde insteek gehad als jij. Werk was niet (meer) leuk, maar voorwaarden en salaris prima. Maar dat is écht niet heiligmakend. Ik ben eerder dit jaar overgestapt naar een compleet andere sector. Nu ben ik leerling en verdien ik veel minder en moet ik ook echt beknibbelen in mijn uitgaven. Maar het werk is prachtig en nu besef ik wat een armoede dat eigenlijk is, het niet leuk vinden van je werk, maar wel (te) lang blijven hangen.

Het is uiteraard jouw keuze, maar iedere keer als ik een post van jou lees waarin je zoiets zegt, dan wil ik je door elkaar schudden en denk ik, nee schreeuw ik in mezelf: DOE IETS!

Sorry hoor, nu weer even on topic, ik sluit me wat dat betreft aan bij Spencer. Probeer voor jezelf helder te krijgen wat in jouw straatje past. Heel veel succes.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 16 Dec 2020 23:43

Re: Niet op m'n plek zitten..

@ Olifant... Overstappen nu met de coronacrisis is niet echt een optie. Het bedrijf waar ik werk komt gelukkig niet in de problemen (hoeft zelfs geen subsidie aan te vragen), dus die zekerheid is voor nu wel fijn. Als corona voorbij is komt de klap dat jaar erna nog denk ik, dus wellicht over een paar jaar.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 17 Dec 2020 12:13

Re: Niet op m'n plek zitten..

Heb je dit ook al met je werkgever besproken? Dat zou bij mij wel stap 1 zijn. Ik weet dat dit lastig kan zijn en er zijn ook werkgevers die er niet voor openstaan, maar ik zou het wel bespreekbaar maken.
Praat er ook over met collega's, partner, vrienden, familie. Misschien hebben zij nog tips. Als je echt vastloopt zou ik contact zoeken met een loopbaancoach.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 17 Dec 2020 21:56

Re: Niet op m'n plek zitten..

Allereerst bedankt voor alle reacties! Ik wilde er even goed voor gaan zitten om te reageren en dat duurde eventjes voordat ik daar tijd voor had.

@ Harrison - Ik voel me nu niet op mijn plek omdat ik het gevoel heb dat het werk te makkelijk is, ik word niet uitgedaagd. De dingen die me nu wel aanspreken zijn het contact met bewoners, maar ook het administratieve wel. Het achter de schermen er voor zorgen dat het voor de schermen klopt. Ik vind het lastig om mezelf te omschrijven als werknemer. Ik ben het meest blij geworden van m'n functie hiervoor, daarin moest ik snel schakelen tussen dingen, overstijgend meedenken, en had ik het gevoel dat ik nuttig werk deed. Wat me aanspreekt in die banen is denk ik kennis overdragen, handelingen blijven doen.

@ Fred - Bedankt voor je reactie. Ik ben gelukkig een andere werknemer dan dat jij bent.

@ Char, OLL & Minx - Bedankt voor de tips voor die testen, ik ga er eens naar kijken!

@ Teun - Bedankt voor je tip! En ik ga je zeker even een PM sturen, heel lief van je!

@ Exo - Klopt hoor, dat was ook wel m'n plekje, maar dan ben ik weggegaan omdat het lichamelijk te zwaar voor me werd. Plus de onregelmatigheid daarbij horen kon ik steeds minder goed aan, daarom ben ik wat anders gaan doen.

@ Spencer -
Een deel van je vragen heb ik ook al beantwoord in het stukje van Harrison. Mijn dag is leuk als ik me nuttig gevoeld heb, de tijd niet vooruit heb zitten kijken, lol heb gehad met collega's. Ik krijg energie van het helpen van mensen en als ik m'n hersens mag gebruiken en mag meedenken met iets.

@ Waterkoker - Ja, heb het al bespreekbaar gemaakt met m'n leidinggevende. Ik moet van hem gaan nadenken over wat ik wil en dan gaan we samen kijken wat ik nodig heb om er te komen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 18 Dec 2020 10:15

Re: Niet op m'n plek zitten..

Burn, zou een functie als docent (MBO of HBO) in je vakgebied niks zijn?
Heel veel van wat je noemt over leuk te vinden en goed te kunnen, vind ik terug in mijn baan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 18 Dec 2020 11:15

Re: Niet op m'n plek zitten..

Wat fijn dat je leidinggevende met je mee denkt! Goed dat je het besproken hebt. De functie hiervoor was de functie die fysiek te zwaar werd denk ik dan toch? En misschien iets van stagebegeleider/praktijkopleider?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 23 Dec 2020 10:50

Re: Niet op m'n plek zitten..

Ik heb het even vluchtig doorgelezen, maar ik zag laatst een vacature bij jou in de buurt voor een casemanager dementie, zou zoiets niet wat voor jou zijn?
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 24 Dec 2020 15:25

Re: Niet op m'n plek zitten..

Burn, heb je wel eens meegelopen in de wijkverpleging? Daar heb je net wat meer taakvolwassenheid dan in de intramurale zorg. Ook is het fysiek minder zwaar dan verpleeghuis zorg.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers