Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe baan valt tegen

<<

Anoniem290

Bericht 09 Feb 2020 15:22

Nieuwe baan valt tegen

Ik ben er nu ruim anderhalve maand en het valt zo tegen. Ik had andere werkzaamheden verwacht, dingen die ik gewend ben en leuk vind. Maar hier is 90% Facturatie en dan ook nog eens heel erg omslachtig. Ik kan nog steeds amper iets. Er zijn amper regels, alleen uitzonderingen. Ik moet elke 5 min iets vragen. Ik vind het superfrustrerend dat het kwartje gewoon maar niet valt (bij mijn andere nieuwe collega ook niet) en dat ik de werkzaamheden niet leuk vind.

Ik kan het vast wel leren, maar dit zijn niet de taken waar ik blij van word.

Ik baal er echt van. Ik ben dus zoekende naar iets anders, maar er lijken ineens amper vacatures in de buurt te zijn. Ben zelfs aan het overwegen maar gewoon op te zeggen, in de hoop dat ik tijdens mijn uitwerktijd iets anders vind. Maar dan word ik toch weer te zenuwachtig van het idee dat dat misschien niet lukt. Met mijn spaarrekening kan ik wel een jaartje vooruit, maar dat zou ook wel echt zonde zijn.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2020 16:24

Re: Nieuwe baan valt tegen

Vervelend Poppy. Ik zou zelf niet zomaar opzeggen. Kun je niet met je baas in gesprek hierover, extra inwerktijd oid, of zijn er andere werkzaamheden die wel beter bij jou passen? Van je spaarrekening leven lijkt me wel jammer maar diep ongelukkig op je werk zitten lijkt ook niet echt fijn. Is er geen (makkelijk maar wel oke) baantje wat misschien niet precies is wat je zoekt maar waar je wel even aan de slag kunt totdat je een goede baan vind? Dat is misschien makkelijker te vinden dan de perfecte baan. Dan ben je in ieder geval weg op deze plek en komt er toch geld binnen. Ik roep ook maar wat hoor.
<<

Anoniem290

Bericht 09 Feb 2020 18:33

Re: Nieuwe baan valt tegen

Ik heb het er wel al over gehad met mijn leidinggevende, maar de taken die ik het liefste doe, liggen bij iemand anders en kan ik niet gaan doen. Op andere afdelingen zijn de werkzaamheden ook niet waarin ik ervaring of interesse heb. Het is echt heel erg druk, iedereen heeft heel veel achterstand en ik kan niet echt helpen, omdat ik niks kan. Dus ik voel me ook best nutteloos en lastig, omdat ik steeds iets moet vragen en daardoor mijn collega alleen maar tijd kost. Inwerktijd is er niet, capaciteit ook niet.

Ik heb inderdaad ook naar wat simpelere baantjes gekeken, lekker in de buurt, zodat ik me even privé op andere dingen kan richten en echt voor mijn plezier kan gaan werken. Oh wat mis ik mijn oude werkplek en lieve collega.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Feb 2020 20:40

Re: Nieuwe baan valt tegen

Wat jammer Poppy. Ik weet niet zo goed wat ik moet adviseren. Misschien toch inderdaad verder kijken naar iets anders wat leuker klinkt. Jammer dat dit zo tegenvalt!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 09 Feb 2020 22:03

Re: Nieuwe baan valt tegen

Ik geloof ook niet dat ik perse advies nodig heb. Denk dat ik voor mezelf de keus wel heb gemaakt, namelijk dat ik iets anders wil. En ik denk dat ik lekker veilig blijf zitten waar ik zit en ondertussen verder zoek.

Beetje jammer dat het net weer goed begon te gaan met me na een tijdje rust, en ik nu weer zoveel stress ervaar hierdoor.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Feb 2020 22:32

Re: Nieuwe baan valt tegen

Ik herken het helemaal (helaas)! Ik werk nog geen half jaar bij mijn huidige werkgever en ben ook op zoek naar iets anders omdat het zo erg tegen valt. Ik ga nu waarschijnlijk werken via een detacheringsbureau. Daar kan ik me meer ontwikkelen én minder werken én ze hebben me een baan aangeboden hier in de stad waardoor ik op de fiets naar m’n werk kan. Is detachering ook iets voor jou of is dat niet gebruikelijk in jouw vakgebied? Ik zou in ieder geval rustig verder kijken en je niet schuldig voelen.
<<

Anoniem290

Bericht 09 Feb 2020 23:12

Re: Nieuwe baan valt tegen

Echt jammer Scandic! Hopelijk gaat het bij jou ook snel beter. Werk is maar werk, het moet niet elke keer weer een drempel zijn die je over moet.

Ik heb een vrij simpele baan (boekhouding, dus erg gangbaar), daarmee kan ik in bijna elk bedrijf wel terecht. Detachering doen ze volgens mij hier meer in de stad, en dan heb ik toch wel veel reistijd. Ik zou het liefst iets vinden in het dorp of een van de buurdorpen, ook omdat we het nu razend druk hebben met de bouw (mijn vriend dan, ik niet), waardoor ik in mijn eentje het grootste gedeelte van het huishouden draai (boodschappen, kind brengen en halen en thuis entertainen en in bed leggen enz). Het zou mij dus veel beter uitkomen als het dichterbij was en minder ingewikkeld.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Feb 2020 23:25

Re: Nieuwe baan valt tegen

Ah ja dat begrijp ik helemaal! Het gaat mij ook zoveel tijd schelen, 1 tot 1,5 uur per dag. Ik hoop voor je dat er snel iets op je pad komt!
<<

Anoniem290

Bericht 18 Feb 2020 23:06

Re: Nieuwe baan valt tegen

Ik heb vrijdag al ergens een gesprek. Functie lijkt op papier precies wat ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan (met uitzondering van de afgelopen 2 mnd) en leuk vind. Het is wel net zo ver rijden. Maar ze vragen 16-24 uur, dus ik zou evt minder uren kunnen werken dan nu.

Het verdient overigens wel iets minder (zoals het op indeed staat tenminste), maar dat vind ik ook niet zo erg.
<<

Anoniem271

Bericht 19 Feb 2020 00:56

Re: Nieuwe baan valt tegen

Oh dames ik heb echt precies hetzelfde als jullie. Bij mijn huidige baan is het zo apart geregeld allemaal, wil er niet teveel over uitweiden (uitwijden?), maar heb steeds vaker het gevoel dat ik nooit weg had moeten gaan bij mijn oude werk. Het werk zelf klaag ik niet over, daarvan wist ik waar ik aan begon. Maar het is inmiddels zo dat ik letterlijk grieperig op bed lig maar me niet ziek durf te melden.. Met een paniekaanval tot gevolg vanavond, daar waar ik net zo goed als vanaf was. Ben zo bang dat als dit zo doorgaat ik weer eindig als vorig jaar, wat natuurlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.

Gelukkig heb ik binnenkort ook gesprek bij een andere werkgever. Hopelijk komt daar iets uit.

Spannend Poppy, succes alvast vrijdag!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers