Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben mijn baan kwijt

<<

Anoniem290

Bericht 10 Okt 2019 12:50

Ik ben mijn baan kwijt

De vestiging waar ik werk gaat dicht. Ik zit opende afdeling finance en zag al 5 jaar dat het niet goed ging. In die 5 jaar is het niet eens gelukt break even te draaien. Maar nu ben ik 1 dec dus werkloos. Ik zat al een tijdje niet echt meer op mijn plek en eigenlijk zie ik dit ook wel als een kans om op zoek te gaan naar iets leuks! Een nieuwe baan op kantoor, maar misschien ook wel een opleiding en dan iets heel anders gaan doen. Komende tijd maar flink brainstormen! Dat wilde ik eigenlijk alleen even kwijt :).
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2019 12:53

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Ondanks dat het een hele verdrietige reden is dat je je baan kwijt bent, is het inderdaad wel een mooie open deur naar iets nieuws! Je wordt nu min of meer gedwongen om te onderzoeken was je echt graag wil. Succes!
<<

Anoniem284

Bericht 10 Okt 2019 21:58

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Wat fijn dat je het zo positief bekijkt! Ik hoop dat het mooie kansen voor je gaat bieden.
<<

Anoniem290

Bericht 23 Okt 2019 11:58

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Het begint allemaal een beetje te landen en ik ben eigenlijk helemaal in de war. Ik ben zo in twijfel of ik gewoon een vergelijkbare baan ga zoeken (lekker veilig), of dat ik een opleiding wil doen en daar iets in proberen te vinden (fitness/voeding). Ik kan slecht tegen onzekerheid, ik zou het liefst nu weten dat ik bv 1 februari een baan heb en dan even 2 maanden tijd voor mezelf kan nemen.

Geld is mijn grootste struikelblok. We bouwen momenteel een huis (gaat nog ca 1,5 jaar duren) en zitten dus met dubbele lasten. Na 3 mnd ww vervalt de kinderopvangtoeslag (we betalen 800 euro en krijgen 400 euro vergoed). Mijn huidige werk betaalt op basis van fulltime 3000 euro per maand bruto en werk in de fitnessbranche 1650 euro. Dat verschil is belachelijk groot (ik werk 24 uur). Ben echt de hele tijd zo aan het piekeren!

Verder blijven mijn taken hier wel bestaan, maar gaat iemand ze overnemen. Ik merk dat ik echt de kont tegen de krib gooi en niemand wil inwerken. Zij vinden mij overbodig, dan zoeken ze het ook maar uit... Ik heb nog genoeg verlofdagen om vanaf nu thuis te blijven, dus ik wil toch zoveel mogelijk dagen gaan opnemen. Ik vind het helemaal niet leuk dat ik zo weinig inzet meer kan opbrengen, maar het voelt ineens helemaal niet meer goed.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Okt 2019 15:35

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Als je weet dat je weg moet is de motivatie weg dus dat is begrijpelijk.

Overigens moet je niet qua bruto salarissen vergelijken als je parttime werkt. In Nederland is het zo geregeld dat parttime werken wordt beloond tov fulltime. Dit ivm de loonheffing alleen maar meer wordt als je meer verdient (bij met uren) waardoor je netto naar verhouding bij fulltime minder overhoud.

Fitness zou ik zelf niet voor kiezen omdat ie basic fit fitnesscentrums waar instructeurs aanwezig zijn juist op koopt en de instructeurs er dan uitgooit. Ten minste dat is er nu aan de hand bij de vestigingen van Fitland die door Basic fit zijn overgenomen.

Ik herken het wel overigens die twijfel tussen veiligheid of wat meer risico nemen op werkgebied. Voorlopig heb ik voor veiligheid gekozen, loondienst bij een bedrijf dat meer dan 100 jaar bestaat en eigenlijk bijna niet failliet kan gaan. Terwijl ik ook voor een functie bij een bedrijf had kunnen kiezen dat waarschijnlijk bij een volgende crisis het wel eens lastig zou kunnen krijgen. Ook heb ik eens erover gedacht om als zzp'er aan de gang te gaan. Alleen dat vind ik ook te risicovol.
<<

Anoniem284

Bericht 23 Okt 2019 20:53

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Ik snap wel dat je motivatie weg is hoor. Het is nu even doorbijten. Als ik in jouw situatie zat met een huis waar de komende 1,5 jaar aan gebouwd wordt en dubbele lasten zou ik zeker voor veiligheid kiezen en dus niet nu een carrière move met opleiding en halvering van salaris maken. Klinkt misschien saai, maar zou voor mij wel de verstandigste keuze zijn. Zeker met kinderen.
<<

Anoniem307

Bericht 25 Okt 2019 19:44

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Baan minder, hypotheek rijker. Dan heb je er uiteindelijk toch iets aan over gehouden. Ik weet niet wanneer je einddatum is, maar ik zou de tijd benutten om te zoeken naar iets dat echt bij je past. Misschien haal je daar voldoende motivatie vandaan?
<<

Anoniem335

Bericht 26 Okt 2019 09:03

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Ik zou ook nog even terug gaan naar je oude vakgebied. Een huis bouwen valt ook altijd duurder uit, zonde als je straks allemaal stress hebt vanwege geld problemen.

Hopelijk vind je weer snel iets nieuws. Moeilijke situatie.
<<

Anoniem269

Bericht 26 Okt 2019 14:32

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Ik zou juist risico nemen. Je weet wat je leuk vindt en daar moet je voor gaan.Zie dit ontslag als een teken, een duwtje in de juiste richting.

Ik zie een tegenovergestelde trend Fred. Sporten en voeding worden steeds belangrijker. Health is een sterk groeiende trend, zowel bij mensen persoonlijk als bij bedrijven. Er is in de grote steden heel veel vraag naar small group training en PT. Helemaal in combinatie met voeding. Het is super populair om een 6 weekse training te doen waarbij je intensief wordt begeleid. Steeds meer bedrijven bieden groepstraining aan onder werktijd, dit is ook altijd onder begeleiding van een PT. Werk zat dus! Het verdient alleen (een stuk) minder dan wat je nu gewend bent.

De keuze is dus eigenlijk ga je voor geld of voor passie?
Ik zou echt geen zin hebben om weer aan een nieuwe baan te beginnen waarvan je nu al weet dat je het niet leuk vind en er geen energie uit haalt. Je leeft maar 1x.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Okt 2019 14:38

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Eens met Claire! Ik denk ook zeker dat er genoeg werk in is voorlopig, en dat juist dit het moment is om daar ook iets mee te doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Okt 2019 14:49

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Helemaal eens met Claire! Vervelend dat het nu zo loopt maar eigenlijk misschien ook goed. Grijp je kans!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 26 Okt 2019 19:36

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Maar als geld het grootste struikelblok is, waarom zou je dan nu op dit moment in je leven als je dubbele lasten te betalen hebt dat risico gaan nemen omdat je maar 1x leeft en nu het moment zou zijn? Ik snap dat mijn keuze saai klinkt, maar er is wel sprake van een gezin. Als geld geen probleem was zou ik het ook wel weten. Maar het is niet zo dat ze nooit meer op een ander moment een carrière move kan maken.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Okt 2019 09:37

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Ik ben het met Gympie eens. Als je over 3 maanden de kinderopvang niet meer kan betalen, hoe wil je dan serieus een opleiding volgen als je je kind niet (structureel) kan laten opvangen? En dan moet je de opleiding ook nog betalen. Die carrière switch is niet 'nu of nooit', maar kan ook over 2 jaar nog. Ik zou nu voor veilig kiezen en wanneer jullie van die dubbele lasten af zijn, verder kijken.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Okt 2019 10:35

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Ik heb niet alles letter voor letter gelezen dus misschien is dit al besproken maar kan je niet bij je fitness baan die je naast je gewone baan doet, extra werken, zodat je meer verdient daar. En dan tegelijkertijd een opleiding volgen (in de avond?) en evt je werk als stage plek gebruiken als dat nodig is. Dan heb je wel de inkomsten terwijl je wel werkt aan de toekomst die je zo graag wilt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 27 Okt 2019 13:38

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Ze zegt dat het heel krap wordt in de nieuwe situatie, maar ze zegt niet dat het onmogelijk is.
<<

Anoniem270

Bericht 27 Okt 2019 15:29

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Wat de KOT betreft als je nu bijv 4 dagen afneemt en als je straks in de WW zit nog 2 dagen dan heb je langer dan 3 maanden recht op KOT. Even uitrekenen op hoeveel uur KOT je recht hebt en kijken hoeveel je daadwerkelijk afneemt. Op toeslagen.nl staat dit uitgelegd. Zelf in een vergelijkbare situatie gezeten.
<<

Anoniem290

Bericht 28 Okt 2019 15:10

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Wij hebben nu 2 dagen kdv, dat kost nu 800 euro, we krijgen 360 euro vergoed.
Het is niet onmogelijk, mijn vriend betaalt het nieuwe huis en het huidige huis betalen we samen (hypotheek staat op mijn naam). Ik krijg een ontslagvergoeding van bruto 4000 euro en heb nog een spaarrekening. Dus het is geen probleem ofzo. Het is wel zo, dat ik een bepaalde manier van leven heb en het niet waard vind om dan ineens niks meer te kunnen. Want dan zou ik mijn vriend om geld moeten vragen, en die betaalt al zo veel. Het houdt een keer op ;).

Vrijdag heb ik een sollicitatiegesprek voor een financiële baan (24 uur) en dan denk ik dat ik wel aanvoel of ik het zou willen of niet. Deze baan is wat verder weg (nu werk ik om de hoek, dan zou ik een half uur reistijd hebben). Nu met de bouw is mijn vriend bijna nooit thuis en komt de zorg (incl brengen en halen kdv, boodschappen, koken en poetsen) allemaal op mij neer. Ik weet dus nog niet zeker of ik het dan wel wil, of dat het dan te veel wordt. We hebben als het goed is wel een poetshulp binnenkort.
<<

Anoniem284

Bericht 18 Nov 2019 22:53

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Hoe gaat het nu Poppy?
<<

Anoniem290

Bericht 19 Nov 2019 09:21

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Lief dat je er naar vraagt Gympie!
Ik heb de baan gekregen, kan er in december meteen beginnen. Nu zit ik voor het allerlaatst op kantoor en ik vind het echt jammer. Zometeen om 9 uur heb ik nog een sollicitatiegesprek bij een bedrijf hier om de hoek. Stiekem hoop ik heel erg op die baan. Mijn collega mag er ook op gesprek en ik vermoed dat zij beter past (functie sluit denk ik meer aan op haar taken en salaris).
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Nov 2019 12:10

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Je weet iig wie je concurrentie is dus daar kun je mooi op in spelen.
Fijn dat je iig al iets hebt en veel succes met je gesprek!
30-04-2017
<<

Anoniem284

Bericht 19 Nov 2019 13:17

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, maar hopelijk is dat gesprek van vanmorgen iets geworden dan eigenlijk! En snap dat het een rare dag is de laatste keer :(
<<

Anoniem290

Bericht 19 Nov 2019 14:26

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Het gesprek ging wel goed, maar ik twijfel of ik de werkzaamheden leuk genoeg vind. Er zaten toch wel redelijk wat dingen bij die ik niet zo leuk vind. De vacature was vrij gekomen, omdat degene die het deed meer uitdaging zocht. Ze gaven daarom zelf ook al aan dat het voor mij misschien niet uitdagend genoeg was. Maar de afstand is toch wel echt een heel zwaarwegend pluspunt voor mij. De andere functie (die ik dus al heb geaccepteerd) lijkt me leuker. Ik wacht het nog even af, we hebben het nu niet over salaris gehad, maar aangezien de taken niet zo uitgebreid zijn, vrees ik dat ze mijn salarisindicatie erg hoog vinden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Nov 2019 16:29

Re: Ik ben mijn baan kwijt

En ben je bereid om daarin te onderhandelen of is je salaris indicatie wel een vaste eis?
30-04-2017
<<

Anoniem290

Bericht 19 Nov 2019 17:40

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Kees schreef:En ben je bereid om daarin te onderhandelen of is je salaris indicatie wel een vaste eis?


Op zich ben ik bereid om te onderhandelen, maar ik ben eerder ergens op gesprek geweest en dat verschil was toen ook 600 bruto op 24 uur. Dan moet de baan toch wel leuker zijn denk ik. Alleen voor afstand vind ik dat dan wel een erg groot verschil. De baan die ik nu al heb, lijkt me qua werkzaamheden leuker, maar ik moet een beetje in de gaten houden dat ik mezelf niet voorbij loop. Daarom zou de baan op 2 km van huis en 4 u per week minder nu misschien beter passen. Maar eerst maar even afwachten, ik had het idee dat ze zelf ook dachten dat ik er snel op uitgekeken zou zijn.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Nov 2019 17:55

Re: Ik ben mijn baan kwijt

Poppy schreef:
Kees schreef:En ben je bereid om daarin te onderhandelen of is je salaris indicatie wel een vaste eis?


Op zich ben ik bereid om te onderhandelen, maar ik ben eerder ergens op gesprek geweest en dat verschil was toen ook 600 bruto op 24 uur. Dan moet de baan toch wel leuker zijn denk ik. Alleen voor afstand vind ik dat dan wel een erg groot verschil. De baan die ik nu al heb, lijkt me qua werkzaamheden leuker, maar ik moet een beetje in de gaten houden dat ik mezelf niet voorbij loop. Daarom zou de baan op 2 km van huis en 4 u per week minder nu misschien beter passen. Maar eerst maar even afwachten, ik had het idee dat ze zelf ook dachten dat ik er snel op uitgekeken zou zijn.

even afwachten maar dan. Je hebt iig iets. Dat is al fijn.
30-04-2017

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers