Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Apr 2019 11:23

Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Hoi!

Hebben jullie ooit het verzoek gekregen om tijdens een arbeidsvoorwaardengesprek je loonstrook te laten zien? Ik weet dat het wettelijk niet verplicht is maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 27 Apr 2019 11:27

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ja heb ik weleens meegemaakt. Je kunt het weigeren denk ik? Ik heb het toentertijd niet geweigerd, was mijn eerste baan en was al blij dat ik op gesprek mocht komen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Apr 2019 12:24

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ja, tot nu toe heb ik dat gewoon gedaan eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Apr 2019 12:43

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ja, ik heb dat verzoek ook gekregen. Vind het wat gek en het is niet verplicht maar het schijnt een vrij normale vraag te zijn. Ik denk dat ik het maar gewoon doe.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 27 Apr 2019 12:51

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ik zie de meerwaarde er niet van in - neem aan dat werkgever zijn eigen functies heeft ingedeeld in een functiewaarderingssysteem, dat je nieuwe baan daarmee ook een soort standaardsalaris heeft?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 27 Apr 2019 12:59

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ik heb het altijd geweigerd omdat ik erop vooruit wilde gaan en me dat een belemmering leek.

Mijn vriend heeft recent wel verteld wat hij verdient omdat het vrijwel zeker zou zijn dat hij er financieel op achteruit zou gaan. Ze hebben daardoor nog wel wat extra dingetjes geregeld om het alsnog aantrekkelijk te maken.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 27 Apr 2019 13:05

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Bij mij zal deze vraag maandag waarschijnlijk ook gaan komen maar wil eerst van hun een aanbod hebben. Als dat lager is dan ik nu verdien zal ik mijn loonstrook laten zien anders niet.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Apr 2019 13:17

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ja, maar ik doe dat niet.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 27 Apr 2019 13:32

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

het is vrij gebruikelijk om dit te vragen. Zo kan een nieuwe werkgever/p&o namelijk ook nog zien welke inhoudingen/secundaire arbeidsvoorwaarden er nog meer zijn. Het gaat verder dan alleen salaris namelijk :)

Ik heb bij mijn laatste sollicitatie geen salarisstrook doorgegeven maar heb gezegd dat ik minimaal X wilde verdienen ex vakantiegeld en ex reiskosten. Dat heeft voor mij goed uitgepakt :)
22112014 / 10042019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Apr 2019 20:14

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ik heb dat voor mijn huidige baan wel gedaan. Werkte toen wel in mijn voordeel, anders was ik als onervaren docent gewoon in trede 1 van de schaal begonnen, maar door die salarisstrook hebben ze me gematcht met mijn vorige salaris en dat scheelde een paar tredes.
december 2016
juli 2019
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Apr 2019 11:07

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ik heb het wel gedaan, maar erbij gezegd dat ik wel verwachtte in deze functie een stapje omhoog te maken en ook dat er nog een salarisverhoging al was aangekondigd bij de baan die ik toen had (wat ook echt zo was, maar ze vroegen er verder geen bewijs van uiteindelijk). En inderdaad toen ook dat stapje omhoog gekregen. Maar vond het ook wel beetje rare vraag.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 28 Apr 2019 18:45

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Met de huidige markt zou ik het niet geven. Sommige functies zijn moeilijk te vervullen en tegenwoordig stel ik de vraag vaak andersom. Hoeveel vind je de functie waard? Daarna geef ik aan of dat ook ongeveer in gedachte heb. Bovendien vraag altijd om een pro forma loonstrook zodat je voordat je tekent wel weet wat je onder aan de streep gaat over houden.

Inmiddels heb ik wellicht een probleem gecreëerd. Er zijn 3 werkgevers die mij graag willen hebben en ik kan met name tussen twee werkgevers waarbij ik van beide een arbeidscontract krijg moeilijk kiezen. Ik weet dat het een luxe probleem is en ik had eerlijk gezegd ook niet echt verwacht dat ik het bij al die functies zou gaan worden. Pff...
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Apr 2019 19:56

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Ik heb ook in die situatie gezeten Fred, op zich heel fijn natuurlijk maar ook wel lastig. Ik ben uiteindelijk op mijn gevoel afgegaan en hoewel ik bij deze functie minder vrije dagen heb en ook langere reistijd dan bij die andere functie waar me een aanbod was gedaan, heb ik nog steeds geen spijt van mijn keuze. Succes met je keuze!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 28 Apr 2019 20:43

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Bedankt, het is ook lastig. Hier is het juist zo dat de een op fietsafstand is voor 5 dagen en de ander op een half uurtje rijden voor 4 dagen. Die laatste is een zekerdere vaste branche met bijzondere rapportages en bij de andere moet ik zelfstandig alles in gaan regelen en efficiënter maken. Op zich een mooie uitdaging maar ik twijfel of daarna 5 dagen of zelfs 4 dagen werken nog wel nodig zal zijn.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 29 Apr 2019 07:17

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Och, in de afgelopen jaren keek je elk jaar na een jaar weer uit naar wat anders, Fred :) Even serieus: misschien eens kiezen voor een baan waar je wat duurzamer in zit?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Apr 2019 07:33

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Toch niet kerel. Vorige baan heb ik 2 jaar gezeten. Daarna nog iets van een paar weken (bedrijf bleek totaal niet flexibel te zijn, op 5 dagen na of zo waren alle vakantiedagen vastgelegd etc...).

Een voordeel van die wisselingen is dat je steeds sneller ziet en weet welke bedrijfsvoering je wel goed bij voelt en waar niet.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 29 Apr 2019 08:03

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Tsja, maar dan hoef je je ook nog geen zorgen te maken of je bij dat ene bedrijf over een jaar nog werk zou hebben :) Dan kun je veilig voor Uden kiezen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Apr 2019 17:10

Re: Loonstrook arbeidsvoorwaardengesprek

Klopt kerel, als ik alles goed heb ingericht kan ik altijd nog van 5 terug naar 4 dagen. Daar heb ik het ook over gehad, want mijn voorkeur gaat uiteindelijk wel op ten duur naar 4 dagen werken. 4 dagen 9 uur werken is bij dit bedrijf trouwens ook een optie.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers