Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie hier is ondernemer?

<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 08 Sep 2018 10:46

Wie hier is ondernemer?

Ik ben wel benieuwd wie er hier allemaal ondernemer is, wat voor bedrijf je hebt en waarom je bent gaan ondernemen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2018 11:14

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik, zoals je waarschijnlijk wel weet. Ik heb een eigen bedrijf in (bruids/gezins)fotografie. Loopt prima, nu aan m'n zevende jaar bezig. Wel twijfels of ik niet ga stoppen/iets anders ga doen, maar voorlopig loopt het eigenlijk goed en ga ik er dus nog wel mee door. Heb toch al die jaren best wat opgebouwd en dat vind ik zonde om op te geven. Maar het is wel pittig af en toe.

Er was ooit dit topic, misschien heb je daar nog wat aan: post770424.html?hilit=ZZP%20topic#p770424
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Sep 2018 12:10

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik ben consultant in mijn vakgebied. Ik ben hiermee begonnen, omdat ik niet van routine hou. Op deze manier heb ik enorm veel afwisseling in werkzaamheden, bedrijfsculturen en projecten. Je weet (bijna) nooit wat je over een paar maanden aan het doen bent.

Denk je er zelf over om iets te gaan beginnen? Heb je twijfels?
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 10 Sep 2018 20:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Sep 2018 13:39

Re: Wie hier is ondernemer?

Yo!

Ik heb een webshop met gepersonaliseerde artikelen etc. Ik ben gaan ondernemen omdat mijn eigen voorraad met 'cadeautjes voor onszelf' een beetje te gek werd en ik er wel mee door wilde gaan :D
<<

Anoniem313

Bericht 08 Sep 2018 13:56

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik ben zzp’er, doe klussen in mijn vakgebied. Maar het is maar klein, paar duizend euro per jaar, bij lange na geen bedrag waar je van zou kunnen leven. Ik doe het dan ook als extraatje naast mijn baan. Meer hobby dan werk.
<<

Anoniem242

Bericht 09 Sep 2018 08:49

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik! Ik ben fotograaf naast mijn vaste baan. Ik doe voornamelijk newborns, cake smash, kind en gezin. En nu mijn 2e jaar ook bruiloften. Ik ga nu van mijn vaste baan minder uren werken omdat het wat veel allemaal wordt.
Dus het loopt goed. Ik vind het heerlijk om dit erbij te doen.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 07:49

Bericht 11 Sep 2018 20:18

Re: Wie hier is ondernemer?

Hé Marin, waarom denk je erover om eventueel te stoppen?

Ik ben ook ondernemer. Ik ben degene die het topic heeft geopend dat hier genoemd wordt :).
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 20 Sep 2018 15:41

Re: Wie hier is ondernemer?

Waarom wil je misschien stoppen Marin? :O Dat had ik niet verwacht!

@Claire: Nee ik ben sinds kort een eigen bedrijf gestart en leek me leuk om daar wat meer over te hebben :)
<<

Anoniem249

Bericht 20 Sep 2018 17:26

Re: Wie hier is ondernemer?

Leuk Agnes! Wat voor bedrijf en doe je het fulltime?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 19:45

Re: Wie hier is ondernemer?

Agnes schreef:Waarom wil je misschien stoppen Marin? :O Dat had ik niet verwacht!


Ik weet het ook echt niet. Niks is nog besloten. Ik twijfel omdat ik het niet zo leuk meer vind, ik ben de spark een beetje kwijt. Na zeven jaar is het een standaard riedeltje geworden en dat maakt het lastig. Juist bij een creatief beroep heb je die spark nodig. Nou moet ik zeggen dat de laatste weken de lol er wel weer in zit hoor, het gaat ook met vlagen. Maar ik zie het sowieso als een leermoment. Een bedrijf móet in beweging blijven. Je móet kritisch op jezelf blijven. Waar kan je leren, waar kan het beter? Een paar maanden geleden had ik echt een enorme dip hierin. Nu gaat het wel weer beter na een aantal toffe dingen. Maar in de wereld waarin ik zit is het wel echt lastig hoor. Het is voor een groot deel echt seizoenswerk. Nu ben ik avonden lang aan het werk, maar in de winter zit het stil.
Ik heb iets anders gevonden waar ik heel enthousiast over ben en graag mee zou willen starten, maar ook dat is twijfel twijfel twijfel. Het betekent een grote verandering en ik weet niet of ik dat wil. Misschien over een paar jaar pas, als de tweede (die nog niet eens in wording is) ook naar opvang/school is. Of toch nu een sprong maken, weer gáán voor iets? Ik weet niet of je twee bedrijven naast elkaar (in twee totaal andere sectoren) zou kunnen runnen, en of het niet te veel van me vraagt. Vooralsnog heb ik dus nog nét genoeg spark om door te gaan met m'n huidige werk, ben ik aan het zoeken naar hoe en wat ik wil, hoe ik dat kan bereiken, wil ik meer investeren hierin, of juist niet meer? Ik vind het te groots op op te geven, na zeven jaar doe je dat ook niet zomaar. Maar het is wel goed om kritisch te kijken. Dat zal jij ook wel doen/moeten doen neem ik aan.

(niet quoten graag, reageren mag uiteraard wel :))
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2018 19:55

Re: Wie hier is ondernemer?

En hoe loopt het bij jou Agnes? Wel benieuwd naar! Heb je een duidelijk beeld van wat je wilt en wat voor klanten je wilt trekken? (Ik weet wat voor bedrijf je hebt natuurlijk). En loopt het al een beetje?

Edit: Misschien is dit een leuke website om te volgen, Agnes. Ik haal er vaak inspiratie uit. Ook hebben ze een redelijk actieve Facebook groep waar je lid van kan worden. Eens in de zoveel tijd zijn er ook gezamelijke brunches e.d. maar daar heb ik (nog) niet aan meegedaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 21 Sep 2018 05:38

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik ben ondernemer, maar heb ook een baan in loondienst. Ik merk dat ik die baan in loondienst in mijn hoofd de laatste tijd meer 'erbij' doe.
Ik ben ZZPer, heb het conservatorium gedaan en ben dus in de muziek bezig. Ik dirigeer twee orkestjes en speel freelance bij orkesten, meestal verenigingen en soms een professioneel project.
Maar zoals Marin zegt, het is seizoenswerk, en het is ook heel wisselvallig hoeveel werk je hebt.
Ik wil altijd in loondienst ernaast blijven werken, om die reden.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 21 Sep 2018 16:37

Re: Wie hier is ondernemer?

@ Marin:
Oh wat jammer dat je een stuk minder plezier hebt in wat je doet. Kun je wat je aanbied niet uitbreiden? Of vind je dat sowieso niet leuk om te doen? Je kunt daarnaast natuurlijk altijd nog iets proberen (nu ben ik benieuwd waar je aan denkt). Maar ik ben het met je eens dat je inderdaad altijd in beweging moet zijn. Ik was gisteravond bij een ondernemersavond waar Tom Coronel spreker was, dat was enorm inspirerend en die zei dat dus ook.

Ik ben nog maar twee maanden officieel bezig, dus best kort nog, maar ik ben niet ontevreden. Er staan een aantal spannende dingen in de planning, waarmee ik hopelijk nog meer klanten trek :) Thanks voor de site, ik ga eens flink doorspitten :D
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 22 Sep 2018 17:43

Re: Wie hier is ondernemer?

Ik ben sinds twee maanden zzp-er in de horeca, ik was er zo klaar mee om in loondienst te werken en kreeg zoveel vragen iedere keer voor verschillende oud werkgevers. Ik ben op dit moment door mijn situatie wel heel erg veel aan het werk en het is niet ideaal, maar goed, afleiding en met werken gaat het heel erg lekker.
<<

Anoniem249

Bericht 22 Sep 2018 17:52

Re: Wie hier is ondernemer?

Is dat niet juist het grootste voordeel? Dat je zelf bepaald hoeveel je werkt of niet werkt? Wat bedoel je met afleiding?
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 22 Sep 2018 18:14

Re: Wie hier is ondernemer?

Claire**** schreef:Is dat niet juist het grootste voordeel? Dat je zelf bepaald hoeveel je werkt of niet werkt? Wat bedoel je met afleiding?


Een heel groot voordeel is het. Ik zit op het moment in een niet hele fijne situatie, het is teveel om uit te leggen.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 23 Sep 2018 14:43

Re: Wie hier is ondernemer?

Daarom schreef:
Claire**** schreef:Is dat niet juist het grootste voordeel? Dat je zelf bepaald hoeveel je werkt of niet werkt? Wat bedoel je met afleiding?


Een heel groot voordeel is het. Ik zit op het moment in een niet hele fijne situatie, het is teveel om uit te leggen.


Juist in jouw situatie denk ik dat het heel erg fijn is, Daarom!
Je kunt nu zelf indelen, werken als een malle, sparen als een malle, en dan rust nemen als het moment daar is. Dat is toch veel fijner dan je 100x in de rondte te werken? Zolang je maar aan jezelf denkt :hug:
22112014 / 10042019
<<

Anoniem313

Bericht 26 Sep 2018 18:47

Re: Wie hier is ondernemer?

Mede-ondernemers, het is weer tijd om de btw-aangifte te doen, over Q3! Ik heb het zowaar al gedaan, maar het was ook een eitje, want ik heb dit kwartaal maar 1 klus aangenomen. Dus dat was een aangifte van niks :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2018 20:07

Re: Wie hier is ondernemer?

Haha lekker bezig Caulfield.
Dit is juist mijn grootste aangifte. Moet er weer even voor gaan zitten (al laat ik 't altijd doen maar alle documenten verzamelen kost ook even tijd).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Sep 2018 20:17

Re: Wie hier is ondernemer?

Jullie zijn er vroeg bij! Je kunt het toch pas vanaf 1 okt indienen?
Ik moet er in elk geval eerst nog wat factuurtjes uitgooien.

@Marin: ik heb 2 mappen op m'n google drive. 1 voor inkomsten waar ik automatisch alle facturen in op sla (per jaar, per kwartaal) en 1 voor uitgaven waar ik automatisch alle bonnen in op sla (ook per jaar per kwartaal). Dan hoef je alleen je km vergoedingen nog te verzamelen. Zipje maken en hup, klaar!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2018 20:22

Re: Wie hier is ondernemer?

Handig Claire! Ik heb ook een soortgelijk systeem in Drive en goed geordend per jaar en kwartaal. Alleen heb ik ook een aantal papieren facturen van uitgaven (zoo onhandig) dus dat is altijd even een klusje om die te digitaliseren.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Sep 2018 20:25

Re: Wie hier is ondernemer?

Voor dat laatste kan ik je de Genius scan app aanraden. Works like a charm.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Sep 2018 20:26

Re: Wie hier is ondernemer?

@Claire: kan alweer hoor, vanaf de 22e dacht ik.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Sep 2018 20:34

Re: Wie hier is ondernemer?

Caulfield schreef:Voor dat laatste kan ik je de Genius scan app aanraden. Works like a charm.

Ja of scanable! Ik doe dat altijd gelijk als ik een bonnetje krijg en dan laadt ie automatisch in m'n drive. Ideaal.
<<

Anoniem249

Bericht 26 Sep 2018 20:35

Re: Wie hier is ondernemer?

Caulfield schreef:@Claire: kan alweer hoor, vanaf de 22e dacht ik.
Oh! Haha ben er nooit zo vroeg bij. Ik stuur op de laatste dag van de maand altijd nog factuurtjes uit over de maand. Nu dus nog over september, krijg ik m'n centen eerder :smile:
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers