Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ouderschapsverlof versus contractwijiziging

<<

Anoniem336

Bericht 27 Jul 2017 20:30

ouderschapsverlof versus contractwijiziging

Welke is in mijn situatie interessanter?

Ik ga over een aantal weken weer beginnen met werken (nu nog zwangerschapsverlof). Ik heb al aangegeven 5u minder te willen gaan werken. Contractwijziging of ouderschapsverlof, het maakt de werkgever niet uit. Ik moet nu alleen de keuze maken :)

Van kind 1 en 2 is het verlof inmiddels op. Ik ben voornemens om volgend jaar elders te gaan solliciteren, en tot die tijd bij deze werkgever niet meer uren te gaan werken. Mijn argument om voor contractwijziging te kiezen: stel ik vind volgend jaar een andere job, en wil naar verloop van tijd nog wat ouderschapsverlof inzetten, dan is die mogelijkheid er. Als ik dit nu al inzet, dan is het simpelweg op. En stel dat binnen 7 jaar (is termijn toch?) de ouderschapsverlofkorting om de één of andere reden weer wordt geherintroduceerd (tja, altijd positief blijven he), dan kan ik daar nog gebruik van maken.

Enige nadeel is: stel ik word bijvoorbeeld over een x aantal maanden ontslagen, krijg ik WW over mijn gewerkte uren volgens contact, en niet op het oorspronkelijke aantal uren (wat bij ouderschapsverlof wel is).

Iemand nog een aanvulling / tip / advies / ?

Bedankt!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 28 Jul 2017 05:46

Re: ouderschapsverlof versus contractwijiziging

Ouderschapsverlof heeft meestal ook een aantal voorwaarden (bv na afloop nog half jaar de oorspronkelijke uren moeten werken). Dit is meestal wel afhankelijk of het gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof is.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers