Juffen, 2 casussen
Leerling 1, in november 4 geworden, jongen.
Is nog erg jong in gedrag, speelt graag, bouwt vooral veel met de kapla en iedereen wil met hem met de kapla spelen omdat hij dat goed kan.
Heeft de E1 cito taal en rekenen gemaakt, scoorde beide op IV/V, heeft 0 cijferkennis, amper letterkennis, kan niet echt rijmen, en ook geen woordjes hakken/plakken (hoeveel stukjes heeft olifant... wat zeg ik: r-oo-s enz)
Door naar groep 2 of niet?
Leerling 2, eind januari 5 geworden, meisje.
Liep eind vorig schooljaar al erg voor, zou dit schooljaar gevolgd worden om te kijken of ze door zou gaan in 1, of 2.
Dit werd, vanwege problemen met de emotie regulatie en het feit dat ze nog erg graag speelde toch gewoon 1.
Ze is erg behulpzaam, en doet alles netjes wat er gevraagd wordt, heeft een goede werkhouding.
Had op haar E1 cito taal 3 foutjes (I score) en op haar reken cito 0 fout (I+ score).
Kan al vanaf 4 jaar rijmen, kan woordjes hakken plakken, leest een beetje, herkent alle cijfers passief en actief, kan al een beetje rekenen enz.
Gaat nu naar de vakantie naar groep 2.. Hoe zouden jullie haar volgend jaar begeleiden? Wellicht gedurende het jaar toch naar 3?