Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pieken op werk

<<

Anoniem282

Bericht 27 Feb 2017 13:34

Pieken op werk

Wist ff niet hoe ik dit topic anders moest noemen, maar als ik het uitleg herkennen jullie het misschien wel: er zijn van die periodes zonder werkdruk/stress/deadlines en dan komt er een periode dat het heel druk en gestrest voelt door deadlines. Dat je bijna het idee krijgt dat je werk niet in balans is: of rustig tot normaal en opeens dan heel druk en stress door een deadline.

Ik heb altijd al gehad dat ik me daar heel niet prettig bij voel, ook al tijdens m'n studie. Alsof je bij wijze van spreken 8 weken op je lauweren kon rusten en dan 2 weken jezelf helemaal gek maakt door tentamenstress/deadline voor paper. Tijdens studie functioneerde ik daar wel op, want ik vond die 2 maanden niet veel hoeven doen wel opwegen tegen 2 weken stress die dan volgden.

Met werken gaat dat natuurlijk niet op. Een deadline is een deadline en ik slaap dan zo beroerd. Ben er continu in m'n hoofd mee bezig en slaap slecht. Niet fijn. Het is helaas geen kwestie van beter plannen, want dan wist ik wel wat ik kon veranderen. In mijn vorige baan kwamen die momenten 'het MOET dan en dan af zijn', doordat mijn werkzaamheden waren verbonden aan de politiek. Als er dan iets gebeurde, moest daar liever nog gisteren dan vandaag op worden ingesprongen. Dat leidde er dus toe dat je soms dagen/weken heel relaxt kon werken en dan weer weken had met veel overuren. Ik vind overwerken geen probleem, maar als er zo'n druk achter zit voel ik me opgejaagd.

Nu hetzelfde: ik doe een project/onderzoek waarvan eigenlijk te laat is besloten dat dit moest plaatsvinden. Gevolg is dat er nu heel strakke deadlines zijn. Zodra er eentje nadert, loop ik rond als een zombie doordat ik ermee opsta en mee naar bed ga in gedachten. Daarna word ik vrijwel meteen weer relaxter, maar ik hoop hier meer balans in te vinden. Herkennen jullie dit? Hoe gaan jullie hiermee om? Tips zijn heel erg welkom, want ik begin te balen van mezelf.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 27 Feb 2017 19:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Feb 2017 14:24

Re: Pieken op werk

Herkenbaar! Ik werk hier nog niet lang, maar omdat het een groot project is met 1 groot hoofddoel eind dit jaar, zijn er op kortere termijn veel kleine deadlines. In de weken daaromheen is het iets rustiger, maar de drukte komt hier ook in pieken. En dan niet gewoon drukker, maar echt gekkenhuisdruk. Ik merk dat ik het op zich kan handelen mits ik zelf zaken in de hand heb. Dat laatste is niet altijd zo, en dan merk ik inderdaad ook dat het me 's nachts bezighoudt, dat ik er slecht van slaap, én dat mijn werkplezier er minder van wordt. Dat laatste heb ik nog nooit gehad. Meestal functioneer ik juist goed op stress en drukte, en word ik er juist een beetje melig/cynisch van. Ik lees dus graag mee voor tips :D

Voor nu is mijn enige tip voor jou: wat gebeurt er als je het gewoon accepteert? Het meer over je heen laat komen dat het nou eenmaal gigantisch druk is, én dat je daar niks aan kunt doen? Dat je het zeg maar accepteert als 0-lijn?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 27 Feb 2017 14:50

Re: Pieken op werk

Lief dat je reageert, thnx! :)

Ik kom er vanavond op terug; mag van mezelf vandaag niet langer doorgaan dan tot 18:00. Da's al een mooi begin, vond ik zelf.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Feb 2017 19:14

Re: Pieken op werk

Zora schreef:Herkenbaar! Ik werk hier nog niet lang, maar omdat het een groot project is met 1 groot hoofddoel eind dit jaar, zijn er op kortere termijn veel kleine deadlines. In de weken daaromheen is het iets rustiger, maar de drukte komt hier ook in pieken. En dan niet gewoon drukker, maar echt gekkenhuisdruk. Ik merk dat ik het op zich kan handelen mits ik zelf zaken in de hand heb. Dat laatste is niet altijd zo, en dan merk ik inderdaad ook dat het me 's nachts bezighoudt, dat ik er slecht van slaap, én dat mijn werkplezier er minder van wordt. Dat laatste heb ik nog nooit gehad. Meestal functioneer ik juist goed op stress en drukte, en word ik er juist een beetje melig/cynisch van. Ik lees dus graag mee voor tips :D

Voor nu is mijn enige tip voor jou: wat gebeurt er als je het gewoon accepteert? Het meer over je heen laat komen dat het nou eenmaal gigantisch druk is, én dat je daar niks aan kunt doen? Dat je het zeg maar accepteert als 0-lijn?


Ergens vind ik het wel fijn dat het herkenbaar is voor je, want ik voelde me vrij naar afgelopen week. Alsof ik het overzicht kwijt was, terwijl ik dat nooit eerder heb ervaren (op deze manier). Voor jou lijkt het me helemaal vervelend, want met een gezin heb je waarschijnlijk minder de mogelijkheid om thuis te werken zonder afleiding. Die luxe heb ik gelukkig wel, maar ik merkte wel dat ik alleen gericht was op werk en verder, op vrijdagavond na, alle sociale aangelegenheden heb afgehouden.

Net als jij heb ik het nu ook niet meer volledig in de hand en dat is misschien hetgeen mij die onrust geeft. Ik ben afhankelijk van anderen en dat voelt niet goed. Ik kan niet anders dan dit accepteren, dus ik weet niet wat er zou gebeuren als ik me ertegen zou verzetten. Het tijdspad waarin ik nu een deadline moest afronden was wel uitzonderlijk en zal heel blij zijn als het woensdag is. Dan is het nog steeds niet heel rustig, maar wel rustiger. :)

Hoe bevalt jouw nieuwe baan? Hoop dat je er over de gehele linie blij van wordt!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Feb 2017 20:38

Re: Pieken op werk

Haha ja klopt thuiswerken is een uitdaging. Heb ik helemaal gepland dat het monster in bed ligt en dat ik minstens 2u kan knallen, wordt ie na een uur al wakker. Stress! Haha :) en mijn energie is ook gewoon nooit meer zo awesome als voor T, dst scheelt ook. Maar ovrrall ben ik blij met de overstap hoor! Het is een goede keuze geweest voor m'n ontwikkeling denk ik!

Morgen is het woensdag! Ben je al iets rustiger? Is er iemand met wie je gewoon kunt sparren over je drukte? Ook al sta je dan alleen in je functie, het is wel prettig dat iemand je even kan aanhoren die weet waar je het inhoudelijk over hebt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mrt 2017 10:46

Re: Pieken op werk

Wat fijn om te lezen dat je blij bent dat je deze stap hebt gemaakt. :) Dat is denk ik wel het belangrijkste! Haha, ik kan me voorstellen dat je dan hoopt dat T. 2 uur zal slapen en dan ff raar opkijkt als het een uurtje blijkt te zijn. Ik kan me wel goed indenken dat je energie anders is verdeeld dan toen je nog geen moeder was. Je werkt nu toch 4 dagen?

Ik ga zo nog even lunchen met een voormalig collega. Ze is ook een vriendin en we hebben bij mijn vorige werkgever, samen nog onderzoek gedaan naar het voortraject van het onderwerp waar ik nu onderzoek naar doe. Het sluit niet geheel op elkaar aan, maar qua kennis is zij wel degene die mee kan denken en dat geeft ook al een stukje rust. :) Gelukkig heb ik het gehaald en dat is wel een hele opluchting!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mrt 2017 13:30

Re: Pieken op werk

Yes fijn! En fijn dat je even kunt kletsen met iemand die een beetje weet waar je het over hebt :) Op naar weer even een rustigere periode.

Yes, werk nu 4 dagen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem282

Bericht 01 Mrt 2017 23:40

Re: Pieken op werk

Dank voor je fijne reacties! Helaas wordt dat relaxen 'm nog niet (nieuwe deadline), maar deze is overzichtelijker. Gelukkig!

Over 2,5 week is het wat minder hectisch, dus komt goed. :)

Echte tips voor jou heb ik niet zoals je ziet. Sorry!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Mrt 2017 07:06

Re: Pieken op werk

Haha nee ik voor jou dus ook niet, daarom blijf ik stug dit topic uppen :laugcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers