Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2016 09:08

Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

N.a.v. het topic over parttimers, nu een vraag aan de fulltimers. Wij fulltimers (ha, nog eventjes!) hebben logischerwijs minder tijd voor onszelf. Hoe deel jij die tijd in? Werk je regelmatige uren en ben je 's avonds altijd thuis? Of werk je onregelmatig en deel je je tijd anders in? Hoe ga jij om met de relatief schaarse tijd die je voor jezelf hebt en vind je het genoeg? Of zou je graag meer tijd vrij willen zijn? Heb je vaste avonden dat je iets doet? Of is elke week anders?

Toen ik nog onregelmatig werkte (40 uur, maar verdeeld over de hele week), had ik vaak dat ik 's ochtendsvroeg moest werken en dan relatief vroeg vrij was. Dan had ik thuis nog een uurtje tijd om even bij te komen en dan daarna te gaan koken. Of wanneer ik 's middags en 's avonds moest werken, kon ik 's ochtends uitslapen of juist productieve dingen doen zoals werken aan m'n fotografie of administratie doen. Dat vond ik wel ideaal. Ook had ik daardoor handig de tijd om naar de huisarts/kapper/postkantoor voor pakketjes te gaan onder kantooruren ondanks dat ik fulltime werk. Dus ergens toch best een voordeel.

Nu werk ik kantooruren (nog steeds 40 uur, vooralsnog houd ik dat nog net vol) en zijn m'n dagen veel regelmatiger. 's Avonds koken m'n man en ik samen, hij gaat drie keer per week naar de sportschool en dan kook ik. Momenteel ga ik niet meer naar de sportschool. Binnenkort start m'n zwangerschapscursus op een maandag, dus heb ik iets vast. Verder doen we 's avonds wasjes en kijken we in de avond televisie (DWDD, journaal, aantal andere NPO/RTL programma's of Netflix series). Eigenlijk best heel regelmatig. Koopavond gaan we eigenlijk nooit heen, toevallig zeiden we gisteren nog dat we dat wel eens vaker kunnen doen. Echt sociale dingen doen we vrijwel nooit doordeweeks, we zijn meestal samen. Het weekend gebruiken we voor nog wat huishoudelijke klusjes, maar ook met name voor de sociale dingen. Best wel standaard tegenwoordig. Het grote verschil wat ik nu merk ten opzichte van onregelmatig werken is dat ik inderdaad veel minder makkelijk afspraken kan maken voor de huisarts/verloskundige/fysiotherapeut. Juist nu heb ik dat vaker nodig en juist nu moet ik dus meer vrij vragen daarvoor. Dat is wel even wennen. Of inderdaad even snel een boodschap halen is nu iets lastiger.

En jullie? Hoe delen jullie je tijd in? En lukt dat beetje?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 07 Dec 2016 09:29

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

In theorie werk ik 40 kantooruren. In de praktijk werk ik `s avonds en in het weekend ook zo nu en dan en heb ik door de week 1-3 dagdelen vrij. Zeker in de winter vind ik dat heerlijk, dan krijg ik tenminste nog wat daglicht mee.

Als ik gewoon 40 kantooruren werk dan bestaan m`n avonden uit; koken, huishouden, netflix/series, hobbies, sport, op bezoek bij m`n moeder, vergeten boodschappen/vers halen, bankhangen haha.
In het weekend doen we dan meer sociale dingen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Dec 2016 09:33

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Oh nou zo productief ben ik door de week ook niet hoor! Ik hou mijn avonden redelijk constant: twee keer per week is mijn vriend weg en dan kom ik thuis: laat de hond uit, maak eten en doe wat andere huishoudelijke dingen (vraag me niet wát, maar ik ben altijd bezig maar het komt nooit af zeg maar) en dan rond een uur of half acht eet ik en kijk ik dan televisie tot uurtje of half elf. Dan ga ik naar bed.

Op de dagen dat mijn vriend wel thuis is, ga ik na werk direct sporten en daarna koken. We eten dan rond 7 uur/ half acht en daarna kijken we samen wat tv.

In de weekenden zijn we eigenlijk altijd druk: de dagen dat we echt niks doen zijn op een jaar op één hand te tellen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2016 09:37

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Oh jullie eten dus ook best wel laat, Caro. Dat hebben wij ook. Ik doe ook liever eerst wat huishoudelijke klusjes (stel je daar niet te veel bij voor hoor, maar liever eerst een was opzetten of de afwas uitruimen voordat ik ga zitten) en dan lekker uitrusten op de bank. We proberen toch ook wel nog steeds redelijk uitgebreid te koken doordeweeks, of iig vers. Hoewel het de laatste tijd wel allemaal wat makkelijker gaat hoor, wel eens standaard wokgroenten ipv alles snijden. Toch werkt het (halve) uurtje samen koken vaak toch ook wel ontspannend. Dat is het moment dat we de dag doorspreken. We eten bij de tv :redface: maar goed, rond half 8 ben ik daar ook echt wel aan toe.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Dec 2016 09:51

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Redelijk regelmatig hier, allebei een kantoorbaan. Tegen zessen zijn we doorgaans thuis met allebei 1 kind. Dan volgt het ritueel van snel een gezonde maaltijd op tafel zetten, eten, de jongste daar wat bij helpen, luisteren naar de oudste en z'n verhalen over wie er nu weer brutaal was op school, et cetera. Erna nog even snel een spelletje of zoiets terwijl een van ons afruimt, de tafel afneemt, ff stofzuigt en de vaatwasser inruimt. Dan brengt een van ons de kinderen naar bed, daar ben je al met al ook wel een uur zoet mee, dus vaak rond 20h weer beneden. In de tussentijd is de ander vaak gaan sporten en die komt dan rond half negen terug, en dan gaat de naar-bed-breng-ouder even sporten. Douchen en naar bed.

Dat zijn de avonden waarop we beiden thuis zijn. In de praktijk hebben we allebei iedere week ook wel een avond waarop we een borreltje of etentje hebben, al dan niet werkgerelateerd. Dan doe je bovenstaande in je eentje en ga je niet sporten. Als ik dan rond 20h de kinderen op bed heb, draai ik meestal nog een was, schenk mezelf een glas wijn in en Netflix.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2016 10:11

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Ik hoor je echt opgelucht zuchten bij het uitvoeren van die laatste zin! Heerlijk.
Verder klinkt het strak maar mooi opgelost zo samen.
Let's discover the world together.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Dec 2016 10:12

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Interessant topic :) Ik werk fulltime, maar in de weken dat ik studie heb moet ik op vrijdag de hele dag naar de universiteit. Gemiddeld genomen werk ik van 08:30 - 17:30 (begin- en eindtijd kunnen variëren indien ik niet naar een klant hoef maar vanaf kantoor werk). Doordeweeks ben ik 's avonds altijd thuis, dan heb ik ook echt geen energie voor sociale dingen. Mijn man gaat wel meerdere avonden per week weg om te sporten of voor sociale afspraken. Doordeweeks kom ik 's avonds thuis uit werk, ga eten, tijd doorbrengen met mijn kinderen en man, en als de kinderen op bed liggen ga ik 1 van de volgende dingen doen: (1) werken, (2) studeren, (3) lekker lui op de bank hangen en iets op Netflix kijken. In het weekend plan ik sociale afspraken en geniet ik ervan om leuke dingen met mijn gezin te doen. Mede door mijn studie vind ik wel dat ik te weinig tijd voor mezelf heb, maar in principe ben ik aan het eind van dit studiejaar klaar. Nog even doorbikkelen met een duidelijk einddoel dus!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2016 10:15

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Pfoe pittig inderdaad, Mezzoforte, met zowel een gezin onderhouden als fulltime werken als studeren. Respect hoor! Fijn dat je einddoel in zicht is.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Dec 2016 10:20

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Marin schreef:Oh jullie eten dus ook best wel laat, Caro. Dat hebben wij ook. Ik doe ook liever eerst wat huishoudelijke klusjes (stel je daar niet te veel bij voor hoor, maar liever eerst een was opzetten of de afwas uitruimen voordat ik ga zitten) en dan lekker uitrusten op de bank. We proberen toch ook wel nog steeds redelijk uitgebreid te koken doordeweeks, of iig vers. Hoewel het de laatste tijd wel allemaal wat makkelijker gaat hoor, wel eens standaard wokgroenten ipv alles snijden. Toch werkt het (halve) uurtje samen koken vaak toch ook wel ontspannend. Dat is het moment dat we de dag doorspreken. We eten bij de tv :redface: maar goed, rond half 8 ben ik daar ook echt wel aan toe.


Ja ik doe liever eerst alle doe-dingen voordat ik ga zitten. In de praktijk betekent het dat terwijl ik kook, ik het ontbijt + lunch ook direct voor de dag erna klaarmaak. Soms voel ik me een echte 'ready steady cook' met hoeveel gerechten ik in een half uur kan maken. Maar alles is wel vers en vol met groenten: dat vind ik belangrijk. Dus daar wil ik tijd aan besteden: soms is dat een half uur/ soms 45 minuten.

Tussendoor doe ik dan nog vaak een was aanzetten, of in de droger proppen of iets anders wat nog moet gebeuren. Dus tegen de tijd dat ik kán zitten, dan is er ook niks meer te doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Dec 2016 10:24

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Hahaha leuke omschrijving! En een leuke uitdaging om alles zo ready steady te krijgen :)

Oh ik vind het ook echt zo vervelend om, als ik echt nét zit, de was te moeten gaan doen omdat de wasmachine klaar is en de overhemden in de droger moeten tegen het kreuken.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Dec 2016 10:34

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Marin schreef:Hahaha leuke omschrijving! En een leuke uitdaging om alles zo ready steady te krijgen :)

Oh ik vind het ook echt zo vervelend om, als ik echt nét zit, de was te moeten gaan doen omdat de wasmachine klaar is en de overhemden in de droger moeten tegen het kreuken.


Hahah dat is dan mijn eigen grapje: hoeveel kan ik maken en in welke tijd? Dat vind ik dan soms grappig, soms erger ik me rot aan mijn eigen drang om alles maar in dat half uur klaar te maken maar goed. Je moet wat he!
<<

Anoniem222

Bericht 07 Dec 2016 22:33

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Ik werk fulltime en afhankelijk van mijn locatie die dag ben ik ergens tussen 18.00 en 19.30 thuis. Ik hockeyde tot dit seizoen nog maar dat doe ik niet meer dus nu voelt het opeens alsof ik mega veel vrije tijd heb. Meestal ga ik op dinsdag naar yoga, verder probeer ik nog een avond te sporten en heb ik meestal wel 1 of 2 andere afspraken buiten de deur 's avonds. De avonden dat ik wel thuis ben ruim ik wat op, doe ik een wasje en kook ik wat lekkers voor mn vriend en mij. Hij werkt ook fulltime en is iets meer thuis dan ik maar heeft ook een redelijk druk sociaal leven. Meestal eten we rond 19.30 maar de laatste tijd zijn we allebei mega druk op werk en later thuis en dus later eten.

Mijn avonden thuis bestaan dus uit wat huishoudelijke taken, koken en eten, chillen in bad, kletsen of spelletjes spelen met vriend of lekker samen series kijken.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 793

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 07 Dec 2016 22:53

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Mijn man en ik werken fulltime, beiden regelmatig, maar wel op zo'n manier dat we allebei een doordeweekse dag vrij zijn. Het lijkt qua dagindeling heel erg op de indeling van Caulfield. Mijn man brengt de kinderen 's ochtends weg, ik haal ze op. Meestal rond 6 uur thuis, dan eten koken, gezellig doen met de kinderen (al gaat dat moeilijk als ze moe zijn), als dochter niet te moe is, doen we nog een spelletje. Dan het hele spul naar bed, rond half 8-half 9 is dat klaar, maar de jongste wordt nog regelmatig wakker. Vaak werkt één van ons 's avonds nog wat. Sporten doe ik tussen de middag op het werk, dan ga ik 5 km hardlopen, douche ik daar even en dan kruip ik weer achter mijn bureau.

Ik heb naast het werk nog een nevenfunctie die af en toe erg veel tijd kost, dus momenteel is mijn vrije tijd ('s avonds) ver te zoeken. Op vrije dagen doe ik overdag niets voor het werk of die nevenfunctie, dan doe ik iets leuks met de kinderen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 07 Dec 2016 23:52

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Ik werk fulltime, maar momenteel verdeeld over 4 dagen. Maandag en vrijdag zijn mijn vaste vrije dagen, en dan nog een wisselende dag erbij. Ik begin altijd om 11 uur, tot ongeveer 21/21.30 uur, afhankelijk van de drukte. Mijn vriend werkt ook fulltime, gewoon op maandag tm vrijdag.

Op maandag doe ik meestal wat huishoudelijke dingen, draai ik een paar wassen, spreek vaak af met mijn broer, die is ook op maandag vrij. Ik maak een boodschappenlijstje, zodat ik meteen als mijn vriend thuis is, met de auto, boodschappen kan gaan doen. Daarna nog koken, meestal eten we dan pas rond 20 uur, verder doen we dan niet veel meer.

Rest van de werkdagen doe ik voor het werk niet zoveel, soms wat strijkwerk. Pak meestal om 10 uur de bus. Na werktijd doe ik ook niks meer (doordeweeks), in het weekend hebben we regemaltig een feestje/borrel/verjaardag, daar ga ik dan na het werk naartoe.

Op vrijdag doe ik ongeveer hetzelfde als op maandag, soms nog wat shoppen. Op donderdag komt onze poetsvrouw, dus huis is dan lekker aan kant. 'S avonds gaan we bijna altijd samen iets doen.

Deze week ben ik ook op zondag vrij, dan hebben we lekker een dag samen vrij. We gaan dan even naar de stad, stuk wandelen, ergens lunchen, ergens op visite, van dat soort dingen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Dec 2016 08:03

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Mijn avonden variëren van uitgeblust bankhangen en vroeg naar bed tot sporten en vroeg naar bed. Af en toe nog iets sociaals, maar dat doe ik het liefst vrijdagavond of in het weekend. Ik vind dit niet fijn zo, maar dat was al duidelijk. Het liefst zou ik een dag minder werken en me in het andere topic voegen ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Dec 2016 08:04

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Het enige voordeel is dat m'n vriend altijd eerder thuis is en ik bijna nooit meer hoef te koken :D
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2016 09:14

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Haha ja dat is voor jou wel een voordeel Bliss! Daar zou ik lekker even van genieten :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Dec 2016 10:08

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Ik werk parttime, maar vind mijzelf wel fulltimer, omdat ik wel 5 dagen per week werk. 3x6 uur en 2x 8 uur.

Mijn avonden bestaan uit sporten, het liefst om 18 uur, zodat ik daarna nog voor mijn gevoel een hele avond heb.
Die avond kan dan verder bestaan uit afspraken met vrienden/familie, werken, werken voor mijn bestuursfunctie bij een vereniging, avondje bankhangen met mijn man, eten voorbereiden voor de komende dagen, of gewoon wat rotzooien met mijn telefoon.
Huishouden doe ik eigenlijk nooit 's avonds. Dat doe ik in de middag op de dagen dat ik iets minder werk of in het weekend.
<<

Anoniem202

Bericht 08 Dec 2016 10:12

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Mijn avonden bestaan uit sporten, koken (de ene keer wat meer uitgebreid dan de ander), bankhangen en Netflixen, naar de bios, soms ergens wat drinken. Sowieso vrijdagavond ergens borrelen.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Dec 2016 11:08

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Ik heb hier gewoon illegaal gepost :redface:
Ik werk helemaal niet fulltime maar slechts 32 uur. Kan je nagaan, daar word ik al zo moe van dat ik dit soort fouten maak. Het voelt voor mij wel als fulltime omdat ik geen dag voor mezelf heb. Mijn thuisdag is de woensdag, dan breng ik m'n oudste naar school, doe boodschappen, frut wat met de jongste, dan gaat die slapen en heb ik 2 hele uren stilte. Meestal ga ik dan werk-email bijwerken want daar loop ik halverwege de week al grandioos mee achter. Dan ukkie weer uit bed, oudste uit school halen, en de rest van de middag entertain ik kinderen en prepareer ik het avondeten.
<<

Zero

Bericht 08 Dec 2016 11:36

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Toen ik fulltime werkte deed ik veel in de avonduren. Het scheelt wel dat mijn vrienden een groot deel collega's zijn en we na werk dus een borreltje doen.
Met mn bff sportte ik, dus die zag ik ook 1 tot 2 x per week. Series had ik op vaste avonden en als me dat niet lukte dan haalde ik dat op mijn vrije dagen in. Gezien ik geen partner heb had ik daar ook geen 'verplichtingen' van (zoals schoonouders bezoeken e.d.) en als mijn week echt te druk was (50 uur) kwam mijn moeder me helpen met mijn huis schoon houden.

Nu heb ik een burnout en werk nog maar 16 uur. Ik heb nog het idee dat ik helemaal geen vrije tijd heb, maar dat is meer omdat er gewoon niks meer uit mijn handen komt.
<<

Anoniem273

Bericht 08 Dec 2016 11:39

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Man en ik werken beiden tijdens kantooruren. Man is meestal rond 18:00 uur thuis, ik rond 17:30 uur. Eén van ons haalt de hond op de van de opvang (meestal mijn man), dan fixen we een snelle maaltijd (hebben bijna weer een keuken dus kunnen we koken) of we eten ergens (afhaal, ergens een broodje, bij vrienden en familie) en dan gaan we verder met de verbouwing. Soms besluiten we om niks te doen en dan ga ik vaak even Netflixen en mijn man bijvoorbeeld gamen (wel in dezelfde ruimte).

Ik doe verder geen huishouden ofzo door de week, heel soms een wasje.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Dec 2016 11:40

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Zero schreef:Toen ik fulltime werkte deed ik veel in de avonduren. Het scheelt wel dat mijn vrienden een groot deel collega's zijn en we na werk dus een borreltje doen.
Met mn bff sportte ik, dus die zag ik ook 1 tot 2 x per week. Series had ik op vaste avonden en als me dat niet lukte dan haalde ik dat op mijn vrije dagen in. Gezien ik geen partner heb had ik daar ook geen 'verplichtingen' van (zoals schoonouders bezoeken e.d.) en als mijn week echt te druk was (50 uur) kwam mijn moeder me helpen met mijn huis schoon houden.

Nu heb ik een burnout en werk nog maar 16 uur. Ik heb nog het idee dat ik helemaal geen vrije tijd heb, maar dat is meer omdat er gewoon niks meer uit mijn handen komt.


Wat vervelend dat je een burn out hebt! Sterkte iig :hug:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Dec 2016 11:42

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Wat rot Zero :( Je hebt ook wel echt keihard gewerkt afgelopen tijd volgens mij. Sterkte!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Dec 2016 12:39

Re: Fulltimers: Waar bestaan jouw avonden/vrije tijd uit?

Sterkte Zero!
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers