Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Nov 2015 18:25

'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ok, rare titel misschien, maar ik liep vandaag even ergens tegenaan en was nieuwsgierig wat anderen zouden doen.
Situatie: vader trouwt opnieuw (3e keer) en ik regel het gezamenlijke huwelijkscadeau namens alle kinderen (5 van hem, 3 van haar). Nu weet ik dat ze het mooi zouden vinden als de namen van de kinderen in het cadeau gegraveerd konden worden, dat kan dus gaan we doen. Automatisch heb ik in de opdracht de namen van mijn vriend (12 jaar samen) en schoonzusje (8 jaar samen) er ook bij gezet, maar toen dacht ik aan vriendje van stiefzusje (16 jaar, 1.5 jaar samen met vriendje). Ik aarzelde, heb het uiteindelijk maar gewoon aan haarzelf gevraagd en zij zou het fijn vinden dus komt hij erbij op. Ondanks het feit dat ik het zelf niet had gedaan en vader+diens vrouw het waarschijnlijk denk ik ook nog niet gedaan hadden, ik vond het uiteindelijk haar keuze en niet die van mij.

N.a.v. daarvan vraag ik me wel af, wanneer is/was een relatie voor jou serieus genoeg om partner ook echt mee te rekenen in dit soort dingen? Wanneer komt hij/zij ook op de familiefoto (zonder aan de zijkant te moeten staan zodat het er makkelijk afgeknipt kan worden :laughcry: ) etc.?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem167

Bericht 10 Nov 2015 18:31

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ligt wel een beetje aan de leeftijd ook denk ik, ik weet nog dat mijn opa en oma 50 jaar getrouwd werden en daar foto's bij gemaakt werden, ze hebben toen ondanks vriendjes van ons allen gekozen om alleen met het gehele gezin op de foto te gaan, zonder aanhang. Uiteindelijk is het bij iedereen ook uitgegaan.. M'n oom en tante kozen voor een gezinsfoto mét aanhang en die is ook al jaren buiten beeld.

Ik weet niet wat voor cadeau het is? Ik zou nu wel alle namen erop zetten, m'n zus is 6 jaar samen met haar man, ik bijna 6 jaar met mijn vriend en zusje ook al 4 jaar, wonen allemaal samen, en zijn allemaal 25+,

Maar ik ging na 3 maanden al samen op vakantie, woonde met 8 maanden samen, en m'n ouders hebben mijn vriend vanaf dag 1 serieus genomen eigenlijk.
<<

Anoniem147

Bericht 10 Nov 2015 18:33

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ik vind 1,5 jaar samen zijn op 16 jarige leeftijd behoorlijk serieus. Natuurlijk weet je niet hoe lang het gaat duren maar ik kende in die periode maar weinig mensen die 'zo lang' samen waren met hun vriendje. (Okee ikzelf hahaha).

Ik vond het wel heel prettig dat ik vroeger overal bij betrokken werd bij mijn schoonfamilie. Wij waren 14 en 15 toen we iets kregen en een aantal maanden later overleed de opa van mijn man en ik mocht mee naar het altaar (alle kleinkinderen), ze hadden een kaars voor mij en mijn naam stond ook gedrukt op zo'n stuk lint wat aan het bloemstuk hing.

Ik zou trouwens als het om mijn dochter zou gaan altijd haar vriendjes meerekenen. Voor een kind van die leeftijd kan dat allemaal heel serieus voelen en zij+ haar eventuele eendagvliegvriendje horen daar dan gewoon bij.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Nov 2015 18:43

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Dat speelt bij mij vast ook wel mee Marni, ik was ook jong (16) toen ik en vriend relatie kregen en dat was vanaf het begin heel serieus. Vond het toen ook heel vervelend als anderen dan vonden dat hij er niet bij hoorde.

Het is overigens een enorme houten hapjesplank, op maat gemaakt. En dan denk ik; mocht het toch ooit uitgaan, het is ook 'maar' een plank. Mijn relatie of die van broertje kan ook na al die jaren toch nog stoppen, zelfs al is er sprake van kind(eren) en koophuizen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem130

Bericht 10 Nov 2015 18:47

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Haha ik ken juist heel veel mensen met relaties van zo'n termijn op die leeftijd die dan de grens van 1.5-2 jaar niet haalden als de verliefdheid wegebt en het serieuzer wordt (en dat niet standhoudt). Op alle leeftijden is 2 jaar best een breekpunt volgens mij.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Nov 2015 19:54

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Whatever schreef:Haha ik ken juist heel veel mensen met relaties van zo'n termijn op die leeftijd die dan de grens van 1.5-2 jaar niet haalden als de verliefdheid wegebt en het serieuzer wordt (en dat niet standhoudt). Op alle leeftijden is 2 jaar best een breekpunt volgens mij.


Eens ik had er ook niet voor gekozen hoe lastig dat misschien ook is. Maar de kans dat het uitgaat is natuurlijk vrij groot gezien de leeftijd. En dan is het zonde dat het voor altijd op zo'n belangrijk cadeau staat.
<<

Vivianne

Bericht 10 Nov 2015 20:49

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ik zou hem er gewoon bij opzetten. Hij hoort bij haar. Zij hoort bij het gezin dus hij ook.
Laatst gewijzigd door Vivianne op 10 Nov 2015 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Nov 2015 21:09

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Hmm het lijkt mij juist een beetje gek dat je een naam er niet op zet omdat het misschien wel weer een keer uit gaat. Oké, als ze nou net een paar weken samen zouden zijn, dan snap ik het, maar ze zijn toch al geruime tijd bij elkaar. Tja, misschien gaat het ooit uit, maar na tien jaar kun je ook gaan scheiden. Je kunt nou eenmaal niet alles voorzien en op dit moment is de situatie zo.
❤ 7 juni 2018
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 10 Nov 2015 21:15

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Bliss schreef:Hmm het lijkt mij juist een beetje gek dat je een naam er niet op zet omdat het misschien wel weer een keer uit gaat. Oké, als ze nou net een paar weken samen zouden zijn, dan snap ik het, maar ze zijn toch al geruime tijd bij elkaar. Tja, misschien gaat het ooit uit, maar na tien jaar kun je ook gaan scheiden. Je kunt nou eenmaal niet alles voorzien en op dit moment is de situatie zo.


Helemaal mee eens. Ze zijn al 1,5 jaar samen en ik zou het raar vinden als hij er niet op komt. Ik denk ook niet dat zij dat leuk zou vinden.
<<

anoniem213

Bericht 10 Nov 2015 21:18

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Op de middelbare school had ik ook drie jaar een vriendje. Ik zou het echt niet erg vinden als hij nog ergens op genoemd zou worden. Leuk juist. Ik heb mooie herinneringen aan die tijd. Hij treedt tegenwoordig ook op samen met mijn broer, dus ik zie hem nog regelmatig, maar anders had ik hetzelfde gevonden.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2015 21:23

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Inderdaad. Ik neem aan dat hij er normaal ook gewoon helemaal bij hoort, dus waarom nu niet?
<<

Anoniem282

Bericht 10 Nov 2015 21:47

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ik zou het niet vastpinnen op leeftijd, maar meer kijken naar de persoon die een relatie heeft. Sommigen tieners zijn serieuzer (qua tijdsduur) in relaties dan volwassenen. Ik ken namelijk genoeg volwassenen die ieder jaar de liefde van hun leven zeggen/denken te hebben gevonden. Maar ik zou dan ook niet kiezen voor graveren, omdat je geen zekerheden hebt in de liefde. Ook niet als een stel al 10 jaar samen is, wat natuurlijk stabieler overkomt dan 1,5 jaar samen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Nov 2015 22:21

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ik zou het wel raar vinden om hem er niet op te zetten. Als ze nou net een paar weken wat hadden vond ik het wat anders, maar 1.5 jaar is best lang. Als je hem er niet op zet, dan moet je andere aanhang er ook niet op zetten vind ik. Anders creeer je wel een raar verschil in mijn ogen. En wie zegt er dat de relatie van jou of je broer niet uit kan gaan? En stel het gaat wel uit, hij hoort er op dit moment toch gewoon bij, zo is de situatie nu. En misschien gaat het wel helemaal niet uit, dan is het achteraf helemaal raar dat hij er niet opstaat, terwijl ze al wel lang samen waren.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Nov 2015 23:30

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Geen idee.

Wij wilden voor de gouden bruiloft van mijn opa en oma foto's maken met het gezin. Ik heb al heel lang een relatie (10 jaar), mijn zussen iets korter (eentje 2 jr en de ander pas 6 maanden). Bij ons was het ook een issue, we vonden het stom om te 'kiezen'. Dus bijv. mijn vriend wel en de rest niet, dus uiteindelijk kwam er alleen de familie op zonder aanhang. Prima en misschien ook wel de beste oplossing, maar toch voelde dat ook wel weer gek.

Meestal als we foto's maken doen we dat in verschillende settings, dus met en zonder aanhang :).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Nov 2015 14:12

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ik vind dit een lastig vraagstuk, want inderdaad een relatie van net een maand kan nog 50 jaar duren en een relatie van 10 jaar kan de week erop opeens voorbij zijn. Ik vind het netjes dat je het overlegd heb en ik zou hem er gewoon bij opzetten. Je vind het toch ook logisch dat jouw vriend erop komt? Dus waarom niet het vriendje van je stiefzusje. Ik vind 1,5 jaar op die leeftijd super lang en zeker wel serieus. Anders heb je toch sowieso niet zo lang.

Wanneer iets serieus genoeg is.. ik denk dat dat ligt aan de persoon en wat zij aangeven. Ik had met 1,5 jaar al een koophuis met mijn vriend. Want de intentie is er dat we lang bij elkaar blijven. En dat maakt het toch serieus.

Met foto's die in een woonkamer gaat hangen vind ik het net iets anders en ik zou dan ook altijd kiezen voor een foto met alle aanhang en een foto zonder alle aanhang. Je kan de een nu eenmaal niet wel erbij doen en de ander niet.

Is die vriend van jouw stiefzusje onderdeel van jullie familie? Voelen jullie dat zo? Dan zou ik hem er gewoon bijzetten. Hij is immers geen vreemde na 1,5 jaar neem ik aan.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Nov 2015 14:41

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ik zou bedenken is het zo serieus dat diegene ook op een begrafenis zou komen, dan mag hij er ook bij de feestjes bij :P En dus ook op het cadeau, de foto of wat dan ook.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 11 Nov 2015 15:07

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ik zou hem er gewoon ook opzetten. Op dit moment is hij 'onderdeel' van jullie familie en hoort hij er gewoon bij. Je kunt niet in de toekomst kijken dus zekerheid heb je nooit, ook niet over de rest van de aanhang.

Zo ben ik peettante van ons oudste neefje (zoon van mijn schoonzus en haar man). Schoonzus heeft lang getwijfeld of ze mij wel officieel als peettante wilde omdat ik 'pas' 1,5 jaar een relatie had met mijn man. Nu, 8 jaar later, zijn we nog steeds bij elkaar.
Toen ons jongste neefje geboren werd, werd een andere tante met haar vriend peettante en peetoom. Die twee waren al bijna 8 jaar bij elkaar dus ze hebben daar geen moment over getwijfeld. 5 dagen na de geboorte van ons neefje waren ze uit elkaar en neefje heeft zijn 'echte' peetoom dus nooit gekend.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Nov 2015 17:07

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Ligt inderdaad aan de relatie. Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen en wij worden bij elkaars familie gewoon overal meegerekend, maar wij hebben allebei een zus die de mannen nogal snel inwisselt en daar wordt, hoe lullig het soms ook overkomt, wel anders mee omgegaan. Toen mijn zwager (broer van mijn vriend) vorig jaar trouwde, moest de vriend van zijn zus dus ook aan de buitenkant staan voor de foto's. En nu is het inderdaad weer uit... Op het moment dat een dergelijk cadeau gegeven wordt, is die aanhang gewoon deel van de familie en dan kun je het inderdaad altijd nog als een herinnering beschouwen.
december 2016
juli 2019
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Nov 2015 17:58

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Leeftijd, hoe lang relatie en wel of niet samenwonend vind ik niet zoveel zeggen. Onze bruiloft is 2 jaar geleden en zowel relatie van schoonzusje, 25 jr 8 jr relatie en samenwonend als de relatie van broertje, 20 1jr relatie, zijn inmiddels verbroken. Dat hun exen wel op de foto's en de cadeaus staan vind ik niet erg. Op dat moment hoorden zij erbij en daar gaat het wat mij betreft om.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem153

Bericht 11 Nov 2015 20:30

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

De enige die dat kunnen beantwoorden zijn de twee mensen die samen deze relatie hebben. Het gaat niet om leeftijd of lengte van je relatie. Buitenstaanders kunnen niet voor een ander beslissen of hun relatie wel serieus genoeg is.

Ik denk dat je het enige juiste in de situatie hebt gedaan: degene die de relatie heeft het besluit laten nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2015 20:41

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Mizz_S schreef:Ik zou het wel raar vinden om hem er niet op te zetten. Als ze nou net een paar weken wat hadden vond ik het wat anders, maar 1.5 jaar is best lang. Als je hem er niet op zet, dan moet je andere aanhang er ook niet op zetten vind ik. Anders creeer je wel een raar verschil in mijn ogen. En wie zegt er dat de relatie van jou of je broer niet uit kan gaan? En stel het gaat wel uit, hij hoort er op dit moment toch gewoon bij, zo is de situatie nu. En misschien gaat het wel helemaal niet uit, dan is het achteraf helemaal raar dat hij er niet opstaat, terwijl ze al wel lang samen waren.


Helemaal mee eens, dat zou ik echt vinden overkomen alsof je hen niet voor vol aanziet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Nov 2015 14:38

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Tja, toen ik trouwde was mijn zusje samen met een jongen en toen vroeg ze of hij ook naar het diner mocht komen omdat het echt echt echt heel serieus was. Het was sowieso niet in me opgekomen hem niet uit te nodigen, hij hoorde op dat moment bij mijn zusje. Hij staat op onze trouwfoto's en ik kan me nog net zijn voornaam herinneren maar inmiddels is mijn zusje met een andere vent getrouwd en heeft ze in de tussentijd nog een paar relaties gehad.

Ik ben heel simpel wat dat soort dingen betreft, het is zoals het is op dat moment, dat het daarna veranderd kan altijd. En verder is het niet aan mij om te bepalen hoe serieus een relatie is.
En verder zou ik dan dus eerder foto's met aanhang en zonder aanhang maken bijvoorbeeld.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Nov 2015 19:26

Re: 'Aanhang', wanneer is het serieus genoeg?

Op mijn trouwfoto's staan ook 2 mensen die inmiddels niet meer in beeld zijn. Mijn zwager en een vriendin hadden beide een serieuze relatie maar toch zijn ze beide over. Op dat moment was de situatie nou eenmaal zo en baal er ook echt niet van dat ze op onze foto's staan. Oh en ze staan ook op onze wc-deur die wij als gastenboek hebben gebruikt. Al staan daar 4 stellen op die al niet meer bij elkaar zijn haha!
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers