Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer ben je een gezin?

<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 15:58

Wanneer ben je een gezin?

Laatst was ik bij mijn nichtje op kraambezoek, ze is net bevallen van haar tweede kindje. Nu viel het me op dat een paar mensen iets tegen haar zeiden in de trant van: 'Nu zijn jullie een echt gezinnetje''. Best gek vond ik dat. Wanneer ben je een echt gezin? Pas wanneer je twee kinderen hebt, of al bij één?

Ik voel me met mijn man en dochter ook al een echt gezin en eerlijk gezegd voelde ik me samen met mijn man ook al een soort van gezin, sinds we samenwonen eigenlijk al, maar het huwelijk versterkte dit gevoel.
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 06 Sep 2013 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 16:05

Re: Wanneer ben je een gezin?

Het schijnt zo te zijn dat mensen een gezin zien als er een vader, moeder, kindje en kindje is, maar ik vind iemand met één kind en een man ook een gezin.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Sep 2013 16:24

Re: Wanneer ben je een gezin?

Zodra er een kind is, vind ik het een gezin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Sep 2013 16:42

Re: Wanneer ben je een gezin?

Susan schreef:Zodra er een kind is, vind ik het een gezin.
+1, dat vind ik ook.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 06 Sep 2013 17:30

Re: Wanneer ben je een gezin?

Ik voelde ons een gezin toen onze 1e dochter was geboren. Nu onze 2e dochter is geboren voelt ons gezin helemaal compleet. Dat is een bepaald gevoel denk ik wat je erbij hebt.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 06 Sep 2013 20:01

Re: Wanneer ben je een gezin?

mida4you schreef:Ik voelde ons een gezin toen onze 1e dochter was geboren. Nu onze 2e dochter is geboren voelt ons gezin helemaal compleet. Dat is een bepaald gevoel denk ik wat je erbij hebt.


Ik denk dat dat inderdaad met gevoel te maken heeft. iemand die bijv graag 3 kinderen zou willen heeft dat pas het gevoel dat het een gezin is.

Edit: ik vind het zodra er 1 kindje is al een gezin.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Sep 2013 20:25

Re: Wanneer ben je een gezin?

Thunder schreef:
Susan schreef:Zodra er een kind is, vind ik het een gezin.
+1, dat vind ik ook.

Ook dit.
AfbeeldingAfbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 06 Sep 2013 20:31

Re: Wanneer ben je een gezin?

Ella schreef:
mida4you schreef:Ik voelde ons een gezin toen onze 1e dochter was geboren. Nu onze 2e dochter is geboren voelt ons gezin helemaal compleet. Dat is een bepaald gevoel denk ik wat je erbij hebt.


Ik denk dat dat inderdaad met gevoel te maken heeft. iemand die bijv graag 3 kinderen zou willen heeft dat pas het gevoel dat het een gezin is.

Edit: ik vind het zodra er 1 kindje is al een gezin.


Ik had hetzelfde gevoel als mida4you. Nu de tweede in aantocht is, voelt het ook als "completer", maar dat is een eigen gevoel over je eigen situatie. Bij een ander vind ik een stel met 1 kind al een gezin.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 21:13

Re: Wanneer ben je een gezin?

Ja, ik vond het dus ook zo vreemd. Ik voelde me bijna beledigd, natuurlijk weet ik wel dat ik het niet op mezelf moet betrekken, maar kennelijk vinden mensen dus dat je pas met twee kinderen een 'echt gezin' hebt, dan vraag ik me af wat ze van ons vinden, een niet-echt gezin>?
<<

Anoniem1

Bericht 06 Sep 2013 21:21

Re: Wanneer ben je een gezin?

Wat een rare reactie. Ik vind ook dat je een gezin bent zodra er een kindje is. Of dat er nou 1 is of 15.

Even offtopic: ED Wat is er gebeurd? ik vind je op dit forum veel leuker.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Sep 2013 21:22

Re: Wanneer ben je een gezin?

Man + vrouw + kind = gezin. Lijkt me toch.


Gezin
Een groepje mensen dat meestal bestaat uit vader, moeder en een of meer kinderen.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 21:30

Re: Wanneer ben je een gezin?

Famke schreef:
Even offtopic: ED Wat is er gebeurd? ik vind je op dit forum veel leuker.

Ik weet niet, er is niet echt iets gebeurd geloof ik, maar bedankt! :drunken:
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 21:31

Re: Wanneer ben je een gezin?

Exogenesis schreef:Man + vrouw + kind = gezin. Lijkt me toch.


Gezin
Een groepje mensen dat meestal bestaat uit vader, moeder en een of meer kinderen.


Vader, vader, hond of kat of beiden vind ik ook een gezin. Niet traditioneel, maar wel een gezin.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Sep 2013 21:45

Re: Wanneer ben je een gezin?

Slakje schreef:
Thunder schreef:
Susan schreef:Zodra er een kind is, vind ik het een gezin.
+1, dat vind ik ook.

Ook dit.

gezin
In combinatie gebruikt: gezinsstructurenUitleg: elk leefverband van een of meer volwassenen die verantwoordelijkheid dragen voor de verzorging en opvoeding van een of meer kinderenMeer algemene term: leefvormen
Gevonden op http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/gezin.htm
<<

Anoniem315

Bericht 06 Sep 2013 21:48

Re: Wanneer ben je een gezin?

Nyx schreef:
Exogenesis schreef:Man + vrouw + kind = gezin. Lijkt me toch.


Gezin
Een groepje mensen dat meestal bestaat uit vader, moeder en een of meer kinderen.


Vader, vader, hond of kat of beiden vind ik ook een gezin. Niet traditioneel, maar wel een gezin.



Ja, ook!
<<

anoniem39

Bericht 06 Sep 2013 21:57

Re: Wanneer ben je een gezin?

Sinds onze dochter er is, zijn wij een gezin. Of ons gezin nu compleet is, dat is de vraag. Maar een gezin dat zijn we.
<<

Anoniem166

Bericht 06 Sep 2013 22:04

Re: Wanneer ben je een gezin?

Voordat onze dochter geboren was, sprak ik nooit over ons gezin. Als ik het dan had over werk/druk etc., dan zei ik bijvoorbeeld dat ik ook nog graag wat tijd overhield voor 'ons tweeën' of voor 'mij en mijn vriend'. Sinds de geboorte van onze dochter, gaat het om 'ons/mijn gezin', dus vanaf dat er een kind in het spel is. Hoeveel maakt me dan niet zoveel uit.
<<

Anoniem60

Bericht 06 Sep 2013 22:43

Re: Wanneer ben je een gezin?

2 ouders en een kind vind ik een gezin.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Sep 2013 23:08

Re: Wanneer ben je een gezin?

Exogenesis schreef:Man + vrouw + kind = gezin. Lijkt me toch.


Gezin
Een groepje mensen dat meestal bestaat uit vader, moeder en een of meer kinderen.

+1
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 47

Bericht 07 Sep 2013 08:51

Re: Wanneer ben je een gezin?

Een man, vrouw en hun kind(eren).
<<

Anoniem16

Bericht 07 Sep 2013 09:26

Re: Wanneer ben je een gezin?

Liv schreef:Een man, vrouw en hun kind(eren).


Dit idd, met dieren alleen vind ik het eigenlijk geen gezin.
<<

Anoniem25

Bericht 07 Sep 2013 09:31

Re: Wanneer ben je een gezin?

Twee partners met een of meerdere kinderen.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Sep 2013 09:33

Re: Wanneer ben je een gezin?

Als iemand zegt 'dan heb ik meer tijd voor mijn gezin', of iets in die trant dan zie ik die persoon met partner en kind(eren). Maar stiekem voel ik me ook wel een beetje een gezin met vriend en kat ;)
<<

Anoniem29

Bericht 07 Sep 2013 10:14

Re: Wanneer ben je een gezin?

Ik noem mijn vriend en mijzelf soms ook wel eens een gezin haha. Maar dat is meer voor de 'lol' of duidelijkheid te krijgen. Dan zeg ik ons gezin, of je ouders gezin?

Als we het over zijn familie hebben vraag ik het mezelf dus altijd af of we het over zijn hele familie hebben (ooms, tantes, oma's etc) of over het gezin waarin hij is opgegroeid. Ik vind dat zo onduidelijk.
<<

Anoniem162

Bericht 07 Sep 2013 11:30

Re: Wanneer ben je een gezin?

Zodra er een kindje is vind ik het een echt gezin.
Maar ik merk om mij heen wel dat wij met maar 1 kind niet als gezin worden gezien. Er worden best vaak opmerkingen over gemaakt of er begint wel iemand over 'hoeveel leuker het is' als we er nog 1 bij hebben, dat we dan een echt gezin zijn.
Ik ben gestopt met uitleg over dat ik ons ook een echt gezin vind met maar 1 kind.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron