TukTuk schreef:Ligt het ook niet aan het land waar je heen gaat? Ik heb het toen niet mee genomen omdat het in Thailand sowieso niet toegestaan is.

Whatever schreef:TukTuk schreef:Ligt het ook niet aan het land waar je heen gaat? Ik heb het toen niet mee genomen omdat het in Thailand sowieso niet toegestaan is.
Weet ik niet, maar lijkt me wel gek. Als je iets op doktersrecept krijgt (dus eigenlijk medisch noodzakelijk), is het wel idioot als je dat in een bepaald land opeens niet meer zou mogen krijgen. Dan kun je dat land niet in als je afhankelijk bent van die medicatie.
Whatever schreef:Ja, dexamfetamine is inderdaad klassiek opiumwet geval. En er staat daar letterlijk "except for the approved use by a government agency", dat is dus die verklaring die je bij de ambassade die je moet halen voor medicijnen die in de opiumwet staan. ;)
Melatonine is in vele landen gewoon anders geregeld dan hier. Dan wel iets dat alleen op recept verkrijgbaar is, of zelfs helemaal geen erkend/approved medicijn, waardoor het daar niet voorgeschreven wordt. Dat betekent echter niet dat het illegaal is om het te bezitten of in te voeren, je mag het dan gewoon meenemen met een medicatiepaspoort en bewijs dat het voor jouw persoonlijke gebruik is.
NOGMAALS: IK WEET DIT ALLEMAAL NIET HELEMAAL HONDERD PROCENT ZEKER MENSEN (maar wel vrij zeker haha)
Het was handiger geweest om het wel te kunnen slikken, maar ik wilde ook echt geen enkel risico nemen.. Slikte 8 pillen per dag (4x 2 stuks a 5mg), ik ben ongeveer 190 dagen weg, reken maar uit 
Wat ik zei, ik weet er ook niet dermate veel van hoor. Denk dat je dit soort dingen echt bij een ambassade die dat soort verklaringen afgeeft moet vragen als je het zeker wilt weten.
Op de manier die Whatever uitlegt idd 
Lejow schreef:Heb het gewoon in de handbagage gedaan, had medicijnverklaring bij me, maar er werd niet naar gekeken of om gevraagd. Ze hadden t veel te druk met het onderzoeken/scannen van de beker sojamelk die we voor B bij ons hadden.

TukTuk schreef:Whatever schreef:TukTuk schreef:Ligt het ook niet aan het land waar je heen gaat? Ik heb het toen niet mee genomen omdat het in Thailand sowieso niet toegestaan is.
Weet ik niet, maar lijkt me wel gek. Als je iets op doktersrecept krijgt (dus eigenlijk medisch noodzakelijk), is het wel idioot als je dat in een bepaald land opeens niet meer zou mogen krijgen. Dan kun je dat land niet in als je afhankelijk bent van die medicatie.
Nouja ik had het ook met de Dexamfetamine die ik slikte vanwege ADHD. Die vallen onder de opium wet en die mogen écht niet (Melatonine staat niet op de opium lijst, maar vond op internet dat het niet verkocht mocht worden in Thailand, dus had het ook niet mee genomen).
De Dexamfetamine vallen onder dezelfde lijst als Heroine etc. Zelfs op doktersrecept mocht ik het niet mee nemen. Enige optie was Ritalin, en daarvan mag je alleen een voorraad voor 30 dagen mee nemen.
Overigens wel heel slecht, op de website van de NL overheid staat er niks over. Het is dat ik verder gezocht heb en op de site van de Thaise douane heb gekeken (Food and Drug Administration Of Thailand), anders had ik ruim 1000 pillen mee genomen en een enorm risico gelopen.
Zie hier:
I am taking prescribed dexamphetamine tablets as treatment for my ADHD. Is my medication legal in Thailand?
Answer :
Dexamphetamine is classified as a narcotic drug of category 1 according to the Narcotics Act B.E. 2522 (1979) of Thailand, amended by the Narcotics Act B.E. 2545 (2002). The importation into Thailand of narcotic drugs in category 1 (such as dexamphetamine) is prohibited (except for the approved use by a government agency). This prohibition includes those cases in which patients wish to carry those medications for personal medical treatment during visits to Thailand. Therefore, the FDA is not authorized to issue a permit for travellers to Thailand to carry narcotic drugs in category 1 (such as dexamphetamine) for personal use.
Furthermore, dexamphetamine is not available in Thailand. In this case, please consult your physician as to whether you can use an alternative medication such as methylphenidate for treatment of ADHD or narcolepsy.
Methylphenidate is classified as a psychotropic substance in category 2 according to the Psychotropic Substances Act B.E. 2518 (1975). A patient under treatment is allowed to bring Methylphenidate into Thailand for personal use in a quantity NOT EXCEEDING 30 DAYS OF PRESCRIBED USAGE when accompanied by a valid prescription and/or medical document from the prescribing physician.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers