Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Leuke stad in je eentje

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 09:44

Leuke stad in je eentje

Ik wil binnenkort één nachtje alleen weg voordat de baby komt. Nu ben ik op zoek naar een leuke stad waar ik 1,5 dag kan doorbrengen. 'Eisen':

- klein zodat alles goed te belopen is of goed openbaar vervoer (ik kan niet zo ver meer lopen zonder pijn)
- leuke kleine winkeltjes en/of musea
- sfeervol en/of mooie architectuur
- liefst een filmhuis
- lekkere lunchtentjes
- hotels niet al te duur (max. 80-100 euro incl. liefst uitgebreid ontbijt)

Wie heeft de ultieme tip? Hotelsuggesties zijn ook zeer welkom. :)
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jun 2014 09:59

Re: Leuke stad in je eentje

Wat een leuk idee. Hoop dat je t allemaal red zonder te veel pijn, da's niet fijn. Wil je in Nederland of is een plaats in Duitsland (goed te doen voor jou denk ik) ook goed?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 10:04

Wel Nederland, ben voor heen- en terugreis ook van het ov afhankelijk.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jun 2014 10:06

Kampen :D
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jun 2014 10:27

Dan komen Haarlem en Breda als eerste bij mij op.
Als je het niet erg vind om een wc op de gang te hebben (wel eigen douche) weet ik nog een geweldig hotelletje voor je in Haarlem.
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 19 Jun 2014 10:29

Maastricht!

- ontzettend veel leuke restaurantjes en terrassen
- Bonnefantenmuseum
- filmhits Lumiere, in het centrum
- mooie architectuur in de binnenstad
- veel echt oude details in de stad, leuk met een VVV-rondleiding (oudste stad van Nederland)
- overzichtelijk centrum met veel leuke winkeltjes
- veel hotels
- goed bereikbaar met de trein
- goed OV binnen de stad zelf
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 10:32

Ik zou ook voor Maastricht gaan.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 10:35

Ik dacht ook aan Haarlem of Breda! Maastricht is natuurlijk ook ontzettend leuk maar dat is wel weer wat groter. Nou is natuurlijk in iedere stad het ov wel goed geregeld (toch? haha of ben ik naïef) ik zou in ieder geval voor een middelgrote stad kiezen en dan eentje met een knus centrum. Nijmegen vind ik ook leuk! Maar dat is ook wel redelijk ver lopen allemaal.
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 19 Jun 2014 10:49

Toet schreef:Ik dacht ook aan Haarlem of Breda! Maastricht is natuurlijk ook ontzettend leuk maar dat is wel weer wat groter. Nou is natuurlijk in iedere stad het ov wel goed geregeld (toch? haha of ben ik naïef) ik zou in ieder geval voor een middelgrote stad kiezen en dan eentje met een knus centrum. Nijmegen vind ik ook leuk! Maar dat is ook wel redelijk ver lopen allemaal.

Maastricht is juist kleiner dan Haarlem en Breda, met een heel compact centrum (de wijken Centrum en Wyck, daarbuiten is niets voor toeristen).

Ter vergelijking: Maastricht heeft 120.000 inwoners, Haarlem 155.000 en Breda 180.000.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 10:52

Echt? Wow dat zou je ook niet zeggen, ik vond Maastricht heeel groot toen ik er was. Maar dat zal wel aan mij liggen dan, ik woonde toen nog in een dorpje met 1500 inwoners :laughcry:
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 19 Jun 2014 10:54

Het deel van Maastricht dat leuk is om te bezoeken is het deel tussen de Wilhelminabrug, Wilhelminasingel, Centre Ceramique, Stadspark, Natuurhistorisch Museum, Kruisherenhotel, Grote Gracht, Lumiere en weer de Wilhelminabrug. Als je op Google maps kijkt kun je daar zo een rondje omheen trekken. Daar vind je alles wat je noemt in je lijstje. Alleen het Bonnefantenmuseum ligt daar buiten maar je kunt bijna overal op de bus stappen. En het station ligt op 1 minuut lopen van de Wilhelminasingel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jun 2014 11:14

Leiden, Haarlem, Den Haag, Utrecht, Allemaal leuk :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 11:52

Den Bosch of Nijmegen. Beide mooie steden. Waarbij de winkels midden in de oude stad liggen. Bij Nijmegen kun je uitwaaien langs de Waal en ben je binnen no time uit het winkelpubliek in een park (Valkhof etc.). Alleen is het stuk naar de Waal ook niet vlak.

Maastricht is een optie, maar echt vlak is het daar niet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Jun 2014 11:58

Alkmaar.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem321

Bericht 19 Jun 2014 12:28

ellibre schreef:Maastricht!

- ontzettend veel leuke restaurantjes en terrassen
- Bonnefantenmuseum
- filmhits Lumiere, in het centrum
- mooie architectuur in de binnenstad
- veel echt oude details in de stad, leuk met een VVV-rondleiding (oudste stad van Nederland)
- overzichtelijk centrum met veel leuke winkeltjes
- veel hotels
- goed bereikbaar met de trein
- goed OV binnen de stad zelf

Hier dacht ik ook meteen aan. Echt een aanrader.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 12:32

Overigens is Nijmegen de oudste stad van Nederland en niet Maastricht, maar dat terzijde.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jun 2014 12:38

Fred schreef:Overigens is Nijmegen de oudste stad van Nederland en niet Maastricht, maar dat terzijde.

Puur als het gaat om verkregen stadsrechten. Maar je hebt zeker gelijk Fred

Nijmegen is zeker leuk, maar het centrum is niet vlak. Verder kan je met een trap ook op de waaklade komen. Of via slingerweggetjes, maar dan moet je de weg weten. Vaak wel minder stijl. Op zaterdag is er ook markt in het centrum. Vaak ook behoorlijk druk dan.
De leukste straat is de Lange en Stikke Hezestraat. Deze is alleen ook niet vlak.
Het centrum is ook goed te belopen vanaf het station en vergeet niet Nijmegen heeft tegenwoordig ook een Primarkt.

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 13:23

Thnx voor de tips. Nijmegen valt af, daar heb ik al jaren gewoond en wil graag iets nieuws zien. :) De rest zal ik 's naar kijken. Nog specifieke hoteltips?
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 15:56

Den Bosch kun je de Sint Jan bezichtigen. Een rondvaart over de Binne Dieze is ook de moeite waard. Vergeet natuurlijk niet een Bossche bol te eyen. Daarnaast is er binnenkort varende kunst op de Dommel ivm Jeroen Bosch. Hoe het precies heet ben ik effe kwijt.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Jun 2014 16:06

Ik weet niet zozeer een stad, maar ik zou ipv op hotels op Bed & breakfasts zoeken. Net even wat knusser en vaak ook veel goedkoper. Ik zat laatst op Ameland voor 22,50 per nacht! Misschien is dat wel uitzonderlijk maar voor iets meer zit je vaak in een stad ook erg goed.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jun 2014 16:49

Voor Haarlem hotel tip dus Hello I'm Local. Erg leuk!

Er zitten drie mooie musea: Het Teylers Museum (kunst en natuurhistorie), het Frans Hals museum (spreekt voor zich) en de Hallen (moderne kunst) in het centrum, en een prachtige oude kerk op de Grote Markt (en een nog mooiere basiliek net buiten 't centrum). Veel kleine winkelstraatjes met van die kneuterige winkeltjes en allemaal lekker bij elkaar in de buurt. Vlak naast de Grote Markt ook een filmhuis (de Filmschuur) en allerlei leuke hofjes om rond te wandelen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 17:05

Ik zou ook Haarlem zeggen inderdaad. Je kan vanaf daar ook als het mooi weer is de bus naar Bloemendaal of trein naar Zandvoort pakken!
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jun 2014 17:08

Ja idd, nog even lekker uitwaaien op het strand ook!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2014 17:58

Haarlem spreekt op dit moment inderdaad het meeste aan en heb ook op vakantieveilingen een fijn hotel gezien, qua beschikbaarheid is het alleen misschien wat aan de late kant, weet niet of ik dan nog heel mobiel ben.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 19 Jun 2014 19:32

Ik vind Den Bosch en Maastricht beide erg mooie steden. Haarlem ben ik nog niet geweest op oudere leeftijd. Mijn oom heeft daar jaren gewoond, maar sinds mijn 10e niet meer.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties