Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Düsseldorf

<<

Anoniem168

Bericht 24 Jun 2014 20:52

Düsseldorf

Valt daar wat te zien en te beleven? Of ben je er zo doorheen? En is een nachtje weg ook de moeite waard?

Heb al wel wat rondgekeken op internet, maar kan niet zo goed inschatten of het nou echt daadwerkelijk de moeite is of niet.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jun 2014 21:03

Re: Düsseldorf

Wat wil je zien en doen? Ik vond Düsseldorf best wel leuk voor een lang weekend maar ook weer niet zo speciaal dat ik het aan iedereen zou aanraden. Dan vind ik andere Duitse steden net wat leuker en meer sfeer hebben. Maar je kunt er heerlijk winkelen, hebt er leuke terrassen, leuk ook gewoon 's avonds langs de Rijn wandelen en zitten met bewoners, mensen kijken met een biertje erbij. Ik vond de moderne architectuur in de Medienhafen leuk, de kunstmusea, even wandelen door de oude stad. Was voor mij ook een lekker bijkom weekend met gewoon niets doen en zitten.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 24 Jun 2014 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem168

Bericht 24 Jun 2014 21:16

Ik kwam er eigenlijk op, omdat er bij ons een speciaal nieuwe busverbinding is van en naar Düsseldorf sinds maandag en het hier vaak op het plaatselijke nieuws was, dus zo vroeg ik me eigenlijk af of die stad wel de moeite is.

We hoeven niet persé veel te winkelen, dat is een leuke bijkomstigheid maar geen must, het gaat ons vooral om de stad te verkennen/ bezienswaardigheden op te zoeken en om van de Duitse cultuur te proeven. En ook inderdaad een Duits biertje drinken.
In Aken en Keulen zijn we nog niet zo heel lang geleden geweest, dus wilde ook eens wat anders wat ook weer niet te ver reizen is.
<<

Anoniem147

Bericht 24 Jun 2014 21:18

Nu ben ik wel benieuwd waar je woont. Ik wilde over een paar weken eigenlijk een dag naar Düsseldorf met mijn vriend. We hebben alleen geen auto, dus zocht naar andere opties. Trein weet ik eigenlijk niet precies wat dat kost. Ik woon ook aan de grens.
<<

Anoniem168

Bericht 24 Jun 2014 21:21

Wij hebben ook geen auto, vandaar ook dat we niet te ver weg willen en geen hele dag aan het reizen willen zijn.
Die bus vertrekt vanuit Eindhoven, 3x per dag en gaat dan ook naar Antwerpen zoals ik had begrepen.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/21304 ... start.aspx
<<

Anoniem147

Bericht 24 Jun 2014 21:23

Hmm jammer haha. Dat is dan weer niet echt in de buurt. (Wel goedkoop trouwens, startend bij 9 euro!)

Ik ga het eens invullen bij 9292ov. Kijken wat die site zegt.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jun 2014 21:25

Je kunt op zich best wel goedkoop met de trein naar diverse Duitse steden waaronder Düsseldorf. Als je op tijd boekt kun je voor 38 euro een retour hebben. Dat heb ik zelf indertijd ook gedaan: https://www.nsinternational.nl/nl/voordelig-duitsland
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Jun 2014 21:39

Düsseldorf is op zich best leuk, maar een nachtje blijven is niet echt nodig om alles te kunnen zien. Wat je wel zou kunnen doen is gaan als er ook Kirmes is, geloof een van de grootste van Europa en met vuurwerkshow, openlucht bioscoop etc, dat is wel leuk!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Jun 2014 22:24

Düsseldorf is niet echt heel groot, ik vind het zelf niet zo boeiend.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Jun 2014 00:13

Ik ben er laatst geweest, maar ik vond het niet zo boeiend. Leuk om een keer geweest te zijn, maar meer ook niet. We waren er ook best snel uitgekeken. Keulen en Aken vond ik bijvoorbeeld leuker, maar daar was je al geweest zie ik.
<<

Anoniem168

Bericht 25 Jun 2014 16:01

Bedankt voor jullie antwoorden. Het gaat het 'm dan toch niet worden, ik kijk nog even verder voor een leuk tripje.

Terug naar Reizen & vakanties