Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Weekendje Rotterdam

<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2013 11:50

Weekendje Rotterdam

Omdat we onze vakantie hebben moeten annuleren, en we er toch ff uit willen, hebben we een weekendje Rotterdam geboekt. We vertrekken vrijdagmorgen met de trein daarheen en gaan zondag terug.

Dus nu ben ik opzoek naar leuke tips! Waar moeten we heen om goed te kunnen shoppen of iets anders leuks voor overdag, wat zijn leuke lunchadresjes, en waar kunnen we 's avond heen? Kom maar op met jullie ideeën! Ik hoorde van iemand dat er ergens een soort plein is, waar allemaal (betaalbare) restaurants aan zitten. Iemand een idee wat dat zou zijn?
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2013 18:53

Re: Weekendje Rotterdam

Niemand?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2013 19:08

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2013 19:17

Beetje flauw misschien die link maar dat is wel waar ik meestal even kijk als ik naar een stad ga. Dit weekend is er bv het World Food Festival en het (theater) festival De Keuze. Dat zou mij beide wel leuk lijken en is misschien een mooie vulling van een avond/avonden. Ik blijf een rondvaart door de haven mooi vinden, heb ik al heel vaak gedaan maar ik zie elke keer iets nieuws. Ik hou van de moderne architectuur in Rotterdam dus kan daar al uitgebreid rondlopen om alles te bekijken, nu zou ik bv naar de Erasmus brug gaan om aan de overkant of vanaf de waterkant de nieuwbouw van De Rotterdam te zien. Ik vind de markt(en) ook altijd de moeite waard met lekkere snacks en veel producten die je anders (op onze markten) niet zo snel ziet. Er is een grote markt vlakbij de kubuswoningen/Blaak en volgens mij ook 1 in Zuid waar ik verder nog nooit ben geweest. Er zijn diverse museums die ik allemaal erg de moeite waard vind maar dat hangt natuurlijk van je interesses ad. Volgens mij is Bazar een restaurant dat wel vaak wordt aangeraden. Ik wil zelf in Rotterdam altijd even naar http://www.koekela.nl/ om taart mee naar huis te nemen. De Nieuwe Binnenweg waar Koekela zit vind ik verder ook altijd wel een straat met leuke dingen/winkels en bv een Belgisch bierrestaurant.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2013 21:13

Dankjewel! Zeker het food festival, Dat lijkt me heel leuk.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Sep 2013 21:36

Qua winkelen kan je met de metro of tram naar halte Beurs reizen (aangezien jullie met trein gaan). Vanaf daar kan je prima winkelen in onder andere Bijenkorf, V&D, Mediamarkt, Polare (voormalige Selexyz).

Andere attracties zijn:
- Euromast
- Erasmusbrug
- Kubuswoningen
- Diergaarde Blijdorp
- Spido (rondvaart)
- museumpark (diverse musea: http://nl.wikipedia.org/wiki/Museumpark)

Qua eten kan je leuk zitten en eten aan de Oude haven: http://www.oudehaven.nl/over/
08/2018
05/2021
<<

Anoniem119

Bericht 18 Sep 2013 22:49

Dat Food Festival is echt mega groot, lijkt mij ook leuk, stond al op het lijstje.

Verder is het leuk om bij Hotel New York op het terras wat te drinken/lunchen, en ik vind het een leuke stad om van de architectuur te genieten. Vooral 's avonds rondlopen voelt echt buitenlands, vanwege de moderne gebouwen en alle lichtjes.

In de Witte de Withstraat is een leuk avond/nachtleven, vol leuke kroegjes en eettentjes zoals het NRC en Hotel Bazaar, en de Witte Aap is een leuke kroeg (staat op nr 1 van de Lonely Planet wereldwijd).

Nu doe ik net alsof ik Rotterdam ken, maar dit is eigenlijk alles wat ik weet. Kom er tegenwoordig wat vaker en vind het echt een leuke stad!
<<

ellibre

Kletskop

Bericht 19 Sep 2013 08:16

Haha, de Witte Aap vind ik echt een van de saaiste kroegen waar ik ooit ben geweest. Ik heb 15 jaar in Rotterdam gewoond en kende hem ook alleen n.a.v. die Lonely Planet verkiezing. Bazar is trouwens inderdaad leuk om te eten, wel vrij hectisch, daar moet je van houden.

Wat ik zou doen:

Koffie drinken bij bijvoorbeeld Dudok (centrum) of Hotel New York (Kop van Zuid)
Winkelen in het gebied vanaf de Coolsingel tot en met het Schouwburgplein
Naar Blijdorp
Eten of borrelen in de Witte de Withstraat of op de Nieuwe Binnenweg
Je kunt eventueel ook nog een rondvaart maken, die boten vertrekken vanaf de noordkant van de Erasmusbrug
Je kan ook kijken of er in het Luxor nog iets leuks is dat weekend
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Sep 2013 10:12

Thanks!

Had idd ook even op de site van de Witte Aap gegeven, lijkt mij ook niet geweldig. Maar daar in de buurt zitten wel wat leuke restaurantjes volgens mij. Hoop dat het droog blijft, kunnen we lekker rond slenteren.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Sep 2013 20:39

Ik vond een rondvaart in de spido en high tea in hotel new york erg leuk.

Terug naar Reizen & vakanties