Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hong kong

<<

Anoniem54

Bericht 23 Apr 2014 18:46

Hong kong

Is er hier iemand al eens in hong kong geweest? Ik twijfel om er deze zomer heen te gaan. Ik ben namelijk op zoek naar een grote stad waar ik 1 week wil blijven. Ik ga alleen dus wil wel dat er veel te doen en bezoeken is.
Nadeel is wel dat ik in augustus wil gaan en zag dat het dan 31 graden is!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Apr 2014 18:56

Re: Hong kong

Super leuk, veel te doen, lekker eten en als je van shoppen houdt dan zit je helemaal goed. Ik voelde me er erg veilig, ook niet geheel onbelangrijk. Ik zou er niet perse nog een keer naar toe hoeven. Dat heb ik dan met NYC bijvoorbeeld weer wel (ook een optie om alleen heen te gaan!)
<<

Anoniem54

Bericht 23 Apr 2014 19:39

SoGood schreef:Super leuk, veel te doen, lekker eten en als je van shoppen houdt dan zit je helemaal goed. Ik voelde me er erg veilig, ook niet geheel onbelangrijk. Ik zou er niet perse nog een keer naar toe hoeven. Dat heb ik dan met NYC bijvoorbeeld weer wel (ook een optie om alleen heen te gaan!)

Bedankt voor je reactie! Is wel geschikt dus als vrouw alleen? En bpen jij ook in de zomer geweest?

Ja NYC is super alleen! Ben ik vorig jaar geweest. Daarom brn ik nu weer opzoek naar een grote stad.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Apr 2014 19:45

Lemon schreef:
SoGood schreef:Super leuk, veel te doen, lekker eten en als je van shoppen houdt dan zit je helemaal goed. Ik voelde me er erg veilig, ook niet geheel onbelangrijk. Ik zou er niet perse nog een keer naar toe hoeven. Dat heb ik dan met NYC bijvoorbeeld weer wel (ook een optie om alleen heen te gaan!)

Bedankt voor je reactie! Is wel geschikt dus als vrouw alleen? En bpen jij ook in de zomer geweest?

Ja NYC is super alleen! Ben ik vorig jaar geweest. Daarom brn ik nu weer opzoek naar een grote stad.

Ja hoor. Het is ook een hele moderne stad, iedereen spreekt Engels, voor mijn gevoel was ik helemaal niet zo ver van huis. Ik ben in juli geweest. Was best warm maar niet te. Wel veel regen maar dat was niet vervelend omdat het toch warm is. Super leuk en stoer van je dat je dit alleen doet!!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Apr 2014 18:07

Ja super leuk! Je kan ook nog een dagje bijvoorbeeld naar Macau, dat is geloof ik iets van 2 uur met de boot als ik het me goed herinner.
<<

In.ge

Noob

Bericht 15 Mei 2014 12:30

Gaaf. Ik vond Hong Kong echt geweldig. Wij zijn toen in september geweest.

Macau vond ik zelf trouwens tegenvallen, was wat onduidelijk allemaal daar vonden wij
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Mei 2014 15:46

Je mag mij een pm sturen als je vragen hebt of meer tips wilt, ik woon namelijk in Hong Kong :)

Het is hier op dit moment al 30 graden en het kan misschien erg benauwd aanvoelen in het begin, maar hier wen je ook weer aan.
Zoals SoGood al heeft gezegd, is HK een erg veilige stad. Ik kan hier zonder zorgen 's nachts alleen over straat. Dus ideaal als je alleen reist. Ook het openbaar vervoer is hier overzichtelijk en goed geregeld (en goedkoop!). Zorg dat je een octopus kaart aanschaft bij aankomst. Hiermee kun je reizen, maar ook in winkels/eettentjes etc betalen. Vergeet je borg niet terug te vragen aan het eind van je vakantie.
Je kan hier prima een weekje vertoeven. Je hebt hier strand, eilandjes, je kan hiken, er zijn genoeg bezienswaardigheden en je kan hier leuk uitgaan (LKF/paardenraces/junkboat overdag/pubcrawl etc). Ook genoeg leuke eettentjes. Verblijf is volgens mij wel wat duurder hier.

Terug naar Reizen & vakanties