Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ik ga het doen!

<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2014 18:02

Ik ga het doen!

Waar twijfel jij over? Reizen die je wil maken, dingen die je graag nog zou willen doen?

Ik heb bijna de knoop doorgehakt, maar voor mij is het zo goed als besloten:

Ik ga de Kilimanjaro beklimmen!! :dance:

Het voelt hetzelfde als een bezoek aan de beggorilla's in Rwanda, veel geld, maar waarschijnlijk 'eens maar nooit weer'
2021🩷
2024 💙
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2014 18:07

Re: Ik ga het doen!

Ik zou heel graag een reis naar Antartica maken, maar de goedkoopste die ik heb gevonden zit tegen de 4000 euro aan en daar moet nog een vliegticket bij naar het vertrekpunt :S
Dus dat gaat nog jaren duren voordat dat gerealiseerd wordt (tenzij ik de loterij win natuurlijk:D)

Maar ik hou wel van die instelling! Ik ben wel van dat soort spontane acties (als het in het budget past), zo wilde ik heel graag een keer naar New York, dus heb ik op een gegeven moment naar tickets gekeken en zag een goede deal, binnen twee maanden zat ik daar :D

Op dit moment is mijn wensenlijstje te groot :nopompom: Dus moet keuzes maken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Mrt 2014 18:09

Ooooh en ik wil nog zo graag papegaai duikers irl zien!!
L2014 & H2017
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Mrt 2014 18:11

Jaaa.. Antarctica.. Als ik de loterij win ga ik er ook heen samen met een vriendin! (of als zij wint natuurlijk ;) )
2021🩷
2024 💙
<<

Anoniem321

Bericht 05 Mrt 2014 13:13

Vet, Huppekee! Ik denk dat het inderdaad een unieke ervaring is om zoiets te doen. Wat een prachtig doel heb je dan om naartoe te werken.
<<

Anoniem40

Bericht 05 Mrt 2014 13:23

Een wereldreis! Mijn droom was ook Antarctica, dus dat is al geregeld. Kost 7500 euro, maar dan heb ik ook wat ;)
De rest van de reis zijn we nu aan het plannen, maar ik probeer er zoveel mogelijk dromen in te stoppen.

Kilimanjaro was ook een optie voor ons, maar dat is toch wel duur. Dus nu gaan we waarschijnlijk naar Everest Base Camp, ook superleuk en iets goedkoper hopelijk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 05 Mrt 2014 13:49

mzcharlotte schreef:Ooooh en ik wil nog zo graag papegaai duikers irl zien!!

Die heb ik op een rots bij de Cliffs of Moher in Ierland gezien. Je hebt er wel een goede verrekijker voor nodig want die vogels zijn erg klein. Het geluid dat ze maakte was wel bijzonder.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Mrt 2014 14:29

mzcharlotte schreef:Ooooh en ik wil nog zo graag papegaai duikers irl zien!!

Tegenwoordig zijn er al vluchten naar IJsland voor 350 euro, ideetje? IJsland is een prachtige bestemming sowieso!
<<

Anoniem40

Bericht 05 Mrt 2014 14:43

Ik vond mijn vlucht naar IJsland ook niet duur, maar als je daar echt leuke dingen wil doen, vond ik het wel duur. Ik was daar toevallig voor een vergadering, maar ik wil graag nog eens terug als ik veel geld heb gespaard.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Mrt 2014 14:46

Dat is wel waar ja. Overigens kan je ook met Icelandair een gratis stopover doen in IJsland als je van/naar New York vliegt, voor mensen die daarvoor al plannen hebben :-)
<<

Anoniem285

Bericht 08 Mrt 2014 06:54

Succes Huppekee! Heb je al nagedacht over welke route je wilt gaan doen? En hoe ga je je voorbereiden? Ik heb een paar maanden geleden de top bereikt. Het voelt nog steeds als een droom!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Mrt 2014 08:48

Nee. Schoonzusje gaat binnenkort en ik ga het zelfde doen denk ik.

Kun kij wat over je ervaring en voorbereiding vertellen?
2021🩷
2024 💙
<<

Anoniem285

Bericht 08 Mrt 2014 15:27

Ik heb getwijfeld tussen de Machame, Rongai en Lemosho route - uiteindelijk voor de Machame gekozen en ben daar erg tevreden mee. Ik heb zo veel mogelijk gewandeld en dan voornamelijk steil omhoog; kleinere bergen beklimmen wanneer ik de kans had (al zal dat in Nederland natuurlijk moeilijk worden) en verder om de dag naar de sportschool en de loopband op steil omhoog zetten. Ik was niet in topvorm toen ik ging, maar ik heb me er fysiek en mentaal toch wel zeker een half jaar op voorbereid. Mijn broer besloot last minute mee te gaan en dacht dat het allemaal wel mee zou vallen, hij heeft het helaas niet gehaald tot de top. De hoogte maakt alles gewoon zwaar; misselijkheid, hoofdpijn, slaaploosheid, geen eetlust. Voor een topsporter zal die berg een eitje zijn, maar voor de gewone mensen zoals ik was het toch echt wel een uitdaging :D De uiteindelijke summit attempt waarbij je om middernacht begint te lopen leek me van tevoren heel lastig, maar bleek ik uiteindelijk het leukst te vinden. Het was echt prachtig om zo in de volle maan daar te lopen, en dat moment dat je er dan eindelijk staat... Wow.
<<

Anoniem40

Bericht 08 Mrt 2014 18:24

Echt superleuk Polly Dot! Ik had alleen niet gedacht dat je je echt zo moest voorbereiden op zo'n klim (maar ik heb me er ook nog niet in verdiept). Ik ben wel redelijk gewend om bergen op te wandelen, maar in combinatie met de hoogte zal zoiets nog wel flink pittig zijn. Als we besluiten naar Everest Base Camp te gaan zal ik me dus wel moeten beginnen met sporten...
<<

Anoniem285

Bericht 08 Mrt 2014 19:58

Begrijp me niet verkeerd, ik ken ook genoeg mensen die zonder enige voorbereiding boven zijn gekomen - uiteindelijk hangt het meer af van hoogteziekte en wilskracht dan van fysieke staat, maar juist door te trainen bereid je je mentaal voor, train je de juiste spieren en krijg je sterkere longen. Ik ben geen sportief type en deed het alleen vanwege de uitdaging, maar als je zoveel moeite, geld en tijd erin steekt om zoiets te ondernemen dan zou het toch echt jammer zijn als je de top niet haalt (en dat is een reeele kans) - vandaar dat ik me heb voorbereid, dan hoefde het daar in ieder geval niet aan te liggen. Ik ben benieuwd naar waar jullie uiteindelijk allemaal terecht gaan komen, die reis van jullie klinkt echt fantastisch!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Apr 2014 21:43

Ik heb een reis naar Japan geboekt!

Georganiseerde rondreis van 3 weken maar met genoeg tijd om zelf ook dingen te doen. Was een redelijk impulsieve beslissing. Ik kwam dit vrijdagavond tegen, er was nog 1 plek vrij. En ik zat echt aan die datum/periode vast. Zaterdagochtend geboekt en deze week bericht dat alles definitief is (was nog even de vraag ivm vlucht en hotels). En dit alles in het kader van: je weet maar nooit hoe snel dingen kunnen veranderen (laatste tijd gezien in mijn omgeving), je weet maar nooit of je volgend jaar nog wel een baan hebt en dan nog dit soort dingen kan doen. Dus gewoon besloten om dit te doen nu ik het kan doen. Die ervaring pakken ze me niet meer af.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 03 Apr 2014 22:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Apr 2014 21:49

Plan veranderd ;) als we gaan, gaan we Mount Meru doen!! Niet zo hoog, maar we kunnen het samen met iedereen doen ;) (en het is minder toeristisch)
2021🩷
2024 💙
<<

Anoniem170

Bericht 03 Apr 2014 22:25

Nice!
Ik wil volgend jaar op wereldreis! Ik ben nu aan het sparen en wil zo'n 15.000 euro bij elkaar hebben in totaal. Ik wil zo'n 6 tot 8 maanden weggaan. Grove plannen zijn Zuid-Amerika(Peru,Bolivia,CHili) en Azie(Thailand,Laos,Vietnam,Cambodja). Sparen gaat nu nog niet zo heel erg hard vanwege rijlessen, maargoed volgende week moet ik afrijden en als ik dat haal heb ik die kosten ook niet meer..
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Apr 2014 01:29

5 continenten doen in half jaar tot een jaar, gedeeltelijk samen met mijn vriend en gedeeltelijk alleen. Hij vertrekt in augustus, ik in september. Moeten nog superveel geld sparen en we wonen door de situatie apart, dus hoop dat ik het financieel ga redden (zijn ouders willen voor hem evt wel bijspringen, de mijne zijn wel klaar met mijn wereldreizen haha), maar megaveel zin in!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem285

Bericht 15 Apr 2014 05:19

Rapa Nui, cool! Ik vind Japan echt geweldig. Ik zou er best een jaar willen wonen of zo.

Huppekee, wel zo gezellig als iedereen mee kan! Veel plezier alvast!
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 15 Apr 2014 09:19

Wat een mooie plannen hier allemaal! Ik zwijmel even mee terwijl ik jullie verhalen lees. Heb zelf geen concrete plannen.

Terug naar Reizen & vakanties