Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

vlieland of schiermonnikoog

<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2014 08:05

vlieland of schiermonnikoog

Wij zijn op dit moment in friesland op vakantie. We willen vanaf hier naar vlieland of schiemonnikoog. Beide is 45min met de boot. Wat is leuker?
We kunnen er niet een hele dag blijven i.v.m. luuk en mijn bekkenklachten.

Hebben jullie tips?
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Anoniem151

Bericht 06 Apr 2014 11:10

Re: vlieland of schiermonnikoog

Naar Schiermonnikoog ga je vanuit Lauwersoog, Groningen hè?
Ik vind Schiermonnikoog een heel leuk eiland, maar je kunt er niet veel meer dan fietsen/van de natuur genieten. Er is maar één dorpje en ik geloof dat er verder niet zo veel te doen is.
Op Vlieland kan je wat meer doen denk ik, al ben ik daar maar 2 keer geweest.
Is Terschelling ook een optie? Daar heb je de meeste dorpjes/dingen te doen.
Veel plezier alvast!
<<

Anoniem168

Bericht 06 Apr 2014 12:48

Ik ben vroeger een aantal keer op Vlieland op vakantie geweest en mijn ouders gaan daar nog elk jaar terug.
Je hebt op Vlieland wel een leuke Dorpstraat met allerlei schattige winkeltjes en volgens mij was er op zaterdag (weet niet of dat nu ook nog is) een rommelmarkt daar in de straat bij zo'n schuur. Verder zitten er ook wel een aantal paar leuke drink en eet gelegenheden, voor elk wat wils, dacht dat je ook ergens pannenkoeken kon eten, dat is wel leuk met de kinderen. Je kan ook fietsen huren en dan lekker in de duinen fietsen, je hebt daar wel genoeg bankjes om uit te rusten dacht ik. Ook kan je natuurlijk gewoon wandelend door de duinen.
Verder zou ik gewoon lekker langs de dijk wandelen en eventueel ook nog even gewoon op het strand gaan kijken.
Je zou ook de vuurtoren kunnen bezoeken. Als het goed is, zit er ook een VVV vlakbij de boot als je aankomt. Ik zou daar eens naar binnen stappen voor een plattegrondje of iets.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Apr 2014 12:55

Ik ben met brugklaskamp op Vlieland geweest, ik herinner me ook dat dorpsstraatje, er was toen een zwembad (ik herinner me nog dat je via een trampoline het zwembad in kon springen, dat vond ik erg leuk) en ik weet ook nog dat we zijn gaan wadlopen. Verder is het ook vooral wandelen door de natuur.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2014 14:49

Vlieland is erg leuk vind ik. Het is niet heel groot, maar zeker voor een dag is het super leuk om te doen. De Vliehors-Expres is ook erg leuk om te doen, dat is een soort bus/tractor die je naar een zandvlakte op Vlieland brengt. Daar is het echt super mooi! En je hoeft dus niet te lopen om het mooie eiland te zien :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Apr 2014 15:10

Grappig dat de huizen waar we toen verbleven er ook nog zijn. Ik zat met mijn klas en nog een andere klas in de Vliehorst, de andere drie klassen zaten in het Doniahuis. Daar hadden we ook het eindfeest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2014 15:59

Dankje voor jullie tips.
Maar kom er nu achter dat ik niet vlieland bedoel maar ameland :palm:
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2014 16:41

Het is alle 2 mooi voor een dag. Schiermonnikoog is iets minder ver varen. Maar ik denk dat amleland in deze tijd van het jaar leuker is. Omdat daar wat meer winkels zijn.
2014 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Apr 2014 18:45

amber- schreef:Dankje voor jullie tips.
Maar kom er nu achter dat ik niet vlieland bedoel maar ameland :palm:

:good:
Dan heb ik helaas geen tips ;)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Apr 2014 19:00

Het is allemaal leuk maar Schiermonnikoog is nog wel een stukje naar het dichtstbijzijnde dorp lopen vanaf de boot. Ameland dacht ik niet maar ik ben het een beetje kwijt (ik haalde Schier en Ameland altijd een beetje door elkaar).

Terug naar Reizen & vakanties