Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Koffer

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2014 17:29

Koffer

wat voor koffer heb jij en waar heb je hem gekocht?

Ik moet een nieuwe en ben mij een beetje aan het oriënteren. Wij reizen altijd per trein. Dus vind ik het altijd prettig dat deze goed door het gangpad kan. Wel moet het een redelijk formaat hebben. Er moet genoeg in kunnen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem187

Bericht 24 Mrt 2014 18:30

Re: Koffer

Geen idee meer welk merk. maar in ieder geval gekocht bij de V&D in de prijzencircus. Hij is alleen te groot :palm: Heb ik echt weer handig aangepakt.

Ik zou er goed opletten dat je geen zwaar koffer koopt. Zonde van je max. aantal kilo's die je mee mag nemen.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Mrt 2014 18:37

Ik heb een American Tourister. Is een beetje het budget merk van Samsonite, maar ik ben al jaren tevreden!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2014 18:42

Ik heb volgens mij koffers van Gabol (of zoiets) een kleinere en grotere versie. Wat ik erg belangrijk vind is dat hij rechtop kan staan met 4 wieltjes zodat je kan trekken maar ook duwen. En dat de wieltjes dus niet in de breedte zitten, dat is echt onhandig in de trein bijvoorbeeld.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Mrt 2014 18:43

Oh ja ik vind twee wieltjes dus juist handiger, ipv vier. Maar dan wel inderdaad op die kleine kant, niet in de lengte. Maar dat bestaat al bijna niet meer, denk ik?
<<

Anoniem173

Bericht 24 Mrt 2014 18:45

Ik heb al 10 jaar minstens een grote samsonite. Hij heeft al heel vaak gevlogen, ontelbare keren in een bus gelegen en is nog helemaal goed. Destijds gekocht in Utrecht achter de v&d op hoog catherijne bij een tassenwinkel (naast de new yorker zit ie geloof nog steeds). Maar jij wil eentje voor in de trein. Dan zou ik een handbagagekoffertje kopen! Bijv bij de v&d.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2014 18:48

Marin schreef:Oh ja ik vind twee wieltjes dus juist handiger, ipv vier. Maar dan wel inderdaad op die kleine kant, niet in de lengte. Maar dat bestaat al bijna niet meer, denk ik?

Geen idee, mijn moeder heeft zo'n koffer. Een samsonite volgens mij. Verschrikkelijk onhandig. Wat vindt jij voordeel van 2 wieltjes? Als hij er 4 heeft kan je hem toch op de 2 wieltjes manier trekken?
Niet te zwaar vind ik overigens een erg goede tip.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Mrt 2014 18:50

luisa schreef:
Marin schreef:Oh ja ik vind twee wieltjes dus juist handiger, ipv vier. Maar dan wel inderdaad op die kleine kant, niet in de lengte. Maar dat bestaat al bijna niet meer, denk ik?

Geen idee, mijn moeder heeft zo'n koffer. Een samsonite volgens mij. Verschrikkelijk onhandig. Wat vindt jij voordeel van 2 wieltjes? Als hij er 4 heeft kan je hem toch op de 2 wieltjes manier trekken?

Omdat ik dat met 4 wieltjes altijd zo onhandig duwen vind. Dat werkt niet bij mij op de één of andere manier, dus dan heb ik net zo lief (liever) twee wieltjes.

Ik heb zo eentje, zelfde soort kleur, alleen iets ander model:

Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 24 Mrt 2014 18:51

luisa schreef:

Dit vraag ik mij inderdaad ook af. Ik heb nu 4 wieltjes en vind dat wel prettig. Soms trek ik, soms duw ik. Met 2 wieltjes moet je altijd trekken.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Mrt 2014 19:01

Ik struikel over m'n koffer als ik duw :palm:
<<

Anoniem40

Bericht 24 Mrt 2014 19:15

Ik had er 1 die qua prijs een beetje in het midden zat. Na een keer of 10 vliegen was ie kapot, het handvat was eraf. Ik kon wel geld krijgen van de vliegtuigmaatschappij, maar ik had geen bonnetje meer.
Nu heb ik een goedkope merkloze gekocht, geloof iets van 60 euro. Als ie dan kapot gaat maakt t niks uit. Het liefste zou ik zo'n lichtgewicht Samsonite hebben, maar ik geloof dat die 500 euro kost en dat vind ik te veel.
Ik vind reizen met mijn backpack trouwens ook heel fijn, die is 75 liter en kostte 250 euro, maar dat zoek je niet denk ik ;)
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2014 19:18

Zelf heb ik er eentje van Samsonite en ik zweer erbij, heb hem in 2004 bij V&D gekocht. Mijn man heeft er ook eentje bij de V&D gekocht maar van een onbekend merk. Je ziet dat de mijne een stuk steviger is maar die van hem was ook een stukje goedkoper. Die van mij was ongeveer €70 a €80 dacht ik.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Mrt 2014 19:21

Marin schreef:Ik struikel over m'n koffer als ik duw :palm:

Hahaha dat vind ik knap! Cursus 'lopen met koffer' niets voor jou?
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Mrt 2014 11:18

Ik heb deze in een grote maat en handbagage koffer. Ik ben fan van zachte koffers, gevoelsmatig gaan die minder snel stuk of open (geen idee of het echt zo is).
http://www.kofferonline.nl/madeira/719- ... 32705.html

Persoonlijk vind ik 4 wielen wel handig, maar niet voor een handbagage koffer. De wielen steken dan onder de koffer uit en tellen mee bij de maximale afmeting. Ik zou als je een handbagage koffer zoekt dus opletten dat de wielen "in" de koffer zitten.

Ook zou ik ervoor kiezen om een aparte kleur of een kleur accent te kiezen. Vind het altijd heel vervelend als je dezelfde koffers voorbij ziet komen op de band bij het vliegveld.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mrt 2014 11:37

Ja dat is ook een hele goede tip, Ster. En dan heb ik ook nog de tip om bij de Etos te kijken naar die koffer banden. Als je ze op Schiphol/V&D/Bijenkorf koopt zijn ze super duur, maar bij de Etos vond ik een felgekleurde (en dus heel herkenbaar) voor maar 5 euro!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Mrt 2014 11:46

Ik heb een fuchsiaroze koffer van LIV (V&D) en daar heb ik grijze hello kitty stickers op geplakt. Super handig, ik herken m'n koffer altijd :)

♥♥
<<

Anoniem152

Bericht 25 Mrt 2014 15:42

Ik heb een felgele koffer, niet te missen op de bagageband!
Hij is van Essentials (V&D). Ben er erg blij mee, vooral het feit dat hij vier wieltjes heeft vind ik fijn.
Helaas beginnen er nu, na 3.5 jaar, wel barsten in de schaal te komen: al dat gooien en smijten in en uit vliegtuigen en op bagagebanden is niet goed voor hem.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mrt 2014 10:38

Ik heb een roze koffer van Kijkshop, lekker goedkoop en stevig! Na zo'n 3 jaar, minimaal 2 vliegreizen per jaar, zitten er alleen een paar krassen op, nog geen scheuren o.i.d.
Ik wist nog niet hoe vaak ik 'm zou gaan gebruiken, daarom een goedkopere gekocht. Nu is ie nog steeds goed, maar mocht deze kapot gaan dan ga ik wellicht voor een Samsonite. Ik vind de vier wieltjes wel erg handig.

Afbeelding
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Mrt 2014 20:28

Marin schreef:Ik struikel over m'n koffer als ik duw :palm:

Ik loop dan meestal met mijn koffer naast me, kun je er ook niet over struikelen. En als het onhandig is trek ik, maar ik vind het juist wel fijn om twee mogelijkheden te hebben.
Ik heb de mijne ook in het prijzencircus van V&D gekocht. Hij is volgens mij van LIV maar dat weet ik even zo uit mijn hoofd niet zeker. In elk geval is het een hele fijne koffer en niet enorm groot. Hij is ook mee geweest toen ik een maand rondreisde met de trein en dat ging helemaal prima. Zelfs in die treinen met slaapcabines en hele smalle gangpaden ging het prima.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Mrt 2014 20:29

Haha ja ik ben daar gewoon een sukkel in.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 26 Mrt 2014 20:32

Afbeelding

:^^:
2019
2022
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Mrt 2014 16:19

Wij hebben harde koffers van de action. Die zijn best stevig. Er zitten 4 wielen onder. Wat wel erg fijn is dan kan je hem rechtop naast je meenemen. Vond ik ideaal toen we in de zomer in Londen rondliepen.

We hebben die koffers nu 3 keer meegenomen in het vliegtuig en nog geen schade aan.
Afbeelding
<<

Anoniem170

Bericht 31 Mrt 2014 20:44

Ik heb deze:
http://www.vd.nl/koffers/koffers/harde- ... m=overview
En dan de kleinste versie(die ze nu niet meer hebben volgens mij?), kan nog net als handbagege :) Ik heb die gebruikt voor backpacken, ik neem nooit zoveel dingen mee en ging echt prima :) Je hebt er ook grotere versies van. Hij is erg stevig vind ik!
Ik heb hem gekocht tijdens prijzencircus, was echt goedkoop, van 75 euro voor 30 euro ofzo. Vanaf 2 april zijn er ook stickers met 20% extra korting, als je besluit bij V&D te kopen zou ik nog even wachten dan ;)
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 01 Apr 2014 11:07

Bedankt voor alle adviezen. Maar het "probleem" is al opgelost. Mijn schoonmoeder bleek nog een grote koffer te hebben die ze niet gebruikt. Zij vindt de koffer onhandig. Maar ik kan er wel mee overweg. Dus mag ik die hebben. Wel een hele goedkope en fijne oplossing. :smile:
10-08-2017 ♥

Terug naar Reizen & vakanties