Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tips Kroatië

<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Mrt 2014 21:14

Tips Kroatië

Mijn vriend opperde om van de zomer op vakantie te gaan naar Kroatië, nu weet ik echt helemaal niks van dit land dus het lijkt me leuk om wat tips te krijgen van jullie.
We willen eind juni met de auto gaan en hebben ongeveer 2 weken de tijd.
Daarnaast vraag ik mij af of het echt nodig is om van tevoren hotels/appartementen/campings te boeken of dat er nog genoeg is op het moment dat we daar komen?
2019
2022
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2014 21:35

Re: Tips Kroatië

Wij zijn vorig jaar begin augustus in Kroatie geweest. Wij gingen kamperen maar doordat ik mijn arm had gekneusd en gespalkt was moesten we onverwacht naar een hotel in Rovinj (kustplaats van Istrië), dit was nog behoorlijk lastig! Bijna alles was volgeboekt. Uiteindelijk gelukt via zo'n lokaal soort 'reis'bureau (speciaal voor hotels boeken, zie je heel veel daar).
We zijn in een andere kustplaats nog wel op een camping geweest, maar we moesten het bij 4 campings proberen voordat ze een plekje hadden, dat viel ons erg tegen.
Om te kamperen aan de kust vonden wij het te warm. Ter illustratie: overdag waren de kaarsen gesmolten, ik heb mijn hand gebrand aan de douchegel en de koeling deed het niet meer.

Landinwaarts rond Plitvice-meren was het qua temperatuur veel beter, maar hier heb je een hoge kans op regen. Wij hebben 1 dag hagel/regen gehad en 2 dagen prachtig weer.

Als je richting Kroatië gaat met de auto zou ik je zeker aanraden een paar dagen in Slovenië te blijven! Dit is echt een prachtig land, vind ik. Mede dankzij tips hier op het forum en van een vriendin zijn wij er naar toe gegaan en we vonden het geweldig! Op de terugreis zijn we weer een paar dagen in Slovenië geweest, omdat het zo goed bevallen was.

Wij waren trouwens 3 weken weg, waarbij we steeds zo'n 3 dagen op een plaats bleven. De reis was Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk. Als jullie 2 weken gaan is Kroatië zeker te doen, maar Kroatië is wel echt een eind rijden! Zeker als je verder wilt gaan dan Istrië o.i.d.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2014 21:55

Eind juni is qua temperatuur goed te doen. Wij zijn er vorig jaar ook geweest, maar vond het erg tegenvallen. Plitvice is wel erg mooi. Split vond ik ook een leuke stad voor een dag en Dubrovnik is prachtig, maar erg toeristisch. Ik vond de stranden tegenvallen, veel kiezel, eten niet echt goed en verder vond ik Kroatie ook duurder dan verwacht. Slovenië inderdaad erg mooi en Montenegro ook, al is dat wel erg ver.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Mrt 2014 22:18

luisa schreef:Eind juni is qua temperatuur goed te doen. Wij zijn er vorig jaar ook geweest, maar vond het erg tegenvallen. Plitvice is wel erg mooi. Split vond ik ook een leuke stad voor een dag en Dubrovnik is prachtig, maar erg toeristisch. Ik vond de stranden tegenvallen, veel kiezel, eten niet echt goed en verder vond ik Kroatie ook duurder dan verwacht. Slovenië inderdaad erg mooi en Montenegro ook, al is dat wel erg ver.

Dit ja.
<<

Anoniem199

Bericht 11 Mrt 2014 10:19

Ben twee keer in Kroatië geweest. 3 jaar geleden in Pula (Istrië) en vorig jaar in de buurt van Sibenik op het 'vaste land'. Vond Istrië erg tegenvallen. Wij zijn toen op de terugweg een paar dagen naar de Plitvice Meren geweest, echt super mooi. Vorig jaar hebben we het Krka National Park bezocht, ook erg mooi. Vanaf deze kant zijn er ook veel eilanden voor de kust te bezoeken. Er zijn idd geen zandstranden, maar het is maar net waar je van houdt. Denk dat de prijzen per plaats ook wel verschillen. Istrië is wel een stukje duurder dan waar we vorig jaar waren. Je kon 's ochtends voor 30 eurocent een paar broodjes halen bij de bakker en 's avonds waren we meestal 10 tot 20 euro kwijt.

Ik vind het iig een mooi land met veel mogelijkheden.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Mrt 2014 18:19

Jeetje wat een verschillende meningen, verwarrend :razz:

Nog meer ervaringen? Ben nog niet overtuigd!
2019
2022
<<

Anoniem173

Bericht 11 Mrt 2014 18:33

Ik ben Kroatië fan, zon mooi land! Ben er drie keer geweest
-crikvenica (kvarnerbaai)
-opatija
-Zagreb
En ik ken istrie van excursies, pula is echt mooi vooral het oude amfi theater.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Mrt 2014 23:40

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 08 Aug 2016 08:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 12 Mrt 2014 14:32

Wij zijn drie jaar geleden geweest , ook in juni.
Vonden het erg mooi en zaten vlakbij Porec, op camping Bijela uvala in een stacaravan.
Het weer was toen prima ! Zijn ook dagje naar de Plitvice meren geweest.
Kwa prijs viel het ons erg mee, hebben op terrasje gezeten savonds en drie gangen diner voor €10,00, zat je aan het water was je ongeveer €20,00 kwijt. Het klopt wel van de stranden, dat vond ik wel jammer maar we hebben ons wel vermaakt aan het zwembad :)
<<

Anoniem199

Bericht 12 Mrt 2014 15:33

Kroatië is een land met een prachtige kustlijn, pittoreske baaitjes, oude steden en authentieke dorpjes. Ook is de natuur erg mooi en zijn er leuke eilandjes te bezoeken. Ik houd wel van een ruige kust met helder water, historische steden en watervallen. Maar dit is mijn mening. De een is het er wel mee eens en de ander niet. Hetzelfde dat ik bijvoorbeeld Turkije helemaal niets vind, terwijl een ander dit geweldig vindt. Het is maar net waar je wensen liggen en wat je zelf fijn vindt.

Een dorre natuur en onvriendelijke mensen heb ik echter niet echt meegemaakt in Kroatië. Het is meer dat ze niet overal goed Engels kunnen verstaan. Toen wij naar Plitvice gingen was het gelukkig niet erg druk. Ben het wel met Suusie eens dat Slovenië ook echt heel erg mooi is. Wellicht kunnen jullie deze twee landen combineren. Je komt er toch doorheen als je naar Kroatië gaat.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 12 Mrt 2014 20:09

Kroatië is mooi, hopen van de zomer ook weer te gaan. Wil dan o.a. naar de plitvice meren.
2014~2017~2020
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Mrt 2014 20:10

Oeh nu ben ik benieuwd naar Slovenië! Maar dat is groot en heeft niet veel kust/water? Waar zijn de mooie plekken in Slovenië?
2019
2022
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mrt 2014 20:35

Slovenië is helemaal niet zo groot hoor!
Wij zijn in de buurt geweest van het meer van Bohinj. Je hebt ook nog het meer van/bij Bled, ook erg mooi.

Ook zijn we nog op de camping bij Ljubljana geweest, dit vonden we een mooie stad. Vanuit Ljubljana hebben we nog een dagtripje richting de wijngaarden gemaakt, ook erg mooi (en lekkere witte wijnen!).
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 25 Mrt 2014 21:02

Dat klinkt al goed! Ik ga zeker eens kijken.
2019
2022

Terug naar Reizen & vakanties