10 Mrt 2014 21:35 door Green_Pepper
Wij zijn vorig jaar begin augustus in Kroatie geweest. Wij gingen kamperen maar doordat ik mijn arm had gekneusd en gespalkt was moesten we onverwacht naar een hotel in Rovinj (kustplaats van Istrië), dit was nog behoorlijk lastig! Bijna alles was volgeboekt. Uiteindelijk gelukt via zo'n lokaal soort 'reis'bureau (speciaal voor hotels boeken, zie je heel veel daar).
We zijn in een andere kustplaats nog wel op een camping geweest, maar we moesten het bij 4 campings proberen voordat ze een plekje hadden, dat viel ons erg tegen.
Om te kamperen aan de kust vonden wij het te warm. Ter illustratie: overdag waren de kaarsen gesmolten, ik heb mijn hand gebrand aan de douchegel en de koeling deed het niet meer.
Landinwaarts rond Plitvice-meren was het qua temperatuur veel beter, maar hier heb je een hoge kans op regen. Wij hebben 1 dag hagel/regen gehad en 2 dagen prachtig weer.
Als je richting Kroatië gaat met de auto zou ik je zeker aanraden een paar dagen in Slovenië te blijven! Dit is echt een prachtig land, vind ik. Mede dankzij tips hier op het forum en van een vriendin zijn wij er naar toe gegaan en we vonden het geweldig! Op de terugreis zijn we weer een paar dagen in Slovenië geweest, omdat het zo goed bevallen was.
Wij waren trouwens 3 weken weg, waarbij we steeds zo'n 3 dagen op een plaats bleven. De reis was Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Slovenië, Oostenrijk. Als jullie 2 weken gaan is Kroatië zeker te doen, maar Kroatië is wel echt een eind rijden! Zeker als je verder wilt gaan dan Istrië o.i.d.