Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tunesië.. Do or don't?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jan 2015 18:38

Tunesië.. Do or don't?

Vertel!

Waarom wel of waarom niet?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2015 20:28

Re: Tunesië.. Do or don't?

don't arm land buiten hotel vies oud
do de rondreis door het land geweldig

Ik ben er wel in 2009 geweest en we waren met mijn ouders en broer en die hebben die rondreis niet gehad en vonden het een verschrikkelijke vakantie vies arm land. Stom hotel vies eten. Maar mijn man en ik hebben de rondreis door het land gedaan en dat was echt een hele mooie ervaring. Ook in een luxe hotel overnacht met heel lekker eten. Voor mij wel een bijzondere vakantie door die rondreis.
Nu lag het vieze eten echt aan ons hotel
Afbeelding
<<

Bibi

Noob

Bericht 06 Jan 2015 21:04

Wij zijn 2 keer in Tunesie geweest, waarvan de laatste keer in Riu Marillia in Hammamet, dit vond ik echt een leuke vakantie.
Goed hotel, vlak bij de oude en nieuwe Medina (winkels). We hebben uitstapjes gedaan, gewoon de taxi gepakt en dit was goed te doen. Er zijn inderdaad oudere en viezere plekken in het land, maar dat is volgens mij in ieder land zo. Je hebt ook ''oplichters'' die zeggen dat ze bij je hotel werken en je een rondleiding willen geven enz.. Dit is net zoals in vele andere landen, dus als je jezelf van tevoren goed inleest weet je wat je kunt verwachten.

Hotel vind ik echt een aanrader, goed hotel, goed eten en betaalbaar. Vanuit daar kun je leuke dingen zien en doen, transfer vanuit vliegveld is ook goed te doen.
Vliegtijd heen was trouwens maar 2,5 uur, ook een echt voordeel.

Wat wil je verder weten?
<<

Anoniem286

Bericht 06 Jan 2015 21:05

Het is best een mooi land om te zien, wij zaten in een mooi hotel (in hammamet, weet even niet meer welke), het eten was goed en het strand was mooi. Heerlijk warm en toch zeg ik zelf don't.
Ik heb mezelf doodgeergerd aan alle heren die het nodig vinden om je op straat na te roepen, aan je armen te trekken en aan kinderen die bloemen in je handen/zakken drukken om vervolgens geld te vragen. Echt ik wil er niet dood gevonden worden.
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jan 2015 21:15

Don't. Ik hoor veel verhalen van vrienden en kennissen van dat je eigenlijk wel in een resort móet en dat je het resort niet af kan, omdat je dan geheid lastiggevallen wordt. Als ik voor me zelf spreek: als je niet veilig het terrein af kunt gaan en geen leuke excursies kunt maken, of gewoon op eigen houtje een leuk stadje kan bezoeken, dan zou ik er niet heen willen.

Corsica... Jaa... Je moet naar Corsica gaan!
<<

Anoniem131

Bericht 06 Jan 2015 21:52

Don't! Die kerels daar randen je gewoon op straat aan. Daarnaast vind ik het buiten het resort een vies land.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Jan 2015 22:16

Ik was er dan wel in de winter maar heb echt totaal geen last van die mannen gehad.
<<

Anoniem141

Bericht 06 Jan 2015 22:20

Don't

Ik ben er 1x geweest en vond het verschrikkelijk. Over straat konden we niet want we werden overal naar binnen gesleurd. Het eten was niet lekker en het is een vies land.
Ik zou er nooit meer heen gaan, zelfs niet als ik geld toe kreeg.

Terwijl ik Egypte helemaal gewelding vond, dus ik zou als ik jou was daarna kijken!
<<

Fantine

Bericht 06 Jan 2015 22:39

Ik heb er een prima vakantie gehad. Ligt eraan wat je wil? Ik ben daar niet verder gekomen dan het hotel en het strand. Dat was prima! Heerlijk warm en relaxt. Waarom spreekt Tunesië je aan?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 07 Jan 2015 18:13

Don't, land zelf is niet schoon maar ik ben samen met een vriendin geweest en wij zijn echt heel erg lastig gevallen. Ondanks dat we rekening hielden waar we liepen, hoe we gekleed waren en dat we samen gingen.

We reizen beiden vaker en naar verschillende landen ook maar zo als Tunesie heb ik het niet eerder meegemaakt. Heel vervelend vonden we het beiden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Jan 2015 13:48

Oké, de mening hier is in ieder geval duidelijk.

Exo, Corsica lijkt mij inderdaad ook wel leuk, maar als ik zie wat we daar voor het geld krijgen wat we uit willen geven en wat we dan in bijv. Tunesië krijgen.

Het zou gaan om dit hotel:
http://www.arke.nl/zonvakantie/tunesie/ ... j-marhaba/

Ik wil het liefst gewoon zon, zee, strand en lekker weer. Dus daarvoor is het prima in Tunesië. Mijn vriend houdt wel van excusies maken, we hebben van het reisbureau al een lijst meegekregen met de mogelijkheden die er zijn qua opties. En dat aanhankelijke etc. hadden we in Turkije ook wel last van.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jan 2015 15:19

Dat aanhankelijke is zelfde als in Turkije. In Tunesië willen ze jou vast hebben in ruil voor kamelen

Qua excursies is het goedkoop. We gingen daar quad rijden voor 8 euro
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Jan 2015 14:45

Wij zijn 6 jaar geleden naar Djerba geweest. Hebben ook veel excursies gedaan en ik vond die zeker wel de moeite waard. In het hotel waar wij verbleven, werd ik wel een paar keer aangeklampt door personeel van ginder, maar niet tot het vervelende toe. Wij hebben er toen een prima vakantie gehad, al zou ik er niet meer terug naartoe gaan.

De enige domper was de terugreis. Mijn koffer is op het vliegveld van Tunesië opengebroken, ze hebben er echt een rommeltje van gemaakt en uiteindelijk bleek er ook wel wat gestolen te zijn. Bah, dat vond ik zo ontzettend vies dat ze gewoon in mijn koffer zijn geweest.
2012 & 2016

Terug naar Reizen & vakanties