Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

<<

caribbeanlover

Bericht 03 Feb 2014 14:44

Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

http://b2c.waverunner.nl/(S(rwlshnpcmx02tdsdqdp5ivvw))/Frontends/Engine/Default/NL/Information.aspx?Action=Information&co=27&rg=947&pl=6536&ac=366269&dt=20140907&tp=A&price=1377&con=CUBA&rgn=WESTEN&pln=VARADERO&acn=Breezes+Jibacoa&pck=HI%7eHI00X2VRA0192218&pck=AR%7eAR00X2VRA0192218&pck=AL%7eVLHAVHAV107

Dat is wat ik hier lees. Ben nu een beetje aan het kijken, kan nooit kwaad ook al gaan we voorlopig niet boeken. Mocht er iets leuks voorbij komen binnen ons budget dan misschien wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Feb 2014 14:57

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Het is niet leesbaar zie ik. Er staat het volgende;

Omdat Cuba op veel aspecten heeft stilgestaan, liggen de standaarden lager dan wat u gewend bent op andere (Caribische) bestemmingen. Dit betekent dat hotels eenvoudiger uitgerust zijn en niet beschikken over hoogstaande moderne faciliteiten. Hierdoor kan het voorkomen dat het eten lauw is, af en toe de elektriciteit uitvalt en u soms enkel over lauw water kan beschikken. Daarom adviseren wij u om uw verwachtingen af te stemmen op de omstandigheden in Cuba.

Nou was mij al bij meerdere hotels die ik online heb bekeken dat al opgevallen dat het zo ouwbollig eruit ziet en dat er amper groen te vinden is. De graszoden zijn meer dor, dan groen. Het oog wil ook wat, maar zolang de kamer en het eten oke zijn, de zee mooi helder kan ik daar wel doorheen kijken.
Dat de stroom uit kan vallen daar zijn we bekend mee in de Cariben alhoewel wij daar amper last van hebben gehad in Mexico en de Dominicaanse Republiek. Zo ook met koud water, we hebben altijd warm kunnen douchen en baden. Dat het eten in Cuba vaak lauw kan zijn is wellicht hinderlijk voor je darmstelsel, maar bij ons was het ook niet altijd superwarm met ieder gerecht.

Maar blijkbaar komt het dus in Cuba doorgaans meer voor dan in bijv. Mexico.

Wie heeft dat zo ervaren?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 04 Feb 2014 11:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sheels

Noob

Bericht 03 Feb 2014 18:38

Ik vond dit erg meevallen.
Ik heb in Cuba 2x in een hotel gezeten, waarvan een all inlcusive en verder in de casa particulares
De hotels waarin ik zat waren heel simpel, maar ik stel er ook geen hoge eisen aan.
Ik heb overal warm water gehad, elektriciteit heb ik ook geen problemen mee gehad.
Het eten in het hotel waar ik all inclusive zat was niet lekker, maar verder heb ik in de restauranten en casa particulares heel lekker gegeten.
Ik zou je aanraden iets verder te kijken dan de hotels. De andere kamers waar ik heb gezeten waren gezelliger.

Waar in Cuba ga je naartoe? Blijf je op een plek of ga je rondreizen?
Als je nog vragen hebt laat maar weten :)
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Feb 2014 20:52

Ik zit alleen rond te kijken en weet nog geen eens waar we dit jaar heen gaan. Cuba heeft me nooit echt getrokken, maar sta er wel open voor. Stel als mijn man erheen wil, dan vind ik dat niet erg.
Wij gaan voor een zonvakantie en altijd all in. Zat vandaag te kijken. Welk hotel zat je? Als jij zegt dat het eten niet zo goed was zal ik niet gauw voor dat hotel kiezen.
Wat was er niet goed aan, geen variatie? Smaken verschillen dus wellicht vinden anderen en ik het wel leuk.
Hoor graag je verhaal.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 04 Feb 2014 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sheels

Noob

Bericht 03 Feb 2014 21:58

Ik zat in hotel villa cuba, in varadero.
Varadero is in Cuba de plaats waar de meeste toeristen heen gaan voor een zonvakantie.
Het strand is erg mooi. De plaats zelf vond ik niet ze leuk, maar ik hou ook niet zo veel van een zonvakantie dus dat is persoonlijk.
We waren met zn 7e en vonden het eten allemaal niet lekker.
Het vlees en vis zat weinig smaak aan, sommige stukken vlees taai.
Verder weet ik niet meer precies waarom we het allemaal niet lekker vonden, het was een lopend buffet met afwisselend eten.
Foto's van het hotel zien er mooi uit maar in werkelijkheid was het allemaal al een beetje verouderd.
Deuren van de toiletten konden vaak niet dicht.
<<

Anoniem285

Bericht 03 Feb 2014 22:46

Het is Cuba.
....

Maar goed.

In een all-inclusive resort zul je niet al te veel last hebben van de lokale omstandigheden.

:palm:
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 11:45

Sheels schreef:Ik zat in hotel villa cuba, in varadero.
Varadero is in Cuba de plaats waar de meeste toeristen heen gaan voor een zonvakantie.
Het strand is erg mooi. De plaats zelf vond ik niet ze leuk, maar ik hou ook niet zo veel van een zonvakantie dus dat is persoonlijk.
We waren met zn 7e en vonden het eten allemaal niet lekker.
Het vlees en vis zat weinig smaak aan, sommige stukken vlees taai.
Verder weet ik niet meer precies waarom we het allemaal niet lekker vonden, het was een lopend buffet met afwisselend eten.
Foto's van het hotel zien er mooi uit maar in werkelijkheid was het allemaal al een beetje verouderd.
Deuren van de toiletten konden vaak niet dicht.

Kan alleen Gran Caribe Villa Cuba vinden als ik op Q reizen zoek (daar hebben we vorig jaar geboekt en daar wil ik opzich wel weer boeken vandaar dat ik daar heb gezocht). Kan het zijn dat dat de volledige naam is?
Ik ben vegetarier, eet ook geen vis, dus dan blijft er niet zoveel over als het al niet zo best is. Lopende buffetten is normaal in all in hotels, maar ze hebben altijd wel ala carte restaurants dacht ik. Bij jou niet? Niet dat dat vaak zo bijzonder is, maar dan hoef je het niet zelf te halen.

Ik had het er gister met mijn man over en hij trok een beetje een vies gezicht toen ik het nogmaals vertelde hoe de omstandigheden zelfs in all in hotels zijn.
Vorig jaar hadden wij een open badkamer, de deur van de wc was een mat glazen deur die niet op slot kon alleen wat dicht getrokken worden, maar dan nog was er een kier. We moesten even wennen, maar ach later boeide het ons niet. Ik wist dit van te voren en had mijn man het ook verteld voor we het vast gingen leggen. Het boeide hem niet en we merkte al gauw dat het hotel gewoon super was, dus dan boeit zo'n badkamer ons niet.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Feb 2014 12:32

Ik heb ook in Villa Cuba gezeten (ik geloof inderdaad dat de volledige naam Gran Caribe Villa Cuba is) en was er ook niet weg van, maar dat kan ook komen doordat het mijn eerste keer All Inclusive was en ik er achter gekomen ben dat het concept niet echt iets voor mij is. Eten viel me op zich wel mee, je had ook 2 à la carte restaurants waar je diezelfde middag voor moest reserveren. Kamers waren prima, geen last gehad van stroomuitval of lauw water voor zover ik me kan herinneren. Ik denk dat wel dat er betere all inclusive hotels te vinden zijn in Cuba trouwens.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 12:45

In welk jaar zijn jullie daar allebei geweest in dat hotel? Volgens Tripadvisor bestaan er een ''Gran Caribe Villa Tortuga''. Verwarrend hoor veel hotels hebben caribe in de naam, net zoals je dat met ocean hebt. Op de DR zit er vaak Bavaro in de naam, dat betekend dat het aan het Bavarostrand ligt dus moet je heel goed opletten dat je wel het hotel kiest die je wilde boeken. Heel irritant is dat.

Ben een beetje bang dat Cuba gaat tegenvallen. De zee is mooi helder, maar ja als het hotel niks is baal ik daar veel meer van dan dat de zee niet helder is. Liever een goed hotel met geen heldere zee dan andersom. Vorig jaar zaten we in Mexico aan de caribische zee, maar qua zeekleur zou je zeggen dat we net zo goed aan de Noordzee konden zitten. Ik wist dit van te voren dmv reviews, maar ja leuk is anders.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Feb 2014 12:57

Ik was er januari 2012 en het heette toen echt Villa Cuba (met waarschijnlijk dat Gran Caribe ervoor als dat de keten is). Cuba is fantastisch, maar niet vanwege de heldere zee, meer vanwege de cultuur, de geschiedenis etc. Varadero vond ik ook eerlijk gezegd volledig anders dan de rest van het land. Strand was op zich wel heel mooi bij Varadero, dat kan ik niet ontkennen.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 13:03

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _Cuba.html

Is dit hem? Vind het eten er idd niet bepaald smakelijk uitzien en nogal rommelig neergezet.
We zijn 1x naar Bayahibe op de DR geweest omdat ik een keer aan de caribische zee daar wilde verblijven. Was echt super mooi daar. Een enkele reis transfer was 1,5 uur en dat wist ik van de voren en ondanks dat ik daar vrij gauw wagenziek word durfde ik het aan. Heen ging prima, terug niet.
Op Facebook zag ik ooit een artikel in het spaans en gaf er geen aandacht aan. In 2012 waren we in Punta Cana en toen hoorde ik voor het eerst van een weg die leidt naar Bahayhibe waardoor de transfer enkele reis nog maar 45 min. is. Ik had er al een beetje over gehoord, maar we hadden al geboekt. Vanuit de lucht zagen we dus die weg en bij aankomst baalde ik dat we niet daarheen hadden geboekt. Ik wil graag nog eens terug, dus wie weet?
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 13:07

iloverocknroll1984 schreef:Ik was er januari 2012 en het heette toen echt Villa Cuba (met waarschijnlijk dat Gran Caribe ervoor als dat de keten is). Cuba is fantastisch, maar niet vanwege de heldere zee, meer vanwege de cultuur, de geschiedenis etc. Varadero vond ik ook eerlijk gezegd volledig anders dan de rest van het land. Strand was op zich wel heel mooi bij Varadero, dat kan ik niet ontkennen.

Als ik op qreizen.nl Villa Cuba invul zie ik Gran Caribe Villa Cuba staan en het zijn dezelfde foto's als op Google. Denk dat het sinds kort dan een nieuwe naam heeft. Zie op Google een foto waarbij Villa Cuba staat dus dat moet dan wel. Ziet er niet mooi uit dat hotel.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Feb 2014 14:43

caribbeanlover schreef:http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g147275-d151586-Reviews-Gran_Caribe_Villa_Tortuga-Varadero_Matanzas_Province_Cuba.html

Is dit hem?

Nee dit is een andere, deze ken k niet

Edit: dit is hem http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... _Cuba.html
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 16:48

Dank je. Bij qreizen heet die Gran Caribe Villa.................vreemd! Als je die naam op tripadvisor intoetst, dan krijg je er 3 te zien en er is er maar 1 in Varadero dus het moet haast wel dezelfde zijn. Wellicht zijn onze linken net wat anders en de foto's ook.
<<

Sheels

Noob

Bericht 06 Feb 2014 17:59

Ik heb in oktober bij dezelfde als illoverocknroll gezeten. De foto's op jouw link lijken er wel een beetje op. Vooral die van de badkamer en het strand zijn precies hetzelfde. Alleen het zwembad is in mijn beleving anders.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Feb 2014 21:32

Ehm... Wellicht is het handig om je eerst in de politieke situatie en de geschiedenis van Cuba te verdiepen?
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 06 Feb 2014 23:11

Waarom?
<<

Anoniem91

Bericht 07 Feb 2014 00:26

caribbeanlover schreef:Waarom?

Echt, CBL.. Wat ben je toch een helder licht….
<<

Anoniem91

Bericht 07 Feb 2014 00:29

Kijk Nick en Simon maar eens terug, misschien wordt er dan het een ander duidelijk. Ik zal er een link voor je bij zetten omdat zoeken ook niet jouw beste eigenschap is… http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... bean-dream
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Feb 2014 01:00

Is dit serieus? Je weet niks van Cuba qua historie? :palm:
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 10:16

Weetjewel schreef:

Waar slaat dat op! Ik hoef me toch niet te verdiepen, net alsof iedereen dat bij elk land doet waar ze heen gaan. Ik weet heus wel iets ervan af hoor door dat gedoe met Fidel Castro.

Apart zeg, want als ik het voorheen over vakanties had liepen jullie niet te zeiken ''weet je wel wat over Mexico?''.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Feb 2014 10:19

Weetjewel schreef:Kijk Nick en Simon maar eens terug, misschien wordt er dan het een ander duidelijk. Ik zal er een link voor je bij zetten omdat zoeken ook niet jouw beste eigenschap is… http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... bean-dream

Doet niet zo alsof je heel wat weet. Ik hoef echt niet te zoeken naar hun programma, want er zijn tig andere filmpjes. Ik weet heus wel dat zij daar geweest zijn, maar daarom hoef ik niet te kijken!
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Feb 2014 10:52

caribbeanlover schreef:
Weetjewel schreef:Kijk Nick en Simon maar eens terug, misschien wordt er dan het een ander duidelijk. Ik zal er een link voor je bij zetten omdat zoeken ook niet jouw beste eigenschap is… http://www.uitzendinggemist.nl/programm ... bean-dream

Doet niet zo alsof je heel wat weet. Ik hoef echt niet te zoeken naar hun programma, want er zijn tig andere filmpjes. Ik weet heus wel dat zij daar geweest zijn, maar daarom hoef ik niet te kijken!

Ik denk dat je het moet kijken omdat zij wat uitleggen over de geschiedenis en situatie van de mensen die er wonen. Dit geeft je denk ik betere informatie over je beslissing om daar wel of niet naar op vakantie te gaan.
Afbeelding
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Feb 2014 11:14

caribbeanlover schreef:
Weetjewel schreef:

Waar slaat dat op! Ik hoef me toch niet te verdiepen, net alsof iedereen dat bij elk land doet waar ze heen gaan. Ik weet heus wel iets ervan af hoor door dat gedoe met Fidel Castro.

Apart zeg, want als ik het voorheen over vakanties had liepen jullie niet te zeiken ''weet je wel wat over Mexico?''.

Mexico staat er dan ook heel anders voor dan Cuba.

Maar ik zoek altijd wel wat op over het land waar ik heen wil. Vind dat voor mezelf ook een stukje algemene ontwikkeling, weten wat de achtergrond van een land is, weten wat er nu speelt.
<<

Anoniem 43

Bericht 07 Feb 2014 12:15

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 15:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties