Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Toerist in eigen land

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mei 2015 20:03

Toerist in eigen land

Over zeven weken heb ik zomervakantie en dan heb ik natuurlijk zeeën van tijd. Overdag is iedereen aan het werk en nu kan ik mezelf best goed vermaken, maar het lijkt me ook leuk om bijv. eens per week iets leuks te ondernemen. Er zijn nog wel wat plekken in NL waar ik heen wil (Rijksmuseum bijvoorbeeld, of Volendam of de Keukenhof. Oh en Haarlem lijkt ook een erg leuke stad om een dagje rond te hangen). Haha eigenlijk heb ik zelf al best veel ideeën, maar hebben jullie nog leuke aanvullingen?
❤️ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2015 20:06

Re: Toerist in eigen land

Roze woensdag tijdens de vierdaagse in Nijmegen. De wandelaars lopen dan over de waalkade, waar je dan ook heerlijk terras kan zitten. Best leuk om eens te zien.

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Mei 2015 20:09

Rapa Nui heeft vast een aantal supertoffe tips. Rotterdam ken je volgens mij redelijk en dan weet je vast dat er in de zomer veel te doen is.
L2014 & H2017
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Mei 2015 20:14

Keukenhof is al weer dicht, wil ik ook ooit nog eens heen.
Amersfoort is een mooie stad. Groningen is ook leuk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mei 2015 20:16

Silly-One schreef:Roze woensdag tijdens de vierdaagse in Nijmegen. De wandelaars lopen dan over de waalkade, waar je dan ook heerlijk terras kan zitten. Best leuk om eens te zien.

Hé best een idee, ben al jaren niet in Nijmegen geweest en ik zie dat dat precies de week is dat ik toch al naar het oosten wilde afreizen. Ga die vrijdag waarschijnlijk naar de Zwarte Cross, dus dit valt mooi te combineren. Ga 'm onthouden!
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mei 2015 20:17

Rotterdam ken ik niet supergoed. Ik wil nog wel naar de Markthal!

Oh ja, is alweer dicht idd, dat hoorde ik laatst ook. Ik ga sowieso nog een weekendje naar Groningen met Carra, dus die stad kan ik daarna ook afvinken!
❤️ 7 juni 2018
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 25 Mei 2015 20:25

Rotterdam is ook best leuk ja. als je dan toch de toerist wilt spelen daar, een spido tochtje doen! Bijzonder om meer van t havengebied te zien,
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Mei 2015 20:35

sneekweek friesland

En inderdaad nijmegen met de 4 daagse
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Mei 2015 20:38

Haarlem is super inderdaad! En Alkmaar, Groningen, Leeuwarden, Arnhem en Breda vind ik ook aanraders. Ik wil zelf heel graag eens naar Maastricht.

Jaa, en Sneek(week) inderdaad!
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem107

Bericht 25 Mei 2015 20:44

Bliss schreef:
Silly-One schreef:Roze woensdag tijdens de vierdaagse in Nijmegen. De wandelaars lopen dan over de waalkade, waar je dan ook heerlijk terras kan zitten. Best leuk om eens te zien.

Hé best een idee, ben al jaren niet in Nijmegen geweest en ik zie dat dat precies de week is dat ik toch al naar het oosten wilde afreizen. Ga die vrijdag waarschijnlijk naar de Zwarte Cross, dus dit valt mooi te combineren. Ga 'm onthouden!

Oh, wat leuk, ik ben dan ook vrij, misschien dat ik dan met m'n vriend ga. Is het dan niet meeeega druk op die terrasjes?
<<

Anoniem173

Bericht 25 Mei 2015 21:08

Bliss schreef:

Ik heb een kaartje voor de vrijdag van de zwarte cross die ik niet ga gebruiken wil je m overkopen :P mag voor een 10tje! (Hij was 15)

En voor de rest een leuke braderie of markt ergens?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 25 Mei 2015 21:11

Oh, dat is een mooie deal AM! Maar hoezo was hij 15?? Ze zijn toch een stuk duurder? Anyways, ik hou me aanbevolen! Ga je zelf niet?
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem173

Bericht 26 Mei 2015 13:52

Ze zijn tot 31 december altijd maar 15 euro per stuk. Ik wilde eigenlijk een zondagskaartje kopen maar heb per ongeluk voor vrijdag gekocht op de een of andere manier :nerd: .. Ik ga dus zaterdag en zondag maar heb m'n vrijdagskaart nog over en moet gewoon werken dan
<<

Reva

Yipyapper

Bericht 26 Mei 2015 13:54

Ik stel voor dat we van Volendam een meeting maken. Dat moet geniaal worden.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mei 2015 14:52

Van 20-30 augustus is in Groningen Noorderzon, dat is echt een superleuk festival!

http://www.noorderzon.nl
<<

anoniem213

Bericht 26 Mei 2015 14:54

Maple schreef:Oh, wat leuk, ik ben dan ook vrij, misschien dat ik dan met m'n vriend ga. Is het dan niet meeeega druk op die terrasjes?

Haha, jawel. Je moet ook op tijd gaan! En anders kun je altijd nog naar de Grote Markt komen, daar schijnen ze het leukste (en meest bescheiden) personeel te hebben.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Mei 2015 15:27

Atelier Madame schreef:Ze zijn tot 31 december altijd maar 15 euro per stuk. Ik wilde eigenlijk een zondagskaartje kopen maar heb per ongeluk voor vrijdag gekocht op de een of andere manier :nerd: .. Ik ga dus zaterdag en zondag maar heb m'n vrijdagskaart nog over en moet gewoon werken dan

Oh top, ik ga je later ff een PM sturen! Wil hem graag overnemen dan!
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Mei 2015 15:28

June schreef:
Maple schreef:Oh, wat leuk, ik ben dan ook vrij, misschien dat ik dan met m'n vriend ga. Is het dan niet meeeega druk op die terrasjes?

Haha, jawel. Je moet ook op tijd gaan! En anders kun je altijd nog naar de Grote Markt komen, daar schijnen ze het leukste (en meest bescheiden) personeel te hebben.

:thumbup:
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem147

Bericht 26 Mei 2015 18:23

June schreef:

Sowieso! Hahaha.

Ik zeg meeting met de vierdaagse in Nijmegen bij het June Cafe!
<<

Anoniem107

Bericht 26 Mei 2015 18:58

Haha! Ik ga het nog even in de groep gooien thuis, anders ga ik gewoon alleen denk ik. Wil dat sowieso nog een keertje meemaken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2015 20:53

Wie weet kom je mij dan nog wel tegen Bliss. Ik ben op de hele drukke vrijdag na waarschijnlijk de hele week in Nijmegen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Mei 2015 21:20

Marni schreef:
June schreef:

Sowieso! Hahaha.

Ik zeg meeting met de vierdaagse in Nijmegen bij het June Cafe!

Ja ik ben erbij! Op die woensdag dan. Wat houdt Roze Woensdag verder eigenlijk in? Nijmeegse Gay Pride? :P
❤️ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2015 22:18

Is een Museumkaart voor jou niet handig omdat je ook he Rijksmuseum op je lijstje hebt staan? Entree Rijksmuseum is al 17,50 euro. Een museumkaart is inmiddels wel aan de prijs: 54,95 + eenmalig 4,95 aan administratiekosten maar dan zou je er in die 7 weken en ook later in een heel jaar er wel volop gebruik van kunnen maken. Nu klinkt een museum voor veel mensen best wel saai/niet leuk maar ik vind ze zelf vaak verbazingwekkend leuk en interessant. Ik vind het ook altijd wel een leuke dagvulling bij een dagje uit: ga ik 's ochtends eerst naar een museum en daarna gewoon rondkijken/winkelen oid.

Misschien ook wel leuk om in die periode toerist in eigen stad te zijn: https://www.museumkaart.nl/zoekresultaten.aspx?keyword=&city=291&longitude=4.29613341&lattitude=52.06939113&distance=10&province=&startdate=&enddate=&lastChance=0&filters=&lFacilities=&mFacilities=&type=-1&card=1&cityName=%2527s-Gravenhage&datetype=maakt%20niet%20uit&kidsProof=0
Ik vond een rondleiding door de Gevangenpoort erg leuk.
Mauritshuis blijft mooi
Panorama Mesdag is volgens mij net vernieuwd.
Huygensmuseum Hofwijck in Voorburg ben ik nog nooit geweest maar ik vind het gebouw zo mooi dus wil er nog eens naar toe
Museum voor communicatie vond ik best wel grappig

Met die museumkaart kun je ook met de stoom trein van Medemblik naar Hoorn, Museum van de 20e eeuw in Hoorn staat nog op mijn lijstje (nu een playmobil tentoonstelling), En dan met de boot weer naar Enkhuizen (Historische driehoek: http://www.stoomtram.nl/nl/historische-driehoek) Kost normaal al tussen de 21 en 26 euro maar is met de museumkaart gratis. Je kunt dan ook gratis het Zuiderzeemuseum bezoeken. Heb je bij mooi weer een lekker gevarieerd dagje buiten.

Paleis op de Dam in Amsterdam is met museumkaart ook gratis en ik was erg onder de indruk maar vond het ook grappig om de in kamers achter het balkon te komen waar de balkonscene plaats vind.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 26 Mei 2015 22:28

In juli en augustus kun je ook een tuinrondleiding doen bij het Vredespaleis (wel na aanmelding) http://www.vredespaleis.nl/index.php?pid=85&page=Rondleidingen Ik vond een gewone rondleiding door het Vredespaleis ook echt speciaal maar die zie ik er nu niet bij staan.

Op 20 en 21 juni is de Dag van de Architectuur en heb je in het hele land speciale dingen te doen, ook in Den Haag http://www.dvda-denhaag.nl/

Ga eens met een goedkope treinkaart een dagje richting Friesland of Groningen en pak een lokale trein en stap eens uit in Harlingen oid

Zeeland wel eens geweest? Middelburg is mooi om te bekijken en dan door naar Vlissingen: http://www.festivalonderstroom.nl/2015/ Festival Onderstroom 2015 klinkt wel leuk

http://www.festivalboulevard.nl/ Festival Boulevard in Den Bosch

Alle Chinezen gaan tegenwoordig een dagje naar Giethoorn, is enorm populair onder de Chinezen dus misschien ook wel leuk voor jou

De Hanzesteden: http://www.hanzesteden.info/nl/evenementen/ Decenter op stelten is echt de moeite waard/gezellig. Doesburg binnenste buiten klinkt trouwens ook niet verkeerd

Misschien al wel na jouw vakantie maar we hebben dit jaar ook weer Sail Amsterdam: 19 tm 23 augustus
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 26 Mei 2015 22:45

Lekker bezig! Ik hou niet heel erg van musea, dus zo'n kaart hoef ik denk ik niet. Ga me verder nog ff in je tips verdiepen!
❤️ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties