Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

vancouver

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Feb 2014 17:18

vancouver

Begin juni ben ik een paar dagen in vancouver.
Iemand nog tips over wat ik daar echt moet zien/doen. Fijne plekken om te eten, winkelen etc.

Ik kijk natuurlijk rond op internet, maar vind tips van mensen die er echt zijn geweesdt veel leuker.

O en heeft iemand daar toevallig een kayak tour gedaan? T lijkt me gaaf, maar vraag me af of het het geld waard is.
<<

Anoniem100

Bericht 23 Feb 2014 21:13

Re: vancouver

Gaaf! Wij zijn er vorig jaar augustus 3 dagen geweest, als start van onze rondreis. Ik zou je zeker aanraden naar Stanley Park te gaan! Een groot park om te wandelen door een bloementuin, picknicken, zwemmen en vooral is het een mooi stukje natuur in de stad! Je kan buitenom een flink rondje lopen langs het water, erg mooi!

Oh en Granville Island, bereikbaar met een bootje vanaf Stanley Park. Daar is een grote, overdekte public market en verschillende winkeltjes. Erg leuk!

Qua eten vond ik het Cactus Club Cafe erg goed, daar zitten er meer van in Vancouver.
<<

Anoniem51

Bericht 23 Feb 2014 21:42

Ik heb Vancouver destijds helemaal overgeslagen, zo zonde achteraf. Er forumt hier iemand die heeft een aantal jaar in Vancouver gewoond, Vancity (girl) geloof ik. Misschien kun je haar PM-en?
<<

Anoniem38

Bericht 24 Feb 2014 10:35

In Vancouver is een groot theehuis/hotel en volgens mij, het is alweer een tijd geleden dat ik er was, is daar vlakbij een totempalen parkje.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Feb 2014 14:07

Vancouver is zó leuk! Winkelen kan in Robson street. Granville Island is leuk, en het is heerlijk om door de stad te struinen. In de buurt van de stoomklok heb je veel leuke souvenirswinkeltjes en ook veel native Inuit winkeltjes.
China town is een bezoekje waard al is het daar niet heel speciaal. Wel lekker eten natuurlijk.

Oh, nu ik er aan terug denk word ik weer helemaal enthousiast. In Granville street zitten de meeste uitgaansgelegenheden. De Ierse pub is leuk. Roxy is leuk, maar daar moet je wel vroeg binnen zijn.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Feb 2014 20:13

Ja hier ben ik :-)
Ik heb idd bijna drie jaar in Vancouver gewoond. Tijdje terug was er ook een topic over daar heb ik veel tips gegeven. Ga nu eerst even de kids op bed leggen en dan pak ik de laptop erbij.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 25 Feb 2014 21:24

Wat raar ik kan dat topic niet meer vinden. Weet vrij zeker dat het op dit forum was, TO had ook nog foto's geplaatst bij terugkomst o.a. van de supermarkt.

Leuke dingen om te doen zijn idd Stanley park en dan de Seawall wandelen ( route om het hele park heen 11km. Je kan ook fietsen huren en die weg fietsen)
Granville island is een erg leuk stukje. Ik heb er gewerkt in een kleding/schoenenwinkeltje. Je kan daar echt heerlijk eten en bij de ingang rechts zit een geweldig koffietentje ( haalde ik altijd mijn koffie voor ik ging werken) Je kan vanaf Granville island met kleine ferry bootjes naar andere plekken in de stad, maar het is een schiereiland dus je kan ook gewoon lopen/met de bus)
Verder shoppen op Robson, of als je naar een hele grote mall wilt: Metro town. ( ruim 300 winkels)
Met de Seabus naar North Vancouver dan heb je een prachtig uitzicht over de stad. Met de auto Cypress mountain op daar heb je ook een geweldig uitzichtspunt. Grouse mountain is ook leuk, kan je met de kabelbaan omhoog of de Groose grind doen ( omhoog lopen zeer vermoeiend haha)
Ander leuk park is Queen Elisabethpark, daar woonden wij vlakbij. Erg mooi uitzicht heb je daar. Vlakbij dit park is Mainstreet waar je erg veel leuke/goede restaurantjes hebt.
Ander leuk stukje downtown om uit eten te gaan is Yaletown.

De richmond nightmarket is er misschien ook al wel begin juni, zou je even moeten google-en. Dat is een markt waar je allerlei asian streetfood kan eten.

Zo kan ik nog wel even door gaan maar opzich heb je al genoeg om 3 dagen mee te vullen denk ik. Laat maar weten als je meer tips wilt.
En heel veel plezier, ik zou wel in je koffer mee willen! Als de kinderen wat ouder zijn gaan we zeker terug.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 26 Feb 2014 00:37

Superleuk al die tips, ik heb er zoveel zin in!
<<

Anoniem100

Bericht 26 Feb 2014 12:06

Vancity_girl schreef:Wat raar ik kan dat topic niet meer vinden. Weet vrij zeker dat het op dit forum was, TO had ook nog foto's geplaatst bij terugkomst o.a. van de supermarkt.

Dat was ik! :) (onder een andere naam) Kan het betreffende topic ook niet meer vinden helaas :( Maar je had daar echt superveel tips in gegeven, hebben daar echt iets aan gehad!!

Terug naar Reizen & vakanties