25 Feb 2014 21:24 door Vancity_girl
Wat raar ik kan dat topic niet meer vinden. Weet vrij zeker dat het op dit forum was, TO had ook nog foto's geplaatst bij terugkomst o.a. van de supermarkt.
Leuke dingen om te doen zijn idd Stanley park en dan de Seawall wandelen ( route om het hele park heen 11km. Je kan ook fietsen huren en die weg fietsen)
Granville island is een erg leuk stukje. Ik heb er gewerkt in een kleding/schoenenwinkeltje. Je kan daar echt heerlijk eten en bij de ingang rechts zit een geweldig koffietentje ( haalde ik altijd mijn koffie voor ik ging werken) Je kan vanaf Granville island met kleine ferry bootjes naar andere plekken in de stad, maar het is een schiereiland dus je kan ook gewoon lopen/met de bus)
Verder shoppen op Robson, of als je naar een hele grote mall wilt: Metro town. ( ruim 300 winkels)
Met de Seabus naar North Vancouver dan heb je een prachtig uitzicht over de stad. Met de auto Cypress mountain op daar heb je ook een geweldig uitzichtspunt. Grouse mountain is ook leuk, kan je met de kabelbaan omhoog of de Groose grind doen ( omhoog lopen zeer vermoeiend haha)
Ander leuk park is Queen Elisabethpark, daar woonden wij vlakbij. Erg mooi uitzicht heb je daar. Vlakbij dit park is Mainstreet waar je erg veel leuke/goede restaurantjes hebt.
Ander leuk stukje downtown om uit eten te gaan is Yaletown.
De richmond nightmarket is er misschien ook al wel begin juni, zou je even moeten google-en. Dat is een markt waar je allerlei asian streetfood kan eten.
Zo kan ik nog wel even door gaan maar opzich heb je al genoeg om 3 dagen mee te vullen denk ik. Laat maar weten als je meer tips wilt.
En heel veel plezier, ik zou wel in je koffer mee willen! Als de kinderen wat ouder zijn gaan we zeker terug.
14-01-2011
01-04-2013