Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Autovakantie met baby en peuter

<<

Anoniem144

Bericht 05 Feb 2014 09:32

Autovakantie met baby en peuter

Aangezien ik geschrokken ben van de prijzen voor vliegvakanties met een simpel appartement , zijn wij nu aan het rondkijken voor een autovakantie eind augustus ,naar Italië ( gardameer). We willen dan een stacaravan o.i.d. huren op een camping.

Hebben jullie ervaring met een autovakantie met een baby en /of peuter? Is dit goed te doen? Het zal ongeveer 1200 km zijn. We hebben beide een rijbewijs, dus we gaan tussendoor niet overnachten.

We willen waarschijnlijk wel een dakkoffer gaan huren , want in onze fiat punto past niet veel bagage. Past er veel in een dakkoffer?
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Feb 2014 18:24

Re: Autovakantie met baby en peuter

Wij willen dit ook gaan doen in september en willen ergens overnachten, bijvoorbeeld in Duitsland ofzo. Wij kijken inderdaad ook naar een appartement, een agiturismo of een lodgetent. Ik heb iets tegen stacaravans, vraag me niet waarom.
Ik lees verder even mee :)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Feb 2014 19:28

Ja kan op campings tegenwoordig ook ingerichte tenten huren. Misschien is dat een idee?
Als advies plan een overnachting tussendoor. Op die manier kom je wat fitter aan en kan je ook alles rustig uitpakken. Als je veel hebt gereden en je moet dan nog alles gaan uitpakken plus je hebt twee kinderen bij die ook lang in de auto hebben gezetten. Dan lijkt mij dat geen ideale oplossing.

Verder om de 2 uur ongeveer stoppen en de oudste lekker even laten ravotten. Probeer vooraf vast te kijken waar je ongeveer wilt stoppen en of er speel mogelijkheden zijn. Vele grote parkeer plaatsten hebben wel een speeltoestel staan waar kinderen even kunnen uitleven.

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Feb 2014 20:15

Is het misschien niet een optie om met vliegtuig te gaan, daar auto te huren en dan in een stacaravan.

Voor L. leerplichtig was deden wij dat altijd zo. Wij betaalden voor 3 vliegtickets zo rond de 250 Euro, voor autohuur 2 weken om ong 250 Euro en voor de bungalowtent zo'n 400 Euro.

Je vliegt dan op Milaan en dan rij je er ongeveer een uurtje over naar het gardameer. Natuurlijk wel beetje afhankelijk wat je zit.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Feb 2014 23:10

Ik zou wel een overnachting doen hoor Star, hebben wij afgelopen 2 jaar wel gedaan en gaan we dit jaar ook weer doen. F trekt het anders echt niet hoor, zo lang in de auto. En dan zit hij normaal gesproken graag in de auto, maar zo'n lange ruk is hem echt te veel. Via booking.com ofzo kun je vast een goedkoop hotelletje vinden.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Feb 2014 23:49

Wij zijn vorig jaar juni naar het Gardameer geweest met een baby van twee maanden en een peuter van 2,5. Wel met een overnachting. In eerste instantie omdat we zelf geen zin hadden zo lang achter elkaar te rijden maar voor de kinderen was het ook veel fijner. Vooral de jongste had er na een kilometer of 500 echt wel genoeg van in de mc te zitten zo lang.
Wij zaten in een erg leuk appertementencomplex, weet zo niet meer hoe het heet maar dat kan ik wel voor je opzoeken als je wilt.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem144

Bericht 06 Feb 2014 01:56

Vancity_girl schreef:Wij zijn vorig jaar juni naar het Gardameer geweest met een baby van twee maanden en een peuter van 2,5. Wel met een overnachting. In eerste instantie omdat we zelf geen zin hadden zo lang achter elkaar te rijden maar voor de kinderen was het ook veel fijner. Vooral de jongste had er na een kilometer of 500 echt wel genoeg van in de mc te zitten zo lang.
Wij zaten in een erg leuk appertementencomplex, weet zo niet meer hoe het heet maar dat kan ik wel voor je opzoeken als je wilt.

graag !
<<

Anoniem144

Bericht 06 Feb 2014 01:59

Petteflet schreef:Is het misschien niet een optie om met vliegtuig te gaan, daar auto te huren en dan in een stacaravan.

Voor L. leerplichtig was deden wij dat altijd zo. Wij betaalden voor 3 vliegtickets zo rond de 250 Euro, voor autohuur 2 weken om ong 250 Euro en voor de bungalowtent zo'n 400 Euro.

Je vliegt dan op Milaan en dan rij je er ongeveer een uurtje over naar het gardameer. Natuurlijk wel beetje afhankelijk wat je zit.

Maar dan moeten we ook nog autostoelen erbij huren en ik vind dat te veel gedoe ; naar het vliegveld , vliegen, bagage weer in de huurauto , dan nog naar de camping rijden etc.
Mijn man heeft een leasewagen, dus benzine is voor het grootste deel "gratis".
<<

Anoniem162

Bericht 06 Feb 2014 11:10

Ayla (van E.) is ook naar italie geweest toch, misschien kan je haar eens vragen via de app hoe ze dat heeft gedaan.
Wij zijn naar Frankrijk geweest, het was 600km en volgens googlemaps 6 uur rijden. We hebben er 9.5 uur over gedaan omdat we met kind op de achterbank toch veel vaker moesten stoppen (luiers, eten, even spelen buiten de auto enzovoort).
We zijn zelf (voordat we een kind hadden) al vaker naar Milaan gereden dat deden we dan toch altijd met overnachting zwitserland. 1x hebben we dat niet gedaan maar dat was echt enorm vermoeiend om zo'n eind in 1x te rijden (en dan stopten we praktisch nooit omdat er geen kind op de achterbank zat).
Of er veel in een dakkoffer past zou ik echt niet weten, maar is het geen optie om een auto te lenen van familie, een grotere? Wij hebben onze auto ook wel eens uitgeleend
<<

Anoniem24

Bericht 06 Feb 2014 12:07

Wij zijn 1,5 jaar geleden met de auto naar Oostenrijk gereden. Was ongeveer 1100 km. Op de heenweg hebben we een overnachting gedaan omdat we toen met 2 gezinnen achter elkaar reden (schoonzus met man en neefjes) en neefjes zijn weinig gewend qua auto rijden dus die moesten elke 1,5 tot 2 uur stoppen. Was erg irritant omdat J zich juist voorbeeldig gedroeg en dan net lag te slapen of net midden in een filmpje zat en ze dus weer uit te auto moest. En het was echt drama om haar de 2e dag weer in de auto te krijgen voor de laatste 400 km.
Op de terugweg hebben we daarom besloten om niet meer achter elkaar aan te rijden en ieder zijn eigen plan te trekken. Wij zijn toen in 1 dag naar huis gereden. 's ochtends om 8 uur vertrokken en om half 11 waren we thuis. Elke 3 tot 3.5 uur gestopt en 1 keer was langer voor avondeten. (We hebben een flinke file onderweg gehad, anders waren we al veel eerder thuis geweest.)
Nou konden wij wel met 3en rijden (broer van mijn man reed met ons mee) dus dat scheelt ook wel weer. Ik zou gewoon doen wat voor jullie goed voelt, mensen hebben ons voor gek verklaard dat we aan een stuk door gereden hebben maar voor ons was dat veel fijner en ik zou het zo weer doen.

Gewoon zorgen dat je voldoende vermaak hebt voor in de auto, wat te eten en te drinken. Komt heus wel goed.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Feb 2014 17:57

Star007 schreef:
Petteflet schreef:Is het misschien niet een optie om met vliegtuig te gaan, daar auto te huren en dan in een stacaravan.

Maar dan moeten we ook nog autostoelen erbij huren en ik vind dat te veel gedoe ; naar het vliegveld , vliegen, bagage weer in de huurauto , dan nog naar de camping rijden etc.
Mijn man heeft een leasewagen, dus benzine is voor het grootste deel "gratis".

Ik vind het niet meer "gedoe", dan dat je teveel spullen meeneemt/inpakt, omdat je daar nog ruimte over hebt en daar ook nog een beetje. En daarnaast 2 kinderen moet vermaken, die het na een paar uur zat zijn in de auto. En je ondanks al dat "gedoe" met een halve dag op je vakantiebestemming bent en je met de kinderen lekker in het gardameer of zwembad kan plonsen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Feb 2014 21:19

Wij gaan deze zomer kamperen aan de Adriatische kust in Italië. Nemen zelf een tent mee. We hebben een Volkswagen Sharan en nemen ook de dakkoffer mee. Maar wij hebben ook veel meer spullen nodig natuurlijk. Ik onze dakkoffer kunnen 6 weekendtassen. Het is de eerste keer dat we met L. ver met de auto weg gaan. Om het rustig te houden, rijden we 1400 km in 2 of 3 dagen met overnachtingen.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
<<

Anoniem91

Bericht 07 Feb 2014 01:48

Wij gaan naar Frankrijk van de zomer, maar gaan 's avonds rond 21.00 uur rijden dus dan slapen ze het grootste gedeelte wel van de reis, we moeten ca 1100 km, maar proberen het toch in 1 ruk te rijden.
<<

Anoniem 77

Bericht 07 Feb 2014 14:37

Wij zijn afgelopen zomer met de auto maar Spanje gereden. Y was toen een jaar.
Wij zijn rond 15.30 gaan rijden. Rond etenstijd ruim een uur gestopt. Net voor het slapen ook nog even. Y heeft de hele nacht geslapen. Oke, bijna dan. Als we stopten om te tanken, wc, of om te wisselen achter het stuur, werd hij even wakker. Daarna sliep hij weer door... Toen hij wakker werd smorgens hebben we ontbeten en nog even verder gereden.
We hadden de tablet mee met filmpjes, maar die hebben we pas op het laatst nodig gehad. Ook hadden we de achterbank vrij gelaten, zodat we er bij konden zitten als hij zich verveelde. Het is ons alles mee gevallen.
We hadden een dakkoffer (hebben een seat ibiza), en dat was fijn. In de kofferbak hadden we alles wat we onderweg nodig hadden; buggy, tas met kleren voor de aankomstdag, dekentje enz.

Wij willen dit jaar waarschijnlijk ook naar Italië, dus ik lees mee!
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Feb 2014 15:03

Ons appartementencomplex heette: Belvedere Village. http://www.belvederevillage.com/en/index.aspx

Je kan vanaf daar alleen niet lopen naar het dorpje, ivm drukke weg dus als jullie dat belangrijk vinden is het misschien niet handig.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Smooch

Kwebbel

Bericht 07 Feb 2014 15:09

Wij gaan in juni met de auto op vakantie.
We zijn ook nog zoekend hoe laat we willen rijden enzo. En of we een overnachting doen of in 1x doorrijden, natuurlijk wel met tussenstops.
Wij gaan hier naar toe: http://www.vacanceselect.nl/camping/ita ... ncio/3247/
Afbeelding
<<

Anoniem180

Bericht 07 Feb 2014 15:16

Wij zijn vorig jaar met de auto naar het Gardameer geweest. Onze dochter was toen 1 jaar. We zijn 's avonds rond 22.00 uur vertrokken. Ze had toen al even (vanaf 19.00) in haar bed geslapen. Rond 0.00 uur viel ze weer in de auto in slaap. We zijn in 1x doorgereden met een aantal korte pauzes. Toen lieten we haar er wel even uit. Rond 10.30 uur ofzo waren we al in het hotel. Het is ons erg meegevallen, ondanks het feit dat onze dochter helemaal geen makkelijk type met slapen e.d. was.
<<

Anoniem 77

Bericht 07 Feb 2014 15:25

Smooch schreef:Wij gaan in juni met de auto op vakantie.
We zijn ook nog zoekend hoe laat we willen rijden enzo. En of we een overnachting doen of in 1x doorrijden, natuurlijk wel met tussenstops.

Ziet er leuk uit! Ik heb hem bij favorieten gezet.. Kom er alleen niet uit hoe ver het precies naar het gardameer is vanaf de camping.
<<

Smooch

Kwebbel

Bericht 07 Feb 2014 15:47

Bluestar schreef:

Ziet er leuk uit! Ik heb hem bij favorieten gezet.. Kom er alleen niet uit hoe ver het precies naar het gardameer is vanaf de camping.

Wij zijn ook erg benieuwd, voor mij is het voor het eerst een camping vakantie. Een vriend met zijn 2 jarige dochter gaat ook mee, gezellig.
Wat ik heb gelezen is dat het 10min rijden is naar het Gardameer. Een collega van mij haar zus is er vorig jaar geweest in september en die was enorm enthousiast.
Afbeelding
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 07 Feb 2014 15:49

Wij zijn vorig jaar naar Frankrijk geweest, was 10 uur rijden. Zoon was toen 3 en dochter 1. Wij zijn 's avonds om 21.00u weg gegaan, kinderen hebben het grootste gedeelte van de rit geslapen. Wij zijn wel in 1 keer gereden, was op zich wel te doen. Ja, we waren natuurlijk wel moe toen we aankwamen, maar om de beurt even geslapen en de eerste avond op tijd naar bed gegaan, toen waren we er wel door.
Dit jaar doen we het weer zo.
2010 2012 2015 2017
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Feb 2014 16:02

De 1e keer was de oudste 1 jaar toen we naar Italie gingen. We hebben toen een overnachting gedaan. En elke 2 uur stoppen. Verleden jaar naar Spanje gereden met de oudste 2 toen hebben we het in 1x gedaan.
Als we met de caravan naar Spanje gaan overnachten we 2x maar dat doen we gewoon in de caravan. Nu gaan we ook naar Spanje met de caravan en doen we dit weer alleen stoppen we meer omdat de jongste dan nog maar 8 maanden is
We gaan dan rond 15u s'middags rijden tot uurtje of 22u
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Feb 2014 16:05

Hier zijn wij geweest met onze dochter toen!!
Echt een super camping. Hebben het heel erg naar ons zin gehad daar.
Jammer dat ze geen staanplaatsen hebben!
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Smooch

Kwebbel

Bericht 07 Feb 2014 17:24

Bruintje beer schreef:

Hier zijn wij geweest met onze dochter toen!!
Echt een super camping. Hebben het heel erg naar ons zin gehad daar.
Jammer dat ze geen staanplaatsen hebben!

Goed om te lezen!
In wat voor stacaravan verbleven jullie?
Nog handige tips voor me :)
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 08 Feb 2014 08:42

Wij zijn afgelopen zomer naar Frankrijk geweest, daar deden we ruim 12 uur over, we zijn de heenweg rond 5 uur gaan rijden en de terug weg konden we pas rond 10 uur weg van de camping.
Mijn tip, probeer zoveel mogelijk snachts te rijden, hier sliepen de kinderen het eerste deel tot we in frankrijk waren, dat was zo fijn want daarna moest je toch regelmatig stoppen om te plassen, eten/drinken enzv En dochter is wagenziek wat we toen nog niet wisten, dus zorg voor vuilniszakken en een handdoek in geval dat!

Dit jaar gaan we weer naar Frankrijk, nu zuid en dan is het al 12 uur rijden zonder stops. We gaan nu of savonds al weg en dan de hele nacht rijden of heel vroeg in de nacht weg en dan zien we wel hoever we komen.
Terug doen we in 2 dagen.

Edit: wij hebben een toyota yaris en zijn met z'n 4 en paste prima zonder een dakkoffer. ( we hadden geen buggy maar draagdoek mee)
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 08 Feb 2014 12:24

Wij zijn vorig jaar ook naar het gardameer geweest. Luuk werd in die vakantie 1. De heenweg zijn we met een overnachting gegaan, dat ging wel redelijk. De terugweg zijn we in 1 keer gegaan. Maar echt dat nooit weer. We zijn vaak gestopt en Luuk laten spelen maar de laatste uren waren echt niet leuk. Veel huilen en overstuur. Die terugweg heeft er wel voor gezorgd dat ik de komende tijd niet meer zo'n eind met de auto op vakantie ga. Dit jaar gaan we i.v.m mijn zwangerschap in nederland op vakantie en volgend jaar willen we buiten het hoofdseizoen met het vliegtuig gaan.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014

Terug naar Reizen & vakanties