01 Feb 2014 14:45 door Pippin
Ligt eraan naar welke show je wilt.
Je kunt inderdaad kaartjes kopen bij de TKTS op Leicester Square, daar heb je vaak korting. Ik zie gemiddeld 6 shows per jaar in Londen, maar ik haal ze bijna nooit daar.
Heel veel shows kennen Day Seats (bijvoorbeeld Wicked). Dat betekent dat zo gauw de kassa opent (vaak 10 uur) gemiddeld 20 tickets (vaak op de eerste rij) verkocht worden. Ik sta vaak zo'n half uur tot een uurtje van te voren in de rij, zeker bij Wicked is het vaak wat drukker. Die kaartjes kosten rond de 20/25 pond en je zit echt heel goed. Dat staat ook vermeld op de site van de voorstellingen.
Aanraders op dit moment vind ik Wicked, From here to eternity (gaat over Pearl Harbor), Matilda (heeft geen day seats), the Bodyguard en natuurlijk de klassiekers Les Miserables en the Phantom of the Opera. Voor voorstellingen die geen day seats hebben kun je altijd kiezen om bij het theater kaartjes te halen of vooraf te bestellen. Ik heb dat de laatste keer bij les Miserables gedaan omdat elke keer dat ik daar heen wilde het uitverkocht was. Zat toen ergens op een tweede balkon, maar was wel goed zicht. Als je vooraf bestelt, zou ik dat altijd via de site van de voorstelling doen, je kunt ze daar dan ophalen.