Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Weekend Edinburgh/Glasgow of Dublin?

<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Jan 2014 17:55

Weekend Edinburgh/Glasgow of Dublin?

Mijn vriend is eindelijk bijna klaar met zijn studie en bijna jarig! Aangezien hij van whisky houdt wil ik hem graag een weekend weg cadeau doen met een bezoek aan een destilleerderij. Welke van bovenstaande steden is leuk om de rest van het weekend door te brengen?
Ben in alle steden nog nooit geweest.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2014 18:32

Re: Weekend Edinburgh/Glasgow of Dublin?

Ik vond Edinburgh vele malen leuker dan Glasgow. Dublin heb ik geen ervaring mee.

In E worden gratis wandeltochten georganiseerd, kun je leuk shoppen en zijn er meer dan voldoende andere bezigheden, zoals het kasteel.
L2014 & H2017
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Jan 2014 18:36

Oke! Bedankt voor je ervaring/tips! :)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jan 2014 20:10

Dublin. <3 Zoveel liefde voor die stad. The Jameson Distillery is leuk, de sfeer in de stad is heerlijk ontspannen. Veel pubs, overal waar je komt live muziek.
Liefde!

Als je toch naar Schotland gaat dan is Edinburgh inderdaad leuker dan Glasgow. Maar ze kunnen beide niet tippen aan Dublin.

Heb ik al gezegd dat ik van Dublin hou? :heart:
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Jan 2014 20:14

Haha duidelijk Carra! :) mij trekt Dublin tot nu toe ook het meest.
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem287

Bericht 15 Jan 2014 23:31

Ik heb geen ervaring met Edinburgh en Glasgow, maar ik ben echt verliefd op Dublin! :love:
<<

Anoniem168

Bericht 16 Jan 2014 12:20

Ik zeg Edinburgh!
Echt een gezellige stad, leuke sfeer en je kan er ook superveel te doen als je van tevoren het een en ander uitzoekt. Je hoeft je daar absoluut niet te vervelen! Glasgow vond ik veel minder, is meer industrieel en is ook wat meer "gewoontjes" vond ik.

Met Dublin geen ervaring.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jan 2014 14:19

Siamsa schreef:Ik heb geen ervaring met Edinburgh en Glasgow, maar ik ben echt verliefd op Dublin! :love:

+1!!! :heart:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem173

Bericht 17 Jan 2014 01:26

Edinburgh :heart:
En ik vond Glasgow ook heel leuk zo lekker schots.
Dublin vond ik persoonlijk veel minder.

Mag ik Liverpool als optie voor je noemen? Is ook erg leuk!
<<

Anoniem19

Bericht 17 Jan 2014 13:45

Edinburgh!!! Zo leuk!
<<

Anoniem168

Bericht 18 Jan 2014 22:16

En weet je al wat het gaat worden Funk?
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 18 Jan 2014 23:45

Neig nu naar Edinburgh i.v.m. de whiskey distilleerderijen.. en de stad spreekt me ook wel erg aan :) Glasgow valt in ieder geval af. Bedankt voor de tips!
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jan 2014 12:47

Gaaf Funk. Ik wil ook heel graag naar Edinburgh, lijkt me zo mooi daar. En verder blijf ik verliefd op Dublin/Ierland haha.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jan 2014 17:11

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Dublin!!
Ik wil ook nog heel graag naar Edinburgh, maar. En er dus nog nooit geweest. Maar echt Dublin is zo tof!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem273

Bericht 19 Jan 2014 21:19

Wij gaan in februari of april weer naar Glasgow. Hele goede vrienden van ons wonen daar dus we logeren bij hen. In Pitlochry zit een superschattige kleine distillerij waar ze nog single malt whisky maken. http://www.edradour.com de stiefvader van mijn vriendin werkt daar. Is echt heel leuk! Ik denk alleen niet dat het nu al open is.
Ik vind Glasgow een hele leuke stad, Edinburgh ook. Maar het allerleukste vind ik om de highlands in te gaan, zoals Pitlochry en om met de trein bijv. naar Loch Lomond te gaan.
<<

Anoniem168

Bericht 19 Jan 2014 21:38

Aziraphale schreef:Wij gaan in februari of april weer naar Glasgow. Hele goede vrienden van ons wonen daar dus we logeren bij hen. In Pitlochry zit een superschattige kleine distillerij waar ze nog single malt whisky maken. http://www.edradour.com de stiefvader van mijn vriendin werkt daar. Is echt heel leuk! Ik denk alleen niet dat het nu al open is.
Ik vind Glasgow een hele leuke stad, Edinburgh ook. Maar het allerleukste vind ik om de highlands in te gaan, zoals Pitlochry en om met de trein bijv. naar Loch Lomond te gaan.

Ja helemaal mee eens. Is wel leuk om te combineren met Edinburgh. Ik heb toen zo'n busreis gemaakt door de highlands, met verschillende busstops. Er zitten in Edinburgh best wel wat organisaties die van die tochten organiseren. Met de trein zoiets doen wil ik ook nog, echt gaaf! Er is zoveel te zien daar, je raakt in dat land niet uitgekeken.
<<

Anoniem273

Bericht 19 Jan 2014 21:41

Het voordeel is dat wij met locals op pad gaan, die de weg kennen en bijv. de familie van mijn vriendin woont in Pitlochry. We gaan ook vaak met de auto op pad, het binnenland in. Ik hoop zo dat m'n man morgen vrij kan regelen z'n baas voor februari, dan gaan we volgende maand al naar Glasgow :love:.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Jan 2014 21:41

Ik haal het topic weer even omhoog, want mijn man en ik gaan in de voorjaarsvakantie 4 dagen naar Dublin. Leuke tips zijn dus welkom! We willen misschien ook een dagje naar Belfast, dus als iemand daar tips over heeft mag dat ook!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Jan 2014 20:42

Niemand? :(
<<

Anoniem273

Bericht 27 Jan 2014 21:04

Sorry, nog nooit in Dublin geweest!
Man en ik gaan 4 dagen naar Glasgow in de voorjaarsvakantie! Op visite bij onze vrienden en met hen leuke dingen doen/Schotland bekijken. <3 Zo'n zin in :)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jan 2014 21:29

Dublin! Temple bar is the place to be voor pubs en live muziek. De hele dag door is het daar gezellig. Guinness fabriek is leuk als je van bier houdt. Je mag daar je eigen Guinness tappen. Book of Kells ligt in een museum bij de universiteit Trinity College. Je bent midden in de stad, gaat een poort door en dan sta je op het universiteitsterrein.

De winkelstraat Grafton street is niet heel bijzonder, maar daar zit wel Bewelys cafe, waar kunstenaars, dichters en andere artistieke figuren samen kwamen. Nu gewoon een hele leuke koffie tent.

Het kasteel is niet heel bijzonder, wel leuk om omheen en door de tuin te lopen.
Ha' Penny brug is een schattig smal bruggetje over de Liffey.

Als je het interessant vindt is er een stukje uit de stad een gevangenis die je kan bezoeken. Ik vond dat echt de moeite waard. Kilmainham Gaol of zoiets.

Verder, euhm... De stad is niet bijzonder mooi, maar de sfeer is zo heerlijk! Veel plezier!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Jan 2014 23:34

Bedankt voor de tips alvast. Ik had al gelezen dat het een leuke stad is, maar dat er niet super veel te zien is. Dit bevestigt mijn beeld wel. Vandaar dat we ook een dag naar Belfast willen. De gecompliceerde geschiedenis (en heden, en waarschijnlijk ook toekomst) van die stad spreekt me aan, dat wil zeggen het lijkt me erg indrukwekkend om daar een keer te zien. Is iemand daar toevallig al eens geweest?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jan 2014 00:17

Niet ín Dublin..maar de Wicklow Mountains zijn erg mooi. Organiseren ze verschillende tours naartoe.
Eet in ieder geval één keer Irish stew. Heerlijk!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jan 2014 10:17

Wicklow Mountains zijn inderaad mooi!

Voor Belfast heb ik niet veel tips maar de taxi tour is wel echt een aanrader. Dan ga je door de katholieke en protestantse wijken. En zie je de peace wall en de muurschilderingen. Ik vond dat heel indrukwekkend.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Jan 2014 23:05

Dublin <3 Sluit me aan bij Carra.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties