Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ik ga naar New York!

<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Jan 2014 21:24

Ik ga naar New York!

Jaren geleden had ik het er al over met mijn vader, dat we een keer samen naar New York wilden gaan. Ik ben er ooit geweest toen ik 12 was met mijn ouders. Mijn moeder vond het wel leuk, maar wil niet per se nog een keer en mijn vader en ik wel.

Nu is het eindelijk zover, we hebben een vlucht geboekt en in april gaan we een week naar New York. Ik heb er zooo'n zin in!

Ik ben benieuwd of iemand hier nog leuke tips heeft? We hebben al dingen bedacht die we willen doen en sowieso, in New York verveel je je natuurlijk niet. Maar als iemand nog een leuk idee/leuke tip heeft, dan is dat altijd welkom :)
<<

Pippin

Kwebbel

Bericht 06 Jan 2014 21:38

Re: Ik ga naar New York!

Leuk!!

Ik ben in september 1,5 week geweest. Heerlijke stad!
Alle bekende dingen zal je vast wel weten, maar de niet standaard dingen die ik heb gedaan:
Mocht je zin hebben om een uurtje in n bijzonder park te zitten, dan zou ik naar Governor's Island gaan. Dat ligt vlak bij het Vrijheidsbeeld, is ongeveer 5 min. met de boot van het vaste land. Dit is alleen in het weekend open en in de zomer, dus ik weet niet of het in april alweer open is. Je kunt hier heerlijk rondlopen en je hebt echt super uitzicht over de stad. Ik kreeg een beetje een parade gevoel, door alle eettentjes.
Mocht je een theatervoorstelling willen zien dan zijn er veel mogelijkheden om dit voor weinig geld te doen (ik heb toen voor gem. 25 euro voorstellingen gezien, en dan echt de bekende).
Fietsen door Central Park is ook heerlijk om te doen. Een fietstocht met gids had me ook leuk geleken, maar is er niet van gekomen toen.
Een wijk die in opkomst is, is Williamsburg. Ligt in Brooklyn. Heel andere sfeer dan op Manhattan zelf, maar leuk om eens rond te lopen. Ik miste daar bijna de wolkenkrabbers.
Ik had zelf het boekje 100% New York gekocht; daar stonden echt leuke dingen in. Daar heb je voor elk stuk van de stad ook een wandelroute. Op Times Square (bij het toeristenbureau) zijn boekjes te verkrijgen met wat er in de stad allemaal te doen is in een bepaalde maand, daar staan ook leuke restaurantjes is.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2014 21:39

Wat leuk zeg! Lijkt me superleuk om zoiets te doen met mijn vader.
<<

Anoniem66

Bericht 06 Jan 2014 21:45

Ooooh wat leuk! Ik wil het ook! En ook met mijn vader! En mijn vader wil ook. Alleen mijn stiefmoeder wil niet dat mijn vader gaat. Dus gaat hij niet. :(

Ik heb geen tips. Ga wel meelezen. Voor het geval het er ooit van komt :) Veel plezier in ieder geval!
<<

Anoniem13

Bericht 06 Jan 2014 21:52

Wat ontzettend leuk! Ik ben in oktober voor het eerst in NY geweest, wat een ervaring!
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Jan 2014 22:04

Heel gaaf!
Ik ben in 2009 geweest en wil heel graag dit jaar weer. Hoop dat het gaat lukken. Het is zo gaaf, heerlijk shoppen :cheering:
Wij hebben ook eigenlijk alle bekende dingen gezien. Willen nu nog dingen zien die we niet hebben gezien, shoppen natuurlijk en misschien nog een andere plaats bezoeken zoals Washington.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 06 Jan 2014 22:07

Jaaa zo gaaf, wij zijn in november geweest, echt geweldig!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2014 22:11

Ik ben vorig jaar in oktober in New York geweest en ik vond het ook echt geweldig! Wij hebben ook verschillende routes uit het 100%-boekje gelopen en toen erg leuke plekken gezien. Wat ik verder heel leuk vond, was om een fiets te huren en langs de Hudson-river naar Wallstreet te fietsen over de Brooklyn bridge en over de Manhattan bridge weer terug.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Jan 2014 22:41

@ Pippin: leuk, thanks! 100% New York heb ik ook liggen, heb ik van Sinterklaas gekregen ;)

@ Luce: wat jammer dat je stiefmoeder het niet wil. Ik hoop voor je dat het er ooit wel van komt!

@ Laced & AM: hoe lang ben je geweest en wat heb je allemaal gedaan?

@ Think Pink: Washington DC is ook echt heel gaaf. Ben daar toen ik 12 was ook geweest (rondreis, onder andere NY, DC en Boston, Niagara Falls en nog veel meer)

Fietsen huren willen wij inderdaad ook gaan doen, lijkt me superleuk.

Verder wil ik graag even naar het appartementje (of nou ja, de trappen naar het appartementje) van Carrie uit SATC gaan kijken haha. Maar dat is natuurlijk zo gedaan.

Heeft een van jullie wel eens over de High Line gelopen, dat is een oude metrolijn die door de stad loopt en waar nu een soort park van is gemaakt. Dat willen we sowieso ook gaan doen.

Ik vind het ook echt superleuk dat ik dit met mijn vader ga doen :D Kijk er zo naar uit en ben nu al aan het aftellen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2014 23:03

High Line is leuheuk! Wij hebben daar een zonnige dag rondgehangen. Muziek, lekker eten, mooie omgeving...

Wij hebben een fietsroute vanaf papier gevolgd, dat was goed te doen en superleuk. We fietsten over de Brooklyn Bridge van Manhattan af en via de Manhattan Bridge weer op.

We hebben er ook een musical gezien, die sfeer was echt super. Kinky Boots was het trouwens. Ik wil ook weer! Alvast veel plezier!
L2014 & H2017
<<

Anoniem156

Bericht 06 Jan 2014 23:07

Superleuk1
Ik ben in oktober 2009 geweest, april 2013 en ik ga komende april weer!
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Jan 2014 23:18

Poubelle schreef:Superleuk1
Ik ben in oktober 2009 geweest, april 2013 en ik ga komende april weer!

Misschien komen we elkaar wel tegen ;-)

Wanneer ga jij?
<<

Anoniem156

Bericht 06 Jan 2014 23:36

21e!
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Jan 2014 23:37

Poubelle schreef:21e!
Ah dan ben ik al weer weg. Ik ga van de 11e t/m de 17e.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jan 2014 00:03

Het high line park is leuk, vind ik. Sowieso vond ik het gaaf om door dat Meatpacking district te lopen. Weer een heel andere sfeer dan in de rest van Manhattan. Eén van de routes uit het 100%-boekje komt ook langs het High line park.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Jan 2014 09:07

High Line is zeker leuk! Toen ik er was, was er nog maar een deel van het park af, maar het was toen al super cool. Ik heb er een stuk over gelopen naar Meatpacking en vanuit daar doorgelopen naar Greenwich Village en inderdaad o.a. langs de steps van Carrie gelopen (waar je niet kan zitten, want er hangt een hekje voor).

Highline:

Afbeelding

Meatpacking, wow ik vond dat echt te gek:

Afbeelding

Carrie's house:

Afbeelding

Dat was echt een van mijn leukste dagen in New York, die buurtjes zijn zo leuk!
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Jan 2014 10:53

Wat stom dat er een hekje voor het trappetje van Carrie hangt. Ik had al bedacht dat ik daar dan zou zitten en dat mijn vader dan een foto zou maken. Maar goed, als ik logisch nadenk snap ik natuurlijk ook wel dat ik niet de enige ben met dat idee ;) Ergens wel begrijpelijk dus dat er een hekje hangt. Ik ga hoe dan ook kijken, vind ik leuk :)
<<

Anoniem19

Bericht 07 Jan 2014 10:59

Ik ga 14 april! :dance: :dance: :dance: Dit is een leuke site (ook een artikel over Carrie's house en dat meisje is er toch heel snel even gaan zitten :P)

http://www.weheartnewyork.nl/carrie-street-perry-street/

High Line staat ook zeker op ons (nu al veel te lange) lijstje! Oh en hier MOET je ook heen als SATC lover Sushi:

http://www.weheartnewyork.nl/magnolia-bakery-new-york/
Laatst gewijzigd door Anoniem19 op 07 Jan 2014 11:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Jan 2014 11:06

Sushi schreef:Wat stom dat er een hekje voor het trappetje van Carrie hangt. Ik had al bedacht dat ik daar dan zou zitten en dat mijn vader dan een foto zou maken. Maar goed, als ik logisch nadenk snap ik natuurlijk ook wel dat ik niet de enige ben met dat idee ;) Ergens wel begrijpelijk dus dat er een hekje hangt. Ik ga hoe dan ook kijken, vind ik leuk :)

Ja daar wonen gewoon mensen natuurlijk. Die worden al helemaal gek van al die toeristen die foto's van hun trap nemen. Volgens mij stond er een potje waarin je geld kon doen als je een foto maakte, maar dat weet ik niet meer zeker.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Jan 2014 11:08

@ Darcy: thanks, ik sla de site even bij mijn favorieten op, dan kan ik er in het weekend even naar kijken, leuk! En wat cool dat zij er gewoon even is gaan zitten haha. Ik denk dat ik dat niet durf.

En wat leuk dat je in dezelfde periode gaat als ik. Hoe lang ga jij? Wij vertrekken op donderdag de 17e weer en komen dan vrijdag de 18e om 07.30 uur aan op Schiphol. Dat wordt een moeilijke dag, met de jetlag enzo haha.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Jan 2014 11:08

Marin schreef:
Sushi schreef:Wat stom dat er een hekje voor het trappetje van Carrie hangt. Ik had al bedacht dat ik daar dan zou zitten en dat mijn vader dan een foto zou maken. Maar goed, als ik logisch nadenk snap ik natuurlijk ook wel dat ik niet de enige ben met dat idee ;) Ergens wel begrijpelijk dus dat er een hekje hangt. Ik ga hoe dan ook kijken, vind ik leuk :)

Ja daar wonen gewoon mensen natuurlijk. Die worden al helemaal gek van al die toeristen die foto's van hun trap nemen. Volgens mij stond er een potje waarin je geld kon doen als je een foto maakte, maar dat weet ik niet meer zeker.

Oh ik ben benieuwd! Als er een potje staat doe ik er heus wel geld in als ik dan op de foto kan daar haha.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jan 2014 11:11

Wij hadden voor 3 dagen een metrocard (gingen 5 dagen) en een new york pass, zodat je korting kreeg / gratis naar binnen mocht bij een heeeeleee boel attracties.
Wij zijn bij de blue man group geweest. Was ook echt gaaf!!
<<

Anoniem19

Bericht 07 Jan 2014 11:12

Sushi schreef:@ Darcy: thanks, ik sla de site even bij mijn favorieten op, dan kan ik er in het weekend even naar kijken, leuk! En wat cool dat zij er gewoon even is gaan zitten haha. Ik denk dat ik dat niet durf.

En wat leuk dat je in dezelfde periode gaat als ik. Hoe lang ga jij? Wij vertrekken op donderdag de 17e weer en komen dan vrijdag de 18e om 07.30 uur aan op Schiphol. Dat wordt een moeilijke dag, met de jetlag enzo haha.

Ik denk ook niet dat ik dat durf haha :P Wij gaan dan maandag heen en maandag terug (en dan aankomst dinsdagochtend, gaaaaap). Ik ben heel benieuwd naar de jetlag, ik heb nooit door zoveel tijdzones gevlogen en ben er een beetje huiverig voor (vooral terug inderdaad :drunken: ).

Oh wij nemen ook een New York City Pass trouwens :)
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 07 Jan 2014 11:20

Darcy schreef:
Sushi schreef:@ Darcy: thanks, ik sla de site even bij mijn favorieten op, dan kan ik er in het weekend even naar kijken, leuk! En wat cool dat zij er gewoon even is gaan zitten haha. Ik denk dat ik dat niet durf.

Ik denk ook niet dat ik dat durf haha :P Wij gaan dan maandag heen en maandag terug (en dan aankomst dinsdagochtend, gaaaaap). Ik ben heel benieuwd naar de jetlag, ik heb nooit door zoveel tijdzones gevlogen en ben er een beetje huiverig voor (vooral terug inderdaad :drunken: ).

Oh wij nemen ook een New York City Pass trouwens :)

Toen ik 12 was kwamen we ook rond 9 uur 's ochtends thuis en toen ben ik om 7 uur 's avonds gaan slapen. Maar goed dat is 14 jaar geleden, ik ben benieuwd hoe ik me nu voel. Ik denk dat ik me zo moe voel dat het lijkt alsof ik dronken ben haha.

Wat is een NY City Pass?
<<

Anoniem19

Bericht 07 Jan 2014 11:37

Sushi schreef:Toen ik 12 was kwamen we ook rond 9 uur 's ochtends thuis en toen ben ik om 7 uur 's avonds gaan slapen. Maar goed dat is 14 jaar geleden, ik ben benieuwd hoe ik me nu voel. Ik denk dat ik me zo moe voel dat het lijkt alsof ik dronken ben haha.

Wat is een NY City Pass?

Dat vind ik knap! Ben je toch vrijwel de hele dag wakker gebleven. Ik denk ook niet dat ik kan slapen in het vliegtuig (heb vliegangst en zit altijd stijf van de spanning in mijn stoel) maar misschien ga ik daar nog melatonine voor halen.

Een CityPass is een kortingsboekje waarin je een aantal grote attracties met korting krijgt. Je betaalt er 80 euro voor en het is dacht ik 9 dagen geldig. Je koopt het online en dan bij de eerste attractie waar je heengaat laat je je email zien en krijg je het boekje. Het grootste voordeel vind ik dat je niet in de rij hoeft te staan bij dingen. Wij hebben gekeken wat we van die attracties toch al wilden bezoeken en zo berekend of het voordelig was. Als je bijv. Empire State, Top of the Rock en het MoMA bezoekt heb je de korting er al uit, maar wij vonden het "geen-rij-voordeel" al genoeg :P Je hebt ook nog een duurdere pass maar dat vonden we niet nodig, we kunnen toch niet alles zien.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties