Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tips voor de alleenreizende vrouw - topic!

<<

Anoniem122

Bericht 02 Jan 2014 20:38

Tips voor de alleenreizende vrouw - topic!

Omdat er hier volgens mij wel aardig wat meiden zitten die ervaring hebben met alleen reizen, leek het me leuk om een topic te openen om tips en ervaringen uit te wisselen.

Ik vertrek over een maandje naar Thailand in mijn eentje en dit zal de eerste keer zijn dat ik alleen op reis ga. Vind het best wel spannend! De vorige keer was ik samen met mijn vriend en dan kan je toch terug op elkaar vallen, maar ook met praktische dingen is het handig om samen te zijn. Al is het alleen maar om iemand te hebben die even op je spullen let bijvoorbeeld als je met een nachtbus weg bent, en onderweg stopt om naar het toilet te gaan bijvoorbeeld.

Dus kom maar op met de tips!
Ben ook wel benieuwd naar in welke landen jullie alleen hebben rondgereisd en hoe dat bevallen is!
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jan 2014 21:12

Re: Tips voor de alleenreizende vrouw - topic!

Ik vind dat inderdaad altijd zo onhandig, als ik moet plassen - en dat moet ik veel- zeker met een grote cameratas enzo. Je kunt in elk geval van die slotjes met kabel er aan kopen, waarmee je je tas om je stoel kan binden. Dan zit je in elk geval wat rustiger te eten. Natuurlijk neem je je tas nog steeds mee als je naar de wc gaat (hoewel ik soms ook wel gewoon m'n laptopje in de Starbucks in New York liet staan hoor, even snel plassen en aan iemand vragen of ie op wilde letten).

Tips tips tips.. Verder even nadenken hoor.. Jij gaat zo'n ander soort reis maken dan dat ik gewend ben.. Hoewel ik wel zelf stage heb gelopen in het buitenland natuurlijk. Maar ik vind het lastig om echt tips te geven.. Even brainstormen hoor. Zijn er specifieke dingen waar je je zorgen over maakt? Iedereen is anders natuurlijk, en elk land natuurlijk ook.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jan 2014 21:41

Echt tips heb ik niet: het is inderdaad wel eens lastig, alleen heb ik volgens mij vaak spullen wel even in de bus gelaten bij een sanitaire stop en daar eigenlijk ook niet bij nagedacht omdat het op dat moment gewoon goed voelde. Paspoort ed heb ik altijd op mijn buik, dag-rugzak met camera ed neem ik toch mee naar het toilet ook al is het soms niet handig ivm hurken en erg smerig, maar je moet toch wat.

Ik vond het zelf wel eens jammer bij spontane momenten / ontmoetingen op een drukke plek en dat iemand aanbood om een foto van mij te maken met mijn eigen camera dat ik het dan soms niet aandurfde (bv 3 jongens op een fiets op het platteland van Vietnam) om mijn camera door iemand te laten gebruiken voor het geval ze er mee van door gingen. Ik ben niet echt wantrouwig maar durfde dat stom genoeg op sommige plekken toch niet aan. Zelfde dat ik nog wel een spijt heb dat ik niet op sommige uitnodigingen van mannen ben ingegaan om even iets te drinken/stukje te lopen/praten en dan ook omdat ik dat soms wat eng/ietwat onverstandig vond op bepaalde plekken waar ik echt alleen was. Achteraf denk ik dat dat best leuk was geweest/ook wel was goed gegaan maar af en toe ben ik denk ik wat te verstandig/te ver vooruit. Aan de andere kant heb ik genoeg momenten waarop ik wel leuke contacten had/dingen wel gedaan heb. Je hebt juist als je alleen bent vaak meer contact gewoon door al in een parkje te gaan zitten, of op een stoepje en mensen te kijken (en dan foto's te maken).

Marin: zul je vast wel kennen als tip maar even voor de zekerheid: jullie zijn met zijn 2-en dus kan wel eens handig zijn als je een foto wilt maken van iemand van de lokale bevolking die dat vrij vaak niet wil/of dat je een spontane foto wilt van iemand op een markt oid. Laat dan je vriend even poseren in de buurt van diegene die je op dit foto wilt zetten dan lijkt het net of je die op de foto wilt zetten terwijl je dan juist die andere persoon op de foto zet. Natuurlijk kun je beter om toestemming vragen maar in sommige landen krijg je altijd nee te horen terwijl je toch wel eens zo'n mooi karakteristiek hoofd op de foto wil.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jan 2014 22:14

Ik zag vanmiddag een programma op National Geographic over hoe toeristen worden bedrogen en bestolen.
Mogelijk kan je daaruit ook wel handige tips halen met betrekking tot alleen reizen.

Scan City heet het:
http://www.natgeotv.com/nl/scam-city
Er zijn verschillende steden opgenomen!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem38

Bericht 02 Jan 2014 22:43

Ik had allerlei slotjes bij me en zelfs in mijn tas karabiner haken laten maken om mijn mapje met papieren en laptop aan vast te maken. Nooit gebruikt omdat het veel te onpraktisch was. Mijn paspoort en geld liet ik vaak ik mijn grote backpack op de kamer, die zat dan wel met een slotje dicht (niet dat dat echt helpt..) Ik nam alleen wat daggeld mee.
Ik maakte in een restaurant of iets dergelijks nooit mijn tas vast, veel te veel gedoe en valt alleen maar op dat je angstig bent. En wellicht dat je waardevolle dingen in je tas hebt.

Als je ergens loopt: op de stoep en dan zo ver mogelijk van de straat af ivm bagsnatching. Al heb ik me in Thailand nooit onveilig gevoeld.

Mijn deur of kluisje deed ik, als dat mogelijk was, met een eigen hangslotje dicht. De enige keer dat ik mijn backpack vast gemaakt heb met een slotje, was in de nachttrein. En toen had ik mijn papieren bij me in bed.

Ik sprak met mezelf af dat ik in de avond tot daar of daar mocht lopen, had ik dan nog niet gevonden wat ik zocht keerde ik om. Eenmaal een ober gehad die wel erg ver doorvroeg over mijn reizen, dat ik op een gegeven moment heb gezegd dat ik naar mijn zieke vriend op de kamer ging.

Uuuhhhh...dit zijn wel alle tips die ik nu heb!
<<

Anoniem285

Bericht 02 Jan 2014 23:23

Goede tips komen er al voorbij. Ik reis meestal alleen en let altijd goed op mijn spullen, maar het blijft altijd een afweging; is het veiliger om iets in een afgesloten tas in het hostel achter te laten, of onder je kleding mee te nemen? Mijn bh wordt altijd veel benut in ieder geval, ik loop echt vaak met veel geld in mijn bh rond (onder het motto van 'als ze het daar komen zoeken heb ik wel meer aan mijn hoofd dan geld verliezen'). Ik loop niet in het donker alleen over straat, ik verdeel mijn waardevolle spullen (bv 1 credit card in mijn bh, 1 in mijn dagtas, 1 in mijn afgesloten tas in de kamer), ik maak vrienden onderweg zodat ik niet altijd alleen met de taxi moet of zo, ik probeer langere trajecten samen met andere reizigers te boeken, etc. Als ik alleen aankom in een nieuwe stad, op bv het busstation of vliegveld, dan doe ik alsof ik weet waar ik naartoe moet. Ik zet mijn zonnebril op en loop stoicijns door, en zoek daarna pas een taxi chauffeur uit. Doen alsof je weet waar je bent scheelt veel in hoeveel je bezeikt wordt (ook al heb je geen idee). Ik heb jarenlang alleen gereisd, in Latijns-Amerika, Azie en Afrika en ik heb nog geen noemenswaardige problemen gehad.

Veel plezier in Thailand!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jan 2014 23:46

Polly Dot schreef: Doen alsof je weet waar je bent scheelt veel in hoeveel je bezeikt wordt (ook al heb je geen idee).

Dit vind ik inderdaad een goede. Dat doe ik ook altijd en ook geen discussies aangaan, niet proberen om mensen vriendelijk af te wimpelen (die je naar een hotel oid willen brengen) door toch even een paar woorden met ze te praten maar gewoon doelbewust doorlopen. Ik kijk normaal vaak best wel nors maar het helpt enorm om in veel situaties te blijven glimlachen, glimlachend nee te schudden en stevig door te lopen, ik wordt af en toe moe van die grijns op mijn gezicht maar het helpt vaak wel.

Je kunt bij de Hema trouwens ook een decollete portemonnee kopen, ik heb er wel 1 maar nog nooit geprobeerd dus weet niet of het echt handig is.

Ik heb meestal ook 2 portemonnees bij me (dus geld verdelen).

Zal bijna iedereen ook wel doen: maar voor de zekerheid toch als tip: belangrijke documenten, paspoort, verzekeringspapieren ed scannen/naar jezelf mailen. Er aan denken om van te voren bij je bankgegevens Azië open te zetten zodat je er meteen kunt pinnen. (zit er bij mij nog niet altijd standaard in om daar aan te denken maar ik heb landen buiten Europa wel standaard op uit staan)
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Jan 2014 02:12

Wat ik deed toen ik in een volle nachttrein in Oekraine 'sliep'. Al mijn waardevolle spullen in mijn slaapzak onderin. Dus mijn paspoort, portemonee en telefoon had ik in mijn slaapzak liggen. Ik was dan wel met een groep, maar wij lagen verspreid door de coupe. Ik heb die nacht nog niet veel geslapen, maar dat lag meer aan de tempratuur in de trein. Over mijn waardevolle spullen heb ik mij geen moment druk gemaakt.

Anoniem285

Bericht 03 Jan 2014 04:41

Rapa Nui, goede inderdaad, geen discussies aangaan. Is toch nutteloos en word je alleen maar gefrustreerd van.

Silly One, goede! Meestal heb ik geen slaapzak, maar ik houd mijn waardevolle dan inderdaad ook bij me in bed, onder mijn kussen.

Ik maakte er in Afrika ook echt een sport van; geld overal door de kamer heen verstoppen, en dan maar hopen dat je het zelf nog terug vindt :P
<<

Anoniem122

Bericht 03 Jan 2014 09:35

Wat een hoop reacties al, leuk!! :D

@Marin, er is niet echt een specifiek iets waar ik me zorgen om maak. Deels in het algemeen "kan ik het wel allemaal alleen?", maar dat hangt ook samen met angst dat ik mijn vriend teveel ga missen. En deels ook gewoon inderdaad die praktische dingen. Mijn richtingsgevoel is bijvoorbeeld echt dramatisch, tijdens de vorige reis vertrouwde ik altijd 100% op mijn vriend. Maar lang leve de smartphones met google maps :thumbup:

@rapa nui, wat jij zegt over dat je niet zo snel op uitnodigingen in durfde te gaan etc, daar ben ik ook wel bang voor inderdaad. Ik neem sowieso 2 camera's mee, mijn goede camera en gewoon een kleinere in handig zakformaat. Die zou ik dan kunnen gebruiken om foto's mee te laten maken. Maar ik zou ook niet zomaar op een uitnodiging van iemand in durven gaan denk ik. Terwijl het soms juist ook wel leuke contacten op kan leveren inderdaad. Ik ga je tip onthouden om gewoon eens alleen in een park te gaan zitten, kijken of ik dan wat aanspraak krijg :P
En die papieren etc ga ik inderdaad nog scannen en naar mezelf, mijn vriend en mijn ouders mailen.
In Thailand schijnt een glimlach ook altijd het beste te werken, boos worden betekend alleen maar gezichtsverlies. Maar ik ben in de periode dat ik daar geweest ben al aardig immuun geworden voor al die mensen die je iets proberen te verkopen / aan te smeren.

@MissEnergy, toevallig, ik heb die afleveringen ook gister gezien! Had laatst ook al die over Bangkok gezien, maar die was niet zo heel erg van toepassing. Was meer gericht op het sekstourisme.

@Jip83, ik ben inderdaad ook van plan alleen wat daggeld mee te nemen iedere keer. Ik vertrouw het sowieso wel waar ik zit met mijn studio om daar mijn geld te laten. Om geld te besparen zal ik ook iedere keer wat grotere bedragen pinnen, terwijl we 5 jaar geleden gewoon iedere dag 1000 baht pinden. Maar toen zaten er nog geen transactiekosten etc aan vast.
Ook wel een goede tip idd, dat je een grens afsprak met jezelf, dat je niet uren blijft ronddwalen en helemaal verloren loopt.

@Polly Dot, bedankt voor de tips! Maar hoe doe je dat dan als je bijv. je geld nodig hebt of je pinpas? Ga je dan midden in een winkel dat uit je BH halen? En ben ook wel blij dat ik al eerder in Thailand geweest ben, zal dus niet helemaal als onwetende tourist er aan komen :P Want dan wordt je inderdaad het snelste opgelicht.

@SillyOne, dat is ook een goede tip inderdaad, alleen neem ik geen slaapzak mee. Misschien neem ik wel gewoon een dekbedovertrek mee, of een lakenzak. Want ik denk dat ik wel vaak met nachttreinen zal gaan reizen.

Nog een vraag: Wat doen jullie om eenzaamheid te voorkomen? Ik ben iemand die nogal snel op zichzelf gericht is en daar ook geen problemen mee heeft, maar ik wil echt voorkomen dat ik iedere avond etc op mijn studio zit en me rot ga voelen uit eenzaamheid en daardoor juist nog meer mezelf terug trek.
Ik heb mezelf ook wel voorgenomen om zo nu en dan in het weekend een kamer te huren in een hostel in het centrum, omdat ik met mijn studio en stageplek buiten het backpackers centrum zit. Om zo hopelijk wat contacten op te doen, om misschien na mijn stage mee verder te reizen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jan 2014 11:30

Ik draag altijd een geldbuidel onder m'n kleren met daarin m'n pinpas, creditcard en grote bedragen geld als ik net gepind heb omdat ik ergens veel in contanten moet betalen. Als ik weet dat ik moet pinnen of een groot bedrag nodig heb uit m'n buidel dan schiet ik altijd ergens vlakbij een toilet in een restaurant in of als ik een broek of rokje aan heb gewoon even onopvallend het eruit halen. Met een jurkje wordt dat lastiger natuurlijk ;-)
<<

Anoniem285

Bericht 03 Jan 2014 15:17

Zo'n geldbuidel heb ik idd ook, die zijn handig als je een broek aan hebt. En ik heb ook vaak zo'n nerderige broek met van die zijzakken die dicht kunnen, handig om camera en waardevolle spullen in te bewaren. Verder probeer ik een beetje vooraf na te denken over hoe veel geld ik nodig heb, dat doe ik gewoon in mijn zak (als ik het dan verlies is het niet zo veel) en de rest bewaar ik in mijn bh. Als ik het eruit moet halen probeer ik dat een beetje discreet te doen inderdaad :P

Wat betreft eenzaamheid, klinkt als een goed plan dat af en toe in een hostel verblijven! Als je alleen buiten het centrum woont is het wel iets moeilijker om contacten op te doen. Tijdens mijn laatste stage was ik ook als enige stagiaire daar en woonde ik alleen (nou ja, met een oude en rare vrouw). Maar een vriendin had een vriendin die op dat moment daar studeerde, dus daar heb ik mee afgesproken en via haar veel studenten leren kennen die op een uitwisselingssemester waren, met een daarvan ben ik bevriend geraakt. En via een andere vriendin heb ik afgesproken met een vriend van haar vriendin, daar ben ik uiteindelijk ook goed bevriend mee geraakt. Ik heb met nog twee kennissen afgesproken maar dat waren gewoon eenmalige dingen. Oh, en ik had een vriendin die ik in het vliegtuig had leren kennen, die zat naast me op de heenvlucht en bleek om de hoek te wonen.
Maar het was wel de eerste keer dat ik echt een beetje mijn best moest doen om sociale contacten op te bouwen! Het duurde ook echt een tijdje voordat ik via het werk leuke contacten op had gedaan, iedereen had zijn eigen leven wel op poten en dus niet echt behoefte aan op pad gaan met de nieuwe stagiaire :P
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 03 Jan 2014 15:42

je hebt tegenwoordig ook een echte riem waarin je geld kan stoppen. Die vond ik heel handig.
verder sluit ik me aan bij de andere tips
Neem een e-reader mee, zo heb je altijd wat te doen/te lezen.
Maak overal kopieen (tickets, paspoort, inentingen, verzekring) van en stuur ze digitaal naar je eigen e-mailadres op
Sociale contacten; ga naar een cafe, hostels, vraag fb gegevens, kerk (als je religeus bent), ga op een sport (je ging toch een langere tijd weg).
Vraag wat betreft je veiligheid ook in het land zelf om tips, de meeste kunne je dan heel goed vertellen waar je op moet letten en wat de veelvorkomende trucjes zijn.
Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 03 Jan 2014 16:06

Ik liep ook altijd alsof ik wist waar ik heen moest. Ook had ik me steeds goed ingelezen over de regio's.
Ik voelde me juist heel onveilig met zo'n geldbuidel. Alsof je dan aan mij kon zien dat ik veel geld bij me had...

Sociale contacten...ik vroeg weleens in restaurants of ik erbij mocht zitten als ik iemand anders alleen zag. Of tijdens tripjes, busreizen of in het guesthouse waar ik verbleef.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jan 2014 16:24

Oh wat maf, voel me juist tien keer zekerder als ik weet dat niemand kan zien dat ik m'n paspoort, pasjes en geld bij me draag. Heb ze liever bij me dan in m'n tas in het hostel.

Heb nooit langere tijd in het buitenland gezeten anders dan voor uitwisseling in de VS, maar bij kortere tripjes maakte ik altijd wel snel contact met andere toeristen waar ik dan stukjes mee optrok, die naar dezelfde bezienswaardigheid gingen of waar ik samen mee ging eten. Hopelijk zijn er op je stage wat mensen die je mee op sleeptouw willen nemen eerste tijd en anders is het geen gek idee inderdaad om langs hostels te gaan om daar wat mensen te leren kennen, al is de kans natuurlijk wel groot dat ze snel weer vertrekken naar een volgende plek. Zijn er misschien expatnetwerken in Bangkok, vast wel toch? En anders sportclub, dansles of zoiets gaan doen, kom je vast ook snel genoeg leuke mensen tegen!
<<

Anoniem170

Bericht 03 Jan 2014 16:40

Ik reis ook weleens alleen als vrouw zijnde, maar als ik me minder veilig voelde zorgde ik dat ik mannen om me heen had om mee te reizen. En dat op je spullen passen is idd irritant ja, ik heb 2 bankrekeningen en 1 creditcard. Ik zorg dat mn pasjes niet bij elkaar zitten.Ik heb echt al in veel hostels geslapen maar nog nooit gehad dat er iets gestolen is..
Ik ben net terug van 3.5 week Maleisië waar ik alleen heb gereisd, en soms voelde ik me wel eenzaam, dan mistte ik mn vriend of vrienden of had ik heimwee naar de simpele dingen thuis zoals een wasmachine,koken,genoeg stopcontacten etc. Ik ging dan skypen of een boek lezen.Op een gegeven moment had ik echt een fijne balans gevonden en kon ik erg genieten van alleen naar het strand gaan met mn e-reader :)
In Maleisie voelde ik me trouwens heel erg veilig, denk dat beetje zelfde is als Thailand?
Ik heb ook alleen gereisd in Midden Amerika en daar voelde ik me niet altijd veilig, mannen die je aan lopen te staren en dingen roepen enzo..
<<

Anoniem38

Bericht 03 Jan 2014 17:59

iloverocknroll1984 schreef:Oh wat maf, voel me juist tien keer zekerder als ik weet dat niemand kan zien dat ik m'n paspoort, pasjes en geld bij me draag. Heb ze liever bij me dan in m'n tas in het hostel.

Bij kon ook niemand zien dat ik het niet bij me had.. Ik sliep ook niet in hostels. Had altijd een kamer alleen. Misschien is dat ook nog een verschil.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Jan 2014 18:13

Tsja dan nog, als er een kluisje in het hostel is dan soms, maar zeker niet alleen in een tas (met of zonder slotje) op de kamer, dan liever bij me :-)
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2014 11:06

Jip83 schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Oh wat maf, voel me juist tien keer zekerder als ik weet dat niemand kan zien dat ik m'n paspoort, pasjes en geld bij me draag. Heb ze liever bij me dan in m'n tas in het hostel.

Bij kon ook niemand zien dat ik het niet bij me had.. Ik sliep ook niet in hostels. Had altijd een kamer alleen. Misschien is dat ook nog een verschil.

Maar een hostel betekend niet gelijk een dorm? Ik heb toen in Azië alleen maar in hostels en Bed&Breakfasts geslapen en nooit in een dorm, altijd een eigen kamer. Ben in Azië sowieso maar 1 of 2 hostels tegengekomen waarbij je ook voor een Dorm kon kiezen, maar waarbij een 2 persoonskamer even duur was, of hooguit een euro duurder dan 2 bedden een dorm.

Weet niet meer wie het zei, over op een sport gaan maar denk dat dat nog niet zo handig is in Thailand. Heb er op geprobeerd te zoeken maar volgens mij bestaat er niet zo iets als een sportclub ofzo. En er zit een fitness ruimte in het appartementencomplex waar ik mijn studio huur.
Hoop daar wel regelmatig gebruik van te maken, omdat er wel wat kilo's afmogen, maar vraag me af in hoeverre sporten prettig is met de temperaturen daar :P
Maar ik ga wel nog ff kijken of er iets van een yoga studio in de buurt is. Misschien dat dat wel een idee is.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2014 13:35

Misschien kun je hier iets mee doen: http://nvtbkk.org/nvtbkk.org/index.php Zal misschien vooral zijn voor mensen die er vast wonen maar misschien kun je er wel informatie/tips krijgen

Ik zou me zelf denk ik vooral in het weekend wel dwingen om iets te gaan doen/ergens naar toe te gaan in plaats van op mijn kamer te blijven. Ter plekke kom je vast wel dingen tegen over wat er in weekenden te doen is qua evenementen ed. Dan is het wel eng en misschien lijken sommige dingen eerst niets maar vaak zijn ook dingen als je er bent best wel aparte, leuk, interessant om eens mee te maken.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Jan 2014 15:27

Wat grappig rapa nui,
Mijn oom en tante zitten in het bestuur van die vereniging!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 04 Jan 2014 16:25

Ik zou denk ik niet eens iets van een 'hobby' zoeken daar, maar gewoon het weekend gebruiken om rond te lopen door de stad. Je hebt de kans om dingen heel rustig te zien, je hoeft niet als een toerist gehaast dingen te bezoeken. Zo kan je natuurlijk de standaard toeristische dingen doen, maar als ik daar langere tijd zou zitten, zou ik bijvoorbeeld een dagje naar een boekwinkel gaan, lekker struinen, kijken of er nog leuke tweedehands boeken zijn, en dan in een park gaan zitten lezen. Google zegt me dat dit een populaire boekwinkel is: http://www.dasabookcafe.com/

Dat soort dingen deed ik in Cambridge ook veel, en kon ik intens van genieten.

OH en schrijf je in voor couchsurfer meetings! Al wel vaker gezegd, maar echt een aanrader.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2014 16:58

Oeh goede tips Marin, thanks! Heb dat bookcafe gelijk opgeslagen, daar ga ik zeker proberen de eerste week al heen te gaan! Ik ben gek op tweedehands boekwinkels en het ziet er echt super leuk uit op de fotos :heart: Het is ook ideaal te bereiken, 20 minuten lopen naar de skytrain halte vanaf m'n studio, en paar haltes verder weer uitstappen, want zij zitten ook vlakbij een skytrain halte.

En dat van die couchsurfmeetings is ook een goede tip, had er nog niet eerder echt naar gekeken, maar zie nu net dat er wekelijks in Bangkok een meeting is! Ook als niet couchsurfer ben je welkom. "Are you new in Bangkok? Looking for a host or a travel buddy? Are you a super busy expat trying to socialize? It doesn't matter if you are a local CSer, a surfer, or just passing through and happen to be in Bangkok, come and join us and make new friends!"
Had echt niet verwacht dat er wekelijks een meeting zou zijn. Dus dat is ook ideaal, zeker om plannen te maken voor de laatste maand rondreizen.

@Rapa nui, ik zal eens kijken op die site! Is inderdaad altijd handig om te zien of er wat evenementen zijn, bedankt voor de tip!
<<

Anoniem119

Bericht 04 Jan 2014 17:05

Jaaa daarom! Ik had al wel verwacht dat er in BKK een grote couchsurf scene zou zijn. In Sofia was er maandelijks een couch surf meeting, en wij zijn daar via via met mensen in contact gekomen en voor uitgenodigd, en zo hebben we echt vrienden gemaakt die ik tot op de dag van vandaag nog spreek (ok, via Facebook, maar toch). Het is echt heel leuk, je ontmoet gewoon mensen die 'iets' met Bangkok hebben, of ze er nou wonen, logeren, of op doorreis zijn. Zo kan je leuke mensen leren kennen maar ook leuke dingen doen. Meetings zijn sowieso leuk om onder de mensen te komen, maar het is ook gewoon leuk om activiteiten met groepjes te gaan ondernemen. Zo heb ik een keer gecouchsurft bij een Fransman in Parijs, daar sliep ik wel, en hij nam me mee naar een CS meeting in Parijs. Daar sprak ik weer een ander meisje, die me weer uitnodigde voor een picknick aan de Seine de volgende dag. Heerlijk de volgende dag met picknickhapjes aan de Seine met een grote groep mensen gezeten, gitaartje en wijn er bij, tot zonsondergang, en daar weer aan de praat geraakt met een andere Fransman. En die de volgende dag weer even gezien bij de Notre Dame. Zo rol je van het ene in het ander, die mensen zijn zo open, en al ga je alleen even in een park zitten of koffie drinken samen, je hebt wel gezelschap. Het is echt een aanrader!
<<

Anoniem285

Bericht 04 Jan 2014 17:06

Ja, Couchsurfer meetings! Heel gezellig.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties