Semana Santa (Goede week) in Spanje
Ik zit er aan te denken om een paasreis te maken naar de Semana Santa (Goede week) in Andalusië. Het is de week voor Pasen en dan zijn daar allerlei processies. Klinkt misschien wat saai en ik had er tot een paar weken geleden nog nooit van gehoord maar het blijkt een kleurrijk en emotioneel spektakel te zijn, een speciaal iets om een keer mee te maken. Tijdens deze reis bezoek je ook het Alhambra in Granada, Cordoba en Sevilla. Plaatsen die ik allemaal wel een keer zou willen zien. Het is een georganiseerde reis wat me op zich ook wel net zo praktisch lijkt om in 8 dagen zo veel verschillende dingen te kunnen zien en doen. Het heeft natuurlijk ook zijn nadelen maar daar kom ik wel over heen.
Heeft iemand hier daar wel iets van meegemaakt? deze plaatsen bezocht? Is het echt de moeite waard?
Heeft iemand hier daar wel iets van meegemaakt? deze plaatsen bezocht? Is het echt de moeite waard?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Nou zijn maaltijden ed exclusief en zit je alleen met die mensen in de bus dus aan de ene kant maakt het me niets uit omdat me dit best wel een unieke ervaring lijkt en ik in de steden kan doen en zien wat ik wil aan de andere kant hoef ik nu ook niet meteen met een bejaardenreis mee. Natuurlijk zou ik het ook zelf kunnen doen alleen kan ik dan nooit zoveel in een week zien en doen en ik hoor dat veel hotels al op tijd vol zitten in die week.
. ik heb toch net maar meteen een optie genomen. Ik kom ook wel over die oudere mensen heen, het lijkt me eigenlijk een reis die echt iets voor mij is en na wat googlen zag ik zo ook geen alternatieve reizen op die datum. Het lijkt me dat ik tijd genoeg heb om zelf dingen te doen in de steden en ik vind het wel praktisch dat vervoer etc geregeld is zodat ik alles kan zien wat ik wil zien. Hopen dat het lukt want het was al op aanvraag. En anders kan het nog een dag later maar die reis ging nog niet definitief door.