M'n eigen lijstje
- Gaan jullie vaak op reis/vakantie? Tot nu toe niet echt een duidelijk ritme ofzo, behalve dat we nu toevallig twee keer in februari op reis gaan, maar we gaan niet echt met de zomer persé weg. Vaak wel meerdere kleine stedentripjes in een jaar.
- Wat voor reizen maken jullie dan? Meestal stedentrips binnen Europa dus, paar keer Duitsland, keertje Brugge, en een keertje naar Istanbul. En we zijn een keer met zijn familie naar Spanje geweest, lekker drie weken in een groot huis, en vorig jaar drie weken op safari in Tanzania met z'n familie. Dat was wel heel bijzonder. Maar deed me ook realiseren dat we nog nooit echt samen met z'n tweetjes een grote reis hebben gemaakt. Nog paar maandjes!
- Gaan jullie saampjes op reis of met anderen? Waarom? Tot nu toe twee keer met zijn familie, omdat we werden uitgenodigd, en ik vind het super gezellig. Grote kans dat we ook nog wel eens met mijn ouders zullen gaan, die huren ook vaak een huis voor iedereen. Maar samen op reis is ook leuk. Stedentripjes doen we wel vaker samen.
- Gaat dat helemaal goed zonder ruzie?
Ja hoor, ik ben meestal degene in charge en regel alles (en spreek de meeste talen, behalve Duits, dan neemt hij het woord)
- Wie bedenkt waar jullie heen gaan? Meer door externe redenen (ouders, werk, vrienden). Myanmar heeft m'n vriend uitgekozen, omdat hij gek op Azie is en het hem leuk lijkt om samen zo'n land te ontdekken en dat ik eens in Azie kom. Lijkt mij ook leuk

Maar volgende keer gaan we naar Amerika
- Wie doet het meeste aan de voorbereiding? Ikke. Tenminste, ik zoek alles dírect uit en weet direct heel veel er over en lees veel.. En dan laat ik het op hem inwerken, en daarna gaat hij dingen uitzoeken en is het net alsof hij alles bedacht heeft. Werkt als een tiet.
- Wie betaalt?
Z'n ouders, tot nu toe bij de grote reizen ;) Maar verder natuurlijk gewoon samen, we delen eigenlijk de kosten gewoon.
- Wie pakt de spullen in? Ieder voor zich, maar ik ben in no time klaar en hij doet het altijd heel uitgebreid ;) wel handig als we vliegen: Hij doet paar van zijn spullen in mijn koffer, en ik paar van mijn spullen in zijn koffer... Mocht er een koffer vertraagd zijn..
- Houden jullie van dezelfde dingen op reis? Wat doen jullie zoal, en doe je dat samen of doet ieder meer z'n ding? Eigenlijk houden we allebei van hetzelfde: Lekker uit eten of zelf koken, marktjes bezoeken, fotografie, etc. We hebben heel erg dezelfde reisstijl. Zijn zeker geen backpackers, best wel luxe beestjes, maar vinden ook al snel iets prima en zijn heel makkelijk. Het is echt ideaal dat we allebei fotograferen. We staan echt niet constant te fotograferen, maar begrijpen het heel goed als de ander even wil blijven staan voor dé perfecte foto. Wat dat betreft zijn we echt een match, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen die geïrriteerd gaat staan wachten.
- Wat was jullie mooiste reis samen? Tanzania!
- Wat voor reisdromen hebben jullie nog samen? Hierna willen we met m'n goedkope werk-tickets naar Amerika, San Francisco en Seattle enzo. En vast wel een huwelijksreis een keer tussendoor

En voor de rest: We willen alles wel zien, maar hij is al op zo veel plekken geweest.. Dat vind ik soms wel jammer, hij heeft al zo veel meer van de wereld gezien. Maar ach, ooit hebben we grotere kinderen waarmee we mooie verre reizen kunnen maken en ook die gaan wel weer de deur uit, dus nog zat tijd om allerlei mooie reizen te maken, dichtbij en ver weg. Zo lijkt Zweden me super leuk met kleine kindjes, of een zomer aan de Amerikaanse kust bij Cape Cod enzo. Ik neem aan dat we altijd wel leuke reizen kunnen bedenken die bij de situatie past, super leuk
- Show je leukste vakantiefoto (of twee) samen! 
Ik vind deze heel leuk

Op safari stonden we nou niet echt charmant op de foto, maar de omgeving is wel mooi

Spanje:

Istanbul:

Duitsland:

En hoe we er meestal uit zien ;)