Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

He ik baal zo...

<<

Anoniem185

Bericht 27 Nov 2013 17:03

He ik baal zo...

Ben met een klasgenootje aan het kijken voor een reis te gaan maken, maar onze wensen liggen nog al ver uit elkaar. Haar eerste keuze is Afrika (Tanzania het liefst) en mijn eerste keuze is Latijns-Amerika (nog niet echt een bepaald land). Nu wil zij niet naar Latijns-Amerika omdat je daar verplicht eerst Spaanse lessen voor moet volgen een paar weken lang, kan variëren van één week tot vier weken. Vind ik te begrijpen, dus ik heb gezegd, oké dan valt dat af.

We waren het na veel zoeken ongeveer wel eens geworden dat het Thailand en eventueel ook Nepal zou worden. Beide niet onze eerste keus, maar ook heel mooi en bijzonder.

Maar nu is ze ineens alleen nog maar over Afrika bezig. Ze wil toch écht de ontwikkelingslanden zien en vindt Thailand te ontwikkeld. Ze heeft een aanbieding gevonden van 2150 euro voor 6 weken op een eiland daar. Prima, maar ik vind dat duur. Heb zelf in Thailand een plek gevonden voor 1275 euro voor 8 weken. We hadden ook afgesproken 8 tot 10 weken. Nu krijgt zij deels van haar ouders de reis betaald, maar ik moet het allemaal zelf doen. Voor mij is mijn budget dus tussen de 3000 en 4000 euro (en dus het liefst eerder rond de 3000 dan rond de 4000). Met die Afrika-trip kom ik met het project en de vliegreis al boven de 3000 euro uit. Dan heb je daar nog niet eens eten (behalve als je alleen van het huis daar eet) en je hebt daar nog geen vakantie van twee weken na het vrijwilligerswerk. Oh en bovendien wil ze graag een safari doen daar, wat ook niet heel goedkoop is en ook niet inbegrepen zit. Naar Thailand kom ik met verblijf en vliegticket onder de 2500 uit, en dan kunnen we tussentijds nog van het noorden naar het zuiden vliegen, om in het zuiden nog vakantie te houden.

Nu is het wel zo dat zij duidelijk heeft aangegeven van te voren dat haar eerste keuze Afrika was en dat ze daar naar ging zoeken, pas toen ik er bij kwam is ze ook naar andere mogelijkheden gaan kijken (zij wil niet alleen reizen en verder was er niemand die mee wilde).

Is het terecht van me dat ik voet bij stuk houd en niet naar Afrika wil gaan? Of had ik dan überhaupt maar niet op haar idee in moeten gaan omdat ze al vanaf het begin aan gaf naar Afrika te willen?
<<

Anoniem122

Bericht 27 Nov 2013 18:46

Re: He ik baal zo...

Nouja als zij graag naar Afrika wilt moet ze dat doen natuurlijk, jij kan haar niet dwingen mee naar Thailand te gaan, als haar hart bij iets anders ligt, net zo goed als dat zij jou niet kan dwingen om naar Afrika te gaan.

Waarom ga je niet alleen naar Thailand of Latijns Amerika? Thailand kan je sowieso als vrouw zijnde alleen heel goed heen en het is een geweldig mooi land! :heart:
<<

Anoniem185

Bericht 27 Nov 2013 19:18

We hebben in ieder geval besloten niet samen te gaan. Zij gaat sowieso naar Afrika en ik ga nog eens kijken wat ik nu ga doen.
<<

Anoniem285

Bericht 29 Nov 2013 22:20

Jammer Lampenkapje, maar toen ik je openingspost las dacht ik al meteen: ga lekker alleen. In Thailand is genoeg te zien en te doen, en Azie is een stuk goedkoper dan Afrika (in ieder geval als je ook leuke dingen wilt doen). Ook Latijns-Amerika kan heel goedkoop zijn, en er zijn genoeg mensen die zich prima redden met basic Spaans, al is het een stuk prettiger reizen als je vloeiend Spaans spreekt.
Aan welke landen denk je in Latijns-Amerika?
<<

Anoniem185

Bericht 29 Nov 2013 23:22

Ja, ik heb besloten sowieso te gaan. Knoop doorgehakt. Er is nu een ander klasgenootje die deze reis ook wel ziet zitten en die is aan het kijken of ze het budget er voor heeft.

In Latijns-Amerika had ik gekeken naar Ecuador en Nicaragua, maar het gaat toch Thailand worden!
<<

Anoniem205

Bericht 30 Nov 2013 00:43

Oooh, Ecuador is zo'n fantastisvh land! Daar had ik je veel over kunnen vertellen :-)
Maar Thailand wordt vast ook gaaf!
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 00:48

Oreo schreef:Oooh, Ecuador is zo'n fantastisvh land! Daar had ik je veel over kunnen vertellen :-)
Maar Thailand wordt vast ook gaaf!
Misschien dat ik nog besluit om later óók naar daar nog te gaan. Want het lijkt me wel super om een wereldtaal te leren (je kon dan 4 weken fulltime lessen Spaans volgen en daarna 4 weken vrijwilligerswerk doen). En het lijkt me gewoon heel mooi daar ook.

Probleem is dat ik nu het geld niet (er voor over) heb om beide reizen achter elkaar te doen. Hoewel het financieel best haalbaar is volgens mij.
<<

Anoniem205

Bericht 30 Nov 2013 00:55

Dat 4 om 4 deden veel mensen die ik daar heb ontmoet. Maar in mijn ogen is 4 weken veels te kort om de taal te leren en het vrijwilligerswerk te doen. Dat is jammer!

Snap dat je dat geld niet hebt. Reizen is vaak duur :-(
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 00:58

Oreo schreef:Dat 4 om 4 deden veel mensen die ik daar heb ontmoet. Maar in mijn ogen is 4 weken veels te kort om de taal te leren en het vrijwilligerswerk te doen. Dat is jammer!

Snap dat je dat geld niet hebt. Reizen is vaak duur :-(
Wat zou jij dan aanraden? Het liefst zou ik ook langer gaan denk ik, maar ik weet niet hoe snel je zo'n taal oppikt (op zich ben ik daar wel redelijk snel mee denk ik, maar ik weet het gewoon niet omdat ik dat nog nooit op die manier gedaan heb, ik kan wel goed leren).

Ik zat namelijk ook al te denken over Thailand, acht weken het zelfde project doen is dat niet saai? Zou ik niet beter eerst vier weken naar Bali gaan en dan vier weken naar Thailand (is ook een optie bij die organisatie).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Nov 2013 11:25

Het leuke van langer een project doen is dat je er echt mensen leert kennen, er helemaal in komt en er een beetje onderdeel van wordt. Het leuke van twee projecten zien is dat je op verschillende plekken komt en verschillende dingen mee maakt.

Mij persoonlijk zou één project als avontuurlijk genoeg zijn ;-).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 30 Nov 2013 11:27

Ik heb overigens 5 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Paraguay, dus daar heb ik meer echt gewoond (bij een gastgezin), dat is ook wel heel tof. Al zou ik Paraguay niemand aanraden eerlijk gezegd ;-).

Ik heb later een keer 2 weken Spaanse les in Antigua gevolgd en daarna heb ik nog rondgereis daar. Dat vond ik ook super. Ik zou je zo aanraden om 4 weken Spaanse les in Antigua te volgen, in de weekenden lekker naar omliggende steden en plaatsen te gaan en daarna dan nog 4 weken rond te reizen door bijvoorbeeld Belize en Yucatan (Mexico).
Ik heb het toentertijd via een organisatie geregeld die niet heel duur was en het was goed geregeld.
Vrijwilligerswerk kon je daar overigens ook doen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2013 14:45

,
Laatst gewijzigd door Jorja op 30 Mei 2020 00:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 15:39

Op zich vind ik 1275 euro voor 8 weken eigenlijk niet heel duur voor accommodatie (met jacuzzi!) en inclusief ontbijt. Bovendien vind ik het fijn het via een organisatie te doen. Deze komen me van het vliegveld ophalen en ik krijg daar dan gelijk twee intro-dagen met de andere vrijwilligers die aan zijn gekomen. Je hebt altijd een contactpersoon waar je met vragen naar toe kan, dat geeft me een veilig gevoel.

Verder ga ik mijn reis wel zelf regelen, want anders laten ze je naar Chiang Mai vliegen en dat is duurder dan naar Bangkok. Ik ga dus een retour boeken naar Bangkok, dan een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai. Na het vrijwilligerswerk een vlucht naar Phuket en dan weer naar Bangkok om naar huis te vliegen.
<<

Anoniem122

Bericht 30 Nov 2013 16:52

Klinkt goed! Tip voor binnenlandse vluchten, is AirAsia, op dit moment hebben ze aanbiedingen voor 15 euro enkeltje ofzo vliegen naar Chiang Mai, maar das alleen vandaag nog te boeken (en reis periode 5 mei 2014 tot 31 januari 2015) maar ze zullen dat soort aanbiedingen denk ik wel vaker hebben.

Ik zou alleen phuket overslaan.. Het is zo enorm toeristisch en overpriced, en er zijn zoveel andere mooie eilanden in Thailand!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Nov 2013 17:05

1275 valt inderdaad wel mee!
Via welke organisatie ga je?
Ik zoek zelf ook nog iets, maar dan voor maar twee weken of zo.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 17:26

@ TukTuk, welke plaats raad je me dan aan? Na het vrijwilligerswerk wil ik graag nog twee weken een zon-zee-strand vakantie doen. Witte stranden, palmbomen etc. En het liefst dan wel in een wat levendige stad waar ik ook kan uitgaan enzo... Goede tip trouwens over AirAsia, ik zal het in mijn achterhoofd houden!

@ Jorja, ik ga met ActivityInternational (http://www.activityinternational.nl/Tha ... g_Mai.aspx).

Heb net een filmpje gezien van de accommodatie waar we in terecht komen en dat ziet er echt niet slecht uit!
<<

Anoniem122

Bericht 30 Nov 2013 17:46

In welke periode wil je gaan?

Er zijn echt heel veel eilanden, ik zelf ben toen alleen op een heel rustig eiland geweest waar niks te doen was en ook geen elektriciteit was, maar dat vind je dan niks :P
Hier kan je info over allerlei eilanden vinden:
http://www.thailandblog.nl/category/eilanden/
Je kan dan zelf kijken wat je het meeste aanspreekt.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Nov 2013 18:14

De tijd dat ik daar vakantie heb is 1 november tot 14 november ongeveer. Ik ga even op die site kijken!
<<

Anoniem73

Bericht 02 Dec 2013 19:19

Mijn beste vriendin woont in thailand en die stelt haar huis altijd ter beschikking voor mensen die rondtrekken, zij gaat dan ook mee om wat dingen te laten zien enz. Maar dat zijn wel meestal mensen die van hotel naar hotel gaan.

Terug naar Reizen & vakanties