He ik baal zo...
We waren het na veel zoeken ongeveer wel eens geworden dat het Thailand en eventueel ook Nepal zou worden. Beide niet onze eerste keus, maar ook heel mooi en bijzonder.
Maar nu is ze ineens alleen nog maar over Afrika bezig. Ze wil toch écht de ontwikkelingslanden zien en vindt Thailand te ontwikkeld. Ze heeft een aanbieding gevonden van 2150 euro voor 6 weken op een eiland daar. Prima, maar ik vind dat duur. Heb zelf in Thailand een plek gevonden voor 1275 euro voor 8 weken. We hadden ook afgesproken 8 tot 10 weken. Nu krijgt zij deels van haar ouders de reis betaald, maar ik moet het allemaal zelf doen. Voor mij is mijn budget dus tussen de 3000 en 4000 euro (en dus het liefst eerder rond de 3000 dan rond de 4000). Met die Afrika-trip kom ik met het project en de vliegreis al boven de 3000 euro uit. Dan heb je daar nog niet eens eten (behalve als je alleen van het huis daar eet) en je hebt daar nog geen vakantie van twee weken na het vrijwilligerswerk. Oh en bovendien wil ze graag een safari doen daar, wat ook niet heel goedkoop is en ook niet inbegrepen zit. Naar Thailand kom ik met verblijf en vliegticket onder de 2500 uit, en dan kunnen we tussentijds nog van het noorden naar het zuiden vliegen, om in het zuiden nog vakantie te houden.
Nu is het wel zo dat zij duidelijk heeft aangegeven van te voren dat haar eerste keuze Afrika was en dat ze daar naar ging zoeken, pas toen ik er bij kwam is ze ook naar andere mogelijkheden gaan kijken (zij wil niet alleen reizen en verder was er niemand die mee wilde).
Is het terecht van me dat ik voet bij stuk houd en niet naar Afrika wil gaan? Of had ik dan überhaupt maar niet op haar idee in moeten gaan omdat ze al vanaf het begin aan gaf naar Afrika te willen?