Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Jouw reisjaar 2014

<<

Anoniem205

Bericht 16 Nov 2013 19:16

Jouw reisjaar 2014

Hebben jullie al reisplannen voor 2014? Waarheen en wanneer maakt niet uit, maar waar kijk je nu al naar uit?

Vertel! Altijd leuk om te lezen wat anderen gaan doen! En misschien hebben anderen nog tips?
<<

Anoniem205

Bericht 16 Nov 2013 19:18

Re: Jouw reisjaar 2014

Ik trap wel af :)

Ik ga in 2014 in ieder geval naar mijn oma in Polen. Wanneer weet ik nog niet.

In maart ga ik een paar dagen naar Singapore. Ben er voor het laatst in 1993 geweest. Wordt een tripje down memory lane. Iemand nog tips waar we heen moeten? Sentosa slaan we denk ik over...

Zomervakantie gaan we vermoedelijk niet doen. We hebben een aantal zaken in huis die we nog willen aanpakken en we zouden liever rond de winter van 2015 naar een warm oord gaan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Nov 2013 19:33

Haha, nou ik heb werkelijk geen idee. We hadden het er toevallig gisteren over, en het kan nog alle kanten op gaan. We hebben een nieuwe auto, en we zeggen al jaren dat als we een andere auto hadden dat we dan wel een keer met de auto naar Noorwegen en Zweden zouden willen, dus wie weet. Maar we zijn vorig jaar naar Estland en Letland geweest, en wie weet willen we ook nog wel een keer die kant op. Of Letland en Litouwen (maar dan kan ik het denk ik niet over mijn hart verkrijgen om niet naar Estland te gaan). Maar we zijn ook al jaren niet naar Polen geweest dus dat wordt ook weer eens tijd. En we hebben het al gehad over toch weer een rondreis met Istanbul/Athene/Sofia en misschien nog iets tussenliggends (dan niet met de auto in elk geval).
En een vriend van mijn man is verhuisd naar Jeruzalem, dus misschien daar ook wel heen. En wie weet weer naar het Main Square Festival in Arras, Noord Frankrijk. En ik wil heel graag nog naar Rome en/of Parijs, dus dat is wel leuk voor een citytrip.
Genoeg plannen dus, mar helemaal niets concreets. :P
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2013 19:44

Mizz S: herkenbaar! en eigenlijk zijn dit ook altijd de meest leuke maanden van het jaar waarin je nog volop aan het dromen kunt over alle mogelijkheden. Ik heb nog geen concrete plannen, daarvoor zijn er voor mij nog te veel twijfels over hoe het zal gaan op het werk / of ik komend jaar mijn baan blijf houden. Als ik hem hou hoe druk het zal zijn en of ik wel of niet veel dagen vrij kan nemen voor korte trips. Waar ik nu aan zit te denken: ik wil al jaren een rondreis maken door Estland, Letland en Litouwen en weet dan niet of ik dat georganiseerd wil dien, of zelf met de bus of met eigen auto. Ik wil ook wel naar Polen of een combinatie van Hongarije met Slowakije oid. Of toch een keer naar de Ukraïne. Of misschien toch wel weer een verre reis in de zomer en dan bv naar Argentinië of toch een keer naar Ecuador en the Galapagos eilanden. Stel dat ik in het voorjaar wel 2 weken vrij kan krijgen dan zou ik ook dan naar de Baltische Staten kunnen en dan in de zomer een van de andere opties. En voor korte trips misschien met mijn broer naar een vliegshow in Engeland omdat hij dat al jaren wil maar zelf/alleen niet gaat. Ik wil ook nog op evenementen zoeken en kijken of er nog iets speciaals ergens in Europa georganiseerd wordt waar ik wel naar toe wil. Ik wil eigenlijk ook wel een keer naar Munchen en ook Stuttart heeft veel dingen die ik wel wil bekijken.

Dus geen concrete reizen maar wel genoeg dingen waaraan ik zit te denken.
Laatst gewijzigd door rapa nui op 16 Nov 2013 23:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2013 19:51

Sowieso 3 tot 4 weken naar Amerika! En we hopen een weekje wintersport.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Nov 2013 20:03

Ik heb nog niet echt concrete vakantieplannen, maar wel twee tripjes die als het goed is gaan plaatsvinden. Met m'n vader en zusje ga ik een weekend naar Parijs en met m'n moeder en zusje naar Krakow (en dan naar Auschwitz, wil ik al heel lang een keer heen).
❤️ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Nov 2013 20:52

Rapa Nui, mocht je naar de Baltische staten willen, ik ben er al eerder eens geweest en dit jaar dus heel uitgebreid naar Estland geweest ( :heart: Ik zou er wel willen wonen, het zit nog steeds in ons hoofd en ik kijk weleens naar banen daar), en een paar dagen Letland. Dus als je tips wilt moet je het maar laten weten. Een rondreis zou ik afraden, je kun in deze landen zo simpel zelf reizen. Deden wij 8 jaar geleden al en toen ging het prima, en afgelopen zomer was het helemaal eenvoudig. Ik zou nooit een georganiseerde reis doen daar, nergens voor nodig.
Polen ben ik ook al heel vaak geweest en Hongarije ook meerdere keren dus ook daar heb ik eventueel nog wel tips over mocht je willen (evenals zo ongeveer heel Oost Europa :wink: ).
<<

Anoniem122

Bericht 16 Nov 2013 20:54

Ik vertrek 3 februari naar Bangkok, blijf daar 4,5 maand voor stage en daarna nog een maand rondreizen in Thailand. Dat is het enige wat ik op de planning heb staan en ik denk dat het daar ook bij blijft :)
<<

xanna

Noob

Bericht 16 Nov 2013 21:56

Wij gaan een weekje naar Duitsland en in de zomer 5 weken rondtrekken door Scandinavië. Kijk er nu al naar uit!
<<

Anoniem187

Bericht 16 Nov 2013 21:57

Ik heb nog geen plannen. Wel heb ik voor mezelf al besloten dat wanneer ik weer met niemand op vakantie kan gaan én ik heb weer een baan (dus geld) dan wil ik graag naar Griekenland voor een week.
<<

Anoniem20

Bericht 16 Nov 2013 22:20

We wachten weer op een camperspecial chicago-las vegas, vertrek ik mei.
Vorige keer hebben we in dec. geboekt....dus we wachten ongeduldig af :)
<<

Anoniem30

Bericht 16 Nov 2013 22:26

Eigenlijk willen we een week of 3 naar Amerika toe..
<<

Anoniem119

Bericht 16 Nov 2013 22:48

In februari gaan we drie weken naar Myanmar! :)
Dat wordt wel dé grote reis van 2014.

Verder willen we eigenlijk samen naar Amerika met m'n goedkope werk-ticket, maar weet niet of dat 2014 of 2015 wordt.
En ongetwijfeld tripjes naar Duitsland en Belgie. En wie weet nog Engeland ofzo.
<<

Anoniem185

Bericht 16 Nov 2013 22:50

Wij willen in juli tien dagen naar New York gaan. Ook zijn we van plan om nog een weekje (of tien dagen ofzo) naar Berlijn te gaan in de zomervakantie. Als ik nog een mooi bedrag overhoud aan de rechtszaak ga ik dat gebruiken voor een extra vakantie in de zomer, waarschijnlijk Portugal, Griekenland of Italië.
<<

Anoniem205

Bericht 16 Nov 2013 22:54

Leuk om te lezen dat de USA heel erg in trek is. Zo leuk!

Pippa, weten jullie al wáár in de USA?
Marin, ja van jullie reis is natuurlijk logisch. Ben zó benieuwd naar jullie foto's. Denk eigenlijk dat jullie album eerder af is dan het onze, whaha. Erg he?
Juani, gaan jullie dan met de kids?
Bliss, oh gaaf! Krakow ben ik nog nooit geweest... lijkt me een geweldige stad om een keer te bezoeken. Misschien dit jaar ook maar een paar dagen heen met vriend. Thx voor het idee!
Mizz_S: wat vind jij van Polen? Gaaf dat jullie met de auto willen gaan.
Rapa Nui: ik ben benieuwd wat jullie gaan kiezen!
Roza, groot gelijk heb je. Is je dit jaar goed bevallen toch?
Xanna, WAUW! zo lang rondtrekken. Wat gaaf! Welke plekken willen jullie allemaal aandoen? En hoe gaan jullie rondreizen?
<<

Anoniem30

Bericht 16 Nov 2013 22:59

Oreo schreef:Pippa, weten jullie al wáár in de USA?

Nee, niet precies nog. Mijn vriend wil graag naar New York toe sowieso, en verder zijn we nog vrij blanco.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Nov 2013 23:14

Haha oreo. Zag dat jij nu met je foto's begonnen was. Eigenlijk wil ik er gewoon twee dagen extra vrij voor nemen, om het direct bij thuiskomst te doen. Ik wil dat idd altijd direct doen, andere blijft t liggen. Maar wat ik van jou tot nu toe gezien heb, was gaaf!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Nov 2013 23:23

Hier nog geen plannen en wie weet wordt dit de 1e keer in 10 jaar tijd dat we helemaal niet weg gaan.
<<

Anoniem20

Bericht 16 Nov 2013 23:29

Oreo schreef:Juani, gaan jullie dan met de kids?

Jazeker, kan niet drie weken zonder hen :)
De oudste is anderhalf jr geleden ook meegeweest, ging super goed. De jongste overigens ook, als 6 weken oud boontje in mijn buik :)
<<

Anoniem119

Bericht 16 Nov 2013 23:40

juani schreef:
Oreo schreef:Juani, gaan jullie dan met de kids?

Jazeker, kan niet drie weken zonder hen :)
De oudste is anderhalf jr geleden ook meegeweest, ging super goed. De jongste overigens ook, als 6 weken oud boontje in mijn buik :)

Gaaf! Lijkt me heel erg leuk!
<<

Anoniem205

Bericht 17 Nov 2013 00:19

Gaaf Juani!

Marin, ik heb net de cameraselectie tot 200 foto's terug gebracht... Maar we moeten de iPhome foto's ook nog uitzoeken. Wat een rotwerk! Maar ik heb weer even wat meer lucht, studie deadlines zijn pas weer in 2014 :-)
<<

Anoniem187

Bericht 17 Nov 2013 00:27

Oreo schreef:Roza, groot gelijk heb je. Is je dit jaar goed bevallen toch?

Ja, het is mij heel goed bevallen! Al ben ik stiekem wel bang dat het een volgende keer tegenvalt, juist omdat het nu zo goed gegaan is.
Wel weet ik nu zeker dat ik wil gaan wanneer er nog veel mensen gaan, dus wel echt in de zomervakantie. Duurder, maar meer mensen en dus meer aanspraak. Ook weer via een reisorganisatie want dat vond ik erg prettig voor de vragen. Ook echt een hotel waar animatie is, daar zijn vaak mensen die wel van gezelligheid houden en ook open staan voor contact met anderen is mij echt opgevallen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 17 Nov 2013 00:39

Oreo, ik vind Polen echt een heerlijk land. Ben jij er al eens geweest? Ik al meerdere keren en meerdere delen en steden (oa. Krakow, Wroclaw, Gdansk, Warsaw, Lublin, Torun, Poznan (en omgeving)). Het is nu echter al weer een paar jaar geleden dat we er geweest zijn, dus het begint wel weer te kriebelen. Op zich vind ik Polen altijd prima te doen met de trein, maar nu we een auto hebben waar we wat prettiger lange afstanden mee af kunnen leggen is dat misschien ook wel een keer leuk. Dan kom je toch wat makkelijker in de wat kleinere stadjes en in de natuur en zo.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 17 Nov 2013 12:19

Ik wil naar China, voor een maand.
Marin; Waarom Burma? en gaan jullie alleen of met een groepsreis?
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 17 Nov 2013 18:19

Zwilling, omdat het een heel bijzonder land schijnt te zijn, wat heel erg aan het veranderen is. We horen dat er steeds meer mensen heen gaan, dus willen we ook gauw voordat het over 5 a 10 jaar echt een totaal ander land is. Nu is het nog heel puur en authentiek, schijnt. Wel een controversieel land, maar wel bijzonder. We gaan met z'n tweetjes op een privé reis maar wel van te voren geregeld door een reisorganisatie.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties