Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

naamprobleem vliegticket

<<

Aletta

Noob

Bericht 15 Nov 2013 16:06

naamprobleem vliegticket

Ik heb het volgende probleem: ik vlieg volgende week met Scandinavian Airlines. Maar op mijn ticket heb ik zonder er bij na te denken mijn roepnaam ingevuld, in plaats van mijn doopnaam. Dat is een probleem, want mijn roepnaam staat niet op mijn paspoort.

Als ik het laat wijzigen, rekent de luchtvaartmaatschappij 60 euro. Dat betaal ik natuurlijk liever niet, maar nu zit ik me af te vragen of het problemen gaat opleveren als ik het niet verander. Mijn achternaam klopt wel gewoon, en in principe is mijn voornaam ook gewoon goed, alleen is het niet de naam die op mijn paspoort staat. Zouden ze om zoiets stoms me tegenhouden op het vliegveld?

Heeft iemand hier ervaring mee?
<<

Anoniem85

Bericht 15 Nov 2013 16:15

Re: naamprobleem vliegticket

Ik zou het even checken bij het reisbureau of luchtvaartmaatschappij.
ik zou zelf in iedergeval nooit de gok wagen, door niets te doen en te kijken wat er gebeurd.
<<

Anoniem4

Bericht 15 Nov 2013 16:28

Ik heb dat een keer gehad toen ik voor mijn ouders en mij boekte, mijn moeders roepnaam ipv haar geboortenaam.
Toen ik erachter kwam direct doorgeven aan de maatschappij (Czech Airlines) en het wad gelukkig geen probleem. Nu lijken de roep- en geboortenaam ook wel op elkaar.
<<

Aletta

Noob

Bericht 15 Nov 2013 16:29

Ik heb de luchtvaartmaatschappij gebeld, maar die vrouw zei alleen dat ze niet kon garanderen dat ik dan doorgelaten zou worden. En als ik het wilde veranderen, moest ik dus 60 euro betalen...
<<

Anoniem85

Bericht 15 Nov 2013 16:52

Dan zou ik 60 euro betalen, als ze je niet doorlaten heb je een groter probleem.
<<

anoniem213

Bericht 15 Nov 2013 16:54

Daar kunnen ze heel moeilijk over doen. Ik zou zeker wel die zestig euro betalen.
<<

Anoniem 3

Bericht 15 Nov 2013 17:15

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 22 Nov 2013 13:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 15 Nov 2013 17:21

Op mijn ticket laatst stonden alleen de eerste 5 letters van mijn naam en mijn achternaam. Geen probleem mee gehad.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Nov 2013 17:50

Ik zou de gok niet nemen. Er staat niet voor niks altijd duidelijk aangegeven dat je je naam zoals in je paspoort moet opgeven.
En op zich is het ook niet een klein benullig iets. Als nou je tweede naam miste ok. Maar als de naam die je in je paspoort hebt staan niet op het ticket voorkomt, hoe weten ze dan dat jij het bent?
Als in een paspoort Jan de Vries staat en op het ticket staat Kees de Vries, hoe weten ze dan dat het dezelfde persoon is?
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 18:00

Kijk even naar hoe het staat in het machineleesbare deel van je paspoort.

Dit voorbeeld is geen Nederlands paspoort maar dat omcirkelde is waar het om gaat:

Afbeelding

De naam op je ticket moet overeen komen met die naam die daar staat.

Is dit niet het geval, zul je inderdaad die wijzigingskosten moeten betalen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Nov 2013 02:37

Je kan daar zeker problemen mee krijgen. Mocht je namen op elkaar lijken, misschien minder snel. Mijn roepnaam en geboortenaam/doopnaam zijn ook verschillend, echt totaal! En ik moet er altijd flink rekening mee houden. Ooit had iemand anders voor me geboekt onder m'n roepnaam... Moest toen ook de naam wijzigen. Gelukkig had ik het snel door en hoefde ik niet extra te betalen.

Terug naar Reizen & vakanties